Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)

Núm. 52308
Correcció d'un error detectat a les bases reguladores de la convocatòria de la directora gerent de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) publicada al BOIB núm. 32, de data 6 de març de 2021 , per la qual s’aproven les bases que regulen la creació d’un borsí de feina d’auxiliar administratiu (grup D) a Mallorca i a Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant resolució de la directora gerent de l'IRFAP de data 25 de febrer de 2021 es van aprovar les bases reguladores de la convocatòria per crear un borsí de feina  d'auxiliar administratiu (grup D).

2. Al punt 9 de les bases abans indicades, es determinava el funcionament del borsí de feina, quedant redactat segons el següent literal:

“9. Funcionament del borsí de feina

(...)

A l'efecte de oferir-los un lloc de treball, els integrants de la borsa de treball estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en situació de no disponible quan concorrin alguna de les causes següents:

Estar en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

Per malaltia o incapacitat temporal.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en situació de disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà correu electrònic per informar del lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils, a comptar des de la comunicació de la resolució.”

3. Del literal del darrer paràgraf exposat al punt precedent , es conclou que aquells persones integrants del borsí de feina no incloses a la relació de causes que determinen la no disponibilitat, queden en situació de disponible, i erròniament no es va redactar, a manera d'aclariment, que estan en situació de disponible per a optar a una millora de feina, aquelles persones treballadores integrants del borsí de feina que ocupin un lloc de feina a aquesta entitat.

Advertida l'errada material a la base 9 de la convocatòria publicada al BOIB núm. 32 de data 6 de març de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria per crear un borsí de feina  d'auxiliar administratiu (grup D) a Mallorca i a Menorca, correspon corregir-la.

Fonaments de dret

1.  L'article 109 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. L'article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això es dicta la següent

Resolució

1. Rectificar l'error observat a la Resolució de la directora gerent de l'IRFAP de data 25 de febrer de 2021 per crear un borsí de feina  d'auxiliar administratiu (grup D) a Mallorca i a Menorca, segons la forma que s'indica a continuació:

 

On  diu:

“Estan en situació de disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà correu electrònic per informar del lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils, a comptar des de la comunicació de la resolució..”

​​​​​​​Ha de dir:

“Estan en situació de disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, el que suposa la inclusió com a disponible d'aquelles persones treballadores que ocupin un lloc de feina a aquesta entitat per a optar a una millora de feina, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà correu electrònic per informar del lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils, a comptar des de la comunicació de la resolució.”

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració d'aquesta entitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 18 de gener de 2023

La directora gerent de l'IRFAP Georgina Brunet i Ródenas