Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 778530
Convocatòria, bases i barem de mèrits del procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l'ingrés com a personal laboral a totes les categories de les places de l'Oferta pública extraordinària per a l'any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 6587/2022 de data 19 de desembre de 2022, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria, les bases i barem de mèrits del procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l'ingrés com a personal laboral a totes les categories de les places de l'Oferta pública extraordinària per a l'any 2022, en els termes següents:

Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2038/2022 de data 21 d'abril de 2022 (BOIB núm. 63 de 14 de maig de 2022) es va aprovar l'Oferta pública extraordinària de personal derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulada a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Atès que en data de 13 de juny de 2022 es va aprovar el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, que preveu en relació a les places ocupades de manera temporal de llarga durada (disposició addicional sisena de la Llei 20/2021) que les administracions públiques convoquin, amb caràcter excepcional i per una sola vegada pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts a l'article 2.1 de la Llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.

Atès que el sistema de concurs de mèrits consisteix en qualificar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el barem de mèrits inclòs en les bases generals i comunes, aprovades en data 11 de maig de 2022 a la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i recollit al Decret llei 6/2022, de 13 de juny.

Considerant que tant la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública (BOE núm. 312 de 29 de desembre de 2021) com el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears (BOIB núm. 78 de 16 de juny de 2022) tenen com a objectiu reduir la temporalitat del conjunt de les Administracions públiques per sota del 8%.

Considerant que l'article 2 del Decret llei 6/2022 exigeix que la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en l'oferta d'ocupació pública d'estabilització s'ha de produir abans del 31 de desembre de 2022 i que la resolució d'aquests processos selectius ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

Considerant que les places objecte de l'oferta pública d'ocupació extraordinària que compleixen els requisits establerts a la disposició addicional sisena i vuitena de la Llei 20/2021, tindran amb caràcter excepcional el sistema selectiu de concurs de mèrits d'acord amb el recollit a la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, l'article 61.6 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) i l'article 4 del Decret llei 6/2022.

Considerant que es va constituir, a l'empara de la disposició transitòria de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, una Mesa de negociació específica per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública per què de manera excepcional i transitòria dugués a terme la negociació sindical preceptiva, limitada a la tramitació dels processos d'estabilització que regula la Llei 20/2021, havent-se aprovat en sessió de data 11 de maig de 2022 de l'esmentada Mesa, amb el vot favorable de la representació de les administracions adherides i de les organitzacions sindicals CCOO, UGT, STEI Intersindical, CSIF i SPPME i el vot en contra de les organitzacions sindicals USO, SINTTA i ATAP, les bases comunes del procés d'estabilització.

Considerant que d'acord amb l'establert a l'article 12 del Decret llei 6/2022 les convocatòries del processos selectius podran establir, de conformitat amb l'establert a l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que les persones aspirants que participin en els processos d'estabilització regulats en aquest Decret llei quedin obligats a relacionar-se amb l'administració de què es tracti de forma telemàtica, amb la finalitat de simplificar els mitjans d'inscripció en únic sistema electrònic i agilitzar la tramitació facilitant l'accés dels ciutadans que poden fer gestions des de qualsevol lloc i hora, dins del termini previst a la convocatòria.

Considerant l'article 103 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local (LRBRL) estableix que el personal laboral ha de ser seleccionat per la mateixa corporació, que s'ha d'atenir, en tot cas, al que disposa l'article 91, amb el màxim respecte al principi d'igualtat d'oportunitats de tots els que reuneixin els requisits exigits.

Considerant que l'article 91 LRBRL estableix que les corporacions locals han de formular públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris que fixa la normativa bàsica estatal, i, que la selecció de tot el personal, sigui funcionari o laboral, s'ha de fer d'acord amb l'oferta d'ocupació pública, mitjançant convocatòria pública i a través del sistema de concurs, oposició o concurs oposició lliure en què s'ha de garantir, en tot cas, els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com el de publicitat.

Considerant que l'article 97 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local disposa que els anuncis de les convocatòries de proves d'accés a la funció pública local i de concursos per a la provisió de llocs de treball, hauran de publicar-se al Butlletí Oficial de l'Estat.

Considerant que el procés que es convoca mitjançant aquesta resolució, garanteix el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, així com el sotmetiment al principi de legalitat, les persones aspirants que superin el procés quedaran integrades com a personal empleat públic de l'Ajuntament de Marratxí amb els drets, inclosos els retributius, i obligacions inherents a aquesta condició, i passaran a regir-se pel Conveni del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Marratxí i per la resta de normativa de funció pública aplicable.

Considerant que l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local (LRBRL), atribueix al senyor batle la potestat per a l'aprovació i convocatòria de les proves de selecció de personal al servei de l'Ajuntament.

A la vista dels anteriors antecedents de fet i fonaments de dret aquesta Alcaldia te a bé en dictar la següent RESOLUCIÓ

Primer. Aprovar la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs excepcional per cobrir:

a) Una (1) plaça de personal laboral de la categoria adscrita al subgrup A1 de l'oferta d'ocupació pública extraordinària derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021 per a l'any 2022, que es relaciona, juntament amb els requisits de titulació i altres d'específics, en l'annex I d'aquesta Resolució.

b) Una (1) plaça de personal laboral de la categoria adscrita al subgrup A2 de l'oferta d'ocupació pública extraordinària derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021 per a l'any 2022, que es relaciona, juntament amb els requisits de titulació i altres d'específics, en l'annex I d'aquesta Resolució.

c) Una (1) plaça de personal laboral de la categoria adscrita al subgrup C1 de l'oferta d'ocupació pública extraordinària derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021 per a l'any 2022, que es relaciona, juntament amb els requisits de titulació i altres d'específics, en l'annex I d'aquesta Resolució.

d) Sis (6) places de personal laboral de la categoria adscrita al subgrup C2 de l'oferta d'ocupació pública extraordinària derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021 per a l'any 2022, que es relacionen, juntament amb els requisits de titulació i altres d'específics, en l'annex I d'aquesta Resolució.

e) Cinc (5) places de personal laboral de la categoria adscrita al subgrup AP de l'oferta d'ocupació pública extraordinària derivada del procés d'estabilització de l'ocupació temporal regulat a la Llei 20/2021 per a l'any 2022, que es relacionen, juntament amb els requisits de titulació i altres d'específics, en l'annex I d'aquesta Resolució.

Segon. Aquesta convocatòria es regeix per la bases aprovades per la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en la sessió del dia 11 de maig de 2022, i també per les mesures per reduir la temporalitat aprovades pel Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

Tercer. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten a aquesta Resolució com a annex II.

Quart. Aprovar el barem de mèrits que ha de regir aquest procés selectiu, que consta a l'annex III.

Cinquè. Aprovar les instruccions per a l'acreditació dels requisits i mèrits que consten a l'annex IV.

Sisè. Establir, a l'efecte de l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que el model específic de sol·licitud de participació i el document d'autobaremació de mèrits estan inclosos dins el tràmit telemàtic que es troba a disposició de les persones interessades a la plana web (Seu Electrònica) https://seuelectronica.marratxi.es

Setè. Fer pública la informació sobre protecció de dades que figura a l'annex V.

Vuitè. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Contra l'esmentada resolució, podrà interposar el recurs de reposició que s'estableix als articles 52 LRBRL i 123 LPAC, en el termini d'un mes a comptar a partir del dia següent al de la publicació al BOIB de la present convocatòria.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat si transcorregués altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra el resolt en el recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de DOS MESOS a comptar des del dia següent al de la notificació de l'acte si aquest fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS a comptar des del dia següent a aquell, en que, d'acord amb la seva normativa específica, es produís l'acte presumpte.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol altre recurs si ho creu convenient.

 

Marratxí, 21 de desembre de 2022

El batle Miquel Cabot Rodríguez

Documents adjunts