Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE BINISSALEM
Núm. 672103
Modificació jornada laboral personal
Es fa públic que el PLE d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària de 18 de setembre de 2023, prengué l'acord que diu:
Proposta d'acord modificació jornada laboral personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Binissalem
Exposició de motius
El personal de l'Ajuntament de Binissalem està integrat per diferents categories professionals, les quals tenen una jornada laboral regulada per diferents normatives. Així doncs, es fa necessària la regulació d'una jornada laboral homogènia en base a les tasques de cada Departament i la normativa vigent en matèria de jornada laboral per a personal funcionari i personal laboral de les administracions públiques.
El Conveni Laboral vigent, el qual fou aprovat pel Ple de dia 14 de juny de 2000 per després ser sotmès a una modificació de la jornada laboral ordinària pel Ple Extraordinari de 22 de desembre de 2010, té fitxada una jornada laboral de 35 hores setmanals.
Si bé, el Decret Llei 5/2012, de 1 de juny, de Mesures Urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i altes Institucions Autonòmiques, aprovat dins el context social i econòmic de la crisi econòmica i financera del 2008, va establir una jornada laboral ordinària de 37 hores i 30 minuts setmanals (article 3).
Així mateix, la Disposició Final Vintena Vuitena de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per l'any 2023 preveu la mitjana setmanal de jornada laboral serà de 37 hores i 30 minuts, si bé li atorga un caràcter supletori en tant que les entitats locals podran regular la seva pròpia jornada laboral i el seu horari de treball, previ acord de negociació col·lectiva.
Davant aquesta contradicció, superada l'esmentada situació de crisi econòmica i financera, atesa la recomanació de la Direcció General de Funció Pública del Govern de les Illes Balears, i la potestat atorgada per la Disposició Final Vintena Vuitena de la Llei 31/2022 per sotmetre a negociació la jornada laboral, es proposa acordar una jornada laboral pel personal funcionari i personal laboral de l'Ajuntament de Binissalem de 35 hores setmanals.
Per la qual cosa es sotmet a Plenari la següent proposta d'acord,
Primer. Modificar la redacció de l'art. 14 dels convenis del personal laboral i personal funcionari de l'Ajuntament de Binissalem, en els termes següents:
Es fixa una jornada anual única de 1598 hores anuals per a tots els treballadors que integren la plantilla de l'Ajuntament de Binissalem. Aquestes hores equivalen a 35 hores setmanals.
Segon. El present acord deroga tots els acords anteriors (Ple, Junta de Govern, Mesa Negociadora, Batlia, particulars i altres), ja que el present acord millora les condicions col·lectives de tot el personal.
El present acord serà d'aplicació un cop aprovat pel Ple de la Corporació. Prèviament s'ha elevat a la preceptiva negociació col·lectiva mitjançant la Mesa de Negociació, que en sessió d'11-09-2023 ha estat aprovada per unanimitat dels membres presents.
Tercer. Publicar el present acord en el BOIB. Comunicar-lo a Delegació de Govern, i, notificar-lo als representants legals dels treballadors amb trasllat dels recursos que es pugin interposar. També se'n donarà compte a l'assessoria laboral.”
El que es fa públic per general coneixement.
Binissalem, a la data de la signatura electrònica (25 d'octubre de 2023
El batle Juan Victor Martí Valles)