Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 343918
Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

SERVEI DE CAÇA. DIRECCIÓ INSULAR DE COOPERACIÓ LOCAL I CAÇA. DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL. CONSELL DE MALLORCA.

En data 22 de maig de 2023, el conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca ha dictat  resolució per la qual resol:

« Primer. Aprovar la Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica per a l'any 2023 que s'adjunta com Annex a aquesta resolució i els models adjunts a aquesta.

Segon. Autoritzar una despesa per un import de 135.294,74 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 17226 48900, del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'exercici 2023, amb RC definitiva 22023005749. A amb número d'apunt previ 920230005747

Tercer. Publicar la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.»

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tot això als efectes oportuns.

Palma, a data de la signatura electrònica (22 de maig de 2023

La persona responsable de la Secretaria Tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Rosa Mª Cañares Bernaldo)

 

ANNEX Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica per a l'any 2023

1.Normativa aplicable

Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, aprovada en sessió plenària de dia 23 de desembre de 2016, modificada per acord plenari de dia 14 de juny de 2018, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el reglament que la desenvolupa, i el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions.

Així com d'acord amb l'acord del Consell Executiu de dia 16 de novembre de 2022 (BOIB núm. 153 de 24 de novembre), en el punt primer delegà als consellers executius i les conselleres executives, competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i subvencions i aportacions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros. En tot cas, requeriran d'autorització prèvia del Consell Executiu per a l'aprovació de la despesa de les convocatòries de quantia superior a cinquanta mil euros; a l'efecte d'obtenir l'autorització del Consell Executiu respecte a la convocatòria d'ajudes i subvencions.

2. Objecte i finalitat de la convocatòria

2.1. La finalitat d'aquesta convocatòria és socioambiental, i ha d'anar destinada a iniciatives sense afany de lucre, les quals promoguin la millora ambiental, i en conseqüència, la millora dels aprofitaments cinegètics.

2.2. Són objecte de subvenció les actuacions executades entre l'1 de maig de 2022 i 30 d'abril de 2023, pels beneficiaris relacionats a l'article 3 d'aquesta convocatòria.

3. Beneficiaris de la convocatòria

3.1. Poden ser objecte d'aquesta ajuda les persones jurídiques que s'esmenten a continuació:

a. Les associacions, societats, clubs, federacions, fundacions i qualssevol altres entitats benèfiques o sense afany de lucre.

b. Les societats de caçadors locals previstes a la Llei 6/2006 balear de caça i pesca fluvial, modificada per la Llei 3/2013, de 17 de juliol.

3.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions, ni les entitats i associacions que no es trobin legalment constituïdes.

4. Actuacions subvencionables

4.1. Són objecte de subvenció les actuacions que estiguin executades entre l'1 de maig de 2022 i 30 d'abril de 2023, per les entitats relacionades a la base tercera d'aquesta convocatòria. Són despeses subvencionables de la present convocatòria les següents:

  • Els imports del lloguer de terrenys de caça per a ús de les societats de caçadors.
  • Els honoraris professionals per al control selectiu de predadors en cas que aquest control sigui efectuat per tècnics o empreses especialitzades.
  • Els honoraris del personal de vigilància i gestió ambiental dels terrenys de caça, les despeses derivades de la seva formació o qualificació.
  • L'import d'adquisició de varietats de sembra d'interès per a la fauna cinegètica, així  com  els honoraris dels professionals que la duen a terme. Les sembres pel foment de la tórtora salvatge es podran realitzar amb les varietats vegetals recomanades en el document “La tórtora (Streptopelia turtur)” editat per la Direcció Insular de Desenvolupament Local i Caça, Consell de Mallorca.
  • L'import de compra d'espècies pròpies destinades a amollades i/o repoblacions ja dutes a terme abans de l'inici de la temporada de caça i dins el període subvencionable, l'import d'adquisició d'aliments per a aquestes espècies, l'import del maneig dels individus, del transport i d'infraestructures associades a la repoblació.
  • L'import d'adquisició d'espècies i varietats vegetals d'arbres i arbusts d'interès cinegètic per a la repoblació o sembra, així com els honoraris de les persones que duen a terme aquestes repoblacions.
  • Els honoraris de les persones que duen a terme les podes, neteja de camins i de rotes, neteja de sèquies, recuperació de conreus i de rotes i neteja de pantans i canals.
  • La instal·lació  i reparació de tancaments, basses, pous i abeuradors associats a pràctiques cinegètiques de millora de l'hàbitat o de compatibilització agroramadera.
  • L'import de lloguer de maquinària i/o equipament necessari per a dur a terme les següents tasques:
    • Repoblacions amb arbres, arbusts i altres vegetals d'interès cinegètic
    • Podes, neteja de camins, rotes, sèquies, basses, torrents, llacs i canals; recuperació de conreus i de rotes.
  • L'import d'honoraris per a la realització d'estudis tècnics i científics d'espècies cinegètiques o protegides que tenguin relació amb l'activitat cinegètica, i dels seus hàbitats.
  • L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per a la promoció de modalitats tradicionals de caça pròpies de les Illes Balears i de les activitats cinegètiques amb races autòctones, així com per a l'organització i realització de proves funcionals, campionats, exhibicions i activitats de promoció social de totes elles. L'import d'honoraris i despeses derivats d'aquestes actuacions, inclosos el honoraris de jutges, instructors, tècnics, ponents, etc.,  i l'import del trasllat, manutenció i l'allotjament quan aquests estiguin domiciliats fora de l'illa de Mallorca.
  • L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme les actuacions de seguiment i millora de cans de caça de raça autòctona, així com l'import dels honoraris derivats d'aquestes tasques.
  • L'import  dels honoraris derivats de la realització d'estudis i l'aplicació de noves tecnologies per a la selecció i millora de cans de caça de raça autòctona.
  • L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme la informació, promoció i foment de bones pràctiques cinegètiques, així com la implantació de tècniques alternatives d'interès ambiental, i l'import dels honoraris derivats d'aquestes activitats.
  • L'import d'adquisició de material no inventariable necessari per dur a terme l'edició de material, en qualsevol suport, dedicat a la promoció i foment de modalitats tradicionals de caça, així com l'import dels honoraris derivats d'aquesta tasca.
  • Despeses derivades d'altres activitats subvencionables:
    • L'import de la compra i/o implantació de xips d'identificació canina.
    • L'import de la vacunació i desparasitació de cans de caça i d'espècies cinegètiques així com l'import d'altres tractaments veterinaris d'aus de falconeria degudament documentats.
  • L'import de l'assegurança de cans de caça i d'aus de falconeria.
  • L'import de les assegurances per danys agrícoles o a les propietats, provocats per les espècies cinegètiques, o derivats de la pràctica de la caça. Queda exclòs l'import de l'assegurança de responsabilitat civil del caçador, en el cas de caça amb armes.
  • Les despeses d'edició en qualsevol suport de materials formatius, divulgatius o de promoció en matèria cinegètica.
  • Honoraris de realització de materials formatius, divulgatius o de promoció dels valors i patrimoni cinegètic conservació de la natura, usos tradicionals del camp lligats a la caça i gestió i pràctica sostenible d'aquesta activitat, en qualsevol suport.
  • Despeses d'ormeigs propis de modalitats tradicionals de caça: confecció, manteniment i reparació.
  • Despeses de desplaçament, presència i participació a fires, congressos i esdeveniments científics, de promoció turística i divulgatius, així com els actes públics que se'n derivin que s'hagin desenvolupat dins el període subvencionable.
  • L'import d'honoraris derivats de la realització d'assessoraments tècnics, jurídics i propostes de gestió que puguin afectar a l'activitat cinegètica i races autòctones relacionades amb caça.

4.2. En cap cas, l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

5. Crèdit pressupostari

Durant l'exercici pressupostari 2023 es destina la quantitat de 135.294,74 euros a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a les partida pressupostària 65 17226 48900.

6. Naturalesa de la subvenció i límits.

6.1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions i la seva modificació. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha desenvolupat.

6.2. La concessió d'aquesta subvenció es regeix pels principis de publicitat, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació.

7. Import de la subvenció

7.1. L'import de la subvenció que es concedeix tindrà caràcter d'import cert, d'acord amb el previst a l'article 24.2 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, i serà una única quantia de 3.300 €, sempre i quant les despeses presentades, correctament justificades i  que s'adaptin a l'objecte de la present subvenció superin o igualin aquesta quantia. En cas de presentar un projecte o despeses de menor quantia, aquest serà el màxim subvencionable.

7.2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.

8. Règim de la concessió

El procediment de concessió és mitjançant concurrència no competitiva, de manera que seran subvencionables totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

Quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per cobrir el 100% dels imports a concedir i amb els límits establerts a la convocatòria, s'aplicarà l'article 25 de l'Ordenança General de subvencions del Consell Insular de Mallorca de prorrateig de l'import entre les persones sol·licitants.

9. Presentació de sol·licituds  i la justificació

El termini per presentar la sol·licitud i la justificació, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen, és de 15 dies hàbils, a partir del dia següent de la publicació de la subvenció en el BOIB. Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

El lloc per presentar la documentació és la Seu Electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/es/registro-electronico).

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Atès que els beneficiaris d'aquesta convocatòria són subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (art. 14 i 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), si la sol·licitud es presentada presencialment, es requerirà a l'interessat d'esmena i es tindrà a tots els efectes, inclosa l'exclusió, com a data de presentació la de lliurament de l'esmena, segons disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015.

10. Condicions i autoritzacions

 La presentació de la sol·licitud de subvenció implica la plena acceptació de les condicions d'aquesta convocatòria i, alhora, comporta autorització per a consultar i obtenir les dades dels sol·licitants relacionades amb la tramitació, i el seguiment de la sol·licitud, inclosa la consulta a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) per a la comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, així com amb la Seguretat Social, el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents.

11. Formalització de sol·licituds i justificació

11.1 Les sol·licituds per obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell de Mallorca i que es poden trobar a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/ca/la-seu, per a la convocatòria de subvencions de l'any 2023.

La sol·licitud consta de quatre models que apareixen al final com annexos i documentació complementaria, tot lo qual té la següent descripció:

11.1.1 Document TE1. Model de sol·licitud i declaració responsable.

  1. Declaració que l'entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a l'Ordenança General de Subvencions.
  2. Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
  3. Declaració responsable davant l'autoritat administrativa de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions

11.1.2 Document TE2. Certificat bancari normalitzat, que acrediti el compte corrent o la llibreta en la qual s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. Els beneficiaris tenen a la seva disposició el link  https://seu.conselldemallorca.net/es/ficha?key=72772 per a l'alta i modificació de les seves dades bancàries

11.1.3 Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant.

11.1.4 Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que firma la sol·licitud.

* No és necessari presentar els documents assenyalats en els punts 9.1.2, 9.1.3 i 9.1.4 si es troben en poder del Consell de Mallorca i no s'han produït modificacions. En aquest cas s'ha d'assenyalar la data i l'òrgan o dependència on es van presentar.

11.2. Els impresos corresponents a la justificació seran presentats juntament amb la sol·licitud.

11.2.1. La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu amb aportació de justificants, d'acord amb el previst a l'article 39 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. El compte justificatiu s'ha de presentar d'acord amb els models adjunts i inclou:

a. Document TE3. Una memòria d'activitats en què es justifiquin les activitats realitzades, es relacionin les despeses per a les quals se sol·licita l'ajut econòmic i es declari el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb justificació documental, ja sigui gràfica, o d'altre tipus, que s'ha dut a terme l'activitat per la qual es sol·licita subvenció.

b. Documents TE4 Una memòria econòmica, justificativa de les despeses realitzades, desglossada i relacionada amb la memòria d'activitats, que inclou:

  • Una relació classificada de les despeses de l'activitat firmada per la persona beneficiària amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (pagament efectuat en els  termes que s'assenyalen en l'art. 48.2 d'aquesta Ordenança).
  • Factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior, i la documentació acreditativa del pagament.
  • La documentació acreditativa de la realització dels pagaments es farà d'acord amb el punt 12 d'aquesta convocatòria.
  • Declaració responsable del beneficiari de la subvenció mitjançant la qual acredita que les despeses relacionades a la memòria econòmica (ha de constar una relació amb totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada i s'inclouen despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, notarials, registrals, pericials, d'administració específics, o excepcionalment de garantia bancària; que estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada, i que són indispensables per a la preparació adequada o l'execució d'aquesta.
  • Relació detallada, firmada por la persona beneficiària, dels fons propis i d'altres ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. Si no n'hi ha, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.
  • Si cal, els tres pressupostos que, d'acord amb l'art. 44.5 d'aquesta Ordenança, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària.
  • Declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que el cost d'adquisició justificat no supera el valor de mercat.
  • Si cal, declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que la persona beneficiària no recupera ni compensa l'IVA.

11.3. Tots els documents que s'hagin de presentar signats, hauran d'estar signats electrònicament i haurà de constar en qualitat del càrrec que ostenten a l'entitat sol·licitant a la signatura.

11.4. En els casos de lloguer de terrenys de caça per a ús de societats de caçadors s'haurà d'aportar còpia del contracte de lloguer signat per la persona arrendadora i la persona arrendatària.

11.5. Les entitats sol·licitants de subvenció únicament poden presentar una única sol·licitud de subvenció.  La instància no quedarà presentada si no es signa electrònicament marcant en el lloc corresponent que es manifesta la voluntat i el consentiment del sol·licitant i en cas d'actuar mitjançant representació quedi aquesta degudament justificada. En els casos que la mateixa entitat presenti dues o més sol·licituds es tindrà per presentada la darrera lliurada. 

12. Tramitació i pagament de la subvenció

Una vegada comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per ser beneficiari de la subvenció i es fiscalitzi la proposta de concessió es dictarà la resolució de concessió que inclourà també el reconeixement de l'obligació corresponent. Aquesta resolució es notificarà a l'interessat de manera electrònica.

13. Òrgan instructor, notificació de la concessió i del reconeixement de deute, termini per resoldre i procediment de concessió de la subvenció.

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria

L'òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.

En compliment del previst en l'article 19.1 q) i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es trametrà a la Base Nacional de Subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més d'exposar-se en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell de Mallorca.

Totes les notificacions i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que les persones beneficiàries indiquin a la sol·licitud a través de la Plataforma de l'Administració electrònica.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-ho és de sis mesos des de la data de presentació de la sol·licitud per part de l'entitat interessada.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

14. Justificació de la subvenció

Aquesta subvenció es concedeix en consideració a la concurrència dels requisits i condicions establertes a la present convocatòria i està condicionada a la comprovació de tota la documentació presentada en el moment de la sol·licitud.

Per aquest motiu, no requereix cap altre justificació, a més de la presentada amb la sol·licitud de subvenció, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència del projecte o despeses subvencionades.

Per dur a terme aquestes actuacions, l'Administració podrà exigir la presentació dels documents que estimi pertinents i realitzar les visites d'inspecció que siguin oportunes..

15. Obligacions de les entitats beneficiàries.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que li són d'aplicació i, en concret, amb l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

Són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Justificar que compleixen els requisits i les obligacions establerts a la present convocatòria de subvencions.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que el requereixin a l'exercici de les actuacions anteriors.

c) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades (si no s'ha fet en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció). Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans que es dicti la resolució de concessió i reconeixement de l'obligació corresponent.

d) Disposar dels llibres comptables, els registres tramitats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

f) Adoptar les mesures de difusió establertes a l'article 15 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

g) Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

16. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades

La documentació acreditativa del pagament segons la modalitat utilitzada per efectuar el pagament serà d'acord amb l'article 48 de l'Ordenança general de subvencions i la seva modificació:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

 b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec i 

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

17. Revocació i reintegrament de la subvenció

17.1. Són causes de reintegrament de la subvenció les previstes a l'article 56 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca i, entre aquestes l'obtenció de la subvenció mitjançant el falsejament de les condicions o documents justificatius presentats amb la sol·licitud o l'ocultació de fets que haguessin impedit la seva concessió, com per exemple no haver dut a terme el projecte o les despeses de les quals es sol·licita subvenció dins els terminis establerts. Al mateix temps, donaran lloc al reintegrament de la quantia percebuda i l'exigència de l'interès de demora que correspongui des del moment de pagament de la subvenció fins a la data en que s'acordi la procedència del reintegrament o, si fos anterior, fins a la data que el deutor ingressi el reintegrament.

17.2. La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació implica l'obligació de tornar les quanties percebudes.

17.3. Si després d'haver cobrat la subvenció, una comprovació o control financer per part dels serveis de l'Administració o contractats per aquesta, es posa de manifest l'incompliment d'alguna de les obligacions esmentades a la present convocatòria, l'òrgan que concedeix la subvenció és competent per a exigir al beneficiari el reintegrament de la subvenció mitjançant resolució segons el procediment regulat a l'article 57 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pogués dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efecte previ informe justificatiu del centre gestor.

19. Recursos

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

TE1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITAN

Nom de l'entitat

 

C.I.F(CIM)

 

Adreça postal

 

CP

 

Adreça electrònica per a notificacions

 

Població

 

Persona de contacte

 

Càrrec

 

 

Telèfons de contacte

 

 

 

NOM DEL PROJECTE O ACTIVITATS:

 

_________________________________________________________________

 

 

Pressupost de despeses:____________________

 

Ingressos prevists o obtinguts: _________________________

 

Diferència pressupost d'ingressos i despeses: _______________________

 

Quantia sol·licitada: ________________________________

  DECLARACIÓ RESPONSABLE

La persona sota-signant, en nom de l'entitat sol·licitant de subvenció, DECLARA:

  • Que no incorre en cap de les prohibicions que es recullen a l'art. 8 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.
  • Que  l'entitat  no  ha  estat  sancionada  o  condemnada  en  els  últims  tres  anys  per  haver  exercit  o  tolerat pràctiques  laborals  considerades discriminatòries  per  raó  de sexe o de  gènere  mitjançant  resolució  administrativa  o  sentència  judicial  ferma.  Art 11 Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de gènere entre dones i homes).
  • Que l'entitat  es  troba  al  corrent  de  les  seves  obligacions  tributàries  amb  l'AEAT  i  el  Consell  de  Mallorca,  així  com  de  les obligacions amb la TGSS.
  • Que l'entitat a la qual represento no és deutora/que no soc deutor per resolució de reintegrament de cap subvenció. Així mateix declar que aquesta entitat es compromet / em compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.
  • Que l'entitat  té totes i cada una de les còpies dels certificats que emet el Registre Central de Delinqüents Sexuals del Ministeri de Justícia, on s'indica que el personal tècnic de l'entitat que desenvolupa activitats amb menors no consta inscrit en la Base de Dades del Registre de Delinqüents Sexuals.
  • Altres suport, ajudes o subvencions:

(   ) Que no s'ha demanat ni rebut cap altre suport, ajudes o subvencions.

(   ) Que sí s'ha demanat i rebut altre suport, ajudes o subvencions.

Juntament amb el document de sol·licitud s'adjunta la documentació següent (marcar el que correspongui):

(   ) (TE2)  Certificat  bancari  normalitzat. No  s'ha  de  presentar  si  ja  s'ha  acreditat  anteriorment  i  no  l'ha  canviat.

(   ) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitadora.

(   ) Fotocòpia del NIF, NIE ,o passaport del/ de la president/a que firma la sol·licitud.

(   ) Documentació acreditativa de la representació (còpia de l'acta).

(   ) (TE3) Memòria d'activitats i relació de despeses realitzades.

(   ) (TE4) Memòria econòmica justificativa de despeses.

(   ) (TE5) Relació classificada de despeses.

Si no es  presenta  el  CIF  de  l'entitat,  el NIF/NIE/Passaport  de  la  persona  representant  o  de  la  documentació  acreditativa  de  la representació, s'identifica aquesta ja  que està  en  possessió  del  Consell  de  Mallorca (CIM) a  l'expedient_____________presentat  el dia_______________en  el  Departament  de_______________.

La presentació d'aquesta sol·licitud implica, d'acord amb l'establert en l'art. 10.3 de l'Ordenança general de subvencions del CIM el consentiment perquè l'òrgan instructor consulti els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb Hisenda, la Seguretat Social.

(   ) En nom de l'entitat que represento DENEGO expressament que I‘òrgan instructor pugui obtenir eIs certificats d'estar aI corrent de Ies obIigacions tributàries i amb Ia Seguretat SociaI. En aquest cas, em compromet a aportar els certificats corresponents juntament amb la sol·licitud i totes les vegades que siguin requerits

En           , a         de                                         de  2023

(Signatura digital amb càrrec

 

DIRECCIÓ INSULAR DE DESENVOLUPAMENT LOCAL I CAÇA. SERVEI DE CAÇA.

CONSELL DE MALLORCA

 

TE3. MEMÒRIA D'ACTIVITATS

Nom Entitat:_                                                                               CIF:__________________________________________________       

La persona sota-signant, en nom de l'entitat sol·licitant de subvenció, DECLARA:

1. Relació d'activitats que ha realitzat l'entitat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Activitat subvencionables  (1 de maig de 2022 a 30 d'abril de 2023)

S'ha d'explicar la correlació de les despeses que es presenten per ser subvencionades amb les activitats presentades, aportant tots els documents o proves que es considerin procedents: fotografies, plànols de situació, publicacions en premsa......

Import de la subvenció que sol·licita:

Obligatori omplir (MÀXIM 3.300,00€)

3. ALTRES SUBVENCIONS REBUDES O INGRESSOS PER A LES MATEIXES DESPESES PER A LES QUALS SE SOL·LICITA AQUESTA SUBVENCIÓ

a) Ha percebut una subvenció per a les despeses presentats següents o he obtingut ingrés o benefici de les activitats de les quals es sol·licita subvenció: (   )

Administració subvencionadora

 

 

TOTAL

Altres ingressos

 

TOTAL

Import subvenció

 

 

 

 

 

 

b) No ha percebut cap subvenció: (Marcar amb una creu ,en el seu caso).En nom de l'entitat que represento, declaro que no s'ha percebut cap subvenció o ingrés per a les despeses que es presenten ara per ser subvencionats. (   )

En           , a         de                                         de  2023

(Signatura digital amb càrrec de l'entitat sol·licitant)

 

 

DIRECCIÓ INSULAR DE DESENVOLUPAMENT LOCAL I CAÇA. SERVEI DE CAÇA.

CONSELL DE MALLORCA

 

TE4. MEMÒRIA ECONÒMICA

Nom Entitat:                                                                                

CIF:__________________________________________________          

La persona sota-signant, en nom de l'entitat sol·licitant de subvenció, DECLARA:

  1. Que les despeses detallades per a la concessió de la subvenció (detallats al document TE4) s'han realitzat.
  2. Que la subvenció s'aplica a les despeses amb la finalitat per a la qual es van concedir i que no superen (amb les subvencions i altres ingressos concurrents) el cost del projecte subvencionat.
  3. Que adjunto la relació de despeses i ingressos que integren el projecte presentat. Que adjunto una relació de totes les factures i/o documents justificatius, així com dels justificants dels seus pagaments per import total de                                           €, que corresponen sens dubte a l'activitat subvencionada.
  4. Que aquest compte justificatiu inclou la realització completa de les despeses subvencionades i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat, i s'adjunten els justificants de la despesa de l'activitat subvencionada.
  5. Que totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són certes i correctes.
  6. Que l'entitat que represento es troba al corrent de les seves obligacions amb la seguretat social, de les obligacions tributàries amb l'AEAT i amb el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents.
  7. Que les factures presentades per justificar la subvenció no superen el valor de mercat.
  8. Que l'entitat que represento en relació amb l'IVA suportat de la despesa subvencionable:

(   ) No recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable. 

(   ) Sí  recupera  i  compensa  l'IVA  suportat  de la  despesa  subvencionable

En           , a         de                                         de  2023

(Signatura digital amb càrrec de l'entitat sol·licitant)

 

 

DIRECCIÓ INSULAR DE DESENVOLUPAMENT LOCAL I CAÇA. SERVEI DE CAÇA.

CONSELL DE MALLORCA

 

TE5. RELACIÓ DE DESPESES I INGRESSOS DE LA SUBVENCIÓ

1) RELACIÓ DE JUSTIFICANTS DE DESPESES

 

 

Concepte de despesa

 

Proveïdor

 

NIF proveïdor

 

Núm. Factura/ justificant

Data Factura

Data Pagament

 

Forma de pagament

 

Import

             DIA -  MES - ANY

              DIA -  MES - ANY

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

Total despeses

 

 

 

 

2) RELACIÓ DE SUBVENCIONS REBUDES O INGRESSOS PERCEBUTS (únicament omplir si s'han rebut altres subvencions o ingressos  per sufragar les mateixes despeses per a les quals se sol·licita la subvenció. En cas que no s'hagin obtingut més subvencions que la subvenció del Consell de Mallorca, heu de marcar les caselles corresponents al peu de pàgina).

 

Concepte/patrocinador/entitat subvencionadora/ingresso percebut

 

Import

 

 

 

 

Total subvencions

 

(   ) Declaro que, per sufragar les despeses subvencionades, únicament hem tingut l'ajuda corresponent de la subvenció del Consell de Mallorca.

(   ) Declaro que les factures no s'han presentat ni es presentessin per a altres subvencions. En el cas que es presentin per rebre altres subvencions fa falta aportar la documentació informativa sobre aquest fet.

En                                     , a         de                                         de  2023

(Signatura digital amb càrrec de l'entitat sol·licitant)

 

DIRECCIÓ INSULAR DE DESENVOLUPAMENT LOCAL I CAÇA. SERVEI DE CAÇA. CONSELL DE MALLORCA