Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 227758
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca de 6 d’abril de 2022, mitjançant el qual s’aproven les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball de caporal/a de bombers/res i de bomber/a conductor/a del Servei de Bombers de Mallorca, adscrit a la Direcció Insular d’Emergències del Departament d’Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, mitjançant el sistema de concurs mèrits
El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en la sessió de dia 6 d'abril de 2022 ha adoptat l'acord següent:
<<L'article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu els llocs de treball del personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional es proveiran en convocatòria pública, pels procediments de concurs de mèrits o de lliure designació, d'acord amb les normes que regulen aquests procediments en les Administracions públiques.
L'article 75 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s'han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública.
L'article 76 de la Llei 3/2007, preveu el concurs com a sistema normal de proveïment de llocs de treball.
El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, regula en el capítol II el concurs de mèrits com a procediment normal de proveïment de llocs de treball.
L'objecte d'aquest Acord és l'aprovació de les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball de caporal/a de bombers/res i de bomber/a conductor/a del Servei de Bombers de Mallorca, adscrit a la Direcció Insular d'Emergències del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, que no tinguin habilitació de caràcter nacional, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren en l'annex I, i els de resultes, que figuren en l'annex IV, del procediment de concurs de mèrits.
En data 18 de març de 2022, la Mesa sectorial a l'àmbit del personal de l'àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, ha aprovat, per unanimitat dels membres presents, la proposta d'acord sobre les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball de caporal/a de bomber/es i de bomber/a conductor/a del Servei de Bombers de Mallorca, adscrit a la Direcció Insular d'Emergències del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.
L'article 36.l) del Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple en sessió de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018), atribueix al Consell Executiu l'aprovació de les bases per al proveïment definitiu de llocs de treball i el Decret de la Presidenta, de 26 de gener de 2021, pel qual es determina l'organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2021), estableix en el seu article 5.g)2. Que correspon al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública formular la proposta al Consell Executiu de les bases per proveir llocs de treball.
Per part del Servei Tècnic de Recursos Humans i del Servei d'Administració Econòmica de la Direcció Insular de Funció Pública del Departament d'Hisenda i Funció Pública s'han emesos els corresponents informes favorables a la proposta.
Per l'exposat, el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, eleva al Consell Executiu la següent
PROPOSTA D'ACORD
1. Aprovar les bases adjuntes per al proveïment de llocs de treball de caporal/a de bombers/res i de bomber/a conductor/a del Servei de Bombers de Mallorca, adscrit a la Direcció Insular d'Emergències del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren a l'annex I, i els de resultes, que figuren a l'annex IV, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, juntament amb el barem de mèrits (annex III) i el model de sol·licitud per participar-hi (annex II).
2. Publicar aquest Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenció administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altra recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.>>
Palma, 21 d'abril de 2022
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Josep Lluís Colom Martínez (Decret de 26-01-2021, BOIB núm. 12, de 28-01-2021)
Bases per al proveïment de llocs de treball de caporal/a de bomber/res i de bomber/a conductor/a del Servei de Bombers de Mallorca, adscrit a la Direcció Insular d'Emergències del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca mitjançant el sistema de concurs de mèrits
Base 1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari els llocs de treball del Consell de Mallorca vacants i dotats pressupostàriament, que s'indiquen en l'annex I.
Base 2. Forma de provisió
La provisió dels llocs de treball objecte d'aquesta convocatòria es du a terme mitjançant el sistema de concurs de mèrits.
Base 3. Requisits i condicions de la participació
3.1 Les condicions generals, els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d'estar referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procediment del concurs.
3.2 Els funcionaris i les funcionàries de carrera del Consell de Mallorca sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la de suspensió ferma, poden participar en aquesta convocatòria sempre que hagin acomplert el temps mínim legalment establert de permanència en el lloc de feina, d'acord amb les normes previstes en els apartats següents, i que acompleixin la resta de requisits exigits.
3.3 El personal funcionari en situació d'excedència voluntària per interès particular pot participar en aquesta convocatòria si hi du més de dos anys i ha de consignar expressament en la sol·licitud que vol reingressar al servei actiu. Les persones que estan en situació d'excedència voluntària especial i, en general, el personal funcionari que està en alguna situació que implica el dret a la reserva del lloc de treball, d'acord amb l'article 23.2 del Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, poden participar en aquesta convocatòria, i han de romandre en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.
3.4 D'acord amb l'apartat 3 de l'article 81 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari titular d'un lloc de treball pot participar en aquesta convocatòria si han passat, com a mínim, dos anys des que en van prendre possessió o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se li va adjudicar amb caràcter definitiu en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació en un procés selectiu d'ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sense perjudici del que disposa l'apartat següent), o bé a través de l'adjudicació d'un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l'article 81.4. de la Llei esmentada. Aquesta obligació de romandre com a titular en el lloc un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària, no s'aplica en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a què es refereix l'apartat 5 de l'article 74 o de participació en convocatòries de provisió ordinària, incloses les comissions de servei, de llocs de treball del mateix Departament on té la plaça d'origen o la comissió de servei.
En el supòsit en que la persona interessada acrediti que el dia de la presa de possessió del lloc es va aplaçar per interès del servei, el termini haurà de contar des del dia en el que varen tomar possessió del lloc la resta d'adjudicataris del mateix procés de provisió o del mateix procés selectiu del seu cos, escala i torn.
3.5 A aquest efecte, d'acord amb el que estableix l'article 81.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, el personal que accedeix a un altre cos o a una altra escala per promoció interna o per integració i roman en el lloc de feina que ocupava com a titular, se li ha de computar també el temps de serveis prestats en aquest lloc en el cos o l'escala i subescala, classe, categoria i/o especialitat de procedència.
3.6 Tenen l'obligació de participar en aquesta convocatòria tots els funcionaris i les funcionàries del Consell Insular de Mallorca, que compleixin els requisits de la convocatòria i que estan en situació d'adscripció provisional.
3.7 Pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms, segons l'apartat “Adm.” de l'annex I (C-1 = Exclusivament al personal del Consell i dels seus organismes autònoms), sempre que acompleixin el requisit de pertànyer al cos o l'escala, subescala, classe, categoria i/o especialitat determinats, i que tenguin la titulació o les titulacions requerides. No hi poden participar ni els funcionaris ni les funcionàries que no han acomplert el temps mínim de dos anys establert legalment des que se'ls va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de treball del qual són titulars amb les excepcions que preveu l'apartat 3.4 d'aquesta base.
3.8 Per poder optar a un lloc de feina, s'ha de complir el requisit de pertinença a l'escala, subescala, classe i categoria i/o especialitat a què s'adscriu el lloc en qüestió. Si s'exigeix alguna o algunes titulacions o bé uns altres requisits que figuren en la RLT, cal posseir aquesta titulació o titulacions i complir aquests requisits. Si hi ha més d'una titulació, s'entén, que se n'ha d'acreditar una.
3.9 S'exigiran els coneixements de llengua catalana B1, d'acord amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per recuperar l'ús del català en l'àmbit de la funció pública. Aquests coneixements s'han d'acreditar de la forma següent:
Base 4. Sol·licituds i documentació
4.1 El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils a partir de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.2 Les sol·licituds poden presentar-se de forma telemàtica o de forma presencial.
a) Sol·licitud telemàtica:
Es pot fer la sol·licitud de forma telemàtica per mitjà de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Per poder fer una sol·licitud mitjançant aquest sistema, és necessari un certificat electrònic vàlid. La persona interessada ha d'accedir a la corresponent fitxa descriptiva del procediment publicada a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. La sol·licitud telemàtica requerirà firma digital per ser admesa.
b) Sol·licitud presencial:
Es pot fer la sol·licitud de forma presencial mitjançant la presentació del model oficial (annex II), que està a disposició de les persones interessades al Servei de Selecció del Departament d'Hisenda i Funció Pública, c/ del General Riera, núm. 113 (edifici de la Llar de la Infància), i a la Seu del Consell de Mallorca. Les sol·licituds presencials s'hauran de presentar dins termini establert al Registre Electrònic del Consell de Mallorca ubicat a les adreces següents del municipi de Palma:
L'horari d'atenció al públic del Registre és de 9 a 14 h, de dilluns a divendres.
A més, poden presentar-se en qualssevol dels llocs que es preveuen en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar a l'oficina de Correus en un sobre obert perquè el personal de Correus ha de datar i segellar l'exemplar destinat al Consell Insular de Mallorca, abans que es certifiqui, d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). Si l'oficina de Correus corresponent no data i segella la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada en el Registre General del Consell Insular de Mallorca. D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si es presenten en llengua estrangera, ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent en qualsevol dels dos idiomes oficials.
4.3 A la instància s'han d'adjuntar els documents acreditatius dels mèrits al·legats pels concursants.
No obstant això, els funcionaris i les funcionaries del Consell de Mallorca no hauran d'acreditar els mèrits relatius a l'antiguitat, al grau personal i a la feina desenvolupada al Consell de Mallorca (punts 1, 2 i 4 de l'annex III). En aquests efectes la Direcció Insular de Funció Pública del Departament d'Hisenda i Funció Pública emetrà d'ofici un certificat on constin aquests mèrits. Aquest certificat s'incorporarà, també d'ofici, a la instància de la persona interessada, i es lliurarà una còpia a aquest, perquè pugui fer les al·legacions que consideri pertinents.
4.4 Les persones interessades poden sol·licitar qualsevol dels llocs inclosos a l'annex I, sempre que reuneixin les condicions generals exigides i els requisits determinats en aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i els mantinguin tots fins a la resolució definitiva del concurs, sense cap limitació en el nombre de llocs sol·licitats.
Els llocs vacants sol·licitats s'han d'identificar amb el número d'ordre assignat a la RLT i que consta a l'annex I. S'entenen sol·licitades totes les places vacants assenyalades amb el mateix número d'ordre i també totes les possibles resultes.
També es poden sol·licitar els llocs que restin vacants com a conseqüència de la resolució del present concurs (annex IV), que s'incorporaran en concepte de resultes als llocs vacants oferts. Els llocs que se sol·licitin en qualitat de possibles resultes s'han d'identificar igualment amb el número d'ordre assignat a la RLT. Amb la sola sol·licitud d'un determinat número d'ordre s'entenen sol·licitades totes les places vacants que es puguin produir amb el mateix número d'ordre. En cas de dubte sobre l'ordre de preferència de la persona interessada, la Comissió Tècnica de Valoració ha de prendre en consideració l'ordre en què s'indiquen els llocs de feina en la sol·licitud amb el darrer número de registre d'entrada, si n'és el cas.
4.5 Les persones aspirants que estiguin en situació d'adscripció provisional han de sol·licitar la totalitat dels llocs de feina vacants, corresponents a la seva escala, subescala, classe, categoria i/o especialitat dels quals acompleixin els requisits. Això no obstant, les persones aspirants que estiguin en situació d'adscripció provisional per haver estat remoguts d'un lloc de feina adjudicat mitjançant el sistema de lliure designació únicament estan obligats a sol·licitar els llocs de feina vacants del mateix municipi o d'uns altres limítrofs, corresponents a la seva escala o especialitat, no inferiors en més de dos nivells al corresponent al seu grau personal.
4.6 El personal amb habilitació de rescat en muntanya que no ocupi un lloc de treball establert com a tal en el Parc de Sóller o d'Inca, per no perdre l'habilitació, ha de participar en el concurs i sol·licitar la totalitat dels llocs de rescat en muntanya corresponents a la seva escala, subescala, classe i categoria. Aquesta previsió no és d'aplicació al personal que ocupi un lloc de treball de rescat en muntanya encara que ho faci en comissió de serveis.
4.7 Amb l'exhauriment del termini de presentació de sol·licituds, caduca el termini per renunciar a participar en el concurs, desistir-ne o alterar la preferència expressada. Una vegada transcorregut aquest període, les sol·licituds formulades són vinculants per a la persona sol·licitant i les destinacions són irrenunciables, llevat que, abans de la presa de possessió, s'hagi obtingut una altra destinació mitjançant convocatòria pública.
Base 5. Acreditació dels requisits i dels mèrits
5.1 Els requisits i els mèrits de les persones aspirants han d'estar referits al darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
5.2 Les persones aspirants que participin en aquest concurs han d'acreditar, juntament amb la sol·licitud de participació presentada dins el termini establert, els mèrits que al·leguin, mitjançant l'aportació dels documents originals, de les còpies autèntiques o de les còpies dels documents originals. No obstant això, els funcionaris i les funcionaries del Consell de Mallorca, no hauran d'acreditar els mèrits relatius a l'antiguitat, al grau personal i a la feina desenvolupada al Consell de Mallorca, d'acord amb la base 4.3.
5.3 En qualsevol moment del procés, es pot requerir a les persones aspirants per presentar la documentació original o còpia autèntica corresponent als mèrits acreditats mitjançant còpia, amb l'advertiment que si no l'aporten, es considerarà que desisteixen de la sol·licitud de valoració del mèrit al·legat i no acreditat mitjançant l'original o còpia autèntica.
Base 6. Llistes de persones aspirant admeses i excloses
6.1 En haver finalitzat el termini per presentar sol·licituds, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública dictarà una resolució per la qual aprovarà i farà pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses del concurs o d'alguns dels llocs de feina convocats, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona i lloc de feina.
6.2 Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
6.3 Les persones excloses disposaran d'un termini de deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució en el tauler d'anuncis per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.
6.4 En finalitzar aquest termini, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses del concurs o d'algun dels llocs de feina convocats, amb expressió de les causes d'exclusió. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
Base 7. Barem de mèrits
7.1. El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l'annex III.
7.2 Per poder obtenir un lloc de treball cal arribar, amb caràcter general, a la puntuació d'1,5 punts.
7.3 El concurs de mèrits és independent per a cada lloc de feina.
7.4 En cas d'empat en la puntuació total dels mèrits al·legats, aquest es dirimirà amb la puntuació atorgada conjuntament als mèrits de consideració necessària i, en cas de persistir l'empat, s'atorgarà el lloc de feina a la persona aspirant amb més antiguitat en el Consell de Mallorca.
Si encara persisteix l'empat, s'adjudicarà el lloc de feina a la persona aspirant que acrediti més antiguitat a altres administracions.
7.5. Això no obstant, si hi ha una infrarepresentació de dones en una escala, subescala, classe o categoria, en cas d'empat s'ha de seleccionar la dona, llevat que en l'altre candidat concorrin circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara que pertanyi a altres col·lectius amb dificultats especials per accedir a la feina, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes amb l'informe previ de l'Institut Balear de la Dona. Si són dues o més dones, s'han d'atendre els criteris generals que indica l'apartat anterior.
Base 8. Comissió Tècnica de Valoració
8.1 Els membres de les comissió tècnica de valoració seran nomenats pel conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública d'acord amb els criteris següents:
En la composició d'aquesta comissió tècnica, amb incidència especial en els càrrecs més representatius (presidència i secretaria), s'ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels membres. En aquest sentit, en els col·lectius en què, tradicionalment, hi hagi una infrarepresentació de la dona, s'ha de procurar, de manera especial, que se n'incrementi el nombre, llevat que, per raons fundades, objectives i motivades, no es pugui fer efectiva la mesura. A aquest efecte, s'ha de desagregar la informació sobre el sexe dels membres de la comissió tècnica de valoració.
8.2 Per a cada membre de la Comissió Tècnica de Valoració s'ha de nomenar una persona titular i una de suplent. La composició de les comissió es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
8.3 Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de pertànyer, en tot cas, com a funcionaris i com a funcionàries de carrera a un grup de titulació igual o superior a l'exigida per ingressar a l'escala, classe i especialitat als quals s'adscriuen els llocs de feina de la seva Comissió.
8.4 Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
8.5 Perquè la Comissió Tècnica de Valoració es constitueixi vàlidament es requereix la presència de tots els seus membres. Si la Comissió no es pot constituir vàlidament hi haurà una segona convocatòria trenta minuts després de la primera. En aquesta segona convocatòria serà suficient, perquè es pugui constituir, la presència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària.
8.6 Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en la forma establerta en aquesta convocatòria per les persones aspirants als llocs de feina objecte de provisió.
b) Elaborar una llista on, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants, les puntuacions obtingudes per a cada lloc de feina i cada apartat dels mèrits.
c) Fer la proposta, per a cada lloc de feina inclòs en la convocatòria, del nomenament de l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta.
8.7 La comissió tècnica de valoració pot sol·licitar al conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública que designi persones assessores perquè en qualitat d'expertes, i amb veu però sense vot, donin suport a la Comissió.
8.8 Les persones membre de la Comissió Tècnica de Valoració ha de puntuar els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de baremació dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjuntin.
8.9 El secretari o la secretària ha d'estendre una acta de totes les reunions de la Comissió Tècnica de Valoració que, en acabar la sessió o abans de començar-ne la següent, han de signar totes les persones que en són membres que hi hagin assistit.
8.10 Si alguna persona que és membre de la Comissió no vol signar l'acta, se n'ha de deixar constància a l'acta, la qual es donarà per vàlida sense la seva signatura.
8.11 Quan la comissió, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, estableixi criteris d'interpretació per valorar determinats mèrits els han de fer constar en l'acta de la sessió en què s'hagin acordat.
8.12 Les persones membres de les comissió tècnica de valoració poden fer constar a l'acta el seu vot contrari a l'acord i els motius que el justifiquen. També tenen dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aportin, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president o la presidenta, un escrit que contingui fidelment la intervenció o la proposta.
Base 9. Resolució de la convocatòria
9.1 La comissió tècnica de valoració ha de publicar en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca la proposta provisional d'adjudicació dels llocs de feina objecte de la convocatòria.
9.2 Atesa la proposta provisional esmentada, les persones interessades hi poden formular observacions o reclamacions en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la data d'exposició pública de la proposta provisional en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
9.3 Després d'haver examinat les observacions i les reclamacions presentades dins termini i d'haver fet les modificacions que en resultin, si n'és el cas, la Comissió Tècnica de Valoració elevarà a definitiva la proposta d'adjudicació dels llocs de feina.
9.4 Així mateix la proposta definitiva pot incloure, respecte a la provisional, l'esmena d'ofici dels errors de fet detectats.
9.5 Després d'haver vist la proposta definitiva, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública en dictarà la resolució corresponent que es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es publicarà, només a títol informatiu, al tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
9.6 Les persones aspirants que sol·licitin el reingrés mitjançant aquest concurs i no n'obtinguin cap lloc de feina, han de ser adscrits provisionalment en algun dels llocs de feina que quedin vacants.
9.7 Els trasllats que es derivin de la resolució d'aquest concurs tindran la consideració de voluntaris. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables.
Base 10. Presa de possessió
10.1 El termini per prendre possessió del lloc de feina obtingut és de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.
10.2 En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública pot concedir una pròrroga del termini, tal com s'exposa en el punt 12.5.b).
10.3 El termini de presa de possessió començarà a comptar a partir l'endemà d'haver cessat en el lloc de feina, que s'ha de fer en els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10.4 El titular de l'òrgan on presta serveis el funcionari o la funcionària que ha de cessar en el lloc de feina, pot proposar al conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública que s'ajorni per necessitats del servei fins a un màxim de 20 dies hàbils. El conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública ha de resoldre, tenint en compte la proposta.
10.5 El conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública pot, excepcionalment, acordar el següent:
a) Ajornar la data del cessament del funcionari o de la funcionària pel termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o la funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina.
b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons justificatives de la pròrroga sol·licitada.
10.6 El còmput del termini de presa de possessió, en tot cas, s'ha d'iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s'hagin pogut concedir a les persones interessades, tret que l'òrgan competent acordi suspendre'n el gaudi per causes justificades.
Base 11. Cobertura dels llocs de treball
11.1 La cobertura dels llocs de treball objecte de la present convocatòria determinarà el cessament en el lloc de treball proveït del personal que fins aleshores els ocupi, ja sigui de forma interina, funcional, en comissió de serveis o amb caràcter de provisionalitat.
11.2 Si el nombre de llocs convocats amb un mateix codi de lloc de feina és de dos o més i, com a resultat de la present convocatòria, no es proveeixen tots, es proveiran, inicialment, els llocs sense ocupant, i a continuació els llocs ocupats. En aquest cas, haurà de cessar el personal amb menys antiguitat en el lloc de treball, seguint l'ordre de menor a major antiguitat. Si hi ha empat, s'ha de tenir en compte la totalitat dels serveis prestats al Consell Insular de Mallorca, seguint el mateix ordre anterior. A aquest efectes es consideraran serveis prestats al Consell els prestats a altres administracions quan l'ocupant i el lloc de treball hagin estat transferits per Llei al Consell de Mallorca. Si persisteix l'empat, també d'acord amb el mateix ordre esmentat, es tindran en compte la totalitat dels serveis prestats a l'Administració pública. En darrer lloc, si persisteix l'empat, es resoldrà mitjançant sorteig.
Base 12. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
Els funcionaris i les funcionàries que obtinguin com a titulars un lloc de feina en aquesta convocatòria hi han de romandre un mínim de dos anys. Durant aquest període no poden participar en convocatòries de proveïment ordinari, llevat dels supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a la qual es refereix l'article 74.5 de la llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o de participació en convocatòries de proveïment ordinari en llocs del mateix departament.