Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 349931
Decret 35/2023 de 26 de maig del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 14 de la Constitució espanyola estableix que els espanyols són iguals davant la llei, sense que pugui prevaler cap discriminació per raó de naixença, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. D'altra banda, l'article 9 disposa que correspon als poders públics promoure les condicions per tal que la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en els quals s'integra siguin reals i efectives; remoure els obstacles que n'impedeixin o en dificultin la plenitud, i facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida política, econòmica, cultural i social.

L'article 17 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears consagra el principi i el dret a la igualtat de tracte i la no-discriminació per raó de sexe, i estableix que les administracions públiques han de vetlar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar plenament en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminacions de cap tipus i han de garantir que ho facin en igualtat de condicions.

La Llei 5/2000, de 20 d'abril, de creació de l'Institut Balear de la Dona, va ser el primer referent de les polítiques autonòmiques d'igualtat entre dones i homes, el marc legal de les quals va ser ampliat per la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tant pel que fa als principis d'actuació com a les actuacions concretes.

Quasi deu anys després, es va aprovar una nova disposició legal, la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, vigent en l'actualitat, i que té per objecte establir i regular els mecanismes i dispositius, i també les mesures i els recursos, adreçats a promoure i garantir la igualtat d'oportunitats i la no-discriminació per raó de sexe, en qualsevol dels àmbits, etapes i circumstàncies de la vida.

L'article 21.1 d'aquesta Llei configura un consell de participació de les dones ex novo, com a màxim òrgan de participació de caràcter autonòmic amb la finalitat d'afavorir l'associacionisme i la participació de les dones en els temes que les puguin afectar.

Certament, fonamentat en la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, ja derogada, anys enrere ja s'havia aprovat el Decret 49/2008, de 18 d'abril, de creació del Consell de Participació de la Dona de les Illes Balears, les funcions del qual, si més no, s'assignen també a l'actual Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears, però s'hauran de desenvolupar en el marc d'un nou paradigma, per la qual cosa es vol materialitzar una nova regulació de la composició, el funcionament i l'organització del màxim òrgan de consulta i participació de les associacions de dones i altres agents socials que treballen a favor de la igualtat real i efectiva i legitimat, alhora, en un espai on, d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, s'ampliï la participació del moviment associatiu.

En aquest sentit, dóna suport a aquest enfocament el V Pla Estratègic d'Igualtat entre Dones i Homes de les Illes Balears 2021-2023, que estableix, entre altres objectius estratègics, el foment de la participació social i política de les dones.

Així doncs, d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació, establerts en la normativa estatal bàsica i als quals es refereix també l'apartat 1 de l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, amb la participació de l'Institut Balear de la Dona, impulsa aquest nou escenari normatiu en virtut de les competències que té atribuïdes pel Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En aquest sentit, d'acord amb el principi de necessitat, i des de l'experiència acumulada en el transcurs dels anys de treball amb el Consell de Participació de la Dona, resulta pertinent establir un nou marc de relacions entre les institucions i les entitats de les Illes Balears que treballen per la igualtat de dones i homes des de totes les àrees d'intervenció, en el qual es recullin totes les sensibilitats que les conformen. Conforme a això, resulta imprescindible també que la denominació de l'òrgan col·legiat en qüestió s'actualitzi emprant el vocable dones, en contraposició a la paraula dona, per visibilitzar la pluralitat de les dones i fer èmfasi en la interseccionalitat.

D'altra banda, la norma, des de l'òptica de l'eficàcia, pretén optimitzar la composició i el funcionament del màxim òrgan autonòmic de participació en matèria d'igualtat de dones i homes, a través de la intervenció en el Ple de l'òrgan susdit d'associacions, plataformes, agrupacions de dones i agents socials, de manera formalitzada, o no.

Pel que fa al principi de proporcionalitat, la disposició conté la regulació imprescindible amb respecte a les prescripcions que determina l'article 21 de la Llei 11/2016, més les connexes i complementàries per atendre els objectius que la norma ha d'assolir.

Així mateix, la normativa en qüestió, amb la finalitat d'acomplir el principi de seguretat jurídica, s'integra, sense fissures, en un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certesa, que en facilita el coneixement i la comprensió. També s'ha acomplert el principi de transparència mitjançant la participació ciutadana en el procediment d'elaboració de la norma.

Quant al principi d'eficiència, cal dir que la disposició no regula procediments amb càrregues administratives per a la ciutadania i racionalitza la gestió dels recursos públics; així mateix, es fa efectiu el principi de qualitat, amb l'aplicació de les directrius que són aplicables en relació amb la forma i l'estructura dels texts normatius. Finalment, quant al principi de simplificació, la norma s'ha redactat en un llenguatge inclusiu, accessible, senzill i de fàcil comprensió per a la ciutadania.

En aquest marc normatiu, i d'acord amb els articles 58.3 i 69 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, el Govern de les Illes Balears, en exercici de la potestat reglamentària, té competència per elaborar i aprovar normativa de principis generals sobre la política de gènere aplicables a tot el territori autonòmic i, a més, té competència per dictar normes d'abast suprainsular, com és el cas d'aquest decret, atès que es tracta d'un òrgan de participació interinsular i per a tota l'Administració autonòmica.

Per tot això, a proposta de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, oït el Consell Consultiu de les Illes Balears, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de dia 26 de maig de 2023,

 

DECRET

Capítol I Disposicions generals

Article 1 Objecte del Decret

Aquest Decret té per objecte establir la regulació, la composició i el règim de funcionament del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears, en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Article 2 Naturalesa i adscripció

El Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears es configura, en el si de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com el màxim òrgan col·legiat de consulta i participació de les associacions de dones i altres agents socials que treballen a favor de la igualtat real i efectiva. El Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears s'adscriu a l'Institut Balear de la Dona, sense integrar-se en la seva estructura jeràrquica.

Atès el seu caràcter consultiu, el Consell assessora l'Institut Balear de la Dona, fa propostes i elabora informes que no tenen caràcter vinculant.

Article 3 Objectius

El Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears té com a objectius

principals els següents:

a) Ser interlocutor vàlid davant les administracions públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en referència als problemes que afecten les dones, i relacionar-s'hi mitjançant l'Institut Balear de la Dona.

b) Oferir una via de lliure adhesió per fer efectiva la participació de les dones a través de les associacions i federacions de dones en el desenvolupament polític, laboral, social, econòmic, científic i cultural de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) Difondre els valors d'igualtat entre les persones sense discriminació per raó de sexe i defensar els drets i els interessos de les dones.

d) Potenciar el benestar social i la qualitat de vida de les dones i proposar les mesures necessàries als òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'objectiu de potenciar i millorar la participació de les dones en el desenvolupament polític, social, laboral, econòmic, científic i cultural.

e) Fomentar l'associacionisme de les dones per tal de promoure la integració dels grups i les associacions de dones de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Article 4 Funcions

Per aconseguir aquests objectius, el Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears exerceix aquestes funcions:

a) Promoure mesures i formular suggeriments a l'Administració pública, mitjançant la realització d'estudis, l'emissió d'informes o altres mitjans, per iniciativa pròpia o quan se li sol·liciti.

b) Valorar i dictaminar, abans d'aprovar-los, els plans d'igualtat entre homes i dones en l'àmbit de la comunitat autònoma.

c) Informar des de la perspectiva feminista, abans de l'aprovació de l'avantprojecte de llei, sobre els pressuposts anuals de l'Institut Balear de la Dona.

d) Informar sobre els projectes de desenvolupament reglamentari de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Proposar els criteris de valoració de les convocatòries de subvencions en matèria d'igualtat de l'Institut Balear de la Dona adreçades a donar suport al moviment associatiu.

f) Participar en el Consell Rector de l'Institut Balear de la Dona i en els consells i òrgans consultius de l'Administració autonòmica en temes relacionats amb les dones. El Consell de Participació de les Dones n'ha de proposar la designació de les persones representants, que, en el cas del Consell Rector de l'Institut Balear de la Dona han de ser quatre persones.

g) Fomentar la comunicació, la relació i l'intercanvi entre organitzacions de dones i dels diferents ens territorials que tenguin com a finalitat la participació i la representació de les dones.

h) Coordinar la relació entre els consells de participació de les dones locals i insulars i potenciar la relació amb altres consells de dones d'altres comunitats autònomes.

i) Recollir i canalitzar les iniciatives i els suggeriments que li adrecin persones i col·lectius no representats en el Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

j) Recollir les denúncies de conductes discriminatòries degudament fonamentades que li arribin i canalitzar-les cap als òrgans competents.

k) Proposar als poders públics l'adopció de mesures relacionades amb els objectius que són propis del Consell de Participació de les Dones i instar que es garanteixi el compliment dels drets de les dones en tots els àmbits.

l) Proposar a l'Institut Balear de la Dona mesures perquè apliqui polítiques de sensibilització de la població amb relació a les aportacions de les dones a la societat i promoure canvis per tal de reconèixer l'especificitat de la participació femenina en els àmbits polític, social, cultural i econòmic que tenguin per objectiu aconseguir, des de la perspectiva feminista, avenços socials en qualsevol sentit.

m) Promoure la participació activa en fòrums i debats que tenguin com a objectiu el desenvolupament de polítiques socials d'igualtat o d'especial interès per a les dones.

n) Vetlar per l'increment de la participació de les dones en els òrgans de govern i processos de presa de decisió, tant en l'àmbit públic com en el privat.

o) Qualsevol altra funció relacionada amb les dones que se li encomani.

 

Capítol II Organització

Article 5 Composició del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears

El Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears està format pels òrgans següents:

a) El Ple.

b) La Comissió Permanent.

c) Els grups de treball.

Article 6 Composició del Ple

1. El Ple del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears està integrat per:

a) La presidència, que és la representant o el representant del moviment associatiu de dones elegida o elegit pel Ple.

b) La vicepresidència, que és la directora de l'Institut Balear de la Dona, i que substitueix la presidència en els casos d'absència, vacant o malaltia.

c) La secretaria, que assisteix a les sessions amb veu però sense vot. L'ha de designar la directora de l'Institut Balear de la Dona entre el personal funcionari adscrit a l'Institut Balear de la Dona.

d) Les vocalies, que representen les administracions, les entitats i els agents socials.

2. Les administracions hi estan representades d'aquesta manera:

a) Una persona en representació de cadascuna de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears competents en matèria d'igualtat, diversitat sexual i de gènere, treball, salut, educació, afers socials i economia. Si una conselleria és competent en més d'una de les matèries esmentades, ha de tenir una sola persona representant.

b) Una persona en representació de cadascun dels consells insulars.

c) Una persona en representació de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears.

3. Les entitats i els agents socials hi estan representats d'aquesta manera:

a) Una persona en representació de cadascuna de les associacions i federacions de dones sense ànim de lucre que tenguin per objectiu desenvolupar activitats en defensa i promoció de la igualtat de drets i oportunitats de les dones, sempre que estiguin legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que manifestin la voluntat de participar en el Consell com a membres d'aquest, mitjançant un escrit adreçat a la directora de l'Institut Balear de la Dona.

b) Una persona en representació de cadascuna de les plataformes de dones sense ànim de lucre de les Illes Balears que tenguin per objectiu desenvolupar activitats en defensa i promoció de la igualtat de drets i oportunitats de les dones, tot i que no estiguin legalment constituïdes i demostrin una presència activa en els dos darrers anys, i que manifestin la voluntat de participar en el Consell com a membres d'aquest, amb veu però sense vot, mitjançant un escrit adreçat a la directora de l'Institut Balear de la Dona.

c) Un representant de les seccions o àrees d'igualtat de cadascuna de les dues organitzacions sindicals més representatives en el territori de les Illes Balears, així com un representant de les seccions o àrees d'igualtat de cada una de les dues organitzacions empresarials més representatives en el territori de les Illes Balears, i que manifestin el desig de participar en el Consell com a membres d'aquest, mitjançant un escrit adreçat a la directora de l'Institut Balear de la Dona.

d) La persona representant del Consell de Participació de les Dones de cada illa.

Article 7 Atribucions del Ple

Les atribucions del Ple del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears són les següents:

a) Exercir les funcions que estableix l'article 4 d'aquest Decret.

b) Aprovar les línies generals d'actuació del Consell.

c) Aprovar el programa d'actuació anual que elabori la Comissió Permanent.

d) Aprovar els informes que presentin la Comissió Permanent i els grups de treball.

e) Informar, prèviament a la presentació al Consell Rector, de l'esborrany del pressupost de l'Institut Balear de la Dona per a l'exercici anual corresponent.

f) Aprovar el reglament intern i les normes de funcionament del Consell.

g) Aprovar la sol·licitud d'incorporacions i també els cessaments en els casos que estableixen els articles 6 i 12.

h) Crear els grups de treball que consideri necessaris.

i) Elegir i destituir la presidència i les persones integrants de la Comissió Permanent.

j) Aprovar la destinació dels fons atribuïts al Consell dins els pressuposts anuals de l'Institut Balear de la Dona.

Article 8 Funcions de la presidència del Ple

Corresponen a la presidència del Ple les funcions següents:

a) Representar el Consell de Participació de les Dones.

b) Establir la convocatòria de les sessions del Ple i presidir-lo.

c) Fixar l'ordre del dia de les sessions del Ple, tenint en compte les peticions que formulin amb l'antelació suficient la resta de membres.

d) Vetlar per la coordinació de les tasques amb la Comissió Permanent i els grups de treball.

e) Executar els acords del Ple i, si escau, de la Comissió Permanent.

f) Dirimir els empats amb el seu vot de qualitat.

Article 9 Funcions de la vicepresidència del Ple

1. Corresponen a la vicepresidència les funcions de la presidència en cas de malaltia, absència, renúncia o altres causes d'impossibilitat.

2. També exerceix les funcions que li deleguin la presidència, el Ple o la Comissió Permanent.

Article 10 Funcions de la secretaria del Ple

Corresponen a la secretaria les funcions següents:

a) Convocar les persones representants per ordre de la presidència i, si escau, de la vicepresidència, especificant si la sessió es fa de manera presencial, telemàtica o mixta.

b) Estendre les actes de les sessions, amb el vistiplau de la presidència. L'acta de cada sessió es pot aprovar en la mateixa reunió o en la següent immediata.

c) Remetre l'acta per mitjans electrònics als membres del Ple, els quals poden manifestar pels mateixos mitjans la seva conformitat o objeccions al text, a l'efecte d'aprovar-la; en cas afirmatiu, es considera aprovada en la mateixa reunió.

d) Lliurar els esborranys dels documents que s'hagin de treballar, debatre i/o aprovar.

e) Mantenir actualitzada la llista de vocals a l'efecte de poder informar dels quòrums per a la constitució vàlida de les sessions i dels vots necessaris perquè les votacions també siguin vàlides.

Article 11 Funcionament del Ple

1. El Ple s'ha de reunir dues vegades l'any amb caràcter ordinari i de manera extraordinària quan la presidència n'estableixi la convocatòria, a iniciativa pròpia o a proposta de, com a mínim, una tercera part de les persones vocals.

2. La presidència ha d'establir la convocatòria de la sessió amb un mínim de deu dies d'antelació i ha de fixar-ne l'ordre del dia, excepte en el cas de sessions extraordinàries, la convocatòria de les quals s'ha d'establir dos dies abans que tinguin lloc.

3. La sessió del Ple queda constituïda amb l'assistència de la presidència i de la secretaria, o de les persones que els substitueixin, i amb l'assistència de la meitat més un de la resta de membres. En cas que no hi hagi quòrum suficient s'ha de reunir en segona convocatòria mitja hora després, i en aquest cas és necessària la presència de la presidència i de la secretaria, o de les persones que els substitueixin, i d'una tercera part dels membres amb dret de vot.

4. Els acords s'adopten per majoria simple i, en cas d'empat, la presidència pot fer ús del seu vot de qualitat.

5. El funcionament del Ple s'ha de regir per les seves pròpies normes de funcionament, pel que es disposa en la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pel que estableix el capítol V del títol I de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article 12 Pèrdua de la condició de membre del Ple

1. Són causes de cessament com a membre del Ple del Consell de Participació les següents:

a) Presentar una sol·licitud voluntària adreçada a la Comissió Permanent, que ha d'acceptar el Ple.

b) Deixar de complir algun dels requisits que estableix l'article 6, i aprovar-ho el Ple mitjançant un acord, previ procediment de caràcter contradictori que garanteixi l'audiència de l'interessat i el dret de defensa.

c) Tenir conductes o dur a terme activitats contràries als principis i als objectius del Consell, previ procediment de caràcter contradictori que garanteixi l'audiència de l'interessat i el dret de defensa.

2. El cessament com a membre no impedeix la reincorporació amb plenitud de drets una vegada esmenats els motius del cessament, segons el procediment de l'article 6.3.

Article 13 Comissió Permanent

1. La Comissió Permanent és l'òrgan executiu del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

2. La Comissió Permanent està composta per:

a) La presidència del Ple del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

b) La vicepresidència del Ple del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

c) La secretaria del Ple del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

d) Nou vocals representants de les associacions de dones, respectant l'equilibri territorial de les quatre illes.

e) Dues persones representants de les àrees d'igualtat dels agents socials més representatius, sempre que aquestes àrees estiguin formalment constituïdes.

f) La persona representant del Consell de Participació de les Dones de cada illa.

3. Les atribucions de la Comissió Permanent són les següents:

a) Elaborar la distribució del pressupost del Consell i retre comptes anuals de l'execució del pressupost al Ple.

b) Emetre els informes que el Ple o les diferents conselleries li encomanin, així com els que es puguin derivar de situacions d'emergència sobrevingudes, i proposar les mesures i resolucions que consideri convenients.

c) Coordinar els grups de treball.

d) Qualsevol altra atribució que li encomani el Ple.

4. La Comissió Permanent s'ha de reunir en sessió ordinària tres vegades a l'any i en sessió extraordinària quan es consideri oportú a proposta de la presidència o d'un terç de les persones que la integren.

5. La convocatòria de les sessions de la Comissió ha d'incloure l'ordre del dia corresponent i s'ha de trametre a les persones que la integren amb una antelació mínima de set dies naturals. Les sessions extraordinàries s'han d'establir com a mínim dos dies naturals abans que tenguin lloc.

6. Amb les convocatòries de les sessions s'hi ha d'adjuntar la documentació objecte de debat i/o aprovació.

7. Per constituir vàlidament les sessions de la Comissió és necessària l'assistència de la presidència i de la secretaria, o de les persones que els substitueixin, i de la majoria simple de les persones que la integren.

8. Els acords s'adopten per majoria simple de les persones assistents. En cas d'empat, la presidència pot fer ús del seu vot de qualitat.

9. La durada dels càrrecs de la Comissió Permanent no pot ser superior a tres anys i no poden ser elegits més de dos mandats seguits.

Article 14 Grups de treball

1. Els grups de treball són els òrgans ordinaris creats a proposta del Ple o de la Comissió Permanent, amb l'objecte d'aprofundir en qüestions específiques relacionades amb les polítiques d'igualtat.

2. La denominació, la composició i el funcionament dels grups de treball s'han de fixar en el reglament intern.

 

Capítol III Règim econòmic

Article 15 Règim econòmic

1. El pressupost anual de l'Institut Balear de la Dona ha de preveure una partida nominativa per desenvolupar les actuacions previstes en la programació que aprovi el Ple del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

2. L'execució pressupostària pel que fa a les actuacions previstes en la memòria d'actuacions que aprovi el Ple és a càrrec de l'Institut Balear de la Dona, que n'ha de donar compte a la Comissió Permanent.

3. Els membres del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears no percebran dietes per assistència a les reunions. Els membres que no resideixen a l'illa on es reuneixi el Ple o la Comissió Permanent tenen dret a les indemnitzacions de les despeses per desplaçament a les sessions, sempre que no sigui possible l'assistència a distància.

Disposició addicional primera Procés de constitució del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears

1. El Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears s'ha de constituir en el termini màxim de sis mesos des que entri en vigor aquest Decret.

2. A aquest efecte, l'Institut Balear de la Dona ha de sol·licitar el nomenament dels representants de les administracions (article 6.2) i dels representants dels agents socials (article 6.3.c).

3. En relació amb la proposta de representants de les associacions i de les federacions (article 6.3.a) i agrupacions (article 6.3.b) de dones, l'Institut Balear de la Dona ha de difondre informació, incloses les xarxes socials, respecte de la possibilitat de sol·licitar la participació en el Consell, i la necessitat de presentar un escrit a la directora de l'Institut Balear de la Dona, acompanyat de les dades i la justificació dels requisits que preveu l'article 6.3.a), b) i c), en un termini adequat per poder convocar la sessió constitutiva.

Una vegada comprovat el compliment dels requisits establerts, la directora de l'Institut Balear de la Dona ha de resoldre les entitats que seran membres del Ple de constitució del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

4. El Ple de constitució serà convocat i presidit per la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat. En l'ordre del dia s'ha d'incloure l'elecció de la persona, que, en endavant, ocuparà la presidència del Ple, d'acord amb l'article 6.1.a) d'aquest Decret.

Disposició addicional segona Funcionalitat operativa del Consell

L'Institut Balear de la Dona ha de preveure l'ús de les seves infraestructures i mitjans personals i tècnics per dur a terme les activitats del Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears.

Disposició derogatòria única Normes que es deroguen

Queda derogat el Decret 49/2008, de 18 d'abril, de creació del Consell de Participació de la Dona de les Illes Balears, així com totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposin al que disposa aquest Decret, el contradiguin o hi siguin incompatibles.

Disposició final única Entrada en vigor

Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

 

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

El vicepresident (Per suplència d'acord amb l'article 7 de la Llei 1/2019, ​​​​​​​de 31 de gener del Govern de les Illes Balears) Juan Pedro Yllanes Suárez