BDNS (Identif: 697741)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 68, de 23 de maig de 2023.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de DOS-CENTS QUARANTA MIL EUROS (240.000,00 €), amb càrrec a la partida 231 48057 de l'exercici pressupostari de l'any 2023.
2. REQUISITS GENERALS
2.1. Totes les persones beneficiàries hauran d'acreditar que, a la data de la publicació de l'extracte de la present convocatòria, compleixen els següents requisits:
- Ser major de 18 anys.
- La persona sol·licitant ha d'estar empadronada ininterrompudament en el municipi de Sant Josep de sa Talaia almenys amb 6 mesos d'antelació a la publicació de les bases.
- Acreditar residència legal a Espanya.
- Ser titular en qualitat d'arrendatari d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any. El contracte s'ha d'haver formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.
- Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situat en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.
- Que l'habitatge llogat constitueixi la residència habitual i permanent del llogater o llogaters i dels integrants de la unitat de convivència. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat de convivència.
- Que la renda de l'habitatge objecte del contracte del lloguer sigui igual o inferior a 1.500,00 € mensuals.
- Haver satisfet les rendes del contracte de lloguer en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda.
- Que els ingressos anuals de la unitat de convivència durant el 2022, sumats els de tots el convivents, no superin els següents límits:
- IPREM de 2022 x 4 (32.425,12 €), en general.
- IPREM de 2022 x 5 (40.531,40 €) per a famílies nombroses de categoria general o quan entre els membres de la unitat de convivència hi hagi alguna persona amb una discapacitat reconeguda del 33% al 64%.
- IPREM de 2022 x 6 (48.637,68 €) per a famílies nombroses de categoria especial o quan entre els membres de la unitat de convivència hi hagi alguna persona amb una discapacitat reconeguda del 65% o més.
Aquests ingressos s'han d'acreditar amb les dades que consten a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària mitjançant l'impost de la renda de les persones físiques de l'exercici 2021 (caselles 435 i 460).
- Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.
- No trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 10 del Text refós de la llei de subvencions i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Complint amb el que s'estableix a l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en ser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/ària no superior a l'import de 3.000,00 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social es farà mitjançant la presentació pel sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex 3.
- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període de al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.
2.2. No es podran concedir les ajudes al lloguer d'habitatges quan la persona llogatera sol·licitant o qui tengui la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
- Tenir parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador de l'habitatge.
- Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador de l'habitatge.
3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
3.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça habitatge@santjosep.org.
3.2. Les persones sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex 1) la següent documentació:
- Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.
- Documents d'identitat de les persones titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.
- Annex 2: model d'autorització. Aquest annex serà presentat per la persona sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.
- Contracte en vigor de lloguer de l'habitatge.
- Acreditació del pagament de la renda de lloguer per la persona sol·licitant de l'ajuda des del primer pagament efectuat en el període subvencionable fins al mes anterior a la data d'inici de la presentació de sol·licituds de la present convocatòria indicant les dades identificat ives de la persona arrendadora i arrendatària.
- Certificat de convivència a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent del llogater i dels membres de la unitat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-ho mitjançant la presentació de l'annex 2.
- Annex 3: declaració responsable firmada pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys, en la qual declararan que:
- No tenen relació de parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador/a.
- No són socis/sòcies ni partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador/a.
- No incorren en cap de les causes d'incompatibilitat i compleixen els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions.
- Compleixen els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció, que coneixen i accepten íntegrament.
- Les persones sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
- Comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
- Es sotmetran a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
- Saben que, en cas de falsedat a les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls podrà excloure d'aquest procediment i podran ser objecte de sanció.
- Annex 4: model de comunicació de les persones perceptores de la subvenció (en el cas que les persones sol·licitants vulguin manifestar la voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un/a d'ells/es).
- Acreditació dels ingressos de la persona sol·licitant i de les persones majors de 18 anys de la unitat de convivència. Aquests ingressos s'han d'acreditar mitjançant la presentació de la declaració de la renda o autorització firmada (annex 2).
- Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat.
3.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.
(Signat electrònicament: 24 de maig de 2023
El batle Àngel Lluís Guerrero Domínguez)