Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

Núm. 286455
Decret de Presidència núm. 07/2022, de data 17/05/2022, mitjançant el qual s’aprova l’oferta pública extraordinària per estabilització de l’Institut Menorquí d’Estudis

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic el Decret de Presidència 07/2022 de data 17/05/2022 que aprova l'oferta pública d'ocupació per estabilització extraordinària de l'Institut Menorquí d'Estudis, el qual es transcriu a continuació:

L'alta temporalitat del sector públic espanyol és un fet que s'agreuja any rere any especialment des de l'any 2012 en el qual la crisi econòmica restreny la possibilitat de contractació de personal.

El Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, el qual disposa que «los planes de recuperación y resiliencia serán coherentes con los retos y prioridades específicos de cada país, determinados en el marco del Semestre Europeo». Així mateix condiciona l'alliberament dels fons destinats al Mecanisme de Recuperació i Resiliència, a l'acompliment satisfactori dels plans presentats pels estats.

El Govern espanyol presentà dia 30 d'abril de 2021, un Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, referit a la modernització de les Administracions Públiques, comprometent-se a adoptar una reforma normativa per articular mesures eficaces, proporcionades i dissuasives per a posar fi a l'excessiva temporalitat en l'ocupació pública.

Per altra banda, la sentència dictada pel TJUE en l'assumpte C-726/19 (IMIDRA), de 3 de juny de 2021, ha afegit una nova reflexió sobre determinats aspectes relatius a l'aplicació de la Directiva 1999/70 (CE) del Consell, de 28 de juny de 1999, que s'afegeix a l'abundosa jurisprudència dictada pel TJUE al respecte. En aquest cas la sentència suposa la reflexió sobre la jurisprudència dels òrgans jurisdiccionals nacionals, censurant que en l'ocupació pública es pugui perllongar, sense límit cert, el desenvolupament d'un lloc de feina de manera interina sota la disculpa de què encara no s'hagi cobert mitjançant els principis de mèrit i capacitat, la qual cosa ha propiciat la recent sentencia 649/2021, de 28 de juny, dictada pel Tribunal Suprem, en unificació de doctrina.

Aquesta jurisprudència feina urgent la intervenció del legislador espanyol per tal d'establir el règim jurídic que permeti conjuminar l'aplicació de la normativa europea amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat en l'accés l'ocupació pública. Així, el Govern de l'Estat aprovà el Reial Decret-llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que posteriorment es tramità al Parlament com a Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, publicada al BOE núm. 312, de 29 de desembre de 2021.

Vist l'informe emès per la cap del Servei de Gestió de Persones, de data 09/05/2022, que inclou la proposta d'Oferta pública d'ocupació per estabilització extraordinària de l'Institut Menorquí d'Estudis, substituït per informe SGP 2022/57 bis;

Tenint en compte que en data 02/02/2022 es va fer una reunió específica amb el personal de l'Institut Menorquí d'Estudis sobre l'oferta pública extraordinària d'estabilització;

Donat compte el Consell Rector de l'IME en la sessió del dia 6 de maig de 2022;

Atès l'acord del Consell Rector de l'IME de data 18 de juny de 2010 ( BOIB núm. 149, de data 16.10.2010), pel qual es deleguen en aquesta presidència determinades competències en matèria de personal, entre les quals s'inclouen les relacions i negociacions amb els representants del personal i la resta de competències que corresponen al Consell Rector en matèria de personal que en l'àmbit de les corporacions locals corresponguin a la presidència de les entitats locals i tinguin caràcter de delegables, de conformitat amb aquesta normativa i que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans.

Tenint en compte que la normativa bàsica de règim local reconeix als presidents de les corporacions la competència per a aprovar les ofertes públiques d'ocupació amb caràcter de delegable (articles 21.1 g, 21.3, 34.1 g i 34..2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Per tot l'anterior,

RESOLC:

PRIMER. Aprovar, en aplicació de la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, l'oferta pública d'ocupació per estabilització extraordinària de l'Institut Menorquí d'Estudis què s'adjunta com a document annex .

SEGON. Disposar la publicació de l'esmentada Oferta Pública d'Ocupació extraordinària d'estabilització al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

TERCER. Donar compte d'aquest decret al Consell Rector en la propera sessió que tingui.

Interposició de recurs

Contra l'anterior Decret de la Presidència de l'Institut Menorquí d'Estudis es poden interposar els recursos següents:

- En el termini d'un mes d'ençà la recepció de la present notificació, recurs potestatiu de reposició davant el Consell Rector. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no se us ha notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des que l'haguéssiu interposat. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de sis mesos comptats des del dia següent a aquell en què es produeix l'acte presumpte.

- En el termini de dos mesos d'ençà la recepció de la present notificació; recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no haguéssiu interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas haureu d'esperar que se'n dicti resolució.

Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

Tot l'anterior de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

Maó, 19 de maig de 2022

El president

Miquel Àngel Maria Ballester

(BOIB núm. 97 de 16.07.2019)

 

ANNEX

PLAÇA

PROCEDIMENT

GRUP

VINCLE

ESCALA/SUBESCALA

 

Concurs

 

 

 

ADMINISTRATIVA

1

C1

L

AGA

AUXILIAR ADMINISTRATIU

3

C2

L

AGAX

TÈCNIC INVESTIGADOR

2

A1

L

AET

AGA: Escala d'Administració General. Subescala Administrativa

AGAX: Escala d'Administració General. Subescala Auxiliar Administrativa

AET: Escala d'Administració Especial. Subescala Tècnica