Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 2984
Aprovació inicial d’un pla especial 2018 per a despeses corrents per als ajuntaments de menys de 10.000 habitants

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 389318

Aprovació inicial d’un pla especial 2018 per a despeses corrents per als ajuntaments de menys de 10.000 habitants.

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió que ha tingut lloc el dia 9 de març de 2018, ha adoptat el següent acord:

“1.- Aprovar inicialment la creació d’un Pla Especial per a l’any 2018 per ajudar a sufragar les despeses corrents dels ajuntaments de menys de 10.000 habitants consistents en conservació i manteniment d'obres i serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i també consums d'electricitat, telèfon, aigua potable, carburants..., així com les despeses derivades de la recollida i el control d'animals.

2.- Aprovar inicialment el règim de concertació del Pla Especial per a 2018 que s’adjunta a aquest acord com Annex I i disposar per a aquest règim la normativa específica aplicable pel que fa referència a l’atorgament i execució de les ajudes que es derivin d’aquest Pla Especial.

3.- L’ajuda es determinarà de la forma següent:

Als municipis fins a 3.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 53.464,86 euros.

Als municipis de 3.001 a 5.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 30.364,86 euros.

Als municipis de 5.001 a 9.999 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 20.864,88 euros.

Les dades de la població s’han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, s’ha tret de la dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de l’ajuda amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.

4.- Autoritzar una despesa per import d’un milió cinc-cents mil euros (1.500.000 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.46200 (referència: 22018000187).

5.- Amb càrrec a aquesta ajuda es poden presentar, independentment del seu abonament, factures del segon semestre de l’any 2017 i primer semestre de l’any 2018 de despesa corrent (capítol II) consistents en conservació i manteniment d'obres i serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i també consums d'electricitat, telèfon, aigua potable, carburants..., així com les despeses derivades de la recollida i el control d'animals.

En cap cas es podran presentar com a justificants nòmines del personal.

S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament. No obstant això, aquestes factures s’han d’abonar per part de l’entitat local beneficiària de l’ajuda en el termini de 30 dies naturals comptadors des del dia següent al que s’hagi rebut el pagament total de l’ajuda per part del Consell Insular de Mallorca. En cas contrari, aquest incompliment serà causa de reintegrament de l’ajuda. L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir del dia següent del pagament al proveïdor el document comptable justificatiu d’aquest abonament.

6.- Aprovar els models normalitzats següents:

-Model de sol·licitud de l'ajuda (Annex II).

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Certificat de la relació de factures (Annex V).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI).

7.- L'ajuda es materialitzarà en dos pagaments:

a) Un primer pagament, si s'escau, del 80 % de l’import concedit una vegada l'ajuda s'hagi disposat a favor dels ajuntaments per mitjà d'acord de Ple.

b) Un segon pagament del 20 % restant després d'haver justificat la totalitat de l’ajuda, o del 100 % de l'ajuda si no s'ha sol·licitat i/o concedit la bestreta del punt anterior.

8.- Una vegada aprovat definitivament el Pla Especial, els ajuntaments tendran QUINZE DIES NATURALS (15) des de la recepció de la comunicació de l’aprovació definitiva per sol·licitar l’ajuda mitjançant el model normalitzat i per demanar, si s’escau, la bestreta (Annex II). A aquesta sol·licitud hauran d'acompanyar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

 -Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI).

Una vegada justificada la totalitat de l’ajuda, s’efectuarà el pagament del 20 % restant. En el cas que hagués caducat (validesa de sis mesos) s’haurà de presentar novament la declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca, i en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

9.- Una vegada concedides les ajudes per acord de Ple i tramitat el primer pagament del 80% de l’import concedit, cada ajuntament disposarà d'un termini per presentar els justificants al Consell de Mallorca de les actuacions objecte de l’ajuda per un import igual o superior al de l’ajuda concedida fins a dia 14 de setembre de 2018.

Un certificat (que figura com Annex V d’aquest acord) que contengui una relació ordenada i detallada comprensiva de tots i cadascun dels justificants que es presentin signat pel secretari amb el vistiplau del batle ha d’encapçalar el muntant de factures, el qual ha de respectar el mateix ordre que la relació del certificat. Aquestes seran còpies acarades pel secretari de la corporació.

El beneficiari haurà de presentar una declaració en la qual s’indiqui si es recupera o es compensa l’IVA de les factures presentades (Annex V).

També el beneficiari haurà de presentar una declaració que indiqui que el cost d’adquisició justificat amb les factures presentades no supera el valor de mercat (Annex V).

10.- Comunicar individualment el contingut d’aquest acord definitiu juntament amb la proposta d’ajuda que li correspongui a cada ajuntament, amb indicació de la necessitat de que cada ajuntament disposarà de QUINZE DIES NATURALS (15) per sol·licitar l’ajuda que li correspongui mitjançant el model normalitzat (Annex II).

11.- El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),  remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i els acords de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades."

Aquest Pla Especial s’exposa al públic per un termini de deu dies hàbils. Durant aquest termini es podran presentar a aquest Pla les al·legacions i les reclamacions que es considerin oportunes. Si no es presenten al.legacions ni reclamacions en aquest termini, aquest Pla Especial s’entendrà aprovat definitivament.

    

Palma, 12 de març de 2018.

Por delegació del President,

el Secretari General del Consell de Mallorca,

(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).

Jeroni M.Mas Rigo

 

ANNEX I

RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL DE 2018 D’AJUDES PER SUFRAGAR LES DESPESES CORRENTS DELS AJUNTAMENTS DE MENYS DE 10.000 HABITANTS.

1.- Objecte.

Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca de menys de 10.000 habitants que es derivin del Pla Especial.

Les ajudes han d’anar obligatòriament destinades a sufragar despeses corrents (capítol II) consistents en conservació i manteniment d'obres i serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i també consums d'electricitat, telèfon, aigua potable, carburants..., així com les despeses derivades de la recollida i el control d'animals.

2.- Quantia.

El pressupost total que es destinarà serà d’un milió cinc-cents mil euros (1.500.000,00 €) del vigent pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2018.

3.- Beneficiaris.

Tots els municipis de menys de 10.000 habitants i l’Entitat Local Menor de Palmanyola.

4.- Determinació de l’ajuda.

L’ajuda es determinarà de la forma següent:

Als municipis fins a 3.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 53.464,86 euros.

Als municipis de 3.001 a 5.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 30.364,86 euros.

Als municipis de 5.001 a 9.999 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 20.864,88 euros.

Les dades de la població s’han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, s’ha tret de la dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de l’ajuda amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.

5.- Resolució de les ajudes.

La resolució de les ajudes es farà per acord del Ple del Consell de Mallorca una vegada s'hagi aprovat definitivament el Pla Especial i els ajuntaments hagin presentat els documents prevists al punt 8 de l'acord.

6.- Sol·licitud de les ajudes.

1.- Una vegada aprovat definitivament el Pla Especial, els ajuntaments tendran QUINZE DIES NATURALS (15) des de la  recepció de la comunicació de l’aprovació definitiva per sol·licitar l’ajuda mitjançant el model normalitzat i per demanar, si s’escau, la bestreta (Annex II). A aquesta sol·licitud hauran d'acompanyar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

 -Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI).

2.- L’acte de sol·licitud de l’ajuda comportarà l’acceptació de tots els termes de la present regulació i de les condicions de l’execució en ella establertes.

7.- Període de vigència.

1.- El període de vigència de les actuacions derivades de les ajudes d’aquest Pla  comprèn des la data de l'aprovació definitiva del Pla Especial fins al dia 30 de desembre de 2018.

2.- El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de l’execució d’aquestes ajudes.

8.- Pagament.

Una vegada concedides expressament les ajudes, es podran, si s’escau, realitzar pagaments anticipats de la forma següent:

a) Un primer pagament, si s'escau, del 80 % de l’import concedit una vegada l'ajuda s'hagi disposat a favor dels ajuntaments per mitjà d'acord de Ple.

b) Un segon pagament del 20 % restant després d'haver justificat la totalitat de l’ajuda, o del 100 % de l'ajuda si no s'ha sol·licitat i/o concedit la bestreta del punt anterior.

9.- Justificació.

1.- Per a la justificació posterior de les despeses, els ajuntaments beneficiaris hauran de presentar el model normalitzat de justificació de les despeses.

2.- Una vegada concedida l’ajuda i tramitat el primer pagament del 80% de l’import concedit el termini per presentar els justificants al Consell de Mallorca de les actuacions objecte de l’ajuda serà fins a dia 14 de setembre de 2018.

Aquestes despeses (factures) hauran de dur data del segon semestre de l’any 2017 i del primer semestre de l’any 2018, i hauran de correspondre a activitats o serveis que s’hagin duit a terme també en aquestes dates.

S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament. No obstant això, aquestes factures s’han d’abonar per part de l’entitat local beneficiària de l’ajuda en el termini de 30 dies naturals comptadors des del dia següent al que s’hagi rebut el pagament total de l’ajuda per part del Consell de Mallorca. En cas contrari, aquest incompliment serà causa de reintegrament de l’ajuda.

3.- Si una vegada finalitzat el termini de justificació, aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir als ajuntaments beneficiaris perquè la presentin en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment, amb l’advertència que de no presentar la justificació es procedirà a la revocació de l’ajuda amb la consegüent obligació de reintegrament en el cas que s’hagués anticipat el pagament. L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir del dia següent del pagament al proveïdor el document comptable justificatiu d’aquest abonament.

4.- En el supòsit que l’ajuntament beneficiari no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà d’ofici a la reducció a la baixa de l’ajuda o a la revocació de la part no justificada, o justificada incorrectament, amb la consegüent obligació de reintegrar aquesta part, en el cas de pagament anticipat.

10.- Tancament i liquidació de la convocatòria.

Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes, es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial, amb la consegüent obligació de reintegrar el 80% del pagament anticipat de l’ajuda si s’escau.

11.- Publicitat.

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),  remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i dels acords de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.

12.- Règim jurídic.

En tot el que no s’hagi previst en aquestes normes seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que

desenvolupa la llei general de subvencions; l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016; a més de la normativa de règim local que hi sigui d’aplicació.

 

ANNEX II

MODEL DE SOL·LICITUD D'AJUDA PER A DESPESES CORRENTS 2018

Sr./Sra.________________________________________________________________,

batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de__________

amb CIF_________________________

EXPOSA:

Que ha tengut coneixement de l'aprovació definitiva del Pla Especial 2018 per a despeses corrents per als ajuntaments de menys de 10.000 habitants.

Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquest Pla Especial i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8 de l'acord d'aprovació definitiva del Pla Especial.

Que de conformitat amb les normes del Pla Especial, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

Una ajuda per import de : _________________________________________________

per ajudar a sufragar despeses del segon semestre de l’any 2017 i del primer semestre de l’any 2018 de despesa corrent (capítol II) consistents en conservació i manteniment d'obres i serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i també consums d'electricitat, telèfon, aigua potable, carburants..., així com les despeses derivades de la recollida i el control d'animals.

Així mateix també demana la bestreta del 80 % de l’ajuda abans esmentada.

A ..............................., dia ................................. de .................................... de 2018

HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA

 

ANNEX III

DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017)

El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR

Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.

........................, ............... de ............................. de 2018     

                                                                                               Davant meu,

                                                                      El/La secretari/secretària de la Corporació

               

 

ANNEX IV

DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR

Que l’Ajuntament de ............................... es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb el Consell de Mallorca, i també en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

I perquè consti on convengui, ho sign,

.........................., ................. de ................................. de 2018

                                                                                           Davant meu,

                                                                       El/La secretari/secretària de la Corporació

                                  

ANNEX V

Sr./Sra. …................................................., secretari/secretària de l’Ajuntament de ....................................................................

CERTIFICA:

Que ....................................................(1) de l’Ajuntament  de ............................... , amb data ...............................................de 2018, ha aprovat la relació de factures  que s’adjunten i a continuació es relacionen per un import total de ..................................  euros, per justificar l’ajuda concedida pel Consell de Mallorca en el marc del Pla Especial de l’any 2018 per ajudar a sufragar les despeses corrents als ajuntaments de Mallorca de menys de 10.000 habitants.

Aquestes factures són fotocòpies acarades dels originals en poder de l’Ajuntament, i aquestes factures no s’han emprat ni s’empraran com a justificants per al cobrament d’una altra ajuda i compleixen, sense cap dubte, l’objecte, el concepte i la finalitat de l'ajuda concedida pel Consell de Mallorca.

Data factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Import de la factura

Data de pagament

Així mateix DECLARA (2):

(   ) Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta.

(   ) Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures: .................................................................................................

..............................................................................................................................

També DECLARA:

Que el cost d’adquisició justificat amb les factures presentades no supera el valor de mercat. 

I perquè així consti, jo com a secretari/secretària de l’Ajuntament expedesc aquest document a ............................., dia .............. de ......................... de .............. amb el vistiplau del/ de la Sr./Sra. batle/batlessa.

1. Determinar l’òrgan de l’Ajuntament que ha aprovat la relació de factures.

2. Marcar amb una creu l’opció que pertoqui.

 

ANNEX VI

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).

Sr./Sra._______________________________________________________________

batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a _____________________________________ actuant en representació de la Corporació,

DECLAR

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________ amb CIF: ________________

no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de 2018

Signat: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)