Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA DE LA QUALITAT UNIVERSITÀRIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 773306
Resolució del president de l’Agencia de Qualitat Universitària de les Illes Balears de 19 de desembre de 2022, per la qual es convoca el procés d’estabilització pel sistema de concurs oposició pel personal de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, estableix a l'article 2 que, addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017 , de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació pública que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes a les diferents administracions públiques, estiguin dotades pressupostàriament i hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020.

2. Mitjançant acord del Consell de Direcció d'AQUIB es va aprovar la resolució del president de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears de 25 de maig de 2022 per la qual es va aprovar l'oferta per a l'estabilització d'ocupació pública de personal de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears.

3. L'article 3 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, preveu que el sistema selectiu dels processos derivats de l'article 2 de la Llei 20/2021 sigui el de concurs oposició.

4. L'article 2, punt 3, del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, exigeix que les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública d'estabilització es publiquin abans del 31 de desembre de 2022. Així mateix, disposa que la resolució d'aquests processos selectius ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. Les presents bases tenen per objecte regir els processos de selecció que es convoquen, amb caràcter excepcional i per una sola vegada, mitjançant el sistema de concurs oposició per cobrir 1 plaça de personal laboral fix d'ajudant tècnic de qualitat de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears, en endavant AQUIB.

1.2. A aquestes proves selectives els són aplicables la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, els Estatuts de l'AQUIB, aprovats pel Consell de Govern del dia 22 d'abril de 2005, el que es disposa en aquesta convocatòria i la resta de normativa vigent que resulti aplicable.

1.3. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que l'integren i que s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que es derivi d'aquesta convocatòria, es publicaran pàgina web de l'AQUIB.

En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació prevists en aquesta convocatòria.

1.4. La convocatòria ha de complir el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes en l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb el que estableixen l'article 14 de la Constitució espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

1.5. El desenvolupament del lloc de treball convocat queda sotmès a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i al Reial decret 598/1985, de 30 d'abril.

1.6. A efectes de terminis, el mes d'agost és inhàbil, així com els períodes no lectius de Nadal i Pasqua.

2. Plaça i procediment selectiu

2.1. L'objecte de la convocatòria és la cobertura de la plaça indicada al punt 1.1 d'aquesta Resolució.

2.2. El procediment selectiu és el concurs oposició.

En aquesta convocatòria no es reserven places perquè siguin cobertes per persones que acreditin una discapacitat física, sensorial o psíquica que no sigui originada per una discapacitat intel·lectual, atès que el nombre de places que s'ofereixen és insuficient per fer-ne la reserva legalment establerta.

2.3. El procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

3. Requisits i condicions generals dels aspirants

3.1. Per tenir la condició d'aspirant i ser admès a aquest procés selectiu les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat de les que, segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, permeten l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

b. Tenir devuit anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c. Estar en possessió d'un títol universitari oficial (diplomatura, llicenciatura, grau o equivalent), o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'admissió.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional. 

Si el títol procedeix d'un Estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.

d. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

e. No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap Administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

f. Disposar dels coneixement de la llengua catalana certificat de nivell B2 (nivell avançat).

Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

  • Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).
  • Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
  • Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.
  • Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complit malgrat l'homologació s'obtengui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ a la formalització del contracte.

També s'entén acreditat el requisit o mèrit segons s'escaigui, si els aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana, i al·leguen que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.

g. Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal en la forma establerta a la base 5. Això no obstant, d'acord amb el que preveu l'article 59 bis de la Llei 11/1998, resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33 per cent.

h. Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació i els mèrits al·legats (full d'autobarem), que figura en l'annex V.

3.2. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal laboral fix.

3.3. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

4. Exempció del requisit de llengua catalana

Els aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització de la presentació de sol·licituds, a l'AQUIB i en la mateixa categoria i especialitat a què opten i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés, queden exempts del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, assoleixin la condició de personal laboral fix, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés a la plaça.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i un cop oïts els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu i la pèrdua d'aquest lloc.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període es convoquin per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit en la convocatòria.

5. Sol·licitud i declaració responsable

5.1. Per ser admès al procediment selectiu i prendre-hi part, els aspirants han de presentar la sol·licitud de l'Annex IV, que incorpora una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, relativa al compliment de tots i cada un dels requisits de participació exigits a la base 3, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les instàncies. En aquesta sol·licitud els aspirants han de consignar les dades relatives al compliment dels requisits de participació i no les han d'acreditar fins al termini regulat a la base 14.1, amb l'excepció del pagament de la taxa corresponent que s'haurà d'acreditar.

5.2. Els aspirants han d'emplenar i adjuntar a la sol·licitud d'admissió el full d'autobarem de mèrits, que té igualment la consideració de declaració responsable en els termes de l'article 69 esmentat.

El format d'aquest formulari no es pot modificar. L'aportació d'un full d'autobarem amb un format diferent serà motiu d'exclusió.

5.3. Documentació

En el termini de presentació de sol·licituds d'admissió s'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació obligatòria següent:

a) Justificant d'haver satisfet la taxa per serveis de selecció, el qual, en cas que no hi sigui, determinarà l'exclusió de l'aspirant, sempre que no es pugui acreditar el pagament dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds. A més, s'ha d'indicar en el justificant de pagament el nom i cognoms de l'aspirant que participarà en les proves.

En cap cas el pagament no suposa la substitució del tràmit de presentació, en el termini i la forma escaients, de la sol·licitud davant l'òrgan expressat a la base 6.

La taxa per a la inscripció a la prova selectiva d'accés a la plaça convocada que s'ha de abonar es de 28,89 euros, que s'ha d'ingressar al compte de la AQUIB: ES77 2038 3471 2064 0000 1898, obert a l'entitat CaixaBank.

D'acord amb el que preveu l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, resten exemptes del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al 33 per cent. Les persones afectades han de presentar el justificant corresponent.

La manca de pagament dins el termini de presentació de sol·licituds, el pagament incomplet de la taxa o la no acreditació a efectes d'exempció comporta, en cas que no s'esmeni en els termes de la base 7.2, l'exclusió de l'aspirant respecte del procés de selecció en el qual hagi sol·licitat la participació, i restaran sense efectes els drets associats a la seva participació.

b) Full d'autobarem de mèrits (annex V).

c) Els aspirants amb discapacitat que sol·licitin adaptacions han d'adjuntar l'informe d'aptitud i/o adaptació dels equips multiprofessionals de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat o acreditar que han sol·licitat l'esmentat l'informe.

5.4. Aquesta sol·licitud és única. En cas que es vulgui modificar, s'ha d'emplenar una instància genèrica, disponible en la pàgina web de la AQUIB: http://www.aquib.org, sempre respectant el termini de presentació de sol·licituds. A l'efecte de presentació de sol·licituds es tindrà en compte únicament la darrera sol·licitud presentada. En aquesta instància genèrica s'ha de fer referència al número d'expedient i número de registre de la sol·licitud d'admissió.

5.5. Amb la sol·licitud d'admissió no s'ha d'aportar cap document acreditatiu, ni dels requisits ni dels mèrits, excepte la documentació indicada a la base 5.3. L'aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits al·legats i disposa dels mèrits declarats.

5.6. L'autoritat convocant, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar a aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-la. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable o la no presentació davant l'Administració convocant de la documentació que s'hagi requerit determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

5.7. Si algun aspirant és nomenat personal laboral fix del mateix cos, escala i especialitat a què opti, si escau, durant el transcurs del procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs, amb devolució de la taxa corresponent.

5.8. Els errors de fet que puguin advertir-se a les sol·licituds es poden corregir en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

6. Termini

6.1. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils, comptats a partir del primer dia hàbil des de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, tenint en compte els períodes inhàbils als quals fa referència el punt 1.6 d'aquesta convocatòria.

6.2. No s'admetrà cap sol·licitud rebuda amb posterioritat al termini de presentació de sol·licituds establert a la convocatòria.

7.  Admissió i exclusió dels aspirants

7.1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds i en el termini màxim de dos mesos, el Rector de la Universitat de les Illes Balears dictarà i farà pública la resolució per la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió o omissió, si escau. Aquesta resolució es publicarà segons la base 1.3 d'aquesta convocatòria.

7.2. Els aspirants han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses i que, a més, consten en la llista de persones admeses. Les persones excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius. Les persones omeses han d'emplenar una instància genèrica, disponible a la pàgina web de la AQUIB: www.aquib.org. 

7.3. Si la persona interessada no compleix el requeriment, es considerarà que ha desistit de la petició, mitjançant resolució en què declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses a la qual fa referència el paràgraf següent.

7.4. Acabat el termini al qual fa referència la base 7.2, i esmenades les sol·licituds, el president de l'AQUIB dictarà resolució en què declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses.

7.5. D'acord amb l'article 62.3 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, «no és procedent cap devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a la persona interessada», amb excepció del punt 5.7.

8. Òrgan de selecció

8.1. El tribunal encarregat de la selecció serà nomenat pel president de l'AQUIB tindrà la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat.

El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, i les bases de la convocatòria.

8.2. El tribunal serà format per tres membres i tots han de posseir una titulació acadèmica del mateix nivell o de nivell superior a l'exigit als aspirants per a l'ingrés.

8.3. El tribunal qualificador d'aquest procés selectiu es farà públic amb la resolució del president de l'AQUIB en la qual es declarin aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses.

8.4. Els membres del tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar al president de l'AQUIB, si hi concorren circumstàncies de les previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria. El president pot demanar a les persones que formen part del tribunal declaració expressa de no trobar-se sotmeses a alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, els aspirants poden recusar, de conformitat amb l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, els membres del tribunal quan hi concorrin les circumstàncies previstes al paràgraf anterior.

8.5. Amb anterioritat a l'inici de les proves selectives, l'autoritat convocant publicarà la resolució per la qual es nomenen els nous membres del tribunal que hagin de substituir els que n'hagin perdut la condició per alguna de les causes previstes a la base 8.4 o per altres causes.

8.6. Amb la convocatòria prèvia del president, es constituirà el tribunal, amb assistència del president, el secretari i el vocal titular. Si hi manca cap titular, serà substituït pel suplent corresponent.

8.7. El tribunal acordarà totes les decisions que li corresponguin amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

8.8. A partir de la constitució del tribunal, aquest, per actuar vàlidament, requerirà la presència de tots els membres.

8.9. Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents. 

8.10. Durant el desenvolupament del procés selectiu, el tribunal resoldrà els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'hagi de fer en els casos que no s'hi preveuen.

8.11. El tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició es corregeixen sense conèixer la identitat dels aspirants.

8.12. Així mateix, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que els aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, per a la realització de les proves que pugui desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com garantir la transparència de les proves selectives.

8.13. A efectes de comunicacions i altres incidències, el tribunal tindrà la seu en l'oficina de l'AQUIB, ParcBit, c/ Isaac Newton, edifici Naorte A, planta baixa, local 5. 07121 Palma. El tribunal disposarà que en aquesta seu almenys una persona, membre o no del tribunal, atengui les qüestions que siguin plantejades en relació amb aquestes proves selectives.

8.14. En cap cas el tribunal no pot declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior d'aspirants que el de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats que contradigui aquesta norma serà nul·la de ple dret, d'acord amb el que disposa l'article 52.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

9. Procediment selectiu: concurs oposició

El sistema de selecció dels aspirants constarà de dues fases: una primera fase d'oposició i una segona fase de concurs. Es puntuarà sobre un total de 100 punts, tenint en compte que 60 punts corresponen a la fase d'oposició i 40 punts a la fase de concurs. La puntuació global serà la suma de les dues fases.

10. Fase d'oposició

La fase d'oposició consisteix en la realització d'un exercici que té caràcter eliminatori, i és necessari superar-lo per passar a la fase de concurs.

Aquesta fase es desenvoluparà amb l'exercici i les qualificacions que s'especifiquen a l'annex I. El temari que ha de regir les proves selectives és el que figura a l'annex III.

10.1. Calendari

L'exercici tindrà lloc entre el dia 1 d'abril i el dia 30 de novembre de 2023.

10.2. Ordre d'actuació

L'ordre d'actuació dels aspirants és alfabètic i començarà per la lletra que resulti del sorteig que es durà a terme a la Mesa Sectorial de Serveis Generals.

Els aspirants seran convocats amb crida única per a cada exercici i han d'anar proveïts del DNI o un altre document amb validesa jurídica que n'acrediti la identitat de manera fefaent. Queden exclosos de les proves selectives els qui no compareguin, excepte en els supòsits de força major degudament acreditats. Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre les causes de força major al·legades. En aquests casos el tribunal haurà d'adoptar un acord motivat a aquest efecte.

En qualsevol moment el tribunal pot requerir als aspirants que acreditin la seva identitat.

S'entén per motius de força major: 

a) Embaràs de risc, degudament acreditat.

b) Acreditar mitjançant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.

També es poden considerar causa de força major les situacions d'alerta o d'emergència declarades per una autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències, sempre que suposin la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afectin significativament els mitjans de transport.

Si la causa de força major concorre durant la fase d'oposició, s'ajornarà per a l'aspirant afectat la realització de l'exercici, que, en tot cas, haurà de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i, en cas contrari, decaurà en el seu dret.

En cas que s'admeti la concurrència de causa de força major en un aspirant que li impedeixi de fer l'exercici, el tribunal qualificador haurà de garantir que el contingut de l'exercici que s'hagi de fer posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta dels aspirants.

10.3. Adaptacions de temps i mitjans

Els aspirants han d'efectuar la petició de les adaptacions en la sol·licitud d'admissió i el tribunal ha de fer les adaptacions contingudes en el certificat expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o de l'organisme equivalent.

Per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin, el tribunal qualificador ha d'establir les adaptacions possibles de temps i de mitjans que consideri pertinents per dur a terme les proves selectives.

10.4. Publicació de notes dels exercicis i revisió

Un cop acabat l'exercici de l'oposició, cada tribunal ha de publicar, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica, la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb nom, cognoms i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda.

Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de deu dies hàbils des que es publiqui la llista provisional, a través de la instància genèrica que figura a la seu electrònica de la Universitat. El tribunal disposa d'un termini de deu dies per resoldre'n les reclamacions i publicar la llista definitiva d'aspirants que han superat l'exercici.

11. Fase de concurs

11.1. La fase de concurs constarà de 40 punts i es valorarà en els termes següents:

  • Mèrits professionals, que es valoraran amb un màxim de 32 punts del total de concurs.
  • Altres mèrits, que valdran 8 punts del total.

Els aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació, el full d'autobarem de mèrits, tal com estableix la base 5.3.

En aquest full d'autobarem els aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen d'entre els prevists a l'annex II. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar en referència a la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. La falsedat en les dades consignades en l'al·legació de mèrits determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que es derivin de la falsedat en les dades.

Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen al tràmit telemàtic; per tant, la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la puntuació màxima que poden obtenir a la fase de concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, els tribunals conformaran la llista provisional de mèrits al·legats.

11.2. Juntament amb la llista definitiva de persones que hagin superat l'oposició, el tribunal farà pública la llista provisional de mèrits al·legats a la declaració responsable (autobarem).

Els aspirants disposen d'un termini de deu dies comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució per poder fer les reclamacions i al·legacions que estimin oportunes, a través d'una instància genèrica, disponible a la pàgina web de la AQUIB.

Un cop finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades les al·legacions fetes a la declaració responsable (autobarem), si escau, el tribunal publicarà la llista definitiva de mèrits al·legats.

12. Llista informativa

12.1. D'acord amb la llista definitiva de persones que hagin superat l'oposició i la llista definitiva de mèrits al·legats, el President de l'AQUIB dictarà resolució mitjançant la qual s'ha d'aprovar la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació dels aprovats de la fase d'oposició més la puntuació de la fase de concurs. Juntament amb aquesta resolució es farà públic l'oferiment del lloc de treball.

12.2. En la mateixa llista informativa, es publicarà una llista addicional dels aspirants que poden ser requerits per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable, en un termini de deu dies hàbils.

12.3. L'acreditació dels mèrits s'ha de realitzar segons l'establert en la base 15 i en l'annex II de mèrits. 

12.4. L'acreditació dels mèrits s'ha de realitzar segons el que estableixen la base 14.

13. Resultat del concurs oposició i desempats

13.1. L'ordre de prelació de la llista dels aspirants que hagin superat el concurs oposició, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades, quedarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en l'exercici obligatori i eliminatori de la fase d'oposició i la valoració dels mèrits corresponents de la fase de concurs.

13.2. En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:

1r. La major antiguitat en la mateixa categoria i especialitat acreditada a l'AQUIB.

2n. La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició.

3r. La major antiguitat acreditada a l'AQUIB.

4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

5è. La major antiguitat acreditada en el conjunt d'administracions i entitats del sector públic.

6è. La condició de víctima de violència de gènere.

7è. La condició de persona de més edat.

8è. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, s'han d'acreditar tal com estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

14. Documentació que han de presentar els aspirants per acreditar el compliment dels requisits

14.1. En el termini dels deu dies hàbils atorgats a la base 12.2, els aspirants a qui els ho hagin requerit han de presentar en l'AQUIB, per fer-ne l'acarament dels requisits exigits a la convocatòria d'acord amb les instruccions que es publicaran juntament amb la llista definitiva, original i còpia dels documents acreditatius que es detallen a continuació:

a)    DNI o equivalent.

b)    Còpia del títol acadèmic exigit o document equivalent.

c)    Certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana exigits a la base 3.1.

d)    Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap Administració pública ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex VI d'aquesta convocatòria.

En cas de ser nacionals d'un altre Estat, els opositors han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent.

e)    Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria i especialitat quan es tracti de personal laboral de nou ingrés.

14.2. No obstant el que disposa l'apartat 16.1, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si l'AQUIB ja disposa dels documents assenyalats als apartats anteriors, no serà necessari aportar-los i els verificarà d'ofici, llevat que es manifesti expressament la negativa que dugui a terme aquesta acció.

14.3. Si no es presenta la documentació dins el termini que fixa la base 14.1, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'AQUIB mitjançant una resolució motivada, o, si en el moment d'examinar la documentació, es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada personal funcionari de carrera i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

 

15. Acreditació dels mèrits

Els mèrits dels aspirants s'han d'haver assolit en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s'han d'acreditar juntament amb l'acreditació dels requisits, segons el que estableix la base 14.1.

Els mèrits al·legats pel personal de l'AQUIB que constin en el seu expedient personal els incorporarà d'ofici l'AQUIB, sense que sigui necessari acreditar-los.

16. Publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu i contractació

16.1. Un cop acreditats els mèrits i comprovat el compliment dels requisits per ser contractat/da, seguint l'ordre de prelació referit a la base 13, i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal ha d'elevar al President de l'AQUIB la proposta d'aspirants que han superat el procés selectiu del concurs oposició, d'acord amb el que estableix la base 8.14 de la present convocatòria.

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar que es cobreixin les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans de la formalització del contracte, el tribunal ha d'elevar a l'òrgan convocant una relació complementària dels aspirants que estiguin situats a continuació de la persona proposada, per ordre de puntuació, per a la seva possible contractació com a personal laboral fix en substitució de les qui renunciïn a les places.

16.2. L'adjudicació del lloc de treball es farà per ordre de prelació.

16.3. D'acord amb la proposta del tribunal, el President de l'AQUIB ha de dictar la resolució mitjançant la qual s'aprova la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició, que s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'AQUIB.

17. Contractació

La persona que hagi superat el procés selectiu formalitzarà el contracte com a personal laboral fix de l'AQUIB.

La signatura del contracte s'ha d'efectuar en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui en el BOIB la resolució de la base.

Abans de la signatura del contracte, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que du a terme cap activitat en el sector públic de les que es comprenen en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Si du a terme alguna activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la signatura del contracte, per tal que l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

18. Efectes de la no superació o no participació en els processos selectius d'estabilització

18.1. Al personal laboral temporal que, estant en actiu com a tal, vegi finalitzada la seva relació amb l'AQUIB en el moment de la resolució d'aquest procés d'estabilització per la no superació d'aquest, li correspon una compensació econòmica, la qual consistirà en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. En cas que la resolució esmentada sigui reconeguda en via judicial, es procedirà a la compensació de quantitats.

18.2. La no participació en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en aquesta convocatòria les persones que no han presentat la sol·licitud per participar en el procés selectiu, i les persones que no han realitzat la fase d'oposició. Es considera que no han realitzat l'exercici de la fase d'oposició, les persones no presentades i les persones que lliuren el full de respostes de l'exercici en blanc.

19. Criteris de cessament

19.1. D'acord amb l'article 23 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, seran d'aplicació els criteris de cessament següents, per aquest ordre:

a.    Les persones que no s'han presentat al procés selectiu d'estabilització.

b.    Les persones que s'hi han presentat, però no han acreditat els requisits.

c.    Les persones a qui s'ha requerit que acreditin els mèrits i requisits (segons el que estableix el punt 12.2) i no ho han fet.

d.    Les persones que s'han presentat al procés selectiu i no l'han superat.

e.    Les persones amb la menor puntuació en la relació definitiva del sistema de concurs oposició.

19.2. Si la persona contractada amb caràcter temporal no ha obtingut plaça en el procés, el cessament ha d'anar precedit d'un termini de preavís. El cessament es produirà mitjançant comunicació de l'extinció de la seva relació de serveis amb l'AQUIB.

20. Borses de personal laboral temporal

20.1. Les persones que no superin el procés selectiu s'han d'incloure en borses de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries i extraordinàries vigents. En aquesta borsa s'han d'integrar els candidats que, havent participat en el procés selectiu corresponent i no havent-lo superat, sí que hagin obtingut la puntuació mínima en la fase d'oposició.

20.2. Als efectes anteriors, els tribunals requeriran a les persones que hagin obtingut la puntuació mínima en la fase d'oposició, per tal que en el termini de deu dies hàbils acreditin els mèrits al·legats en la declaració responsable.

20.3. Les borses s'ha de formar a partir de la declaració dels òrgans de selecció de les persones que han superat els procediments selectius i de les que han obtingut la puntuació mínima establerta a l'annex II.

Aquestes borses tindran una vigència limitada, fins a la creació de noves borses derivades del resultat de nous processos selectius de la mateixa categoria y especialitat.

21. Protecció de dades de caràcter personal

21.1. En compliment del Reglament 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD), s'informa que el responsable del tractament de les dades és l'AQUIB Balears i que les dades personals de les persones que es presentin a la convocatòria seran tractades a fi de gestionar la selecció de personal i la provisió de llocs de treball mitjançant convocatòries públiques.

21.2. Aquest tractament es realitza segons les bases jurídiques recollides a la clàusula 6.1.e de l'RGPD, atès que el tractament és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic, i a l'article 6.1.c del Reglament, perquè és necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament; en concret, el que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, i la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

21.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades tractades.

21.4. Es preveu la comunicació de dades mitjançant la publicació de llistes i resultats conforme al que s'estableix en les bases d'aquesta convocatòria.

21.5. Les dades de caràcter personal les tractarà i conservarà l'AQUIB pel temps que sigui necessari conforme a la legislació vigent, incloent, si escau, la resolució de reclamacions i recursos.

21.6. Si l'aspirant ho desitja, pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat prevists, així com la limitació o oposició al tractament de les dades, mitjançant una sol·licitud a l'AQUIB, ParcBit, C/ Isaac Newton, Ed. Naorte A, planta baixa, local 5, 07121 Palma (Illes Balears).

21.7. En cas de no haver obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, els aspirants poden dirigir-se al correu lopd@aquib.org o formular una reclamació a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través dels formularis que aquesta entitat té habilitats a aquest efecte i que són accessibles des de la seva pàgina web: <https://sedeagpd.gob.es>.

22. Norma final

La present convocatòria i tots els actes administratius que es derivin tant d'aquesta convocatòria com de l'actuació del tribunal es poden impugnar en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Palma, en la data de la signatura electrònica (21 de desembre de 2022) El president de la Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears José Luis Pons Hinojosa

Documents adjunts