Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 289289
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 23 de maig de 2022, relatiu a l’aprovació de l’Oferta Pública per estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca (exp. 0605-2022-000003)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l'alta temporalitat del sector públic espanyol, el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, el qual disposa que «los planes de recuperación y resiliencia serán coherentes con los retos y prioridades específicos de cada país, determinados en el marco del Semestre Europeo». A aquesta mateixa qüestió fan referència el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, referit a la modernització de les administracions públiques i presentat pel Govern espanyol a la Comissió Europea dia 30 d'abril de 2021, així com la Sentència dictada pel TJUE en l'assumpte C-726/19 (IMIDRA), de 3 de juny de 2021, que ha afegit una nova reflexió sobre determinats aspectes relatius a l'aplicació de la Directiva 1999/70 (CE) del Consell, de 28 de juny de 1999, que s'incorpora a l'abundosa jurisprudència dictada pel TJUE al respecte. En aquest cas la sentència fa una reflexió sobre la jurisprudència dels òrgans jurisdiccionals nacionals i censura que en l'ocupació pública es pugui perllongar, sense límit cert, el desenvolupament d'un lloc de feina de manera interina sota la disculpa que encara no s'hagi cobert mitjançant els principis de mèrit i capacitat, la qual cosa ha propiciat la recent Sentència 649/2021, de 28 de juny, dictada pel Tribunal Suprem, en unificació de doctrina.

Aquests antecedents desemboquen en l'aprovació al Parlament de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, publicada en el BOE núm. 312 de 29 de desembre de 2021 i que, entre altres qüestions, estableix una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclou les places de naturalesa estructural que, es trobin o no dins les relacions de llocs de feina, plantilles o altres formes d'organització de recursos humans i estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almanco en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020, amb l'objectiu d'arribar al vuit per cent de temporalitat abans de finalitzar l'any 2024.

L'objectiu d'aquest procés és, per tant, estabilitzar les places estructurals que han estat ocupades de forma ininterrompuda des de les dates establertes en la normativa d'aplicació. Aquesta estabilització s'ha de fer, per norma general, en les mateixes condicions que han estat ocupades durant aquest temps, més enllà de canvis de denominació. Aquesta premissa general en el cas de la proposta que ara es porta a aprovació té dues excepcions: la d'aquelles places en què una normativa estableixi un perfil professional concret que obligui al reconeixement d'un grup o subgrup determinat —aquest és el cas dels auxiliars d'infermeria, auxiliars sociosanitaris i auxiliars cuidadors—, i els casos en què mantenir les mateixes condicions de titulació que s'han exigint fins al moment eviti possibles reclassificacions posteriors en el perfil professional que el Consell Insular considera adient d'acord amb la normativa de referència, i sempre tenint present el servei públic en àmbits molt sensibles de serveis a col·lectius vulnerables —aquest és el cas dels perfils professionals de les monitores del pis d'acollida i dels auxiliars educadors, que exerceixen les seves funcions en l'àmbit residencial d'acolliment d'emergència a dones maltractades i els seus fills, i a l'acolliment de menors. En tots aquests casos les places es convoquen ja d'acord amb els perfils professionals adequats a les funcions.

Així mateix, en aplicació de l'article 15.2 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, l'article 92 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local; així com de l'article 14 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, totes les places objecte d'aquesta oferta pública corresponen a personal funcionari.

En aplicació d'aquesta norma, i vist l'informe emès per la cap del Servei de Gestió de Persones núm. 2022/6, d'11 de maig, sobre l'aplicació d'aquesta normativa al Consell Insular de Menorca;

Atès que dia 3 de maig de 2022 la Mesa General de Negociació del Consorci Sociosanitari de Menorca-Centre de Santa Rita, acordà aprovar l'oferta pública d'ocupació del seu àmbit;

Atès que dia 6 de maig de 2022 el Consell Insular de Menorca informà al Consorci de Residus i Energia i al Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística en Sòl Rústic de l'Illa de Menorca l'oferta pública d'ocupació referida als dos consorcis;

Atès que la Mesa General de Negociació del Consell Insular de Menorca, dia 11 de maig de 2022, acordà d'aprovar l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'estabilització extraordinària del personal del Consell Insular de Menorca;

Atès que, en data de 19 de maig de 2022, la cap del Servei de Gestió de Persones ha emès l'informe SGP núm. 2022/6 bis, que amplia i millora l'informe inicial per a una millor comprensió sense desvirtuar els acords adoptats pels representants dels treballadors;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals.

El Consell Executiu, per unanimitat dels cinc membres presents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'estabilització extraordinària del personal del Consell Insular de Menorca, que, d'acord amb l'article 121 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es presenta conjuntament amb el personal del Consorci Sociosanitari de Menorca, el Consorci de Residus i Energia, i el Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística en Sòl Rústic de l'Illa de Menorca, i que s'adjunta com a document annex.

Aquesta oferta pública incorpora les modificacions que es detallen en l'acord segon.

Segon. Incorporar els canvis següents en les places actuals d'acord amb els detalls que es concreten en els punts següents:

1. Unificar les denominacions de les places entre els consorcis i el Consell Insular de Menorca, sense que aquesta convergència repercuteixi en els mèrits dels treballadors afectats.

Residència de Gent Gran del Consell Insular de Menorca Residència de Gent Gran de Santa Rita del Consorci Sociosanitari de Menorca Places convocades

6

Auxiliar d'infermeria

37

Auxiliar sociosanitari

43

Auxiliar d'infermeria

5

Ordenances

2

Recepcionistes / ordenances

7

Ordenances

3

Vetllador

6

Vetllador i Vetllador de nit

9

Zelador

5

Auxiliar d'internat

9

Netejadores i bugaderes

14

Auxiliar d'internat

2. Incloure en l'oferta pública trenta-set (37) places d'auxiliars d'infermeria del Centre Sociosanitari Santa Rita, cinc (5) places d'auxiliars d'infermeria del Consell Insular de Menorca i cinc (5) places d'auxiliars cuidadors del Consell Insular de Menorca, com a funcionaris del subgrup C1 en aplicació de l'article 61 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, i de l'article 17.6 del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, en concordança amb el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Professionalitzar el personal d'atenció directa del centre residencial de menors i del servei d'acollida d'emergència a dones maltractades i als seus fills aplicant les següents modificacions:

D'acord amb l'article 217.3 i la disposició addicional segona de la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears; tenint en compte les competències professionals, personals i socials establertes en el Reial decret 1074/2012, de 13 de juliol, pel qual s'estableixen el títol de Tècnic Superior en Integració Social i es fixen els seus ensenyaments mínims, i en concordança amb el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, reclassificar cinc (5) places d'auxiliar educador del Consell Insular de Menorca, actualment pertanyent al subgrup C2 sense cap especialització, al grup B.

En el mateix sentit, en aplicació de l'article 19 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, en la qual s'estableixen els drets de les dones víctimes de violència de gènere i els seus fills acollits en centres d'emergència; d'acord amb les competències professionals, personals i socials establertes en el Reial Decret 1074/2012, de 13 de juliol, pel qual s'estableixen el títol de Tècnic Superior en Integració Social i es fixen els ensenyaments mínims, i en el Reial decret 1394/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Educació infantil i es fixen els ensenyaments mínims, i en concordança amb el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, reclassificar dues (2) places de monitor de pis d'acollida del Consell Insular de Menorca del subgrup C2, sense cap especialització, en auxiliar d'integració social, i una (1) plaça de monitor de pis d'acollida del Consell Insular de Menorca en auxiliar d'educació infantil, totes elles adscrites al grup B.

4. Enquadrar els llocs de feina de directora, coordinadora assistencial i coordinadors de serveis generals del Centre Sociosanitari Santa Rita en les places de tècnic de gestió sociosanitari, infermera i auxiliar de gestió sociosanitària, respectivament i sens perjudici de la singularització de funcions a través de la Relació de llocs de treball.

5. Incloure dues (2) places d'ordenança, que formalment es corresponen actualment amb una plaça d'auxiliar educador i una de zelador/xofer, d'acord amb les funcions reals que actualment s'exerceixen, en aplicació de l'article 169 del Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

6. Incorporar dues (2) places de tècnic de formació al Servei de Gestió de Persones i un (1) tècnic de tutorització a l'emprenedoria al Servei de Promoció Econòmica, que durant aquests anys s'han ocupat mitjançant programes subvencionats.

Tot i que el treball desenvolupat fins a la data no es pot considerar estructural atès que correspon a competències pròpies del Govern de les Illes Balears, tres (3) treballadors complirien les premisses temporals establertes en la disposició addicional vuitena de la Llei 20/2021, i el Consell entén que poden desenvolupar competències estructurals pròpies del seu perfil professional, raó per la qual s'incorporaran a la plantilla.

7. Totes les places objecte d'aquesta oferta pública com a funcionaris s'hi inclouen en aplicació de l'article 15.2 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; l'article 92 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local, i l'article 14 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que estableixen el principi general del règim funcionarial del personal al servei de les administracions públiques, amb l'única excepció del personal de brigades i dels patrons.

Tercer. Les propostes de modificació incorporades per l'acord segon queden condicionades a l'aprovació pel Ple del Consell Insular de Menorca, prèvia a la convocatòria de les places afectades, de la modificació de la plantilla i de la Relació de llocs de treball.

La Relació de llocs de treball també haurà d'incorporar els llocs no inclosos en el Catàleg de llocs de treball del Consell Insular de Menorca actualment en vigor.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Maó, 23 de maig de 2022

Per delegació de la presidenta, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)

Documents adjunts