Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 308684
Acord del Consell Executiu i del Consell Rector de l’Agència de Reserva de Biosfera en sessió de caràcter ordinari de 24 d’abril de 2023, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases que regulen els ajuts per a accions de voluntariat l’any 2023 (exp. 0908-2023-000001)
El Pla Estratègic de Subvencions dels Pressuposts generals del CIM per a l'exercici 2023 preveu i inclou la convocatòria de subvencions per a activitats de voluntariat en què es diu expressament que haurà de contribuir a millorar la implicació ciutadana en la gestió del territori, reforçar el teixit associatiu de la reserva de biosfera i contribuir a millorar la comprensió ciutadana respecte als problemes territorials.
El Consell Insular de Menorca, a través del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, pretén donar suport a les entitats que treballen amb accions de voluntariat compromeses amb la sostenibilitat de l'illa.
Per tal de donar suport econòmic a les entitats que treballen amb la participació i implicació ciutadana, es creu convenient establir una convocatòria d'ajuts per a accions de voluntariat de la Reserva de Biosfera de Menorca, raó per la qual és necessària l'aprovació de les bases que regeixen la convocatòria.
Amb aquestes ajudes, el que es vol fomentar no és l'activitat econòmica principal de les entitats que opten als ajuts, sinó reconèixer i compensar els beneficis que generen a tota la societat i la seva contribució a la sostenibilitat de la reserva de biosfera.
Les ajudes a empreses o entitats per activitats no econòmiques no seran considerades ajudes d'estat, en no complir cap dels criteris establerts en l'article 107 del Tractat de la Unió Europea quant a alteració de la competitivitat de les empreses i la competència del mercat interior, i per tant no s'han de complir els requisits que estableixen les normatives europees per a aquests tipus d'ajuts perquè no és un d'ells, sense perjudici que, per suposat, s'hagi de complir la resta de normativa de subvencions que sigui aplicable.
De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera i de la presidència de l'Agència de Reserva de Biosfera,
S'adopten els acords següents:
Primer. El Consell Executiu, per unanimitat dels set membres presents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyora Gomila Carretero, senyor Juaneda Mercadal i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, aprova les bases que regeixen la concessió d'ajuts per a accions de voluntariat de la Reserva de Biosfera de Menorca dirigides a les entitats de voluntariat que exerceixen la seva activitat a Menorca. Es transcriuen en annex.
Segon. El Consell Rector de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera, per unanimitat dels set membres assistents (senyora Mora Humbert, senyor Juaneda Mercadal, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyora Gomila Carretero, senyor Maria Ballester i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, aprova la convocatòria corresponent a l'any 2023 que ha de regir la concessió d'ajuts per a accions de voluntariat de la Reserva de Biosfera de Menorca dirigides a les entitats de voluntariat que exerceixen la seva activitat a Menorca amb les condicions següents:
a) L'Import màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida 17201 - 48000016 del capítol 4, RB, del Pressupost del CIM de l'any 2023, «Ajudes voluntariat», per un valor total de 100.000 €.
b) L'import màxim subvencionable per sol·licitud és de 6.000 €.
L'import total de la subvenció que atorgui el Consell Insular de Menorca, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, no podrà superar el 100 % del cost de l'activitat subvencionable i, en el cas que se superés aquest percentatge, l'aportació del Consell Insular s'ajustaria a aquest límit.
c) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquesta convocatòria comença a partir de l'endemà que la convocatòria surti publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 30 de maig de 2023.
d) Són objecte de ser subvencionades les actuacions executades de l'1 de gener de 2023 fins el 30 de novembre de 2023, sense possibilitat de ser prorrogades.
e) Els beneficiaris resten obligats a justificar les actuacions i despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit abans del 15 de desembre de 2023.
f) Les funcions d'instrucció d'aquests ajuts seran assumides per Miquel Truyol Olives, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca.
g) Es crea la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts, que examinarà les sol·licituds presentades i emetrà l'informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució, formada pels membres següents:
Tercer. Comunicar els acords anteriors a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
ANNEX Bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a accions de voluntariat l'any 2023
1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases és la regulació dels ajuts per a accions de voluntariat que duguin a terme les entitats ciutadanes reconegudes per dur-les a terme. Té per finalitat el reconeixement d'iniciatives per la implementació d'actuacions d'implicació ciutadana en la sostenibilitat de l'illa.
La convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca per a l'any 2023, on s'indiquen, quant als efectes previstos, la millora quant a la conservació i recuperació de camins, la millora en la conservació del patrimoni natural i cultural de la reserva de biosfera, la millora del sector primari i en definitiva l'augment del nombre de ciutadans conscienciats amb la preservació del territori.
2. Finalitat
Aquesta convocatòria, com queda indicat al Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca per a l'any 2023 té per finalitat:
3. Finançament i import màxim
L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases seran els que s'estableixin en la convocatòria.
Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
L'import de les subvencions en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
4. Activitats subvencionables: requisits i condicions
Poden ser objecte de subvenció les activitats següents:
- Qualsevol acció de voluntariat que s'ajusti a l'objecte de la convocatòria. Es consideren accions de voluntariat segons la Llei 11/2019 de voluntariat de les Illes Balears, aquelles accions concretes i específiques que es facin des d'una entitat en el marc d'un progra oma de voluntariat. Quant al Programa de voluntariat, haurà d'estar aprovat per l'òrgan directiu de l'entitat òrgan equivalent, i haurà de comptar amb el contingut mínim que determina l'article 4 de la Llei 11/2019 de voluntariat de les Illes Balears, en concret ha d'incloure objectius, funcions concretes de les persones voluntàries, recursos necessaris, formació necessària, persona responsable i sistema de coordinació i de participació de les persones voluntàries. En cas que l'entitat no disposi del pla elaborat, es condicionarà l'ajut a tenir-lo aprovat abans de l'inici de l'acció concreta.
Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:
Quant a l'objecte de l'acció, qualsevol acció dins qualsevol dels àmbits prevists en l'article 7 de la Llei 11/2019 de voluntariat de les Illes Balears, sempre que s'impulsin accions de sensibilització i millora del medi ambiental i cultural de la reserva de biosfera, en concret i en coherència amb el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca per a l'any 2023 es prioritzaran:
El període subvencionable d'aquests ajuts és de l'1 de gener de 2023 fins al 30 de novembre de 2023
5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts
Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per realitzar la mateixa activitat que es puguin rebre d'altres administracions o entitats, sens perjudici de l'obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput no superi l'import total de l'activitat subvencionada.
6. Requisits dels beneficiaris
1. Poden ser-ne beneficiàries les entitats jurídiques que compleixin les condicions següents:
2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries:
7. Presentació de les sol·licituds
1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades de forma electrònica, mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica https://seuelectronica.cime.es.
2. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud:
D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; amb la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'article. 95.1 k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, el Consell Insular de Menorca podrà verificar l'exactitud de les dades declarades, així com consultar o recavar els documents elaborats per qualsevol administració de forma electrònica mitjançant les seves xarxes corporatives o consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, sempre que no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
A) Documentació administrativa general
a) Còpia del document de identificació fiscal (NIF/CIF), tan sols en el cas que s'oposi a la seva consulta per part del CIM.
b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.
c) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i les demés lleis que resultin d'aplicació. Annex 1.
d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat. Annex 1.
e) Document de designació de compte bancari de l'empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament. Annex 2.
f) En cas de no autoritzar al Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries establert a l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i l'article 95.1 lletra k de la Llei 58/2003, la persona interessada haurà d'aportar un certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Annex 1.
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b i e, en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
Memòria explicativa i valorada, que ha d'incloure com a mínim els apartats següents: Annex 3
3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubr,e de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que amb caràcter excepcional la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
4. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.
8. Despeses subvencionables. Pressupost del projecte i pressupost subvencionable
1. Seran subvencionables les despeses de materials necessaris per dur a terme l'acció, en concret:
2. D'acord amb el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable, i per tant forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es faci dins el termini establert en aquestes bases.
3. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada, i per tant subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen en la base catorzena.
Quan el beneficiari de la subvenció sigui una empresa, les despeses subvencionables en què hagi incorregut en les seves operacions comercials hauran d'haver estat abonades en els terminis de pagament previstos a la normativa sectorial que li sigui aplicable o, si no, als establerts a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
4. En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte:
9. Determinació de l'import de la subvenció
L'òrgan instructor valorarà i puntuarà cada una de les sol·licituds admeses. Totes rebran una puntuació final resultat de la suma de la puntuació obtinguda a cada un dels punts 1, 2, 3 i 4 de la base següent (base 10) i serà com a màxim de 20 punts.
El repartiment de l'ajut es farà en funció de la puntuació final obtinguda d'acord amb els criteris objectius establerts en la base desena, tenint preferència els que més puntuació obtenguin. D'acord amb això, s'atorgaran els imports sol·licitats per les entitats fins esgotar el crèdit disponible i respectant els límits establerts a la base tercera.
Cada entitat podrà presentar un màxim de 3 sol·licituds. En cas de sol·licitar-ne més d'una, l'entitat haurà d'indicar l'ordre de prioritat de les mateixes.
En primer lloc, podran rebre l'ajut les entitats que tan sols hagin presentat una sol·licitud o, en el cas d'haver-ne presentat més d'una, la que hagin elegit com a primera opció. En cas d'esgotar el crèdit existent s'atorgaran per ordre de puntuació tenint en compte l'establert en aquesta base i els criteris objectius de la base desena.
En segon lloc, es valoraran les sol·licituds elegides com a segona opció per part de les entitats que n'hagin sol·licitat més d'una. En cas d'esgotar el crèdit existent, s'atorgaran per ordre de puntuació tenint en compte l'establert en aquesta base i els criteris objectius de la base desena.
En tercer lloc, es valoraran les sol·licituds elegides com a tercera opció per part de les entitats que n'hagin sol·licitat més de dues. En cas d'esgotar el crèdit existent, s'atorgaran per ordre de puntuació tenint en compte l'establert en aquesta base i els criteris objectius de la base desena.
En cas d'empat, quant a sol·licituds que es quedin fora de la convocatòria, es prioritzarà la d'aquelles entitats que no tenguin cap més sol·licitud aprovada dins la mateixa convocatòria.
En cada convocatòria d'ajuts, es determinarà l'import total dels ajuts i la quantitat màxima subvencionable.
10. Criteris objectius que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts
Els criteris objectius i la puntuació que s'ha de tenir en compte es valoraran en cada cas:
1. Accions ajustades a les prioritats establertes a l'apartat 4.2 de les presents bases: 3 punts.
2. Impacte de l'acció: 9 punts. Es valoraran els continguts establerts a la memòria tenint en compte:
3. Aliances amb altres sectors: 6 punts.
4. Accessibilitat: 2 punts.
11. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts
12. Comissió avaluadora
13. Abonament dels ajuts
1. Els ajuts s'abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada.
En la fase de comprovació de la despesa realitzada, se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d'obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.
2. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular s'efectuarà mitjançant transferència bancària en un termini de 30 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
Les bases poden preveure efectuar pagaments parcials contra la justificació de la realització parcial de l'activitat subvencionada en la forma i amb els requisits que s'estableixin en les mateixes bases.
Excepcionalment, es pot preveure l'avançament de les ajudes en el moment d'inici de l'activitat subvencionada, però en aquest cas s'han d'especificar les condicions i els requisits i determinar l'import màxim de l'avançament.
3. En els supòsits de concessió de bestreta, d'acord amb l'article 37 TRLSIB, els beneficiaris estaran exempts de constituir garantia quan, d'acord amb la legislació vigent, gaudeixin del privilegi d'exempció de constitució de garanties davant els òrgans i jurisdiccionals i en la resta de supòsits prevists a l'article 42 de l'RLGS. S'entén que les entitats sense ànim de lucre amb manca de disponibilitat de tresoreria no hauran de constituir garantia per les seves característiques especials, sempre que quedi suficientment assegurat el compliment de les obligacions imposades. La petició d'exoneració de la constitució de garantia i el motiu s'han d'indicar en l'imprès de sol·licitud de l'ajut.
4. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries de l'Estat, del Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social. Respecte a això, l'entitat beneficiària pot substituir els certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 €. (art.11 f) TRLGSIB).
5. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.
14. Justificació de les despeses
1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o ajut econòmic concedit en el termini establert a la convocatòria. Si existissin causes excepcionals que ho impedeixin, els beneficiaris les han d'al·legar per escrit i, a la vista d'aquestes causes, l'òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:
3. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
4. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
5. Són despeses subvencionables les efectivament pagades abans que acabi el termini de justificació dels ajuts.
6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
7. Si, un cop transcorregut el termini establert a les bases per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici d'expedient de revocació i reintegrament que correspongui.
15. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris:
16. Revocació i reintegrament dels ajuts
1. En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.
2. Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'han d'aplicar els articles 43 i 44 del TRLS, el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. Són causes d'incompliment, i per tant escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència d'interès de demora, les següents:
a) Absència total de la documentació justificativa o presentació d'aquesta fora de termini.
b) Absència parcial de la documentació necessària per a la justificació o justificació incompleta.
c) Execució de les accions subvencionables fora del termini establert per fer-ho.
d) Obtenció de la prestació falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit.
e) Incompliment les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la prestació.
f) Manca d'adequació a la finalitat per a la qual la prestació va ser concedida.
g) Resistència, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer d'aquesta institució local.
3. En el cas que no escaigui la revocació total de l'ajut concedit, es pot aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
4. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantia que excedeixi del pressupost executat esmentat.
5. Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
6. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.
7. L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.
17. Infraccions i sancions
1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és el conseller executiu competent per raó de la matèria en el cas d'infraccions lleus i greus i el Consell Executiu en cas d'infraccions molt greus, de conformitat amb l'establert en l'art. 69 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
18. Altres disposicions
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els acords del Consell Rector de l'Agència de Reserva de Biosfera de Menorca pels quals s'aproven les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els esmentats recursos s'entendran desestimats, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.
Normativa general aplicable
En tot el que no prevegin expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:
19. Protecció de dades de caràcter personal
Les dades personals es tractaran d'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
En el moment en què les persones sol·licitants facilitin les seves dades personals, el CIM facilitarà la informació d'acord amb l'article 13 de l'RGPD.
ANNEX I. Model normalitzat de sol·licitud
ANNEX II. Declaració de dades bancàries
ANNEX III. Model de memòria
ANNEX IV. Compte justificatiu
Maó, 4 de maig de 2023
Per delegació de la presidenta, el secretari del Consell Executiu i del Consell Rector (Decret 427/2019, d'11 de juliol i Decret 20/2000, de 21 de gener) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019 i BOIB núm. 13 de 30-1-2020) Octavi Pons Castejón