Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 168087
Rectificació de les bases de la convocatòria per proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari un lloc de treball d'oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
Número d'expedient: 1405/2024
Per Decret de l'Alcaldia 2024 – 0956 de 6 de març de 2024 s'han modificat les Bases de la convocatòria per proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari un lloc de treball d'oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovades per Decret de l'Alcaldia de 2024 - 0772 de 22 de febrer de 2024 i publicades al BOIB núm. 30 de 29 de febrer de 2024.
Es publica a continuació el text definitiu de les Bases:
BASES I CONVOCATÒRIA PER PROVEIR MITJANÇANT SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI UN LLOC DE TREBALL D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA.
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari, restringida al personal funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Sant Josep, un lloc de treball d'oficial de la Policia Local, actualment vacant, amb dotació pressupostària a la plantilla orgànica de l'Ajuntament, d'acord amb el que estableix l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
2. Característiques de lloc de treball
El lloc de treball convocat té les característiques següents:
Vacants: 1
Denominació plaça: Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
Subgrup: C1
Escala: Escala d'administració especial
Subescala: Serveis Especials
Nivell complement de destinació: 22
Complement específic: 1.591,19 €
3. Durada
La durada de la comissió de serveis serà per un període d'un any, sense perjudici que es pugui prorrogar per un termini màxim de dos anys, de conformitat amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de policies locals de les Illes Balears.
La comissió de serveis tindrà caràcter temporal i finalitzarà quan el lloc de treball es proveeixi amb caràcter definitiu i, en tot cas, finalitzarà pel transcurs del temps per al qual es va concedir.
4. Publicitat
Aquesta convocatòria es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. Requisits dels aspirants
Els aspirants a cobrir la plaça d'Oficial, hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:
a) Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en situació administrativa de servei actiu. Quan el funcionari sigui de categoria inferior a la del lloc de treball convocat es requerirà tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera.
b) Complir els requisits següents:
Aquesta taxa s'ha de satisfer en el moment de presentació de la instància, sense que en cap cas no es pugui satisfer amb posterioritat a la finalització del termini de presentació d'aquestes.
L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet, mitjançant autoliquidació realitzada a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep:
https://www.santjosepdesatalaia.es/homeES.aspx
En el concepte s'haurà d'incloure el document d'identitat de la persona aspirant, així com la indicació de la convocatòria a què s'opta.
6. Sol·licituds i termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds de participació a la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar mitjançant registre d'entrada a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants es troba a l'Annex I de les presents bases.
Conjuntament amb la sol·licitud emplenada i signada, els aspirants hauran d'aportar la documentació següent:
Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar prèvia descripció, que s'incorpori d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren a l'expedient personal en referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin a l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies autèntiques al registre de l'ajuntament.
7. Barem de mèrits
Atenent el que preveu l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, la proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui major puntuació, segons el barem de mèrits previst a l'annex II de les presents bases.
8.- Procediment
La valoració dels mèrits acreditats pels aspirants es durà a terme per una comissió de valoració, que tindrà caràcter tècnic, serà col·legiada i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, així com el principi de paritat de gènere , de conformitat amb l'art. 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 27 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
No en pot formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual. Així mateix, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i aquesta no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú.
La Comissió de Valoració estarà composta per un/a president/a, un/a secretari/ària i un/a vocal, amb els seus titulars i suplents, els quals actuaran tots amb veu i vot.
L'actuació de la Comissió de Valoració s'haurà d'ajustar a les bases de la convocatòria. Això no obstant, resoldrà els dubtes que sorgeixin en aplicació de la normativa corresponent, així com els dubtes que puguin sorgir en el transcurs de la valoració i qualificació.
L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà de conformitat amb el que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
La comissió tècnica de valoració podrà sol·licitar de l'autoritat o de l'òrgan convocant que designi assessors perquè actuïn amb veu i sense vot, en qualitat d'experts, per a la realització de tasques d'assessorament.
La Comissió tècnica de valoració, en virtut de l'article 21 del Decret 33/1994, de 28 de març, estarà composta per un mínim 3 membres nomenats per l'òrgan competent de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que hauran de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a l'escala que correspongui.
Aquesta Comissió de Valoració estarà conformada pels membres següents:
President: José Antonio Granados Tornero
Suplent: Juan Antonio Ribas Serra
Vocal: Juan José Cardona Carrillo
Suplent: Juan Antonio Ribas Serra
Secretari: David Joel Sánchez Duch
Suplent: Pablo Vargas Montero
Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Sant Josep publicarà una llista d'admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions i/o al·legacions sobre la llista d'admesos. Finalitzat el termini anterior, i un cop esmenades les deficiències observades en relació amb les sol·licituds dels aspirants, la comissió disposarà de 15 dies hàbils per emetre una proposta d'adjudicació provisional de la comissió de serveis.
La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits previst a l'annex II de les presents bases.
Aquesta proposta indicarà la puntuació obtinguda per les persones aspirants desglossada per cadascun dels apartats, així com el seu DNI, i es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament amb la indicació que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que considerin oportunes.
Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades als aspirants, la comissió haurà de formular la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que hi han participat, ordenades per ordre de puntuació, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i serà elevada a l'alcaldia municipal per a la seva aprovació definitiva.
Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar cap recurs administratiu, sense perjudici que les persones interessades puguin interposar els recursos que considerin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti l'alcalde.
El nomenament es realitzarà per resolució de l'òrgan competent, en el termini màxim d'un mes comptat des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions i proposta d'adjudicació en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.
9.- Recursos i impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament (https://www.santjosep.org/).
En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Document signat electrònicament, (11 de març de 2024
L'alcalde Vicente Roig Tur)