Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 792746
Convocatòria i bases del concurs per a la provisió de llocs vacants i dotats de la categoria escala bàsica de policia local per a segona activitat
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari de carrera del Cos de la Policia Local de Capdepera, escala bàsica, categoria policia, els llocs de treball vacants i dotats pressupostàriament d'aquesta Corporació, reservats per a ser coberts pel sistema de segona activitat, mitjançant el procediment de CONCURS DE MÈRITS i d'acord amb el Reglament de segona activitat de l'Ajuntament de Capdepera.
2. NORMATIVA APLICABLE
Aquest procés de provisió es regeix per les prescripcions contingudes en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals dels Illes Balears; el Reglament marc de coordinació de policies locals dels Illes Balears, aprovat per Decret 40/2019, de 24 de maig i pel Reglament de segona activitat de l'Ajuntament de Capdepera, publicat en el BOIB número 100 de dia 12 de juliol de 2012 i en la resta de normativa que hi sigui aplicable.
3. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fundades i objectivament motivades.
Conforme al que disposa l'art. 60 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i altra normativa relacionada, el Tribunal qualificador tindrà la següent composició:
• Un/a President/a
• Tres vocals
• Un Secretari/a
la designació dels membres del tribunal es farà respectant els principis d'imparcialitat i professionalitat i, si és possible, es tendirà a la paritat entre homes i dones.
Els integrants del Tribunal hauran de tenir igual o superior nivell de titulació que l'exigit per a ingressar a les places convocades.
A més de titulars es nomenaran els suplents corresponents, en igual nombre i amb els mateixos requisits. Així mateix, per a totes o algunes de les proves, el Tribunal pot comptar amb la col·laboració d'assessors tècnics, amb veu i sense vot, els quals es limitaran a prestar assistència sobre la seva especialitat tècnica.
A iniciativa de cada Central Sindical, un representant de cadascuna amb representació a l'Ajuntament convocant podrà ser present als Tribunals durant la totalitat del procés selectiu, en qualitat d'observador.
El Tribunal no es pot constituir ni actuar vàlidament sense la concurrència del President, el Secretari i un Vocal. Li correspon dilucidar les qüestions plantejades durant el transcurs del procés selectiu, vetllar pel seu bon desenvolupament i aplicar els barems corresponents.
Els membres del Tribunal s'han d'abstenir d'intervenir i els aspirants en poden promoure la recusació en els casos determinats per l'art. 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En tot allò no previst expressament en aquestes bases s'aplica als Tribunals Qualificadors el que es disposa per als òrgans col·legiats al capítol II del títol II de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i, supletòriament, la normativa de la Comunitat Autònoma.
4. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
4.1.- Les persones aspirants han de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:
a. Ser personal funcionari de carrera del Cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Capdepera, de l'escala bàsica, excepte les persones amb suspensió ferma de funcions, que no podran participar mentre duri la suspensió.
b. Tenir 56 anys complerts en la data de sol·licitud.
c. Haver realitzat la corresponent petició de pas a segona activitat dins del termini fixat en el Reglament de segona activitat de l'Ajuntament de Capdepera.
d. Acreditar un temps mínim de serveis de quinze anys, dels quals cinc hauran de ser immediatament a anteriors a la data de la petició.
e. Complir les condicions generals exigides i els requisits d'ocupació establerts en la Relació de llocs de treball per als llocs als quals aspiri i els expressament exigits en la convocatòria.
5. SISTEMES DE PROVISIÓ
CONCURS DE MÈRITS
Consisteix en la comprovació i valoració dels mèrits i, si escau, les capacitats, els coneixements o les aptituds que determini la convocatòria, d'acord amb l'annex 4 del Reglament de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.
6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les instàncies s'han de presentar per registre telemàtic en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el BOIB.
7. ACREDITACIÓ DELS REQUISITS I PRESENTACIÓ DE MÈRITS
Els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han de persistir en la data de finalització del termini per a presentar sol·licituds.
Els requisits i els mèrits corresponents s'han d'acreditar mitjançant la presentació dels documents dels certificats o títols corresponents, els quals s'han d'adjuntar a la sol·licitud.
Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud la documentació que considerin pertinent per a completar o aclarir aquells certificats o títols que han acreditat amb la sol·licitud, quan correspongui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.
Els aspirants hauran d'indicar en la sol·licitud l'ordre de preferència als llocs de treball convocats. La seva omissió, després del requeriment d'esmena per 10 dies, suposarà l'exclusió de l'aspirant en el concurs.
El venciment del termini per a la presentació de sol·licituds implica la irrenunciabilitat de les destinacions que es puguin obtenir o pèrdua del dret a desistir del procés del concurs, d'acord amb el que s'estableix a l'art. 26 del Decret 33/1994, de 28 de març.
8. PERSONES ADMESES I EXCLOSES
En finalitzar el termini per a presentar sol·licituds l'Alcaldessa dictarà una resolució per la qual aprovi i faci pública la llista provisional de persones admeses i excloses del concurs, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona.
La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Capdepera.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produïssin, possibilitar la seva esmena dins del termini i en la forma oportuna, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que el seu nom consta a la relació pertinent de persones admeses.
Per a esmenar el possible defecte o acompanyar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptador des de la publicació de la relació indicada. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.
9. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS
9.1.-LLISTES PROVISIONALS
Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits, es faran públiques a la pàgina web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes.
Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils per realitzar reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes per la comissió tècnica de valoració en un termini de set dies hàbils.
9.2.- RESOLUCIÓ D'EMPATS
En cas d'empat en la puntuació final del concurs d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre en funció del còmput del període de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria en la Policia Local de Capdepera i, si encara persistís l'empat, es dirimirà en aplicació del Pla d'Igualtat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment la comissió tècnica de valoració resoldrà l'empat per sorteig públic.
9.3.- LLISTA DEFINITIVA
Una vegada resoltes les reclamacions, la comissió tècnica de valoració elaborarà la relació definitiva de persones i els llocs obtinguts en el concurs per ordre de puntuació i ha de elevarà a la Batlessa la llista definitiva de les persones aspirants seleccionades en el concurs, qui en resoldrà i n'ordenarà la publicació.
Aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les personis aspirants del següent:
a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Capdepera (C/ Ciutat, núm. 20, 07580, Capdepera), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que l'acompanyi o que es generi arran de la convocatòria;
b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.
c) La possibilitat d'exercir els drets establerts en els articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades, si escau, podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Capdepera, situat a C/Ciutat, núm. 20, 07580, Capdepera.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB i al web d'aquesta Corporació (www.ajcapdepera.net), d'acord amb el disposat a les bases d'aquesta convocatòria i a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
ANNEX I PUNTUACIÓ DE LA FASE DE CONCURS
La puntuació màxima que poden aconseguir els mèrits al·legats és de 56,4 punts.
El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:
1. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c. Per cada més complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
2. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
b. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any
La data de referència per a realitzar la valoració és la de la finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentar títols d'estudis cursats a l'estranger, cal acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per accedir a aquesta categoria o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per accedir a aquesta categoria.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per a obtenir-lo, tret que les titulacions corresponguin a branques diferents. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts. Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per ingressar a la categoria a la qual s'accedeix o estar en possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.
4. Valoració dels coneixements de llengües
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana. Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b. Nivell B1: 1,25 punts
c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui requisit per a participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, en què el nivell de català aportat com mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2 Coneixements d'altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc Comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2º curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2º curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2º curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2º curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només es valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats en el marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Quant a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixi i homologui l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren. En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en quin consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies una determinada universitat.
5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional
5.1.1 Accions formatives relacionades. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat.
Tampoc es valora la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional
5.2.1 Accions formatives no relacionades. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, tot i no estar directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es considerin d'interès general. En concret, només es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
5.2. Formació universitària no oficial no relacionada. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com almenys, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.
b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
d. Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.
S'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.
Únicament es poden valorar a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes previstes en l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública es pot considerar només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedit.
7. Valoració dels certificats d'actualització de les proves físiques
La superació de les proves d'actualització de les aptituds físiques previstes en l'article 165 del Reglament marc amb una nota igual o superior, en el seu conjunt, a 7, té una puntuació igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.
8. Acreditació dels mèrits
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació per Registre electrònic de la documentació següent:
a. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
b. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentar títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
c. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
e. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per la EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
f. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
ANNEX II LLOCS DE FEINA DE CONCURS
FITXA NÚM. 01
DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL:
Control i manteniment dels vehicles oficials.
Localització i tractament de vehicles abandonats en la via pública.
Gestió de vehicles embargats per organismes oficials.
TASQUES QUE S'HAN DE DESENVOLUPAR:
Control i manteniment dels vehicles oficials:
- Revisar els vehicles oficials de la policia local per tal de dur-ne un manteniment correcte.
- Comprovar el bon funcionament dels aparells lumínics i acústics d'emergència.
- Comprovar el bon funcionament dels aparells de reanimació cardiopulmonar.
- Mantenir als vehicles oficials en bon estat de neteja tant interior com exterior.
- Realitzar les gestions necessàries per arreglar els vehicles oficials en cas de sinistres o trencament d'alguna peça.
- Comprovar mensualment les despeses en carburant dels vehicles oficials.
- Comprovar mensualment la relació de vehicles retirats mitjançant grua.
Localització i tractament de vehicles abandonats en la via pública:
- Revisar totes les vies del municipi per a localitzar-hi els vehicles abandonats.
- Denunciar als vehicles abandonats en aplicació de l'ordenança municipal reguladora del règim aplicable als vehicles abandonats en el municipi de Capdepera.
- Iniciar els expedients per a retirar els vehicles de les vies públiques, el seu tractament com a residu sòlid urbà i posterior destrucció.
- Gestions per a la localització i precintament de vehicles embargats per organismes oficials.
- Gestions per localitzar i fer el precintament de vehicles ordenats per l'autoritat judicial o sol·licitats per organismes oficials com l'ATIB, el Ministeri d'Hisenda i la Seguretat Social.
FITXA Núm. 02.
DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL:
Oficina d'administració de la Policia Local
TASQUES QUE S'HAN DE DESENVOLUPAR:
- Ajudar puntualment, quan sigui requerit pels administratius destinats a l'oficina d'administració de la Policia Local, en les diferents tasques que es duguin a terme en l'esmentada oficina.
- Notificador tant de les cites dels diferents jutjats com de les de l'Ajuntament amb les seves relacions amb els ciutadans.
- Comprovar in situ les ocupacions de les vies públiques del municipi que els ciutadans sol·licitin a l'administració municipal, ja sigui per obres, terrasses, etc.
- Comprovar l'assistència dels diferents parades en els mercats setmanals i la seva gestió.
- Gestionar els expedients de vehicles abandonats i retirats de les vies públiques.
- Control de les ordres d'allunyament emeses pels diferents jutjats respecte de les persones residents en el municipi de Capdepera, fer-ne les comprovacions pertinents, informar-ne les persones afectades i ser la persona responsable de gestionar el registre d'ordres d'allunyament de les dependències centrals de la Policia Local.
- Gestió de les sol·licituds dels diferents organismes públics de localització i precintament de vehicles.
FITXA Núm. 03.
DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL:
Vigilància d'instal·lacions fixes.
TASQUES QUE S'HAN DE DESENVOLUPAR:
- Servei de vigilància en qualsevol edifici municipal, ja sigui l'Ajuntament, l'edifici del Cap Vermell i altres.
- En tots els edificis on s'ha de realitzar aquest servei se n'ha de comprovar el tancament de tots els accessos així com el bon funcionament de les alarmes, en el sentit d'informar de les anomalies que s'hi puguin detectar i controlar-ne la reparació.
- Control de l'ordre públic quan sigui requerit per a això.
- Seguretat dels edificis i de les persones que hi treballen.
- Si el lloc de treball és a l'edifici Cap Vermell, per part de l'agent que presti servei en aquest edifici, s'habilitarà una oficina de denúncies per a que els residents en Cala Rajada no s'hagin de desplaçar a Capdepera o a Artà per cursar denúncies de tota classe.
FITXA Núm. 04.
DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL:
Policia Tutor.
TASQUES QUE S'HAN DE DESENVOLUPAR:
- Detecció de menors estudiants en risc d'exclusió.
- Problemàtica derivada dels menors problemàtics en la seva etapa escolar.
- Relacions amb el professorat en els centres educatius.
- Relacions amb la Fiscalia de Menors.
- Detecció de menors amb absentisme escolar.
- Detecció de menors amb la problemàtica derivada del consum de substàncies tòxiques.
- En general, tota la problemàtica que es pot donar als diferents centres educatius derivada de la relació amb els menors estudiants.
FITXA Núm. 05.
DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL:
Control d'animals perillosos.
TASQUES QUE S'HAN DE DESENVOLUPAR:
- Control d'animals perillosos en el terme municipal.
- Estar localitzable per a intervenir amb un gos perillós.
- Recollida de gossos i altres animals solts.
- Gestionar la canera municipal.
- Obrir expedients sancionadors per infraccions a l'ordenança municipal en matèria d'animals.
- Gestionar les denúncies per matances d'animals per cans a lloure, per esbrinar-ne els propietaris.
- Relacions amb Natura Parc i CEPAD.
- Gestió i control de cremes controlades.
- Localització i gestió per a retirar vehicles i altra maquinària abandonada a la zona rural del municipi.
(Signat electrònicament: 18 de desembre de 2023
La batlessa Mireia Francisca Ferrer Jaume)