Preguntes Freqüents - Representants de l'Administració

Què són els representants de l'Administració?

Els representants de l'Administració són les persones que aquesta designa per oferir la informació provisional sobre els resultats de les eleccions.

Per això, els representants de l'Administració estan autoritzats per entrar als locals de les seccions electorals, encara que no formin part de les meses electorals ni puguin participar en les deliberacions.

 

Quines són les funcions dels representants de l'Administració?

Les seves funcions, el dia de la jornada electoral, consisteixen a sol·licitar al president o presidenta de la mesa electoral la informació corresponent a cada moment de la jornada, prendre'n nota en els butlletins i verificar que tot sigui correcte, per poder traslladar posteriorment aquesta informació al centre de recepció de dades electorals.

Aquesta comunicació es fa principalment en quatre fases:

a)     Constitució de la mesa (a partir de les 8.00 hores): confirmació oficial de la constitució de la mesa i comprovació del nombre d'electors censats.

b)     Primer avançament de participació.

c)      Segon avançament de participació.

d)     Escrutini (a partir de les 20.00 hores): recollida de les dades relacionades amb els electors censats, certificats censals, nombre de votants, vots en blanc, vots nuls i vots per candidatura.