Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
FUNDACIÓ MALLORCA TURISME
Núm. 282483
Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s’estableixen les condicions per subscriure contractes de patrocini d’obres audiovisuals (pel·lícules o sèries) i patrocinis de grans esdeveniments audiovisuals (festivals de cinema), per a 2022
Fets
1. L'article 6 dels estatuts de la Fundació Mallorca Turisme estableix que la finalitat de la Fundació és fomentar la promoció turística de Mallorca en els mercats nacional i internacional, la creació de producte turístic, la gestió dels serveis turístics en general i qualsevol altra activitat que tengui per objecte promoure el turisme de l'illa.
2. El Pla d'Actuació de la Fundació per a l'any 2022 estableix, entre d'altres, que es duguin a terme diferents patrocinis amb entitats privades per patrocinar accions concretes que generin un retorn publicitari per a la marca Mallorca.
3. El 26 d'octubre de 2021 el Patronat de la Fundació Mallorca Turisme va aprovar el pressupost de la Fundació de l'any 2022 en el qual s'inclou una partida per dur a terme patrocinis de rodatges i festivals audiovisuals.
4. En data 17 de maig de 2022 es va aprovar la resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s'estableixen les condicions per subscriure contractes de patrocini d'obres audiovisuals (pel·lícules o sèries) i esdeveniments (festivals audiovisuals).
5. La voluntat de la Fundació i del Patronat és que la participació en aquesta convocatòria per formalitzar contractes de patrocini amb entitats privades estigui subjecta als principis de publicitat, transparència, cooperació i eficiència en la utilització dels recursos públics. La participació en aquesta convocatòria suposa l'acceptació dels termes i de les condicions establertes en aquesta Resolució.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les condicions generals que han de regir els requisits per subscriure contractes de patrocini amb entitats privades que millorin la competitivitat turística de Mallorca durant el 2022.
2. Aprovar les condicions necessàries per a la justificació correcta de l'obra i grans esdeveniments audiovisuals (annex V).
3. Publicar aquesta Resolució i els annexos que l'acompanyen en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el president del Patronat de la Fundació Mallorca Turisme en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de publicar-se aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de l'article 12 dels estatuts de la Fundació.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del recurs d'alçada.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta, que es produeix tres mesos després d'interposar el recurs d'alçada sense que s'hagi notificat la resolució.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 18 de maig de 2022
El director de la Fundació Mallorca Turisme
Miguel Pastor Jordà
ANNEX I
Plec de condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria, pública i oberta, és oferir la possibilitat de subscriure contractes privats de patrocini que generin un retorn publicitari de la marca Mallorca com a destinació turística i que millorin la promoció de la imatge de Mallorca, mitjançant projectes audiovisuals que culminin amb l'estrena de la pel·lícula abans de la fi del any 2023 o be grans esdeveniments audiovisuals que tenguin lloc entre 1 de juliol i 31 de desembre de 2022:
- Impulsar de manera directa projectes audiovisuals que milloren la visibilitat i reputació de Mallorca com a destí de rodatges cinematogràfics.
- Dur a terme actuacions que tinguin com a objectiu millorar la qualitat, la competitivitat i el posicionament de les marques de la Fundació Mallorca Turisme i Mallorca Film Commission en els mercats emissors amb vista a consolidar la posició de lideratge en matèria turística i cinematogràfica.
- Donar a conèixer la marca Mallorca com a destinació turística al mercat internacional (no local) a través dels diferents productes turístics amb els quals la Fundació Mallorca Turisme està treballant.
- Impulsar la imatge de Mallorca com a plató cinematogràfic així com fomentar la creació d'esdeveniments cinematogràfics i audiovisuals a Mallorca.
La intenció d'aquests projectes i d'aquestes accions és:
- Valorar que les actuacions o els projectes es rodin (total o parcialment) a Mallorca i es vegi que és Mallorca.
- Estudiar el públic destinatari del projecte audiovisual per poder analitzar els projectes que corresponguin a una estratègia d'inserció en circuits nacionals o internacionals, així com conèixer els mercats en els quals es promocionarà el projecte.
- Promocionar Mallorca i donar a conèixer a través d'aquests projectes, els valors culturals i paisatgístics de la nostre illa.
Referent a esdeveniments:
- Impulsar el producte turístic cultural-audiovisual i plató cinematogràfic en què treballa la Fundació a través del departament de la Mallorca Film Commission..
- Valorar que les actuacions, les accions o els esdeveniments duguin en el títol la paraula «Mallorca» en qualsevol idioma, per aconseguir una major visibilització de la marca Mallorca.
- Conèixer la durada de l'esdeveniment i les despeses indirectes fetes per saber si millora la competitivitat i la diversificació.
- Estudiar el públic destinatari de l'esdeveniment per poder analitzar els projectes que corresponguin a una estratègia d'inserció en circuits nacionals o internacionals, així com conèixer els mercats en els quals es promocionarà el projecte.
- Conèixer la projecció internacional que té cada acció o esdeveniment. Per aquest motiu, es demana el nombre d'idiomes en què es promocionarà l'acció o esdeveniment i el nombre de països als quals s'adreça.
- Promocionar Mallorca i donar a conèixer a través d'aquesta promoció, els productes gastronòmics i etnològics de la nostre illa.
Es consideren accions susceptibles d'obtenir patrocini:
1. Esdeveniments audiovisuals (Festivals)
- Els esdeveniments subvencionables presentats han de complir els requisits següents:
o Els esdeveniments, han de ser de caràcter audiovisual.
o Han d'haver fet a Mallorca almenys tres edicions amb anterioritat.
o L'esdeveniment s'ha de fer al territori de Mallorca.
o L'esdeveniment ha de servir per impulsar i promocionar la imatge de Mallorca com a plató cinematogràfic, mitjançant el cinema o altres productes audiovisuals, i/o ha de fomentar la creació d'esdeveniments audiovisuals a Mallorca.
o A partir de la concessió els beneficiaris han de donar publicitat del patrocini a través de les xarxes socials, citant la Mallorca Film Commission i la Fundació Mallorca Turisme a les publicacions de Twitter, Facebook, Instagram i YouTube, així com a la pàgina web de l'esdeveniment, així com al material promocional que es generi.
2. Llargmetratges cinematogràfics pel·lícules, sèries rodats total o parcialment a Mallorca que compleixin els següents requisits:
Llargmetratges cinematogràfics, TV Movies i sèries de ficció.
- De producció nacional o internacional, incloses les coproduccions minoritàries
- Hauran de contar amb un Pla de Finançament cobert al manco en un 50 % a la data de presentació de la convocatòria, demostrable a través de contractes de coproducció o distribució signats, o cartes de compromís de televisions o plataformes.
- En l'elenc artístic o tècnic hi haurà de figurar almenys un premiat o nominat en els Goya o premis equivalents a nivell internacional en les categories de millor pel·lícula, director, guionista, productor, intèrpret, compositor, o qualsevol de les categories tècniques.
- Que almenys un 25% del rodatge es realitzi a Mallorca
- Que almenys un 25% del metratge final de la pel·lícula transcorri a Mallorca
- La pel·lícula o sèrie s'haurà d'estrenar l'any en què es concedeix el Patrocini o dins el 2023.
- No es podran presentar projectes iniciats abans de 1 de gener de 2021.
- La pel·lícula o sèrie ha d'incloure en els seus títols de crèdit una menció expressa a aquest Patrocini, incloent el logotip i text: Amb el patrocini de...
Aquestes accions han de tenir repercussió nacional i internacional per ser valorades. Han de tenir distribució demostrable fora de l'illa. No es tendrà en compte la valoració de la publicitat del projecte audiovisual o l'esdeveniment en la premsa local. Es considera premsa local aquella que la major part del seu contingut va dirigit als habitants locals de l'illa. En aquest sentit, no es valoraran tampoc, les edicions de mitjans nacionals en la seva franja/ secció/ horari local.
Els esdeveniments i/o accions que es presentin a la convocatòria i tenguin previst un servei gastronòmic, han d'utilitzar productes gastronòmics i etnològics de producció local i/o km 0. És a dir, han de pertànyer a una IGP, DO,.. de l'illa de Mallorca. Han de ser receptes típiques de la gastronomia local, que poden estar modernitzades, sempre i quan siguin de producte local i tradició mallorquina a la cuina.
La finalitat de fer una convocatòria oberta d'accés a contractes de patrocini és difondre la imatge de Mallorca com a destinació turística i crear una via per donar publicitat de l'illa, atesa la importància i rellevància de l'esdeveniment, quant al públic i la repercussió en els mitjans de comunicació. Per tant, l'element fonamental del contracte de patrocini és el retorn publicitari per a les marques de la Fundació, especialment en allò que correspon a la promoció dels elements i localitzacions que conformen el seu interès per a la producció audiovisual i cinematogràfica.
Es valorarà la repercussió de l'acció des de la perspectiva de retorn en quant a promoció turística de la marca Mallorca i no del producte/esdeveniment en si mateix. Hem de destacar també que no es valorarà el fet que únicament es parli de Mallorca com a lloc on es realitza l'esdeveniment; aquest fet no es considera promoció turística.
El que es valorarà és la repercussió per a la marca Mallorca dins el projecte audiovisual o esdeveniment i la seva difusió.
Queden exclosos d'aquesta convocatòria els patrocinis següents:
- Patrocinis a agències de publicitat, mitjà de publicitat o creatiu sempre que la participació en el projecte audiovisual o esdeveniment sigui només publicitària.
- Les convocatòries que no compleixin les condicions establertes en l'objecte d'aquestes bases.
- Incompatibilitat amb subvencions de la Fundació Mallorca Turisme. És incompatible obtenir un patrocini i una subvenció pel mateix projecte audiovisual o esdeveniment per part de la Fundació Mallorca Turisme.
- Patrocinis de projectes que incloguin les fires i/o festes integrades en el calendari de fires de Mallorca.
- Patrocinis de clubs esportius de Mallorca pel funcionament ordinari.
- Patrocinis individuals a esportistes destacats
2. Principis generals de la convocatòria
Aquesta convocatòria pública es du a terme sobre la base dels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat i eficiència per desenvolupar l'objecte del projecte o esdeveniment que millori la promoció de la imatge de Mallorca.
Aquesta convocatòria es basa en el fet que les persones o entitats promotores del projecte són les que n'assumeixen l'organització. La concessió d'aquest patrocini no suposa en cap cas l'alteració del règim normal de contractació pública ni n'altera el règim per obtenir les llicències i els permisos necessaris.
Així, les persones o entitats promotores del projecte o acció sol·liciten l'aportació en forma de patrocini per donar suport a la realització del projecte, ja que té una repercussió turística directa i que l'aportació pública en millora la rendibilitat, en concepte d'imatge i de notorietat de la marca Mallorca.
En aquest sentit, poden ser rebutjats projectes o esdeveniments que puguin suposar qualsevol classe de discriminació o menyspreu sexista o racial i, en qualsevol cas, ha d'existir un interès comú entre el promotor i el patrocinador en l'activitat a desenvolupar, sense limitar-se la prestació a favor del patrocinador a la publicitat de la destinació que aquest en pugui fer.
En qualsevol cas, l'empresa ha d'acreditar que és la propietària dels drets sobre la obra o que es la propietària de la marca en que es basa el projecte audiovisual o de l'esdeveniment, o que té autorització per utilitzar-los.
3. Pressupost de la convocatòria
Aquesta convocatòria té un pressupost màxim de 550.000€, del pressupost de la Fundació Mallorca Turisme de l'any 2022. D'aquests, 300.000 € (impostos inclosos) va per a projectes audiovisuals i 225.000 € per a esdeveniments audiovisuals, i els 25.000 € restants van per a ajustaments.
La quantia sol·licitada no pot superar en cap cas el 30 % del pressupost total objecte del patrocini. Si la factura emesa pel pagament del patrocini inclou una retenció per impost sobre la renta de les persones físiques (IRPF) s'entén que aquesta quantia està inclosa dins la quantitat atorgada que seran ingressats per la Fundació Mallorca Turisme directament a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària en lloc d'abonar aquest import a la persona interessada en el patrocini.
Les quantitats atorgades impostos inclosos seran:
Import màxim del Patrocini segons el pressupost
A. Línia 1. Obres audiovisuals : 300.000 €
Si la pel·lícula o sèrie compta amb un pressupost:
- Entre 400.000 i 1 M € pot optar a un patrocini de fins a un màxim de 50.000 €
- Entre 1 M i 3 M € pot optar fins a un màxim de 100.000€
- Més de 3 M € pot optar fins a un màxim de 150.000 €.
B. Línia 2. Organització de festivals audiovisuals realitzats a Mallorca: 225.000 €
S'estableixen tres categories de festivals, segons el seu pressupost i amb una quantia màxima subvencionable per esdeveniment i convocatòria.
1. Festivals audiovisuals amb un pressupost inferior a 100.000 €, podran rebre un patrocini per un import màxim de 20.000 € (o un màxim de 30% del pressupost)
2. Festivals audiovisuals amb un pressupost superior a 100.000 € i inferior a 500.000 € podran rebre un patrocini per un import màxim de 50.000 € (o un màxim del 30% del pressupost).
3. Festivals audiovisuals amb un pressupost superior a 500.000 €, podran rebre un patrocini per un import màxim de 150.000 € (o un màxim del 30% del pressupost).
REFERENT A LES OBRES AUDIOVISUALS
PUNTUACIÓ PER AL CÀLCUL DEL PERCENTATGE:
L'import del patrocini es calcula aplicant a la quantia màxima de la categoria corresponent el percentatge resultant de la puntuació obtinguda, d'acord amb els següents criteris:
(Exemple: si obté 80 punts = 80% de la quantia màxima de la seva categoria)
La puntuació mínima per participar és de 70 punts i el màxim és de 100 punts.
Pla de Finançament:
Entre un 51 i un 80%: 15 punts
Entre 81 i 100%: 25 punts
Màxim total: 25 punts
Historial de Premis de la productora i de les pel·lícules a les que intervenguin membres de l' equip tècnic i artístic de l'obra:
A l'hora de puntuar el primer premi no puntua, només a partir del segon.
- Premi Goya o equivalent en els països dels productors atorgats per les acadèmies nacionals de cada país: 5 punts per premi
- Premi Oscar: 10 punts
- Premis en festival Classe A (Berlín, Cannes, Shanghai, Moscou, Karlovy Vary, Locarno, Montreal, Venècia, San Sebastián, Varsòvia, Tokio, Talín, Mar de Plata, Cairo, i Índia-Goa): 5 punts
- Premi en altres festivals: 1 punts (màxim 10 punts)
Màxim total: 25 punts
Producció: Rodatge a Mallorca:
Entre un 26 i un 50%: 15 punts
Entre 51 i 100%: 25 punts
Màxim total: 25 punts
Distribució:
Previsió de distribució de l'obra audiovisual per mercats i finestres, basat en l'historial previ de la productora en pel·lícules anteriors.
Distribució o estrena en els principals mercats cinematogràfics internacionals (Xina, Japó, UK, Corea del Sud, França, Índia, Alemanya, Austràlia, Mèxic, Rússia, Espanya, Brasil, Itàlia, Holanda, Indonèsia, Taiwan, Polònia, UEA, Malàisia i Hong Kong): 5 punts per país
Cada país més: 2 punts
En plataformes internacionals: 5 punts per plataforma
Màxim total: 25 punts
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 100 punts.
Annex VI: autobaremació
REFERENT A LA ORGANITZACIÓN DE FESTIVALS AUDIOVISUALS
El mètode d'avaluació persegueix que els projectes objecte de patrocini siguin els que contribueixin veritablement a la promoció turística de l'illa de Mallorca. Totes les respostes que es marquin a aquest document, han d'anar explicades i detalles a la memòria. La puntuació mínima per ser subvencionable és de 50 punts.
La puntuació atorgada en cadascun dels criteris, la forma d'emplenament, així com la documentació acreditativa de cada criteri serà la següent:
A. Títol
Es posen en valor els projectes amb la presència de “Mallorca” al títol. Es podrà seleccionar com a màxim una opció, segons correspongui, a les indicades.
La puntuació assignada per a aquest criteri és el següent:
Títol |
PUNTUACIÓ |
Marcar amb una x l'opció |
Aparició de “Mallorca” dins el títol |
15 |
|
Aparició de “Mallorca” en el subtítol |
5 |
|
No aparició de “Mallorca” ni al títol ni al subtítol |
0 |
|
S'haurà d'indicar el títol sencer del projecte dins de la memòria i aquest haurà de mantenir-se durant tot l'esdeveniment. Si es comprova que el nom de Mallorca no ha estat utilitzat segons la proposta presentada i valorada, no es tindrà en compte per la justificació dels punts i es retiraran de la seva autobaremació, minvant la quantitat d'adjudicació obtinguda.
B. Trajectòria de l'esdeveniment
Es posen en valor els esdeveniments amb continuïtat i una trajectòria consolidada.
La puntuació assignada per a aquest criteri és el següent:
Trajectòria |
PUNTUACIÓ |
Marca amb una x l'opció |
Més de 7 edicions |
15 |
|
Entre 4 i 6 edicions |
10 |
|
Menys de 3 edicions |
0 |
|
C. Desestacionalització
Es posen en valor els esdeveniments que promouen la desestacionalització, es a dir, allunyen la seva celebració de l'època estival.
La puntuació assignada per a aquest criteri és el següent:
Desestacionalització |
PUNTUACIÓ |
Marca amb una x l'opció |
L'esdeveniment NO es celebra entre juny i setembre (Sí la resta del l'any) |
15 |
|
L'esdeveniment es celebra al juny o al setembre |
10 |
|
L'esdeveniment es celebra al juliol o agost |
0 |
|
D. Idiomes en que es realitzaran accions promocionals de l'esdeveniment.
Aquest punt com a màxim pot obtenir 10 punts. Només es pot triar una opció.
El material promocional (web, fulletons, XXSS, newsletter, publireportatge, informació de l'esdeveniment,...) a més de les dues llengües oficials, puntuarà si s'edita en:
Idiomes |
PUNTUACIÓ |
Marcar amb una x l'opció |
Anglès o alemany |
5 |
|
Anglès i alemany |
10 |
|
Anglès, alemany i 1 més |
15 |
|
Anglès, alemany i 2 més |
20 |
|
A la memòria s'han d'adjuntar materials que provin les publicacions en els diferents idiomes.
E. Euros invertits en publicitat
Es pretén conèixer el nivell d'inversió en matèria publicitària (insercions en mitjans de comunicació, no el disseny ni despesa en comunicació).
Tota aquesta publicitat pot ser impresa (diaris, revistes,...), ràdio i televisió i publicitat online.
Totes aquestes accions han de dur la marca Mallorca. Si no es pretén posar-la, s'ha d'indicar a la memòria i no es pot posar en aquest apartat. La despesa en publicitat que es demana no pot ser publicitat local, ha de ser la inversió en publicitat nacional i internacional.
Tampoc es compta com a despesa publicitària la despesa que es fa en la pròpia web, tant de l'esdeveniment com a l'empresa organitzadora.
Despesa en publicitat |
PUNTUACIÓ |
Marcar amb una x l'opció |
Menys del 10% del pressupost total |
5 |
|
Entre un 10 i un 29% del pressupost total |
10 |
|
Més del 30% i un 39% del pressupost total |
15 |
|
Més d'un 40% del pressupost de l'esdeveniment |
20 |
|
S'admet una declaració responsable que a la fase de justificació vendrà acompanyada per les factures corresponents.
F. Pla de sostenibilitat
Podem definir el desenvolupament sostenible com "aquell que garanteix les necessitats de les generacions actuals, sense comprometre les possibilitats de desenvolupament de les generacions futures per satisfer les seves pròpies necessitats". I aquesta mateixa sostenibilitat la podem i hem d'aplicar a l'organització i desenvolupament de qualsevol tipus d'esdeveniment, tenint així com a resultat, un esdeveniment sostenible, respectuós amb la salut de l'entorn i la salut de les persones.
S'ha d'elaborar una memòria de sostenibilitat ambiental amb les mesures preventives i correctores per evitar efectes negatius en el medi ambient, relatives a l'estalvi d'energia, transport i allotjament, càtering, selecció de materials, gestió de residus i comunicació; segons els 6 eixos del sistema de qualificació per la producció cinematogràfica sostenible Green Film.
En aquest apartat, es poden obtenir com a màxim 10 punts.
Compleixen |
Puntuació |
Marcar con una x si procedeix |
Si s'acompleixen tots els 6 criteris de Green Film |
10 |
|
Si s'acompleixen entre 3 i 5 dels criteris de Green Film |
5 |
|
Si s'acompleixen menys de 3 criteris de Green Film |
0 |
|
G. Activitats específiques de promoció de Mallorca
L'article 6 dels estatuts de la Fundació Mallorca Turisme estableix que la finalitat de la Fundació és fomentar la promoció turística de Mallorca als mercats nacionals i internacionals. Els festivals tenen accés a professionals nacionals i internacionals que poden dur les seves futures produccions audiovisuals al nostre territori i, per això, es valora que els festivals organitzin activitats per a que els seus convidats coneguin el nostre territori pels seus projectes cinematogràfics. S'entenen com activitats específiques de promoció del nostre territori una jornada de localitzacions, un fam trip o activitats homòlogues.
Activitats específiques |
Puntuació |
|
Si NO s'organitzen activitats de promoció durant l'esdeveniment |
0 |
|
Si s'organitza 1 activitat de promoció del territori com espai de rodatges durant l'esdeveniment |
5 |
|
Si s'organitzen dos o més activitats de promoció del territori com espai de rodatges durant l'esdeveniment |
10 |
|
Anexo VII: autobaremación
4. Àmbit subjectiu
Poden ser beneficiàries d'aquesta convocatòria pública les persones físiques o les persones jurídiques (excepte comunitats de béns) organitzadores dels esdeveniments i projectes audiovisuals que s'ajustin a l'objecte i als requisits d'aquesta convocatòria.
En el supòsit que dues entitats diferents sol·licitin el patrocini per a un mateix projecte o esdeveniment tan sols es valorarà la primera proposta presentada segons el registre d'entrada, mentre que l'altra proposta restarà exclosa.
Únicament es podrà presentar una sol·licitud per a persona física o jurídica
Resten excloses de la convocatòria:
- Les entitats que no estiguin al corrent del pagament d'obligacions econòmiques contretes amb la Fundació Mallorca Turisme, al corrent d'obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, amb l'Administració Tributària de l'Estat o amb la Seguretat Social.
- Les entitats que no hagin complert les obligacions pròpies dels beneficiaris de patrocinis que la Fundació ha concedit en convocatòries anteriors.
5. Contraprestació per a la Fundació Mallorca Turisme
La Fundació i l'entitat adjudicatària formalitzaran el contracte privat de patrocini. En aquest contracte s'establirà que a tots els mitjans i materials corresponents, s'han de reflectir els logotips corporatius i el logotip de la marca promocional.
La Fundació farà arribar a l'empresa patrocinada un manual corporatiu per a un ús correcte de la identitat de la marca Mallorca, en què s'especificarà l'aplicació dels logotips. La presentació a la convocatòria implica l'obligació per part del sol·licitant del compliment obligatori del manual. El no compliment implica la renúncia i resolució del contracte privat de patrocini. Per a un millor funcionament, es pot enviar al tècnic responsable per a la seva validació.
En cas que la Fundació comuniqui discrepàncies en l'aplicació dels logotips o de les marques, l'entitat patrocinada es compromet a fer les actuacions necessàries per rectificar-les.
Així mateix, l'entitat ha de publicar un baner amb el logotip que representa la marca Mallorca en el web i qualsevol altre espai digital propi de l'acció/esdeveniment, i que s'ha de redirigir al web que la Fundació li comunicarà. Aquest baner l'ha de dissenyar l'empresa que sol·licita el patrocini amb el vist i plau de la FMT, en base a les instruccions que consten en el manual d'identitat corporativa que es facilitarà als beneficiaris que signin el contracte.
L'entitat ha d'especificar en la memòria que presenti amb la sol·licitud (annex II) quines són les contraprestacions o les accions en què es promocionarà la marca Mallorca, les accions on s'inclourà el logotip de la marca Mallorca, i el valor econòmic en matèria de publicitat, màrqueting, projeccions, edicions i marxandatge.
Així mateix, estan obligades a convidar la direcció de la FMT a actes d'obertura i de cloenda (en cas d'esdeveniments) a rodes de premsa, presentacions i similars. Aquesta presència a l'acte no suposa cap obligatorietat en la concessió del patrocini, ni és mesurable a l'efecte de la valoració del retorn publicitari.
6. Termini i lloc de presentació de la documentació
La convocatòria per presentar projectes romandrà oberta des de l'endemà de publicar-se aquesta Resolució de convocatòria en el BOIB, fins que se n'exhaureixi la dotació econòmica i com a màxim fins a l'1 d'octubre de 2022 a les 14.00 h.
Els llocs per presentar els projectes a través de mitjans electrònics. Per tant, hauran de registrar els projectes a través de la Seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0). Al catàleg de tràmits, trobaran un tràmit que es diu Instància General (Tramitació electrònica).
Els expedients es resoldran per ordre d'entrada en el registre de la Fundació i fins a l'esgotament del pressupost previst.
S'exclouran les propostes presentades una vegada que l'esdeveniment s'hagi duït a terme o en un període inferior a 7 dies abans de dur-se a terme (sempre que sigui possible des de la publicació de la convocatòria) per poder avaluar la proposta correctament.
7. Formalització de la sol·licitud i documentació
Les sol·licituds, per a projectes acompanyades de la sinopsi, guió, Pla de Producció, Pla de finançament i altres documents del projecte tècnic i de la documentació administrativa, o per a esdeveniments acompanyats de la documentació tècnica i de la documentació administrativa, s'han de formalitzar mitjançant el model de sol·licitud i els annexos que apareixen al web de la Fundació Mallorca Turisme ( https://fundaciomallorcaturisme.net/ una vegada complimentats es presenten al catàleg de tràmits “Instancia General” de https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0. I que també s'adjunten a aquesta convocatòria (annex II i, si escau, també annex III).
El model de sol·licitud és obligatori i no s'admetran altres models de presentació. El model de sol·licitud i els annexos es pot descarregar directament del web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net i han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat o la persona que sol·licita el patrocini i la persona representant.
Aquest tràmit només es pot realitzar en línia a través de la seu electrònica de la FMT.
L'escrit de sol·licitud de patrocini servirà d'autorització perquè el personal del Consell Insular de Mallorca i el personal de la FMT comprovin d'ofici que l'entitat o la persona sol·licitant està al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Seguretat Social o del Consell Insular de Mallorca.
S'hi ha d'adjuntar la documentació administrativa següent:
a. Model de sol·licitud de patrocini amb les dades identificatives de la persona interessada i de la representant. En l'escrit de sol·licitud, la persona interessada ha d'indicar l'adreça electrònica per rebre les notificacions que es tramitaran via notificació electrònica.
Si es tracta d'una coproducció s'ha d'aportar o be un poder notarial que un autoritza a l'altre per a signar el contracte de patrocini d'obres audiovisuals en nom seu; o bé, la sol·licitud s'emplena per les dues parts i signen el contracte tots (les entitats que formen la coproducció i la Fundació), perquè el que es patrocina és l'obra, que és de ambdues parts. Poden triar el sistema que més els convengui.
b. Fotocòpia del DNI, NIE o CIF, segons pertoqui, de l'empresa o de la persona física sol·licitant, així com de la persona representant, si n'hi ha.
c. Fotocòpia de la documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua la persona que signa la sol·licitud.
d. Fotocòpia de l'escriptura de constitució i/o estatuts de l'entitat degudament inscrits en el Registre.
e. Fotocòpia del certificat d'inscripció en el registre corresponent, si escau.
f. Fotocòpia del certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) de l'any en curs o fotocòpia de l'alta de la declaració censal de l'inici de l'activitat o de l'alta de l'IAE en què consti l'epígraf corresponent.
A més, específic per projectes audiovisuals:
g. Escrit on consta la previsió de distribució de l'obra audiovisual per mercats i finestres.
h. Escrit on consta l'historial previ de distribució de la productora en pel·lícules anteriors.
En cas que l'entitat ja hagi format part d'un procés a la Fundació pot presentar l'annex III, en el qual ha d'indicar el número de l'expedient on hi ha la documentació administrativa, sempre que no hi hagi hagut cap modificació i sempre que la documentació sigui vigent.
Tota la documentació administrativa presentada anirà adjunta amb una declaració responsable en la que es declari l'autenticitat de la mateix i, que aquesta no ha sofert cap canvi.
A més, també ha de presentar la documentació següent actualitzada:
a. Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.
b. Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen. En aquest supòsit, l'escrit de sol·licitud de patrocini servirà d'autorització perquè el personal del Consell Insular de Mallorca i dels ens dependents comprovin d'ofici aquesta circumstància.
c. Declaració responsable en què es faci constar si s'han rebut i/o s'han sol·licitat altres ajudes o col·laboracions d'institucions públiques o privades per fer el projecte i les quanties econòmiques.
d. Acreditació que el projecte està avalat per corporacions locals, insulars o autonòmiques
e. Declaracions responsables següents (annex IV):
- Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions de contractar amb l'Administració segons l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Aquesta declaració responsable o document anàleg ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorr en cap dels supòsits a què es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.
- Declaració responsable d'estar al corrent de pagaments amb la Fundació Mallorca Turisme, així com de la justificació d'altres contractes fets amb la Fundació. Si es constata que hi ha deutes pendents o que la justificació d'expedients anteriors ha estat incorrecta sense que s'hi hagi renunciat expressament, l'entitat serà exclosa de la convocatòria del patrocini.
- Declaració responsable que l'entitat no té cap expedient sancionador obert amb una administració pública.
- Declaració responsable que l'empresa és la propietària dels drets de l'obra o que té autorització per utilitzar-los, o bé que l'empresa és la propietària de la marca de l'acció/esdeveniment o que té autorització per utilitzar-la.
- Declaració responsable en què es faci constar si s'han rebut i/o s'han sol·licitat altres ajudes o col·laboracions d'institucions públiques o privades per fer el projecte i les quanties econòmiques.
- Acreditació que el projecte està avalat per corporacions locals, insulars o autonòmiques.
- Declaració responsable que tingui assegurada la seva distribució o estrena en els principals mercats cinematogràfics internacionals i/o en plataformes internacionals
Totes les declaracions responsables hauran d'anar signades mitjançant certificat digital.
Persones jurídiques o físiques no espanyoles:
S'ha de presentar la documentació, altra cosa és que ja la tenguin dins un expedient davant la Fundació Mallorca Turisme i et remetin a ell.
a. En el supòsit que l'entitat pertanyi a un estat de la Unió Europea, la capacitat jurídica de l'empresa s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del document de constitució de l'entitat segons la normativa del seu país. S'han d'adjuntar els estatuts i l'acreditació de la representació de la persona que actua en nom de l'entitat, amb fotocòpia del CIF (codi d'identificació fiscal) de l'entitat i del DNI/passaport de la persona representant que ha de ser qui signi el contracte de patrocini. La documentació es presentarà junt amb una traducció jurada oficial i postil·lada d'acord amb el Conveni de la Haia de 1961.
b. En el cas que l'entitat pertanyi a un estat que no és membre de la Unió Europea, la capacitat jurídica de l'entitat s'ha d'acreditar mitjançant la documentació relativa a la sucursal o filial a Espanya de l'entitat, degudament inscrita en el registre corresponent i amb una fotocòpia acarada del CIF.
c. En qualsevol dels dos casos anteriors, s'ha d'acreditar la capacitat de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu. També s'ha de presentar una còpia acarada del passaport/DNI/NIE, traduït per un intèrpret jurat o jurada, o una traducció oficial i postil·lada d'acord amb el Conveni de la Haia de 1961.
d. Certificat de l'administració tributària del país del sol·licitant que acredita que es troba d'alta a hisenda o d'activitats econòmiques o bé còpia de l'alta a hisenda del seu país. Si la persona sol·licitant té sucursal o filial a Espanya, ha d'adjuntar el certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'any en curs o una còpia de l'alta de la declaració censal.
e. Acreditació que el projecte està avalat per corporacions locals, autonòmiques, insulars o entitats de reconegut prestigi.
f. Acreditació que la sucursal o filial, si escau, està al corrent d'obligacions amb el Consell Insular de Mallorca, amb l'Administració Tributària de l'Estat i amb la Seguretat Social, mitjançant la presentació de la certificació oportuna, emesa per l'òrgan competent. Si es tracta d'un agent autoritzat per actuar en nom de l'entitat no resident que operi mitjançant una oficina de representació, ha d'aportar la certificació acreditativa corresponent d'estar al corrent de pagaments amb l'administració estatal, insular i amb la Seguretat Social, emesa per l'òrgan competent.
g. També han d'aportar:
a. Un testimoni judicial, certificació administrativa o declaració responsable de no incórrer en les prohibicions de contractar amb l'Administració segons l'ordenament jurídic espanyol i, per analogia, amb l'ordenament de l'estat al qual pertany.
b. Aquesta declaració responsable ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorr en cap dels supòsits a què es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.
c. Declaració responsable en què es faci constar si han rebut i/o sol·licitat ajudes d'institucions públiques o privades per fer el projecte i les quanties sol·licitades i/o concedides.
d. Declaració responsable que digui que l'entitat està al corrent de pagaments amb la Fundació. El fet de no presentar aquest document es considera motiu d'exclusió d'aquesta convocatòria de patrocini.
e. Declaració responsable que digui que la persona o entitat sol·licitant és titular dels drets de l'obra o projecte, o be de la marca o dels drets de llicència per a celebrar o organitzar l'esdeveniment.
Documentació tècnica
Juntament amb la sol·licitud (annex II), la documentació administrativa (o annex III) i l'annex IV, s'ha de presentar el projecte tècnic de l'activitat que ha d'estar format per la documentació següent:
- Una memòria que consisteix en una explicació del projecte audiovisual o esdeveniment, les dates en què es farà, el públic al qual s'adreça, el mercat al qual s'adreça i les nacionalitats i accions que es faran per arribar al mercat objecte del projecte audiovisual o esdeveniment, el nombre previst d'assistents i qualsevol altra informació necessària per avaluar el projecte i amb el qual s'acrediti que és un esdeveniment turístic, paquets turístics que es fan i repercussió econòmica a l'illa. Aquesta memòria inclourà el Guió, el Pla de Producció, el Pla de Finançament, i tots aquests altres documents que es considerin necessaris per avaluar la idoneïtat del projecte.
- A més, la memòria ha de definir i explicar tots els punts de l'annex VII.
- Un pla de comunicació que inclogui les accions de comunicació previstes per arribar al públic objectiu de projecte audiovisual o de l'esdeveniment, les accions de promoció previstes, els llocs on apareixerà la identitat que representa la marca Mallorca, la publicitat que es farà i el lloc on es posarà el logotip de la marca Mallorca dins aquesta publicitat.
- El pressupost detallat del projecte amb els ingressos i despeses totals del projecte o esdeveniment. Les despeses han de ser demostrables amb presentació de factura i el seu pagament o acord o conveni de col·laboració.
- Informe de l'exclusivitat del projecte que justifiqui la possibilitat de l'adjudicació del contracte privat de patrocini, justificant en el mateix, el retorn publicitari de la marca Mallorca dins el projecte presentat. Acreditació de la propietat de la marca de l'esdeveniment o autorització per utilitzar-la.
8. Procediment administratiu per formalitzar els patrocinis
La tramitació administrativa per formalitzar els contractes de patrocini és la del negociat sense publicitat establert a l'article 168 de la Llei de Contractes del Sector Públic.
El personal tècnic assignat a l'expedient revisarà les propostes tècniques per determinar si compleixen o no els requisits tècnics exigits d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.
Fase administrativa
Les propostes es revisaran a mesura que entrin les sol·licituds i les revisarà l'assessoria jurídica de la Fundació.
En cas que la sol·licitud necessiti esmenar-se, la direcció de la Fundació requerirà l'entitat o persona interessada perquè hi faci les esmenes oportunes o aporti els documents que manquen, amb la indicació que si no ho fa en un termini de deu dies hàbils a comptar a partir del moment en què rep el requeriment, es considerarà que desisteix de la petició.
El requeriment de millora de la sol·licitud o d'aportació de documentació es fa per mitjans electrònics (és necessari el certificat digital de la persona representant de l'empresa), de manera que en queda constància en l'expedient.
Fase tècnica: revisió de la documentació tècnica
Una vegada finalitzada la revisió de la documentació administrativa, l'òrgan de contractació designarà una persona de la Mallorca Film Commission per revisar la proposta tècnica per determinar si es compleixen o no els requisits tècnics exigits d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.
En el cas que en la documentació tècnica es detectin deficiències, es requerirà que s'esmenin en el termini de deu dies naturals. Si l'esmena no és correcta o no s'esmena la documentació requerida, la sol·licitud s'exclourà del procediment de contractació.
El requeriment de la documentació es fa per mitjans electrònics (és necessari el certificat digital de la persona representant de l'empresa), de manera que en queda constància en l'expedient.
El titular de l'òrgan de contractació durà a terme les negociacions oportunes de les que quedaran constància a l'expedient. Totes les millores que s'acordin amb la negociació formaran part del contracte privat de patrocini.
Adjudicació i formalització del contracte de patrocini
L'òrgan de contractació adjudicarà el contracte privat i, posteriorment, formalitzarà el contracte en el qual constaran les obligacions d'ambdues parts, les contraprestacions que rebrà la Fundació i la forma de justificar el patrocini.
L'entitat patrocinada ha de cedir de forma expressa les imatges del projecte per a usos no comercials.
Aquest contracte se signarà en el termini màxim de 20 dies hàbils des del moment en què s'adjudica. En cas contrari, la Fundació pot resoldre no continuar amb el patrocini.
Les imatges de l'entitat i de la Fundació han de figurar a tots els elements de promoció prèvia del projecte o de l'acció audiovisual, així com en els de promoció que es duguin a terme durant el desenvolupament del projecte.
En el cas que la Fundació comuniqui a l'entitat adjudicatària alguna discrepància, l'entitat es compromet a fer les actuacions necessàries per rectificar-la.
9. Pla de Comunicació o aparició de la marca
L'impacte publicitari de l'obra o l'esdeveniment audiovisual s'estableix en base al clipping en els mitjans que es produeix l'obra o l'esdeveniment i també en base a les audiències que obtengui en les emissions de televisió, plataformes i multimèdia. Aquesta valoració es farà seguint els criteris d'avaluació de les agències de medició d'audiència diària d'usuaris que aporta el mitjà, no en usuaris mensuals.
Tota la publicitat estàtica, material imprès, elements, etc., seran produïts per l'Entitat, amb els continguts proporcionats per la FMT, sent per compte de l'Entitat les despeses d'adaptació, producció, transport, instal·lació i manteniment en perfectes condicions de percepció òptica.
Incloure en el Pla de comunicació la resta d'espais que ofereixen incloure la identitat que representa la marca Mallorca.
10. Justificació del projecte
Durant l'any 2022 s'haurà de justificar el projecte del contracte de patrocini mitjançant la documentació establerta en les bases. En cas de no poder justificar la totalitat del projecte a 31 de desembre de 2022 es podrà modificar el termini de justificació fins a 31 de desembre de 2023, prèvia sol·licitud de l'interessat i autorització de l'òrgan de contractació i posterior signatura de l'addenda.
L'entitat patrocinada ha d'acreditar que es compleixen les condicions relatives a la realització del projecte patrocinat, amb l'impacte en mitjans de comunicació, i amb la difusió i audiència de la obra audiovisual o esdeveniment patrocinat i que es compleixen les condicions relatives a la presència del logotip que representa a la marca Mallorca als diferents suports utilitzats per aquesta.
JUSTIFICACIÓ:
1- Per mitjà d'un clipping de mitjans de comunicació, no locals, per un import igual o superior a la quantitat concedida en el patrocini. Es valorarà el clipping (retorn publicitari) de la marca Mallorca.
Aquest clipping haurà de ser realitzat per una agència especialitzada.
Per això ha de presentar:
- L'annex V degudament emplenat, que s'ha de registrar a través de la Seu electrònica
(https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0).
2- La documentació següent en suport digital, que s'ha d'enviar per servei de transferència d'arxius en el nigul (We Transfer o Google Drive) o amb un usb.
a. Memòria del projecte amb el pressupost liquidat, resum de l'acció…
b. Reportatge fotogràfic del projecte.
c. Resum de la repercussió mediàtica: clipping amb el valor econòmic equivalent de la marca Mallorca i la inversió publicitària en els mitjans; impresos, audiovisuals i en línia. Aquesta repercussió es valorarà en funció d'usuaris únics diaris.
d. Material gràfic i audiovisual fet durant el desenvolupament del projecte patrocinat (teaser, trailer, fotos…)
e. Copia de la Obra audiovisual, la qual després podrem utilitzar part de l'obra per accions promocionals i previ coneixement de l'adjudicatari del patrocini.
A més, ha de presentar els documents següents:
f. Certificat de titularitat bancària en el qual consti que es tracta d'un compte bancari obert a nom de la persona sol·licitant de l'ajuda. Si és una empresa, a nom d'aquesta empresa i, si és autònom, a nom de l'autònom.
g. Declaració responsable de la despesa efectivament feta del projecte (el pressupost liquidat (llistat de les factures amb el seu número, proveïdor, concepte i import, acord o conveni de col·laboració amb CIF, entitat i import)
3- La justificació és el certificat d'emissió a mitjans nacionals i internacionals, així com el mateix audiovisual. Ha d'aparèixer clarament el logotip de la FMT, el de la MFC i el corresponent a la marca Mallorca en els crèdits.
L'acceptació del patrocini implica que la Fundació pot utilitzar el material gràfic, fotogràfic i audiovisual presentat amb les justificacions per fer difusions i ús en activitats promocionals.
El valor econòmic de la repercussió mediàtica del patrocini per a la marca Mallorca ha de ser igual o superior a la quantitat atorgada. En cas que el valor econòmic de la repercussió mediàtica per a la marca Mallorca sigui inferior, es pagarà la part del que es justifiqui.
Per facilitar el que es valora en el clipping, (retorn publicitari de la marca Mallorca com a destinació turística) s'informa que el que es donarà com a vàlid serà la repercussió del projecte o l'esdeveniment des de la perspectiva de retorn de la marca Mallorca. És a dir, el que es valora és la repercussió per a la marca Mallorca que reflecteix el clipping del projecte o esdeveniment i de l'audiència que obtengui, segons els usuaris únics diaris. Cal destacar també que no es valorarà el fet que únicament es parli de Mallorca com a lloc on es fa l'esdeveniment.
En cas de xarxes, es valorarà l'etiqueta o hashtag.
La repercussió en mitjans digitals es valorarà en funció d'usuaris únics i les pàgines visitades de cada mitja per dia, no mensual.
En cas de no tenir valor oficial, es fixarà un mínim de 150 euros per noticia.
La justificació s'ha de presentar a la Seu electrònica en el termini dels seixanta dies hàbils posteriors a la finalització del projecte.
Tot i això, en el cas que el projecte/esdeveniment hagi rebut altres patrocinis i/o ajudes (convenis de col·laboració, subvencions, entre d'altres), per part de qualsevol institució pública (ajuntaments, consells insulars, ministeris, entre d'altres), el valor econòmic de la repercussió mediàtica del patrocini per promocionar la marca Mallorca ha de ser igual o superior a la suma de la quantitat atorgada o amb la qual col·labora la FMT i les entitats públiques corresponents. Per aquest motiu, el patrocinat té l'obligació d'informar la FMT de les condicions i imports (impostos inclosos) del patrocini i/o ajuda signats amb l'entitat pública.
La Fundació es reserva la potestat de fer a posteriori qualsevol comprovació que consideri pertinent.
En cas que la Fundació realitzi alguna activitat, com per exemple un presstrip, i aquesta acció afecti a l'esdeveniment que es patrocina, la repercussió mediàtica del mitjà de comunicació de l'acció organitzada per la FMT, no es pot presentar com a justificació del projecte.
Una vegada validada la justificació tècnica, la FMT ho comunicarà electrònicament a l'entitat adjudicatària perquè presenti la factura corresponent.
11. Pagament
L'entitat interessada ha de presentar la factura a través de la plataforma FACE per poder pagar el patrocini, una vegada presentada i acceptada la justificació per la Fundació.
La factura s'ha de presentar per mitjans electrònics (és necessari el certificat digital de la persona representant de l'empresa) en un termini màxim de trenta dies una vegada que la FMT hagi enviat la resolució d'acceptació de la justificació.
12. Llengües d'utilització en aquest procediment
Tota la documentació administrativa i tècnica que s'ha de presentar en aquesta convocatòria ha de ser en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears. En cas que la documentació administrativa o de la justificació sigui en un idioma diferent dels oficials, s'ha d'aportar una traducció jurada.
13. Protecció de dades
De conformitat amb el que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, les entitats sol·licitants accepten que s'incorporin les dades facilitades al fitxer que creï la Fundació i queden informades d'aquesta incorporació.
Les entitats sol·licitants estan obligades a complir el que estableixen la LOPD i el RD 1720/2007, de 21 de desembre, de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, en relació amb les dades personals a les quals puguin tenir accés durant la vigència dels contractes que es facin en el desenvolupament i en l'execució d'aquesta convocatòria.
14. Confidencialitat
L'entitat patrocinada ha de mantenir la confidencialitat de qualsevol informació que la Fundació li reveli mentre duri la vigència del patrocini. A més, l'entitat es compromet a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per a la qual li ha estat revelada, excepte per imperatiu legal.
L'entitat receptora ha de protegir la informació confidencial que la Fundació li reveli contra qualsevol ús no autoritzat o contra la revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació ha de quedar restringit només al personal de l'entitat que l'hagi de conèixer per complir l'objecte que s'ha de desenvolupar.
15. Suspensió del patrocini
Són causes d'extinció del patrocini:
a. La falsedat de les dades aportades.
b. L'extinció jurídica de la personalitat de qualsevol de les parts.
c. L'acord mutu de les parts.
d. L'incompliment total o parcial de totes o alguna de les condicions generals i particulars pactades.
e. La realització per part de l'entitat patrocinada d'actuacions contràries als objectius i a les finalitats de la Fundació.
f. Que la documentació justificativa del patrocini (annex V) no es lliuri o que es lliuri fora de termini.
g. Quan es consideri que, el projecte/esdeveniment suposa una publicitat negativa d'imatge i notorietat de la marca Mallorca i la Fundació.
h. Circumstàncies fortuïtes i de força major que facin impossible l'execució del projecte/esdeveniment, com poden ser les derivades de la crisi sanitària del Covid-19 que no deixin la celebració de l'obra audiovisual. Són circumstàncies fortuïtes aquells fets que no s'hagin pogut preveure, o que previstos, siguin inevitables. D'acord amb l'article 1105 del Codi civil, fora dels casos expressament esmentats a la Llei, ningú respondrà d'aquells successos que no s'hagin pogut preveure, o que previstos, fossin inevitables.
16. Règim jurídic aplicable
L'ordre jurisdiccional civil és el competent per resoldre les controvèrsies derivades de la formalització dels contractes privats de patrocini, sense que es pugui interposar cap classe de recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial civil.
Les parts se sotmeten de manera expressa als tribunals i jutjats de Palma, i renuncien, en conseqüència, al seu fur i veïnatge.