“HO DUC A LA SANG”: lema i pòster preferit per promoure la donació de sang entre els joves balears
Gairebé mil persones decideixen la imatge per promoure la donació entre joves que serà el fil conductor del certamen de vídeos organitzat per l’IBJOVE
Una enquesta duita a terme pel Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (BSTIB) i l’Institut Balear de la Joventut (IBJOVE), amb la participació de 942 persones, ha confirmat que el pòster amb el lema “Ho duc a la sang” és el preferit per impulsar la donació de sang, especialment entre els joves de 18 a 30 anys. Aquest eslògan va obtenir 735 vots, cosa que representa el 78 % del total, i va superar àmpliament l’alternativa “Jove, rebel, donant”, que va obtenir 207 vots (12 %).
Propers passos: concurs per trobar els millors vídeos que promocionin la donació de sang
Fruit del conveni de col·laboració signat entre el BSTIB i l’IBJOVE, el lema “Ho duc a la sang”, elegit com el favorit a l’enquesta, servirà com a fil conductor del Certamen de Vídeo, la convocatòria del qual s’acaba de publicar a l’enllaç:
https://www.carnetjoveillesbalears.org/es/sorteo/certamen-de-video-ho-duc-la-sang
El termini per presentar-hi vídeos finalitza el dia 27 de febrer de 2025. Aquest certamen té com a objectiu l’elaboració de vídeos creatius destinats a promoure la donació de sang i alhora garantir el relleu generacional del col·lectiu de donants amb la incorporació dels joves de les Illes Balears. Els objectius principals d’aquesta iniciativa són el coneixement i la conscienciació respecte a la donació de sang, la creació d’un banc de vídeos sobre el tema i el foment de la creativitat i l’ús d'eines audiovisuals entre els joves.
Els destinataris de la convocatòria, a la qual l’IBJOVE destina 4.000 euros, són centres educatius de batxillerat, secundària i formació professional i els titulars del Carnet Jove d’entre 18 i 30 anys. Els dos primers premis de les modalitats respectives, és a dir, per centre educatiu o per titular del Carnet Jove, estan dotats amb 1.000 euros cadascun, els dos segons, amb 500 euros cadascun i, finalment, els dos tercers, amb 250 euros cadascun. Els vídeos presentats han de ser originals i inèdits i els requisits tècnics i de participació es poden consultar a la pàgina web del Carnet Jove de les Illes Balears.
Accés als resultats de l'enquesta: https://es.surveymonkey.com/analyze/7o0JBwdJk2amgRN5Gfe6Vcag2DGQ80J5bD0 jKHfizNc_3D
Entre els joves, el lema “Ho duc a la sang” va rebre 358 vots, que constitueixen un 94,7 % d’aquest grup, i destaca per ser visualment atractiu i clar en el missatge. El lema “Jove, rebel, donant”, en canvi, només va aconseguir 20 vots entre aquest col·lectiu i alguns enquestats van esmentar que el terme “rebel” no connectava amb ells. De fet, un enquestat va afirmar: “M’estim més un missatge que no estereotipi els joves com a rebels”. Els joves prefereixen cartells amb colors vistosos, dissenys moderns i minimalistes que siguin fàcils d’entendre a primera vista. Un exemple és el comentari recollit: “M’estim més un cartell amb colors vius i un disseny minimalista que sigui fàcil d’entendre a primera vista”. La resta dels participants, fora del rang de 18 a 30 anys, també va mostrar una clara preferència pel lema “Ho duc a la sang”, amb 377 vots (67 %), enfront dels 187 vots (21,3 %) del lema “Jove, rebel, donant”. Aquest grup va destacar la professionalitat del disseny i el missatge inclusiu com a raons principals de la seva elecció. Entre els joves, un 60 % va valorar que el disseny del lema “Ho duc a la sang” era més atractiu, mentre que un 25 % va destacar la claredat del missatge i un 15 % va agrair la neutralitat de l’eslògan en evitar estereotips. Aquest grup també va proposar estratègies específiques per animar més joves a donar sang, com ara campanyes en xarxes socials (45 %), xerrades educatives (30 %), col·laboració amb influencers (15 %) i organització d’esdeveniments i activitats (10 %). Sobre l’ús de xarxes socials, les campanyes en plataformes com Instagram, TikTok i YouTube són vistes com una manera efectiva d’arribar als joves. “Les campanyes a Instagram i TikTok són efectives per arribar als joves”, va assenyalar un participant. Els participants de la resta de les edats també van reconèixer el disseny professional del lema “Ho duc a la sang”. De fet, el 50 % d’aquest grup d’edat va esmentar aquest aspecte com a clau. A més, un 30 % va valorar el missatge inclusiu, mentre que un 20 % en va destacar la claredat i la simplicitat. Els suggeriments per millorar la captació de donants en aquest grup van incloure fer més publicitat en suports tradicionals, facilitar el procés de donació i oferir beneficis o recompenses com a incentius.
L’enquesta també va reflectir diferències en les crítiques al lema “Jove, rebel, donant”. Mentre que un 20 % dels joves van considerar que “rebel” no connectava amb ells, un 25 % de les persones més grans de 30 anys el van percebre com a menys professional. Aquestes diferències subratllen la importància d’adaptar els missatges segons les característiques del públic al qual van dirigits.
AMPLIAT EL TERMINI FINS DIA 8/12/24
SOIB Jove: Qualificats Sector Públic, Universitat i Entitats Locals 2024
Oferta d’ocupació
L’Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) oferta sis places per a joves qualificats a través del SOIB i amb finançament de la Unió Europea (FSE+).
Podeu consultar els requisits i les funcions a través d’aquest enllaç web: https://soib.es/es/informacio-i-ofertes-del-programa-soib-jove-qualificats-sector-public-univer sitat-i-entitats-locals/
Per trobar l’oferta del vostre interès heu d’especificar Institut Balear de la Joventut a la pipella de cercar per entitat.
La data límit de presentació de les candidatures és el 10/11/2024. #ibFSEPLUSeu #IbfonsEU
INICI DEL TERMINI DE RESERVA DEL CAMPAMENT DE LA VICTÒRIA (ALCÚDIA) PER A L'ESTIU 2025
A partir de dia 15 d'octubre de 2024 a les 9 h.
INICIAT EL TERMINI DE RESERVA DEL CAMPAMENT DE LA VICTÒRIA (ALCÚDIA) PER A CENTRES EDUCATIUS
A partir del dia 1 d'octubre de 2024, a les 9 h del matí, els centres educatius que ho desitgin, podran formalitzar la reserva del campament de la Victòria (Alcúdia) per a la realització d'estades de lleure educatiu a través del formulari que trobareu en aquest enllaç: Formulari de reserva en línia
Per a més informació: reserves@ibjove.net i 971 17 89 33
Un grup de 15 joves d’arreu de l’Estat participen en el camp de voluntariat «Igualtat amb acció: construint un futur just»
L’activitat cerca promoure la igualtat de gènere i la diversitat entre els infants i els joves mitjançant activitats lúdiques, educatives i de sensibilització Un total de 15 joves de 16 i 17 anys participen en el camp de voluntariat «Igualtat amb acció: construint un futur just», que l’Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) ha organitzat a Calvià en col·laboració amb Temps Lliure Projectes. La consellera de Famílies i Afers Socials, Catalina Cirer; el director de l’IBJOVE, Tomàs Amer; la directora de l’Institut de la Dona (IBDONA), Catalina Salom, i el batle de Calvià, Juan Antonio Amengual, han visitat aquest dimarts l’activitat que es du a terme as Burotell.
El programa «Igualtat amb acció: construint un futur just» cerca promoure la igualtat de gènere i la diversitat entre els infants i els joves mitjançant activitats lúdiques, educatives i de sensibilització. Aquest conjunt d’accions pretenen, a més de treballar per una societat més justa i igualitària, proporcionar als participants l’oportunitat d’endinsar-se en les accions juvenils i de conscienciació que es duguin a terme dins el municipi.
Els joves participants, procedents d’arreu de l’Estat, assistiran a diferents tallers formatius i dissenyaran una campanya de sensibilització per dur a terme als nuclis del municipi, a més de desenvolupar activitats lúdiques i esportives que els proporcionaran una perspectiva molt més propera de la cultura balear.
Programa de camps de voluntariat
El programa de camps de voluntariat compta amb un pressupost de gairebé 80.000 €, aportats per l’IBJOVE i amb la col·laboració dels ajuntaments de Santa Maria, Alaró, Calvià, Inca i Sóller. L’objectiu és posar en contacte joves de diferents procedències per desenvolupar un projecte de feina de projecció social i d’activitats complementàries. Es fomenten, així, entre d’altres, els valors de convivència, tolerància, solidaritat, participació i aprenentatge intercultural.
A banda del de Calvià, enguany es duen a terme els camps de voluntariat següents:
Alaró (12 - 26 de juliol). «Arqueologia al Castell d’Alaró». Joves de 18 a 30 anys. Calvià (4 - 18 d’agost). «Igualtat amb acció: construint un futur just». Joves de 16 i 17 anys. Inca (19 d’agost - 2 de setembre). «Educant amb l’exemple». Joves de 18 a 30 anys. Sóller (24 d’agost - 7 de setembre). «Promocionant la cultura amb fets». Joves de 18 a 30 anys.
25 joves participen en camps a la resta de l’Estat i a l’estranger
Enguany, 7 joves de les Illes Balears participen en els camps que tenen lloc a Mallorca, mentre que la resta (65) procedeixen d’altres comunitats autònomes. Així mateix, un total de 15 joves de les Illes Balears ho faran a altres comunitats autònomes (4 a Galícia, 4 a Navarra, 2 a Madrid, 2 a Catalunya, 1 a Aragó, 1 al País Basc i 1 a La Rioja).
Així mateix, hi ha 10 joves de les Illes Balears que participen en camps internacionals: 3 a Cambodja, 3 a Portugal, 2 a Alemanya, 1 a França i 1 a Suècia.
|
El Centre d’Informació Juvenil de Capdepera ha estat premiat per l’IBJOVE
Pel disseny del nou logotip del Projecte de Corresponsals
El director de l’IBJOVE, Tomàs Amer, ha lliurat avui el Premi de Disseny de Logotip que representarà el Projecte de Corresponsals de l’IBJOVE a Lucilla Belén Ricca Tolosa, de 15 anys, i a Carmen Malindo Rivero, de 14, que han recollit el guardó en representació de tots els joves corresponsals del Centre d’Informació Juvenil de Capdepera. Les dues al·lotes han estat acompanyades per la regidora de Joventut de l’Ajuntament de Capdepera, Agripina Rocha, i pel coordinador de l’àrea, Daniel Molina.
El premi s’ha atorgat a tot el grup de 36 joves corresponsals de Capedepera i consisteix en una estada de cap de setmana en el mes d’agost a la Casa de Colònies de Formentera, que és una de les instal·lacions juvenils que gestiona l’IBJOVE.
El programa de corresponsals és una iniciativa de la Conselleria de Famílies i Afers Socials que, a través de l’ IBJOVE, pretén la participació juvenil en la millora dels processos informacionals.
Els joves interessats reben una formació bàsica per poder transmetre informació d’interès als seus companys i companyes d’institut, associació, amistats, etc., supervisats pels seus referents, informadors o dinamitzadors.
Enguany han format part del projecte cinc municipis de Mallorca (Capdepera, Esporles, Marratxí, Santa Maria i Sóller) i un de Menorca (Ciutadella).
L’objectiu general del projecte de corresponsals és promoure i facilitar eines per a la creació de programes de corresponsals juvenils per tal d’incentivar la participaciójuvenil en el procés de divulgació de la informació, potenciant el seu esperit crític, les seves habilitats informacionals i el maneig saludable de les TIC, de manera que hopuguin transmetre als seus iguals.
El disseny de logotip guanyador està inspirat en els tallers i activitats que organitza cada any l’IBJOVE a una jornada lúdica i formativa que reuneix a tots els corresponsals. Els darrers encontres han estat en el passats mesos de febrer i juny. En del mes de febrer hi varen participar devers 100 joves vinculats als serveis d’informació juvenil o casals de joves dels seus municipis que en una trobada a la casa de colònies de Binicanella (Bunyola) i, en el mes de juny, es reuniren més de 80 joves d’entre 12 i 18 anys al campament de la Victòria (Alcúdia), una de les altres instal·lacions gestionades per l’IBJOVE.
Durant els encontres, mitjançant dinàmiques específiques, els participants s’inicien i es fan conscients que formen part d'un projecte, d'una xarxa i estableixen lligams de grup.
A partir de les activitats formatives milloren les seves habilitats informacionals, coneixen què és la informació juvenil, així com les tasques pròpies del corresponsal de l’IBJOVE.
|