Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 705253
Acord del Consell de Govern de 28 de novembre de 2022 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.

L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d'11 de març); de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83, de 8 de juliol); de 27 d'octubre de 2017 (BOIB núm. 132, de 28 d'octubre); de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre); de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer); de 20 d'abril de 2018 (BOIB núm. 49, de 21 d'abril); de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114, de 15 de setembre); de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123, de 6 d'octubre); de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127, de 13 d'octubre); de 9 de novembre de 2018 (BOIB núm. 141, de 10 de novembre); de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18, de 9 de febrer); de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32, d'11 de març); de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38, de 23 de març); de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61, de 4 de maig);de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146, de 26 d'octubre); de 20 de desembre de 2019 (BOIB núm. 171, de 21 de desembre); de 3 d'abril de 2020 (BOIB núm. 51, de 3 d'abril); de 23 de novembre de 2020 (BOIB núm. 199, de 24 de novembre); de 8 de febrer de 2021 (BOIB núm. 17, de 9 de febrer); de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 174, de 21 de desembre), i de 13 de juny de 2022 (BOIB núm. 77, de 14 de juny).

En relació amb els processos d'estabilització d'ocupació temporal, l'article 2.2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix l'obligació de publicar les convocatòries dels processos d'estabilització abans del 31 de desembre de 2022, mentre que la resolució d'aquests processos ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

Per a la Conselleria d'Educació i Formació Professional, l'aplicació d'aquest article 2.2 de la Llei 20/2021 suposarà un increment de l'activitat en l'àmbit de la selecció del personal docent, concretament pel que fa a les tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal esmentat. Així, resulta necessari que personal funcionari de la Conselleria esmentada dugui a terme activitats pròpies d'aquests tràmits fora de l'horari habitual de treball.

A més, l'aplicació de l'article 2.2 de la Llei 20/2021 esmentada, quant a l'obligació de publicar les convocatòries dels processos d'estabilització abans del 31 de desembre de 2022, suposarà que el personal de les unitats encarregades de la maquetació i de l'edició del Butlletí Oficial de les Illes Balears, de la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, s'hagin de fer càrrec d'un nombre alt i indeterminat d'edictes referits als processos d'estabilització del personal del sector públic. Això implicarà un augment de feina respecte a la que exerceixen habitualment, que ja de per si és molt alta a finals d'any, amb la llei anual de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els pressuposts dels consells insulars i dels ajuntaments, ordenances fiscals, etc.

D'altra banda, els processos d'estabilització d'ocupació temporal també resulten d'aplicació al personal laboral dels ens del sector públic instrumental autonòmic. En aquest punt, cal esmentar el Decret 67/2016, de 25 de novembre, del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que té per objecte regular l'organització, el funcionament i el règim jurídic del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en endavant, Registre Central).

El Registre Central, adscrit actualment a la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, és l'òrgan competent per a la inscripció ordenada i sistemàtica de tot el personal sotmès al seu àmbit d'aplicació i per a l'anotació de tots els actes i les resolucions que n'afectin la vida laboral i administrativa, des que neix la relació de serveis o laboral fins que s'extingeix, segons l'article 3 del Decret 67/2016.

Així, el Registre Central s'està implantant progressivament, des que es va crear, a través del Servei de Coordinació de Personal del Sector Públic Instrumental, que depèn del Departament de Coordinació i Modernització de la Direcció General de Funció Pública. Aquesta implantació gradual s'executa paral·lelament al desenvolupament d'altres funcions pròpies del Servei, com són les de confecció de nòmines i de documents de cotització social, les quals absorbeixen la totalitat dels recursos humans disponibles del Servei.

El procés d'estabilització d'ocupació temporal i, més concretament, l'obligació de publicar les convocatòries abans del 31 de desembre de 2022, implicarà un increment molt significatiu de l'activitat en el Registre Central, atès que es preveu que bona part dels treballadors i treballadores dels ens del sector públic instrumental aportin documentació actual i històrica per anotar en el Registre. Consegüentment, per tal de poder certificar la documentació dels expedients, el Registre l'haurà d'informatitzar de manera urgent i inajornable. Per tant, aquesta tasca d'informatitzar els expedients històrics requerirà més disponibilitat de recursos humans, els quals hauran de desenvolupar les seves tasques fora de l'horari habitual de treball.

D'altra banda, l'organització del procés electoral (insular i autonòmic), previst per a l'any 2023, es caracteritza per la complexitat i la responsabilitat de les actuacions, com també pel calendari electoral, que condiciona i imposa el ritme de treball. En conseqüència, requereix la intervenció imprescindible de diversos grups de treball responsables de la gestió i la tramitació de la contractació administrativa, de la recopilació i l'anàlisi de les diferents normatives electorals, de l'elaboració dels models oficials de la documentació electoral, de la gestió dels mitjans de comunicació, de la tramitació de les liquidacions i el pagament al personal, com també del nomenament i la coordinació dels representants de l'Administració i la gestió de la tramesa de documentació a les juntes electorals, als ajuntaments i a les meses electorals, entre d'altres. Aquests treballs són assumits per empleats públics que actuen com a col·laboradors respecte de l'organització dels processos electorals autonòmics.

El personal al servei de l'Administració autonòmica designat a aquest efecte, a més de dur a terme les funcions pròpies del seu lloc de treball, s'ha d'encarregar de les funcions específiques del procés electoral, algunes de les quals s'han de fer fora de la jornada habitual de treball, atès que estan condicionades pel ritme imposat pel calendari electoral.

D'altra banda, l'article 25, ubicat dins el capítol VII, del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears (BOIB núm. 144, de 8 de novembre), estableix un règim de subvencions per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, amb la finalitat de promoure la igualtat d'oportunitats en l'accés i la permanència en l'ocupació de dones i homes, així com de remoure els obstacles que poden produir sobre l'ocupació les responsabilitats dels treballadors i treballadores derivades de l'àmbit familiar o domèstic i d'altres situacions que pertanyen a aquest àmbit. Així mateix, aquesta política de foment coadjuvarà les famílies de rendes baixes i mitjanes a afrontar l'alça de preus determinada per la crisi energètica derivada de la guerra d'Ucraïna. L'import de la subvenció serà una quantitat fixa màxima de 200 euros per cada infant o jove de la unitat familiar que faci les activitats objecte de la subvenció, d'acord amb l'article 27 del Decret llei 9/2022. A més, l'òrgan competent per a la convocatòria, la tramitació, la gestió, la resolució i el pagament de la subvenció és la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, d'acord amb l'article 28.1 del Decret llei esmentat. Es preveu que el nombre de menors beneficiaris sigui de 25.000 i que el pagament de la subvenció es faci durant el primer trimestre de 2023.

Segons el que s'ha exposat, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Formació Professional que dugui a terme tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal docent, el personal funcionari de les unitats de maquetació i d'edició del Butlletí Oficial de les Illes Balears, de la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, que tramiti de manera presencial edictes referits als processos d'estabilització del personal del sector públic, el personal funcionari adscrit al Departament de Coordinació i Modernització de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dugui a terme tasques relatives a l'actualització del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari de l'Administració autonòmica que intervengui en el procés electoral de les eleccions de l'any 2023 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars, i també el personal funcionari de l'Administració autonòmica en relació amb les tasques de gestió dels procediments de concessió de subvencions en matèria de conciliació de la vida familiar, laboral i personal que preveu el capítol VII del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears —el personal laboral de les unitats de maquetació i d'edició del Butlletí Oficial de les Illes Balears que faci tasques de suport a la tramitació d'edictes referits als processos d'estabilització del personal del sector públic, el personal laboral que dugui a terme tasques de suport relatives a l'actualització del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal laboral que intervengui en tasques de suport en el procés electoral esmentat i el personal laboral de suport a la gestió dels procediments de concessió de subvencions esmentats són objecte d'un altre acord, paral·lel a aquest.

D'altra banda, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer), es va incorporar a l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria només en els casos en què és requerit pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals. Ara bé, cal tenir en compte que la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, va crear l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL), i, posteriorment, la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears, en va fer el desplegament normatiu i fixà el règim jurídic bàsic de l'Institut esmentat, mentre que mitjançant el Decret 31/2019, de 3 de maig, s'aprovaren els Estatuts de l'IBASSAL. L'entrada en vigor d'aquest Decret va significar la posada en funcionament efectiva de l'IBASSAL, segons resulta de la disposició final segona del Decret esmentat, en relació amb la disposició transitòria segona de la Llei 7/2018. La creació (i posada en funcionament) de l'IBASSAL ha suposat que el personal tècnic de prevenció de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral (actualment, Direcció General de Treball i Salut Laboral) passi a estar adscrit a l'IBASSAL.

Així, d'acord amb el que s'ha explicat, pel que fa al personal funcionari tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, es considera convenient eliminar la referència a la denominació de la Direcció General esmentada i substituir-la per la de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL). A més, es considera adient afegir el supòsit en què el personal esmentat és requerit per denúncies o peticions extraordinàries d'organismes, prèviament justificades.

Així mateix, s'aprofita aquesta modificació per suprimir expressament el punt de l'Acord de 3 de febrer de 2017, segons la modificació feta per l'Acord de 23 de febrer de 2018, relatiu al personal funcionari adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques d'aquest personal en el marc del Pla d'Actuació per a l'Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020, atès que se n'ha exhaurit l'objecte.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, en la sessió de 28 de novembre de 2022, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.

  • Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.

  • Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.

  • Xofers de la presidenta i dels consellers.

  • Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.

  • Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d'inspecció o laboratori.

  • Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.

  • Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.

  • Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents: personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.

  • Personal adscrit a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.

  • Personal adscrit al Servei d'Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

  • Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

  • Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.

  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.

  • Personal funcionari adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.

  • Personal funcionari adscrit al Servei d'Inspecció Mèdica del Servei de Salut de les Illes Balears que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, durant el període de col·laboració amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que du a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada pel COVID-19.

  • Personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de cada any.

  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

  • Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Habitatge de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge encarregat de la tramitació de les ajudes per al lloguer d'habitatges.

  • Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública que formi part del Servei de Selecció i Provisió o li doni suport i de la conselleria competent en matèria de funció pública que doni suport al Servei esmentat, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2018, 2019 i 2020 i als processos d'estabilització d'ocupació temporal.

  • Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Formació Professional en els supòsits següents:

  1. Personal que dugui a terme tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.
  2. Personal que dugui a terme tasques d'actualització o introducció de les dades al programa de registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional per completar el tràmit de beques generals i ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
  3. Personal que dugui a terme tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal docent.
  • Personal funcionari de les unitats de maquetació i d'edició del Butlletí Oficial de les Illes Balears, de la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, que tramiti de manera presencial edictes referits als processos d'estabilització del personal del sector públic, fins al 31 de desembre de 2022.

  • Personal funcionari adscrit al Departament de Coordinació i Modernització de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dugui a terme tasques relatives a l'actualització del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins al 31 de desembre de 2023.

  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica que intervengui en el procés electoral de les eleccions de l'any 2023 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.

  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica en relació amb les tasques de gestió dels procediments de concessió de subvencions en matèria de conciliació de la vida familiar, laboral i personal que preveu el capítol VII del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears.

  • Personal tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) en els casos en què és requerit pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals, i també quan és requerit per denúncies o peticions extraordinàries d'organismes, prèviament justificades.

Segon. Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears aquest Acord, el qual desplega efectes des del 8 de novembre de 2022.

 

Palma, 28 de novembre de 2022

La secretària del Consell de Govern Mercedes Garrido Rodríguez