Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 298706
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment específic de selecció de personal temporal estatutari sanitari del subgrup A1 del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

                Antecedents

1.- Els articles 9, 9 bis, 9 ter, i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.

2.- L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, els quals s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s'han d'establir havent-los negociat prèviament en les Meses corresponents.

3.- L'article 26 del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (d'ara en  endavant, Acord de Borsa) regula un procediment especial de selecció aplicable a determinades categories (entre les quals es troben incloses les categories de facultatius/facultatives especialistes d'àrea i la de metge/metgessa d'urgències hospitalàries).

4.- L'article 27 de l'Acord de Borsa regula els nomenaments de caràcter urgent de determinades categories (entre les quals es troben incloses les categories de facultatius/facultatives especialistes d'àrea i la de metge/metgessa d'urgències hospitalàries).

5. D'altra banda, la disposició transitòria sisena de l'Acord de Borsa fa referència als procediments especials de selecció i estableix que «les parts es comprometen a regular un procés de selecció temporal específic per al personal facultatiu que substitueixi les previsions contingudes en els punts 25, 26 i 27 d'aquest acord, que continuaran sent aplicables fins al moment en què s'aprovi aquest procediment específic».

6. Per part de la Direcció General del Servei de Salut de les Illes Balears (d'ara en endavant, SSIB) s'ha detectat una situació de mancança greu de facultatius/facultatives  especialistes d'àrea (d'ara en endavant, FEA).

Per aquest motiu, mentre no es formalitzi la regulació projectada, s'ha considerat convenient adoptar, de manera transitòria i excepcional, una sèrie de mesures per donar una solució a aquesta situació.

7. Per tot l'anterior, el 4 d'abril de 2023 s'ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l'Acord del Consell de Govern de 3 d'abril de 2023 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 27 de març de 2023 pel qual s'adopten mesures organitzatives en matèria de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.

Mitjançant el citat Acord, s'aprova, de manera transitòria i excepcional, un procediment específic, de caràcter obert i permanent, de selecció de personal estatutari temporal sanitari del subgrup A1 del SSIB a través del qual es formalitzaran els nomenaments necessaris per cobrir les necessitats assistencials.

Aquest procediment específic de selecció únicament resultarà d'aplicació per cobrir, de manera temporal, places corresponents a totes les categories de facultatiu/facultativa especialista d'àrea i de metge/metgessa d'urgències hospitalàries respecte de les quals no es disposi de borsa única quan concorrin raons de caràcter tècnic assistencial que suposin la necessitat urgent de cobrir places de les categories indicades i no es pugui demorar el nomenament.

8. La persona titular de la Direcció General del SSIB ha de dictar una resolució que aprovi la convocatòria única d'aquest procediment específic de caràcter obert i permanent, que mantindrà la seva vigència en el temps i a través del qual es formalitzaran els nomenaments necessaris per cobrir les necessitats assistencials.

En relació al principi de publicitat, la convocatòria i les bases íntegres s'han de publicar en Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i en el portal web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>).

9. D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de Mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.- Aprovar la convocatòria d'un procediment específic de caràcter obert i permanent de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per a totes les categories de personal sanitari del subgrup A1 establertes en l'annex 2 d'aquesta resolució.

2.- Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta resolució.

3.- Aprovar les categories sanitàries a les quals resulta d'aplicació el procediment específic de selecció de personal estatutari temporal objecte d'aquesta convocatòria, les quals apareixen detallades en l'annex 2 d'aquesta resolució.

4.- Aprovar el barem de mèrits aplicable al procediment selectiu objecte de la present convocatòria, que s'adjunta com a annex 3 d'aquesta resolució.

5.- Ordenar que aquesta resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

(Signat electrònicament: 4 de maig de 2023)

El director general Per delegació de la consellera de Salut i Consum  (BOIB núm. 191, de 7/11/2020) Manuel Palomino Chacón

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1.- Normes generals

1.1.- L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment específic de selecció de personal estatutari temporal sanitari del subgrup A1 del Servei de Salut de les Illes Balears.

1.2. En concret, s'aplicarà a totes les categories estatutàries indicades en l'annex 2 d'aquesta resolució.

1.3. Aquest procediment es regirà pels principis generals següents:

a.- Sotmetiment ple a la llei i al dret de totes les actuacions dutes a terme en la tramitació dels procediments.

b.- Igualtat, mèrit i capacitat.

c.- Objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia en l'actuació de les unitats administratives responsables dels procediments.

d.- Coordinació, cooperació i mútua informació entre les diferents administracions sanitàries públiques i serveis de salut.

e.- Adequació dels procediments a les funcions a desenvolupar en els corresponents llocs de treball.

f.- Planificació eficient de les necessitats de recursos.

g.- Integració en el règim organitzatiu i funcional del Servei de Salut de les Illes Balears.

1.4. El procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb  el que disposa l'Acord del Consell de Govern de 3 d'abril pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 27 de març de 2023 pel qual s'adopten mesures organitzatives en matèria de selecció de personal estatutari temporal.

1.5. En tot el que aquest acord no prevegi expressament, i sempre que no entri en contradicció amb el que en ell s'estableix, resultarà d'aplicació l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21/06/2022).

2. Requisits d'accés

2.1. Per a accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut, s'han de complir els requisits següents:

a.- Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors tal i com estableix el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Poden participar igualment —qualsevol que sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys o siguin majors i dependents.

No obstant això, en base al que estableix la disposició addicional desena de la Llei 5/2003 de 4 d'abril, de Salut de les Illes Balears i, d'acord amb l'habilitació que confereix l'article 57.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en relació amb el que estableix l'article 30.5 a) de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en aquest procediment selectiu s'eximeix del requisit de la nacionalitat.

b.- Tenir la titulació requerida per accedir a la categoria corresponent. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'acreditar que estan homologades o que el títol estigui reconegut pel Ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, en el seu cas.

c.- Tenir la capacitat funcional necessària per complir les funcions que es derivin del nomenament.

d.- Tenir complits 16 anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, la persona candidata serà exclosa de les llistes.

e.- Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de llengua catalana.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

f.- No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absoluta o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per desenvolupar funcions similars a les que s'exerceixen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

g.- Cursar la inscripció telemàticament, emplenant el formulari creat per a aquest efecte.

h.- No incórrer en el moment del nomenament en una causa d'incompatibilitat d'acord amb el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

i.- No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a la qual opti en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.

2.2.- Els requisits s'han de complir en el moment de l'inici del nomenament, i s'han de mantenir durant tota la seva vigència.

3. Sol·licituds

3.1.- Els facultatius/les facultatives especialistes d'àrea d'algunes de les categories indicades en l'annex 2 d'aquesta resolució i/o els metges/les metgesses d'urgències hospitalàries  interessats a prestar els seus serveis en el SSIB hauran de participar en aquesta convocatòria. A aquest efecte han d'emplenar i presentar la inscripció telemàticament. La sol·licitud s'entendrà vàlidament formalitzada amb l'emplenament del formulari d'inscripció.

3.2.- En el portal web del SSIB estarà disponible l'enllaç per accedir al formulari de participació en el procediment específic de selecció de personal estatutari temporal sanitari objecte d'aquesta convocatòria.

3.3.- El domicili, els telèfons i el correu electrònic que figurin en la inscripció seran considerats vàlids a l'efecte de rebre notificacions, de manera que és responsabilitat exclusiva de la persona aspirant comunicar qualsevol canvi en aquestes dades així com haver-los consignat erròniament.

3.4.- Juntament amb la sol·licitud, la persona aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques de la titulació, així com l'acreditació de la resta de requisits establerts en el punt 2 de l'annex 1 de la present convocatòria.

La documentació requerida pot presentar-se en l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre i en les Oficines Auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears, o per qualsevol de les vies previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

No és necessari presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut dels Illes Balears.

3.5.- La persona aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de la persona aspirant o seleccionada en el procés selectiu.

3.6.- En qualsevol moment, les persones interessades podran sol·licitar a la Unitat de Borsa Única que es retiri la seva sol·licitud.

3.7.- Les persones interessades a participar en la convocatòria podran presentar la sol·licitud en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.8.- El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà, a tots els efectes, el 5 d'abril de 2025.

4. Procediment

4.1. Les persones titulars de les gerències territorials, o les unitats que aquestes designin, hauran d'analitzar les necessitats de la plantilla i comunicar a la Unitat de Borsa Única, adscrita a la Subdirecció de Gestió de Personal, les places corresponents a les categories objecte de la present convocatòria la cobertura de la qual sigui urgent i inajornable per garantir la prestació assistencial.

4.2. Aquesta comunicació es realitzarà de manera telemàtica, emplenant el formulari habilitat a aquest efecte i adjuntant la corresponent autorització per cobrir la plaça o places sol·licitades.

Aquesta comunicació haurà de contenir les característiques de les places vacants i/o sense ocupar que requereixen ser cobertes de manera urgent. En el seu cas, haurà de concretar-se també la capacitació específica necessària per cobrir la plaça o places esmentades.  

4.3. La Unitat de Borsa Única serà l'òrgan responsable de rebre les sol·licituds efectuades en base al que s'estableix en els punts anteriors i de contactar amb els/les professionals que hagin manifestat el seu interès a prestar serveis en el SSIB.

4.4. La Unitat de Borsa Única valorarà en base a les dades que consten la idoneïtat de les persones interessades en funció de les característiques concretes i, en el seu cas, l'exigència de capacitació específica de la plaça a cobrir. En cas que sigui necessari, comptarà amb l'assessorament de personal expert en la matèria.

A aquest efecte, en el seu cas, la Unitat de Borsa Única, sol·licitarà la gerència un informe que s'haurà de pronunciar sobre aquests extrems.

4.5. En el supòsit que concorrin diverses persones interessades que compleixin amb els requisits necessaris per a la plaça o places a cobrir, s'establirà un ordre de prelació en atenció als serveis prestats segons el barem establert en l'annex 3.

4.6. Després d'haver realitzat la citada valoració i, en el seu cas, establert l'ordre de prelació, la Unitat de Borsa Única contactarà amb els professionals seleccionats i els oferirà nomenaments temporals per cobrir les places vacants i/o sense ocupar prèviament comunicades per les gerències territorials, o per les unitats que aquestes designin.

 

ANNEX 2 Relació de categories estatutàries incloses en l'abast d'aquest procediment específic de selecció de personal estatutari temporal sanitari del subgrup A1 del Servei de Salut de les Illes Balears.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea en Pediatria i Puericultura d'àrea i en EAP.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Al·lergologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Anàlisis Clíniques.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Anatomia Patològica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Anestesiologia i Reanimació.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Angiologia i Cirurgia Vascular.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Aparell Digestiu.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cardiologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia Cardiovascular.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia Maxil·lofacial.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia Pediàtrica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia Plàstica i Reparadora.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia Toràcica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Dermatologia Mèdica, Quirúrgica i Venereologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Farmàcia Hospitalària.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Farmacologia Clínica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Geriatria.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Medicina del Treball.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Medicina Física i Rehabilitació.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Medicina Intensiva.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Medicina Interna.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Medicina Nuclear.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Medicina Preventiva i Salut Pública.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Microbiologia i Parasitologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Nefrologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Neurocirurgia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Neurofisiologia Clínica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Neurologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Pediatria.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Pneumologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Psiquiatria.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Radiodiagnòstic.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Radiofarmàcia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Radiofísica Hospitalària.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Reumatologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Endocrinologia i Nutrició.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Hematologia i Hemoteràpia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Immunologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Obstetrícia i Ginecologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Oftalmologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Oncologia Mèdica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Oncologia Radioteràpica.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Otorinolaringologia.

- Facultatiu/facultativa especialista d'àrea d'Urologia.

-Metge/metgessa d'urgències hospitalàries.

 

ANNEX 3 Barem de mèrits

1. Experiència professional

1.1.- La puntuació del temps de serveis prestats que les persones aspirants tinguin  reconeguda fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb els barems figuren a continuació:

a.- Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0.23 punts.

b.- Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en categoria diferent  que aquella a la qual s'opta: 0.115 punts.

c.- Cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valorarà com a prestat en la categoria a la qual s'opta  si el/la professional té plaça o lloc base en una institució sanitària pública del Sistema Nacional de Salut: 0.23 punts. Només es valoraran aquests serveis sempre que tingui la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.

1.2.- Les persones aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats d'acord amb els requisits establerts.

1.3.- La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.4.- Per computar els serveis prestats del personal de reforç amb nomenament específic per a l'atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons aquestes regles: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins d'un mes natural s'ha treballat més de 150 hores només es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l'excés d'hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.

1.5.- Per valorar aquest apartat es té en compte l'aspecte següent: un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que ho integren.