Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 75912
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 19 de gener de 2023 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets                                                              

1. El 30 de juny de 2023 acaba l'exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius de les Illes Balears, per la qual cosa és necessari seleccionar als centres amb vacants els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l'1 de juliol.

2. En el BOIB núm. 30, de 23 de febrer de 2010, es va publicar, amb correcció d'errades en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer, l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.

3. Actualment, aquestes bases s'han d'ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE). Els punts setanta-un a setanta-tres bis de l'article únic de la LOMLOE modifiquen els articles 134 a 137 de la LOE, que tracten, entre altres aspectes, dels requisits per ser candidat a director, del procés de selecció i del nomenament.

4. Tenint en compte els punts anteriors, en la present Resolució s'inclouen els canvis introduïts per la LOMLOE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial, en els aspectes que fan referència a la composició de la comissió de selecció) i al nomenament, i s'adequa a aquesta norma el barem dels mèrits dels candidats. D'acord amb l'article 133 de la LOE, els directors s'han de seleccionar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en el qual han de participar la comunitat educativa i l'Administració educativa.

5. D'acord amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d'Educació i Formació Professional les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

6. A partir del que s'ha exposat, és necessari convocar un procés per seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l'han de regir.

7. El director general de Planificació, Ordenació i Centres i la directora general de Personal Docent han de dur a terme les actuacions que es preveuen en aquesta Resolució.

Fonaments de dret

1. L'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 30, de 23 de febrer), amb correcció d'errades en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer.

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva que estableix l'article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives (BOE núm. 270, de 7 de novembre).

4. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març) i pel Decret 1/2022, de 27 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 104, de 9 d'agost de 2022).

4. La llei 40/2015 , d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic per la qual s'estableixen i es regulen les bases del règim jurídic de les administracions públiques, els principis del sistema de responsabilitat de les administracions públiques i de la potestat sancionadora, així com l'organització i el funcionament de l'Administració General de l'Estat i del seu sector públic institucional per a l'exercici de les seves activitats.

Per tot això, en virtut de les competències que tenc conferides, i amb l'acord de la Mesa Sectorial d'Educació, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar un concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres públics que figuren en l'annex 2, de conformitat amb el calendari establert en l'annex 3 i d'acord amb el barem de mèrits previst en l'annex 4 i els criteris de valoració del projecte de direcció prevists en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l'annex 6, els models per complementar la sol·licitud que figuren en els annexos 7 i 8, així com el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura en l'annex 9.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 19 de gener de 2023

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer Requisits dels candidats

1. Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:

a) Tenir una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionaris de carrera en la funció pública docent en finalitzar el termini de presentació de candidatures.

b) Haver exercit, en finalitzar el termini de presentació de candidatures, funcions docents com a funcionaris de carrera durant un període mínim de cinc anys en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Prestar serveis, en publicar-se la convocatòria, en un centre públic de les Illes Balears en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

d) Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març), modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).

e) Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre altres aspectes, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest projecte.

2. Als centres específics d'educació infantil de segon cicle; als centres incomplets d'educació infantil i primària; als centres d'educació secundària amb menys de vuit unitats; als centres en què s'imparteixen únicament ensenyaments artístics, ensenyaments esportius o ensenyaments d'idiomes o als centres d'educació de persones adultes, amb menys de vuit professors, els candidats estan eximits de complir els requisits expressats en les lletres a) i b) de l'apartat 1 del punt primer de les bases.

Segon Presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits al·legats és fins al 15 de febrer de 2023.

2. La sol·licitud es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en la seu electrònica de la CAIB. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació i per poder-la emplenar i tramitar es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

  1. Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.
  2. DNI electrònic o certificat digital reconegut.

3. Es comprovaran d'ofici els requisits i els mèrits dels candidats a través del Portal de Serveis al Personal. Els participants que estiguin d'acord amb les dades que consten en aquest Portal ho han d'indicar i realitzar l'enviament telemàtic. En el cas que el sol·licitant vulgui rectificar alguna dada de les que consten en el Portal o vulgui aportar alguna dada nova que no hi consti, ha d'adjuntar al tràmit telemàtic la documentació justificativa en format digital del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats que vulgui esmenar o presentar d'acord amb l'annex 7 d'aquesta Resolució. Si la documentació no es pot justificar en format digital es pot presentar dins el termini establert en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

5. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considerarà vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

Tercer Projecte de direcció

1. El projecte de direcció dels candidats s'ha d'elaborar partint de l'anàlisi del centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació del projecte mateix, des de la perspectiva d'un pla estratègic. El director del centre ha de garantir que tots els aspirants tenguin accés als documents institucionals del centre, així com a les dades estadístiques necessàries per elaborar el projecte de direcció (SEDEIB). El projecte educatiu del centre (PEC) ha d'estar disponible en el lloc web del centre i en el GestIB i a l'abast de tota la comunitat educativa.

2. El projecte de direcció no ha de superar les vint pàgines en el còmput de les quals no s'inclouen ni la portada ni l'índex. El tipus de lletra ha de ser Times New Roman, cos 12, escala 100 %, interlineat 1,5. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum o gràfics, que han de complir els mateixos requisits formals.

3. El projecte de direcció ha d'incloure el següent:

a) Una introducció, en la qual s'ha de reflectir:

  • L'anàlisi de l'espai físic i de l'entorn social del centre.
  • L'anàlisi i la valoració del projecte educatiu i de l'organització i el funcionament del centre.
  • L'anàlisi i la valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.

b) Un projecte estratègic, amb el contingut següent:

  • Àmbits d'intervenció o factors crítics d'èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.
  • Objectius que s'han d'haver assolit al final dels quatre anys de mandat com a director. Aquests objectius han de ser coherents amb el PEC, han d'incidir en la millora global del servei educatiu que presta el centre i han d'estar orientats a assolir l'èxit escolar de tot l'alumnat.
  • Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.
  • Línies d'actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc., per assolir els objectius fixats, entre els quals s'han de preveure, entre d'altres, les accions encaminades a dinamitzar i sensibilitzar la comunitat educativa en relació amb l'aplicació del pla d'igualtat del centre, elaborat en el marc del Pla de Coeducació de les Illes Balears i el foment de la llengua catalana.
  • Recursos humans, materials i econòmics.
  • Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la implicació del claustre i el consell escolar en el projecte de direcció.
  • Sistema d'avaluació del projecte.
  • Nom de les persones que es proposen per formar part de l'equip directiu, amb indicació de la formació i l'experiència en gestió de centres que tenen. El nombre de membres que han de configurar l'equip directiu s'ha d'adequar al que disposa la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm. 152, de 14 de desembre).
  • Si la persona proposada com a membre de l'equip directiu és un funcionari interí que no tengui el proper curs destinació al centre, el nomenament es farà en data 1 de setembre, sempre que a partir d'aquesta data ocupi al centre una plaça vacant de tot el curs escolar a jornada completa. En qualsevol cas, el fet que determinats professors del centre exerceixin funcions directives no suposarà en cap cas un augment de la quota del professorat del centre respecte als criteris establerts.

4. Els candidats han de presentar el projecte de direcció, al lloc i en la forma que estableix l'apartat C del punt cinquè de les bases i d'acord amb el calendari establert en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Quart Comissió de selecció

1. A cada un dels centres docents en els quals s'ha de seleccionar un director s'ha de constituir una comissió de selecció.

2. Cada comissió de selecció ha d'estar formada per dos representants de l'Administració educativa i quatre representants del centre, dos dels quals han de ser membres del claustre de professors i els altres dos, del consell escolar. Els representants del consell escolar han de ser elegits pels membres que no són docents, entre ells mateixos. Els dos representants no poden provenir simultàniament d'un mateix sector de la comunitat educativa. El representat dels alumnes al consell escolar no pot ser elegit per aquesta comissió si cursa un nivell inferior a tercer d'ESO.

3. Les comissions han d'estar formades pels membres següents:

a) Representants de l'Administració educativa: dos representants designats pel director general de Planificació, Ordenació i Centres, un dels quals ha de ser un inspector d'educació, proposat per la cap del Departament d'Inspecció Educativa, que ha d'actuar com a president, i l'altre, un director en exercici del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció, o parcialment semblant.

b) Representants del centre:

- Dos membres del claustre de professors del centre, elegits en una sessió extraordinària del claustre convocada a aquest efecte. D'aquests, el de menys edat actuarà com a secretari de la comissió. Els candidats a director del centre no poden ser elegits com a membres de la comissió.

- Dos membres del consell escolar del centre, elegits en una sessió extraordinària del consell escolar convocada a aquest efecte. No es pot elegir un membre que també ho sigui del claustre de professors ni un representant dels alumnes que cursi un nivell inferior a tercer d'ESO.

4. En el cas que el director del centre docent es presenti com a candidat a director o formi part d'una proposta d'equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del claustre de professors ni del consell escolar esmentades en l'apartat 3.b) del punt quart de les bases i ha de ser substituït pel cap d'estudis. En el cas que el cap d'estudis també es presenti com a candidat a director o formi part d'una proposta d'equip directiu, ha de presidir el claustre el professor amb més antiguitat al centre i ha de presidir el consell escolar el professor membre d'aquest òrgan que tengui més antiguitat al centre. Excepcionalment, el director del centre, la resta de membres de l'equip directiu i els professors representants del claustre al consell escolar tindran veu, però no vot, en la sessió extraordinària del consell escolar esmentada en l'apartat 3.b) del punt quart de les bases.

5. El claustre de professors i el consell escolar han d'elegir els seus representants per votació secreta i segons els criteris següents:

  1. Per elegir els representants del claustre de professors, cada membre pot votar un representant i se seleccionaran els dos més votats. La resta de professors votats tindran la consideració de suplents i s'ordenaran segons els vots obtinguts, de més a menys. En cas d'empat en el nombre de vots, se seleccionarà el professor amb més antiguitat al centre docent, i, si l'empat continua, el de més edat. Si així i tot persisteix l'empat, se seleccionarà per sorteig.
  2. Per elegir els representants del consell escolar, cada membre, excepte els que s'indiquen en l'apartat 4 del punt quart de les bases, pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats. La resta de membres votats tindran la consideració de suplents i s'ordenaran segons els vots obtinguts, de més a menys. En cas d'empat en el nombre de vots, se seleccionarà el membre del consell escolar de més edat, i, si continua l'empat, l'elecció es decidirà per sorteig.

D'acord amb la Llei 40/215 de règim jurídic del sector públic, els membres de la comissió de selecció no poden exercir aquestes funcions quan concorri un conflicte d'interès, per això no poden ser membres de la comissió de selecció les persones que formin part de la proposta d'equip directiu del candidat. Tampoc no en poden formar part si es dona qualsevol altre dels motius indicats en els articles 23 i 24 d'aquesta llei.

6. Les funcions de la comissió de selecció són les següents:

a) Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris i les orientacions establerts en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

b) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l'annex 4 d'aquesta Resolució.

c) Proposar al director general de Planificació, Ordenació i Centres el candidat seleccionat.

Cinquè Procediment

A) Terminis

Les dates màximes per dur a terme els diferents tràmits d'aquest procediment, que són els que s'indiquen a continuació, apareixen en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

B) Llistes provisionals i definitives de precandidats admesos i exclosos

1. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de fer públiques les llistes provisionals de precandidats admesos i exclosos, amb indicació dels motius de l'exclusió. Aquestes llistes s'han de publicar el 22 de febrer de 2023 en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres http://dgplacen.caib.es.

2. Els participants exclosos disposen d'un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per presentar davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat l'exclusió a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en la seu electrònica de la CAIB.

3. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s'aproven les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos, que s'han de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es. Es consideren precandidats perquè encara estaran pendents del lliurament del projecte de direcció. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació a les persones interessades.

C) Presentació del projecte de direcció

1. Els precandidats han de presentar el projecte de direcció en format pdf, amb una mida màxima de 5 Mb i exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en la seu electrònica de la CAIB. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre. En el cas d'haver penjat més d'un projecte, es considera vàlid el darrer que s'hagi registrat telemàticament. El tràmit telemàtic de presentació de projecte estarà obert del 8 al 16 de març.

2. Posteriorment, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de fer pública la llista provisional de candidats admesos i exclosos, que s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es. Hi han de figurar com a exclosos els candidats que no hagin presentat el projecte de direcció o que hagin presentat un projecte que no s'ajusta als requisits formals exigits. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

3. Els participants exclosos disposen d'un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per presentar davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat l'exclusió a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i a la seu electrònica de la CAIB.

4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s'aproven les llistes definitives de candidats admesos i exclosos, que s'han de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

D) Formació de les comissions de selecció

1. Publicades les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos (7 de març de 2023), la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar, per mitjà del correu intern del GESTIB, l'existència de precandidats admesos al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria.

2. Una vegada efectuada aquesta comunicació, s'han de dur a terme les actuacions següents:

  1. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de nomenar els representants de l'Administració educativa a cada comissió de selecció: un inspector d'educació a proposta de la cap del Departament d'Inspecció Educativa, que hi ha d'actuar de president, i un director en exercici del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció, o parcialment semblant.
  2. Els directors dels centres han de convocar les sessions extraordinàries del claustre de professors i del consell escolar en què s'han d'elegir els representants del centre en la comissió de selecció. La convocatòria ha d'incloure una relació dels candidats a director.

3. Una vegada elegits els representants del centre en la comissió de selecció, el director del centre o la persona en qui delegui n'ha de comunicar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres els noms a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en la seu electrònica de la CAIB. El model s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació (annex 9) i per poder emplenar i tramitar la comunicació es requerirà l'autenticació prèvia mitjançant un dels següents sistemes:

  1. Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.
  2. DNI electrònic o certificat digital reconegut.

4. També s'ha d'assegurar que s'hagi publicat en la web del centre i en el GestIB una còpia del PEC, si encara no hi figura o si s'ha actualitzat.

5. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar una resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció. A fi d'assegurar la cohesió entre totes les comissions de selecció i l'objectivitat del procés, hi ha d'incloure el procediment d'actuació. Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

6. Una vegada s'hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de publicar en el GestiB, en l'apartat de projectes institucionals, els projectes de direcció dels candidats perquè estiguin a l'abast de la comunitat educativa.

E) Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció

1. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament, necessàries per dur a terme les funcions que la comissió de selecció té encomanades. Perquè les comissions de selecció es puguin constituir i puguin funcionar vàlidament, als efectes de dur a terme les sessions i les deliberacions i prendre acords, es requereix la presència, com a mínim, de tres membres i és imprescindible que un d'ells sigui el president, ja que el càrrec és indelegable. Si el secretari no hi fos present, actuarà com a tal l'altre representant del claustre.

2. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre als presidents de les comissions de selecció les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, d'acord amb el que es preveu en l'annex 4 d'aquesta Resolució, i ha de publicar en el GestIB els projectes de direcció que s'hagin presentat.

3. Els projectes s'han de valorar de la manera següent:

- El secretari de la comissió de selecció ha de convocar els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte de direcció davant la comissió. Al final de cada exposició, els membres de la comissió poden fer preguntes al candidat per resoldre dubtes sobre el projecte presentat.

- La comissió de selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada candidat, tenint en compte la defensa efectuada, en el cas que acordi una entrevista amb la persona candidata, i el grau d'adequació del projecte al que disposa el punt tercer d'aquestes bases i d'acord amb els criteris i les orientacions de l'annex 5 d'aquesta Resolució.

- Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. La puntuació màxima són deu punts. La puntuació de la comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels membres assistents, excloses les que difereixin de tres punts o més entre si.

- La mitjana aritmètica s'ha de calcular amb un mínim de tres puntuacions. Les exclusions esmentades només poden afectar la puntuació màxima (només una, si hi ha coincidència) i la puntuació mínima (només una, si hi ha coincidència).

- Les mitjanes aritmètiques abans esmentades s'han de calcular amb una aproximació de tres decimals.

- Els candidats que no obtinguin un mínim de cinc punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats

4. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar i validar els mèrits dels candidats a partir de la documentació tramesa per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

5. Amb els resultats de la valoració del projecte i dels mèrits dels candidats, la comissió de selecció ha de proposar un director, d'acord amb el procediment següent:

a) La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.

b) En cas d'empat, s'ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta en la valoració del projecte de direcció. Si es manté l'empat, té prioritat el candidat que desenvolupi o hagi desenvolupat la tasca docent o directiva al centre al qual s'opta i, després, el que hagi obtingut la puntuació més alta en els apartats a), b) i c) del barem de l'annex 4 d'aquesta Resolució, en aquest ordre. Si així i tot es manté l'empat, s'ha de fer un sorteig públic entre els candidats empatats.

6. La comissió de selecció ha d'aprovar l'acta final amb el nom del candidat proposat com a director. En l'acta hi han d'aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l'annex 5, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l'annex 4 i la puntuació final global.

7. La comissió de selecció ha de publicar les puntuacions definitives, incloent-hi la valoració i la qualificació del projecte de direcció i la valoració i la validació dels mèrits acadèmics i professionals, en la pàgina web i el tauler d'anuncis del centre. Amb aquesta publicació s'entén que s'han notificat les puntuacions als candidats. Si els interessats no hi estan conformes, poden presentar un escrit d'al·legacions adreçat al president de la comissió de selecció en un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació. La comissió ha de comunicar als interessats la resposta a les seves al·legacions en un termini de tres dies hàbils.

8. El president de la comissió ha de remetre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés.

F. Proposta d'equip directiu

Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar al candidat seleccionat que ha estat proposat com a director del centre i que ha d'introduir en el GESTIB («Centre» > «Propostes de personal») la proposta d'equip directiu que figura en el projecte de direcció fins al 2 de juny de 2023.

G. Nomenament del director proposat

1. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni directors els candidats seleccionats que estiguin exempts de la realització del programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, amb efectes de l'1 de juliol de 2023 i per un període de quatre anys.

2. Els candidats que hagin de realitzar totalment o parcialment el programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, el primer any seran nomenats directors en pràctiques i, mentrestant, el realitzaran.

3. El Servei de Normalització Lingüística i Formació trametrà a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres el llistat dels directors en pràctiques que han participat en la formació, amb la puntuació obtinguda.

4. A partir del llistat dels directors en pràctiques que han superat la formació, el director general de Planificació, Ordenació i Centres proposarà a la directora general de Personal Docent que aquests directors siguin nomenats per un període de tres anys més.

5. En cas que no se superi la formació, el centre haurà d'aparèixer com a vacant en el següent procés de selecció.

6. Els nomenaments seran publicats en el BOIB, mitjançant una resolució de la directora general de Personal Docent.

H. Formació inicial

1. El programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva que apareix en l'article 135.6 de la LOE, segons la redacció fixada per la LOMLOE, s'ha de desenvolupar durant el curs escolar pel qual han estat nomenats directors en pràctiques els candidats seleccionats.

2. Els candidats seleccionats han de realitzar un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva impartit pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, a través del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

I.  Exempcions i convalidacions del programa de formació inicial

1. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els candidats que acreditin experiència en l'exercici de la funció directiva amb almenys una avaluació positiva de la seva tasca.

2. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els candidats que tenguin certificada, en data posterior a l'1 de juliol de 2013, la formació sobre el desenvolupament de la funció directiva docent impartida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.

3. Els candidats poden sol·licitar al Servei de Normalització Lingüística i Formació la convalidació parcial o total del programa de formació inicial, sempre que hagin realitzat cursos de formació permanent impartits pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes o cursos de postgrau universitari sobre el desenvolupament de la funció directiva docent.

Sisè Absència de candidats

1. En el cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n'hagi seleccionat cap, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, amb l'informe previ del Departament d'Inspecció Educativa, consultat el consell escolar del centre, ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent el nomenament de directors amb caràcter extraordinari, per un període de dos anys i amb efectes de l'1 de juliol de 2023.

2. Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar en el BOIB la resolució de nomenament.

3. Si aquests directors no poden acreditar la formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, durant el primer any del mandat seran nomenats directors en pràctiques i hauran de realitzar el programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva. En cas que no es superi la formació el centre haurà d'aparèixer com a vacant en el següent procés de selecció.

Setè Protecció de dades

D'acord amb el que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades personals i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, els candidats consenteixen el tractament de les dades personals amb motiu de la participació en aquest procediment i poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (responsable del tractament) o mitjançant un missatge electrònic enviat a l'adreça protecciodades@dpd.caib.es (delegat de protecció de dades de la CAIB).

 

ANNEX 2 Relació de centres amb vacants a la direcció

Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07006263

CEIP Bendinat

C

Bendinat

Calvià

Mallorca

07004667

CEIP Buscastell

E

S. Antoni de Portmany

S. Antoni de Portmany

Eivissa

07001393

CEIP Can Misses

C

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07002831

CEIP De Pràctiques

C

Palma

Palma

Mallorca

07000418

CEIP Els Molins

E

Búger

Búger

Mallorca

07002592

CEIP Els Tamarells

C

S'Arenal

Palma

Mallorca

07005593

CEIP Es Fossaret

D

Sóller

Sóller

Mallorca

07003225

CEIP Es Molinar, Infant Felip

C

Palma

Palma

Mallorca

07005660

CEIP Es Puig

D

Sóller

Sóller

Mallorca

07002749

CEIP Establiments

D

Establiments

Palma

Mallorca

07002932

CEIP Es Vivero

D

Es Viver

Palma

Mallorca

07002531

CEIP Francesc d'Albranca

E

Es Migjorn Gran

Es Migjorn Gran

Menorca

07000091

CEIP Inspector Doctor Comas Camps

C

Alaior

Alaior

Menorca

07004424

CEIP Joan Mas

C

Pollença

Pollença

Mallorca

07004904

CEIP Labritja

D

S. Joan de Labritja

S. Joan de Labritja

Eivissa

07002804

CEIP La Soletat

D

Palma

Palma

Mallorca

07001836

CEIP Mare de Déu de Gràcia

C

Maó

Maó

Menorca

07002348

CEIP Maria de la Salut

D

Maria de la Salut

Maria de la Salut

Mallorca

07003821

CEIP Marian Aguiló

B

Palma

Palma

Mallorca

07006378

CEIP Mateu Fontirroig

C

Maó

Maó

Menorca

07013632

CEIP Mestre Duran

D

Alaior

Alaior

Menorca

07007644

CEIP Mestre Lluís Andreu

C

S. Francesc de Formentera

Formentera

Formentera

07006317

CEIP Miquel Costa i Llobera

D

Pollença

Pollença

Mallorca

07002464

CEIP Miquel Costa i Llobera

C

Pòrtol

Marratxí

Mallorca

07007334

CEIP Na Penyal

B

Cala Millor

Son Servera

Mallorca

07006287

CEIP Pere Cerdà

D

Port de Sóller

Sóller

Mallorca

07000029

CEIP Pere Rosselló i Oliver

C

Alaró

Alaró

Mallorca

07007701

CEIP Pintor Torrent

D

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

07001824

CEIP Sa Graduada

D

Maó

Maó

Menorca

07013577

CEIP Sa Joveria

C

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07000716

CEIP S'Alzinar

C

Capdepera

Capdepera

Mallorca

07005192

CEIP Sant Ciriac

C

Santa Eulària

Santa Eulària

Eivissa

07004102

CEIP Sant Jordi

D

Sant Jordi

Palma

Mallorca

07005064

CEIP Sant Lluís

D

Sant Lluís

Sant Lluís

Menorca

07004710

CEIP Sant Rafel

D

Sant Rafel

S. Antoni de Portmany

Eivissa

07007322

CEIP Santa Eulària

C

Santa Eulària

Santa Eulària

Eivissa

07006937

CEIP Santa Maria del Mar

C

Cala d'Or

Santanyí

Mallorca

07000251

CEIP Ses Bassetes

D

Port d'Andratx

Andratx

Mallorca

07006007

CEIP Son Oliva

C

Palma

Palma

Mallorca

07013048

CEIP S'Olivera

C

Puig d'en Valls

Santa Eulària

Eivissa

07012895

CEIP Son Rullan

C

Palma

Palma

Mallorca

Centre d'Educació Persones Adultes (CEPA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07013279

CEPA Amanecer

C

Palma

Palma

Mallorca

07007668

CEPA Ciutadella

C

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

07007671

CEPA Francesc de Borja Moll

C

Inca

Inca

Mallorca

07008181

CEPA Mancomunitat des Pla de Mallorca

C

Vilafranca de Bonany

Vilafranca de Bonany

Mallorca

07008211

CEPA Sant Antoni

C

Sant Antoni de Portmany

Sant Antoni de Portmany

Eivissa

07001757

CEPA S'Arenal

C

S'Arenal

Palma

Mallorca

07013899

CEPA Sud

C

Campos

Campos

Mallorca

Escola d'art (EA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07001423

EA Escola d'Art Eivissa

D

Sant Jordi de ses Salines

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07004035

EA Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears

B

Palma

Palma

Mallorca

Escoles oficials d'idiomes (EOI)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07013097

EOI Escola oficial d'diomes a Calvià

C

Bendinat

Calvià

Mallorca

07012834

EOI Escola oficial d'idiomes d'Inca

B

Inca

Inca

Mallorca

Documents adjunts