Secció I. Disposicions generals
CONSELL DE GOVERN
Núm. 3009
Decret 6/2018, de 16 de març, pel qual es modifica el Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d’acord amb els articles 30.1 i 32.11 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, té competència exclusiva per regular l’organització, el règim i el funcionament de les seves institucions pròpies, i competències executives en legislació del treball i formació professional contínua.
En l’exercici d’aquestes competències es va dictar la Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual es crea un organisme autònom, de caràcter administratiu, el SOIB, amb la finalitat de planificar, gestionar i coordinar les polítiques d’ocupació, amb funcions concretes d’informació, orientació i intermediació en el mercat laboral, de foment de l’ocupació en tots els seus vessants i de desenvolupament de la formació professional.
Mitjançant el Decret 37/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig), s’aprovaren els Estatuts del SOIB, en compliment de la disposició transitòria segona de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per tal d’adaptar-se a les previsions d’aquesta Llei. El Decret esmentat es va modificar pel Decret 79/2015, de 4 de setembre (BOIB núm. 132, de 5 de setembre), pel Decret 37/2016, de 8 de juliol (BOIB núm. 87, de 9 de juliol) i pel Decret 51/2016, de 5 d’agost (BOIB núm. 100, de 6 d’agost).
D’acord amb l’article 30.2 de la Llei 7/2010, els organismes autònoms s’adscriuen a la conselleria a la qual correspon la direcció, l’avaluació i el control dels resultats de la seva activitat. En coherència amb aquesta disposició, l’article 1 dels Estatuts del SOIB adscriu aquest ens a la conselleria competent en matèria de treball, atès que la finalitat primordial del SOIB és la planificació, la gestió i la coordinació de les polítiques actives d’ocupació.
Amb la finalitat de poder donar compliment a les lleis 39/2015 i 40/2015, pel que fa a la implementació de l’administració digital, i també per impulsar la política de comunicació institucional del SOIB i la gestió de l’aplicació de les noves tecnologies d’aquesta entitat, se’n modifiquen els Estatuts per tal de canviar la denominació de la gerència per la de coordinador o coordinadora, i afegir a aquest càrrec la coordinació de la implementació de l’administració electrònica als 20 centres que té el SOIB, distribuïts entre les quatre illes, entre xarxa d’oficines (amb un registre a cadascuna d’elles), centres propis de formació i serveis centrals, i també la comunicació institucional del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, a més de continuar amb les funcions de gestió que ja té encarregades.
Per tot això, a proposta del conseller de Treball, Comerç i Indústria, informat el Consell de Direcció del SOIB en la sessió ordinària de 9 de febrer de 2018, amb els informes favorables de la conselleria competent en matèria d’hisenda i pressupost, i de l’Institut Balear de la Dona sobre l’impacte de gènere, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 16 de març de 2018,
DECRET
Article únic
Es modifica l’annex del Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en la redacció que en fan el Decret 79/2015, de 4 de setembre, i el Decret 37/2016, de 8 de juliol.
1. L’apartat 8 de l’article 6, secció 1a del capítol I, queda modificat de la manera següent:
Així mateix, ha d’assistir a les sessions, amb veu però sense vot, el coordinador o coordinadora.
2. L’apartat 5 de l’article 11, secció 2a del capítol I, queda modificat de la manera següent:
Així mateix, la persona titular de la Direcció del Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha d’exercir les funcions enumerades en l’article 15 bis d’aquests Estatuts en el cas que el Consell de Direcció no creï el càrrec de coordinador o coordinadora o en el cas d’absència, vacant o malaltia del coordinador o coordinadora.
3. L’apartat 6 de l’article 12, secció 3a del capítol I, queda modificat de la manera següent:
Ha d’assistir a les sessions de la Comissió Assessora, amb veu però sense vot, el coordinador o coordinadora.
4. L’article 15 bis de la secció 4a del capítol I queda modificat de la manera següent:
Secció 4a
El coordinador o coordinadora
Article 15 bis
El coordinador o coordinadora
1. El Consell de Direcció del SOIB pot crear el càrrec de coordinador o coordinadora amb funcions vinculades amb els objectius generals que s’enumeren en l’apartat 2 d’aquest article, d’acord amb el que preveu l’article 20.5 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest cas, el coordinador o coordinadora ha de dependre orgànicament de la Direcció del SOIB i funcionalment de la Direcció i de la Vicepresidència, i ha d’estar sotmès a la relació laboral especial d’alta direcció.
2. En aquest cas, són funcions del coordinador o coordinadora:
a) Exercir la direcció tècnica i administrativa i el control dels serveis i activitats del SOIB.
b) Elaborar el pla anual d’actuació i l’informe anual d’activitat del SOIB, i subscriure la declaració de garantia i responsabilitat sobre les activitats duites a terme l’any anterior, tal com exigeixen els articles 17.2 i 18.2 de la Llei 7/2010.
c) Executar el pla anual d’actuació del SOIB i impulsar l’adopció de les mesures que calguin perquè el pla es dugui a terme d’una manera efectiva.
d) Dirigir i coordinar el personal, d’acord amb les directrius de la Vicepresidència i de la Direcció, i també identificar-ne les necessitats i elevar-les a la Vicepresidència o a la Direcció.
e) Informar la resta d’òrgans sobre les qüestions que es refereixin a la gestió del Servei.
f) Complir amb l’obligació de subministrament d’informació que exigeix l’article 14 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, i, en general, amb la resta d’obligacions que la Llei esmentada imposa als òrgans unipersonals o equivalents de les entitats instrumentals del sector públic autonòmic.
g) Proposar a la Direcció i a la Vicepresidència, en l’àmbit de les competències respectives, totes les qüestions que requereixi la gestió de les funcions del SOIB.
h) Fer el seguiment de la gestió econòmica i pressupostària del SOIB.
i) Vetlar per la utilització racional i eficient dels mitjans materials del Servei.
j) Dirigir, coordinar, planificar i controlar les activitats materials del Servei necessàries per complir els fins i les funcions que té assignats.
k) Auxiliar la Direcció del SOIB en les activitats per complir les funcions del Servei.
l) Coordinar i impulsar la implementació de l’administració digital en el SOIB, per donar compliment a les exigències legals sobre l’aplicació de les noves tecnologies a l’Administració.
m) Coordinar i impulsar la política de comunicació del SOIB.
n) Gestionar el procés de modernització del SOIB a través de les noves tecnologies i les aplicacions informàtiques corporatives.
o) Qualsevol altra funció emmarcada en les seves competències que li sigui encarregada pels òrgans unipersonals o col·legiats del Servei.
Disposició derogatòria única
1. Queda derogat expressament el Decret 79/2015,de 4 de setembre, pel qual es modifiquen els Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.
2. Queden derogades les altres normes de rang igual o inferior que contravenguin el que disposa aquest Decret.
Disposició final única
Entrada en vigor
Aquest Decret comença a vigir el mateix dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 16 de març de 2018
|
La presidenta |
El conseller de Treball, Comerç i Indústria |
Francesca Lluch Armengol i Socias |
Iago Negueruela Vázquez |
|