Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 2923
Resolució del director general d’Innovació i Comunitat Educativa de 12 de març de 2018 per la qual es despleguen determinats aspectes per al curs escolar 2018-2019 dels processos d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil
Fets
1. El Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres docents sostinguts amb fons públics regula el procés i els criteris d’admissió d’alumnes als centres públics i als centres privats concertats de les Illes Balears que imparteixen els ensenyaments regulats a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
2. A la disposició final primera del mateix Decret s’autoritza el conseller competent en matèria d’educació perquè dicti les disposicions necessàries per executar-lo i desplegar-lo.
3. El Decret esmentat aplica el previst a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, en la redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en referència als criteris preferents per a l’admissió d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics en el supòsit de no existir places suficients per cobrir la totalitat de la demanda i, alhora, fixa el barem de puntuació que s’hi ha d’aplicar.
4. La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència, modifica a la disposició final sisena l’apartat 2 de l’article 84 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, reformada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, el qual estableix els criteris prioritaris per adjudicar places en el procés d’admissió a l’escolarització.
5. D’acord amb el punt anterior, quan no existeixin places suficients, el procés d’admissió s’ha de regir pels criteris de priorització següents: presència de germans matriculats al centre o lloc de feina de pare, mare o tutors legals al centre mateix; proximitat del domicili; lloc de feina de pare, mare o tutors legals; renda per càpita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa; concurrència de discapacitat en l’alumne o l’alumna o en algun dels seus pares, mares o germans; situació d’acolliment familiar de l’alumne o l’alumna, i sense que cap d’aquests criteris tengui caràcter excloent.
6. Alhora, la disposició final setena de la Llei 26/2015 modifica la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, modifica l’apartat seixantè del seu article únic i en dona una nova redacció a l’apartat 2 de l’article 87 de la Llei orgànica 2/2016, de 3 de maig, d’educació. Per tant, segons estableix aquest article, es pot autoritzar un increment de fins a un deu per cent del nombre màxim d’alumnes per aula als centres públics i privats concertats d’una mateixa àrea d’escolarització per necessitats que venguin motivades pel trasllat de la unitat familiar en període d’escolarització extraordinària a causa de la mobilitat forçosa de qualsevol dels progenitors o tutors legals o bé arran de l’inici d’una mesura d’acolliment familiar en l’alumne o l’alumna.
7. Aquesta modificació afecta parcialment els articles 84.2 i 87.2 de la Llei orgànica 26/2015, de 28 de juliol, en relació amb les normes sobre escolarització en centres públics i privats concertats, amb incidència directa en la normativa de l’Ordre que regula aquesta resolució.
8. El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, a la seva disposició addicional única especifica que les referències normatives fetes en altres disposicions (a la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’integració social de les persones amb discapacitat; la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, o a la Llei 49/2007, de 26 de desembre, d’infraccions i sancions en matèria d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat) s’entenen fetes als preceptes corresponents d’aquest text refós.
9. L’article 4 del Reial decret legislatiu esmentat al punt anterior especifica que a tots els efectes tenen la consideració de persones amb discapacitat aquelles que tenen reconegut un grau igual o superior al 33 %. Així mateix, considera que tenen una discapacitat en grau igual o superior al 33 per cent els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
10. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, modificat, entre d’altres, pel Decret 18/2017, de 2 de novembre (BOIB núm. 135, de 4 de novembre), pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix a l’article 2.4 e que l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (IEPI) queda integrat a la Conselleria d’Educació i Universitat i que les competències en l’àmbit de primera infància corresponen a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.
11. L’article 7.2 del títol I, capítol I, secció segona de la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears estableix que l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de tenir com a prioritat l’ús de les tecnologies de la informació en l’activitat administrativa. En especial, ha de facilitar l’accés per mitjans electrònics de la ciutadania a la informació i al procediment administratiu, amb les limitacions que es deriven de la Constitució i de la resta de l’ordenament jurídic. La utilització dels mitjans electrònics no ha d’implicar, en cap cas, una minva dels drets ciutadans, així com tampoc restriccions o discriminacions de qualsevol natura en l’accés als serveis públics.
12. En aquest marc, la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa considera oportú i necessari implementar un procés telemàtic d’admissió d’alumnes a centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells del primer cicle d’educació infantil, a l’efecte de dotar-los d’una eficàcia i eficiència més gran en la gestió del procés d’escolarització en relació amb l’admissió, que haurà de redundar necessàriament en benefici dels interessats; un procés telemàtic que es configura, a més a més, com a una opció per a la ciutadania.
13. En data 3 de maig de 2012, el conseller d’Educació, Cultura i Universitats dictà l’Ordre que regula la convocatòria del procés d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, mòduls voluntaris de programes de qualificació professional inicial (PQPI) i batxillerat per al curs 2012-2013.
14. Aquesta Ordre, que s’aplica mitjançant aquesta Resolució, i de la qual s’han adequat alguns aspectes per al curs escolar 2018-2019, manté la vigència en relació als preceptes que fan referència al primer cicle d’educació infantil.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
2. La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
3. La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència.
4. El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
5. La Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears.
6. El Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat, entre d’altres, pel Decret 18/2017, de 2 de novembre.
8. El Decret 39/2011, de 20 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.
9. L’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 que regula la convocatòria del procés d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, mòduls voluntaris de programes de qualificació professional inicial (PQPI) i batxillerat per al curs 2012-2013.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Publicar les instruccions generals per als centres públics del primer cicle d’educació infantil, que es recullen a l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Publicar el calendari del procés d’admissió i matriculació d’alumnes de primer cicle d’educació infantil per al curs escolar 2018-2019, que es recull a l’annex 2 d’aquesta Resolució.
3. Aprovar la creació d’un procés telemàtic per al procés d’admissió d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells del primer cicle d’educació infantil per al curs escolar 2018-2019. Aquest procés és el que es regula a l’annex 3 d’aquesta Resolució.
4. Sense perjudici de la tramitació de la sol·licitud mitjançant el procediment telemàtic, la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades a l’efecte de puntuació de les sol·licituds s’ha de presentar al centre escollit en primera opció o al lloc determinat pel titular del centre.
5. El barem de puntuació, quan no existeixin places suficients, és l’establert a l’annex 1 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 (BOIB núm. 64, de 5 de maig). Pels criteris prioritaris s’atendrà l’especificat als punts 4 i 5 dels fets d’aquesta Resolució. En tots els casos, s’ha de donar el mateix tractament als infants que estiguin en situació d’acolliment familiar simple o permanent, de preadopció o d’adopció. Igualment, han de tenir el mateix tractament els infants que es trobin en règim d’acolliment residencial.
6. Actualitzar, a l’efecte de còmput de terminis de convocatòria, les dates contingudes a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012. Les dates actualitzades es recullen a l’annex 4 d’aquesta Resolució.
7. Publicar els aclariments per a la interpretació d’alguns criteris del barem, recollits a l’annex 5 d’aquesta Resolució.
8. Publicar la llista de documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades, recollides a l’annex 6 d’aquesta Resolució.
9. Publicar la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, data a partir de la qual començarà a vigir.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos que regulen tant la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, com la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 12 de març de 2018
El director general,
Jaume Ribas Seguí
ANNEX 1
Instruccions generals per als centres educatius
Primer
Comunicació de matrícules
Una vegada acabat el procés ordinari de matriculació, la direcció del centre o el titular ha de trametre la informació, per cada grup i nivell, del nombre d’admesos i l’estat de la matrícula al programa de gestió educativa, GestIB (d’acord amb l’article 28 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012).
Segon
Temporalització del procés
1. Els llistats d’alumnes no admesos en el procés d’admissió (llistes d’espera) han de romandre als centres i llocs que determini el titular del centre en exposició pública fins al 15 de d’octubre de 2018, data en què acaba la vigència de les llistes d’espera. Les llistes d’espera s’activen a partir de l’endemà del termini del període de matrícula en període ordinari.
2. Finalitzat el procés d’admissió, només manté la seva vigència la llista d’espera del centre escollit en primera opció.
3. Durant aquest període aquests llistats han de servir perquè, a mesura que al centre es generin vacants, es puguin adjudicar als alumnes no admesos, per rigorós ordre de puntuació en la llista; en el cas de produir-se aquesta circumstància, s’ha d’actualitzar la llista d’espera i s’ha exposar novament.
Tercer
Reserva de places per alumnes amb necessitat específica de suport educatiu
Si les places reservades per aquest col·lectiu no han estat cobertes pels alumnes als quals van destinades, poden ser ocupades per alumnes ordinaris una vegada acabat el període d’admissió.
ANNEX 2
Calendari del procés d’admissió i matriculació d’alumnes al primer cicle d’educació infantil
1. Calendari general:
a. Presentació de sol·licituds:
Inici: 3 de maig de 2018
Finalització: 16 de maig de 2018
b. Llistes provisionals de persones admeses: 6 de juny de 2018
c. Reclamacions:
Inici: 6 de juny de 2018
Finalització: 8 de juny de 2018
d. Resolució de les reclamacions: 12 de juny de 2018
e. Llistes definitives: 15 de juny de 2018
f. Matriculació:
Inici: 15 de juny de 2018
Finalització: 21 de juny de 2018
2. Excepcionalment, i per motius degudament justificats, el director general d’Innovació i Comunitat Educativa podrà autoritzar un altre calendari respecte del procés d’admissió a aquelles entitats que així ho sol·licitin; en aquest cas no podran acollir-se al procés telemàtic.
3. Segons el previst a l’article 30.5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
ANNEX 3
Procés telemàtic d’admissió d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil per al curs escolar 2018-2019
Primer
Objecte i natura dels processos telemàtics
1. Els processos telemàtics creats mitjançant aquesta Resolució tenen com a objecte esdevenir una eina alternativa al sistema d’admissió i adscripció presencials regulats a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012, per la qual cosa tenen una natura opcional per a les persones interessades.
2. La utilització de qualsevol procés per part dels interessats comporta necessàriament que aquests accepten i se sotmeten a la normativa vigent en matèria de protecció i tractament de dades electròniques.
3. Sense perjudici de la tramitació de la sol·licitud mitjançant el procediment telemàtic, la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades a l’efecte de puntuació de les sol·licituds s’ha de presentar al centre escollit en primera opció o a al lloc determinat pel titular del centre.
Segon
Àmbit d’aplicació
Aquest sistema telemàtic s’habilita per al procés d’admissió d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil per al curs escolar 2018-2019.
Tercer
Tramitació de les sol·licituds telemàtiques
1. La persona interessada a tramitar un procés telemàtic d’admissió ha d’emplenar la sol·licitud electrònica creada a aquest efecte, la qual es troba disponible a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es).
2. El tràmit es pot dur a terme amb certificat digital. Els certificats digitals vàlids per fer el tràmit telemàtic són els autoritzats per l’òrgan competent.
3. La persona interessada ha de presentar al centre sol·licitat en primera opció la sol·licitud que s’imprimeix durant el procés telemàtic.
4. A cada sol·licitud electrònica que es tramiti se li assigna un codi identificatiu. Aquest codi és el mateix fins a la finalització del procés iniciat.
5. La sol·licitud electrònica ha de contenir, com a mínim, els camps esmentats a continuació, els quals s’han d’emplenar perquè la sol·licitud sigui vàlida:
a. Nom, llinatges i DNI del pare, la mare o els tutors legals.
b. Nom i llinatges de l’alumne o alumna.
c. Adreça de l’alumne o alumna.
d. Centre triat en primera opció i nivell d’estudis que se sol·licita.
e. Data de naixement, país i nacionalitat de l’alumne o alumna.
f. Data de naixement i nacionalitat dels tutors legals.
g. La identificació i enumeració dels documents acreditatius establerts en el barem a l’efecte que els interessats n’acceptin i autoritzin la recaptació interadministrativa d’ofici.
6. Si es tracta d’una família monoparental o l’infant pateix alguna de les malalties previstes a l’annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012, a la sol·licitud electrònica s’han d’indicar aquestes circumstàncies. En aquest cas, el pare, la mare o els tutors legals han de presentar obligatòriament la documentació justificativa d’aquesta situació al lloc indicat pel titular del centre i hi han de fer constar el codi identificatiu de la sol·licitud cursada.
7. Per fer qualsevol modificació de les dades consignades en una sol·licitud el tràmit de la qual (sigui presencial o telemàtic) s’hagi donat per finalitzat, els progenitors o els tutors legals del sol·licitant han de comparèixer al lloc determinat pel titular del centre per formalitzar-la.
8. Els centres gestors poden dur a terme el seguiment de les sol·licituds presentades al seu centre per via telemàtica a través de l’aplicació habilitada al GestIB.
9. En el cas que l’Administració pertinent detecti durant el procés de gestió de les sol·licituds qualsevol problema derivat d’aquest procediment (existència de sol·licituds duplicades, etc.) requerirà els pares o tutors legals de l’alumne o alumna perquè compareguin al lloc concretat pel titular del centre per resoldre la situació plantejada en el termini màxim de tres dies posteriors a la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds. Si no atenen aquest requeriment, s’anul·laran les sol·licituds presentades i se’ls donarà cita al lloc concretat pel titular del centre per adjudicar-los una plaça de les vacants existents.
Quart
Característiques tècniques de l’aplicació i de la informació tramesa
En compliment de les disposicions establertes per la normativa vigent en l’àmbit d’Administració electrònica, així com de les principals regulacions en aspectes de seguretat, disponibilitat, normalització i interoperabilitat de la informació i els documents electrònics, l’aplicació informàtica SISTRA (plataforma de tramitació i notificació telemàtica de la Comunitat Autònoma), s’adequa als requisits següents:
a. El sistema s’allotja a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears, que és accessible des del web <http://www.caib.es>.
b. Per tal d’assegurar el funcionament correcte del tràmit telemàtic, la persona sol·licitant ha de disposar del següent programari:
Cinquè
Característiques tècniques de l’accés al tràmit
1. Aquest tràmit permet l’accés anònim.
2. Aquest tràmit permet l’accés amb usuari i contrasenya.
3. Aquest tràmit permet l’accés amb certificat digital.
Sisè
Característiques tècniques dels documents
1. Els documents resultants han de tenir format PDF/A-1 (ISO 19005-1:2005).
2. El document final de l’autorització ha de disposar d’una marca digital amb format PDF417 (ISO 15438) i una adreça electrònica que permeti la verificació del document en qualsevol moment per part de l’òrgan gestor o dels agents de l’autoritat mitjançant la seu electrònica.
ANNEX 4
Actualització de dates de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 per al curs escolar 2018-2019
1. L’any fiscal al qual al·ludeix l’article 20 (punts 9 i 10) és el 2016.
2. La data indicada a l’article 25.5 passa a ser el 15 d’octubre de 2018.
3. L’annex que detalla l’article 27.3 passa a ser l’annex 2 d’aquesta Resolució.
ANNEX 5
Aclariments sobre els criteris del barem de puntuació (admissió)
1. Per valorar qualsevol dels criteris és un requisit indispensable que la circumstància al·legada pel sol·licitant es compleixi efectivament en el moment en què presenta la sol·licitud.
2. En el supòsit que es doni una situació d’empat aquesta s’ha de resoldre segons la major puntuació obtinguda en els criteris prioritaris especificats als punts 4 i 5 de l’apartat de fets d’aquesta Resolució. En el cas de persistir l’empat, aquest s’ha de resoldre d’acord amb el sorteig públic efectuat en el procés d’admissió d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria i educació especial.
3. Per obtenir els beneficis de la mobilitat forçosa, aquesta s’ha d’haver produït durant el curs acadèmic 2017-2018. Es considera mobilitat forçosa la del treballador o treballadora que ve a fer feina a les Illes Balears (ja sigui des del territori nacional o de l’estranger), la que es dona entre les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i la que es dona en canvis de municipi dintre d’una mateixa illa.
Només es podrà al·legar el trasllat forçós del treballador o treballadora quan aquest s’hagi produït amb posterioritat a la finalització del període de sol·licitud de plaça del curs anterior.
4. El criteri d’existència de germans matriculats al centre o pares, mares o tutors que hi treballin; de proximitat del lloc de feina del pare, la mare o algun tutor, i el de discapacitat de l’alumne o alumna, pare, mare, tutor, tutora o germans, podran puntuar si s’al·lega documentalment la situació de família reconstituïda.
5. S’atorguen punts per família reconstituïda en els casos següents:
a. En el cas de matrimonis o parelles estables (oficialment reconegudes) en què ambdós progenitors aportin fills al nucli familiar, i que simultàniament en tenguin la guarda i custòdia, aquests es consideren germans.
b. En el cas de matrimonis o parelles estables (oficialment reconegudes) en què el cònjuge del pare, la mare, el tutor o la tutora en tengui la guarda i custòdia.
6. En relació amb el domicili de l’alumne o alumna o lloc de feina de pare, mare, tutor o tutora:
a. Quan es tracti d’alumnes que es trobin en centres d’acolliment residencial en institucions públiques o privades s’ha d’atorgar la puntuació màxima prevista.
b. Per als casos d’acolliment familiar s’ha de tenir en compte l’antiguitat d’empadronament de la família d’acolliment.
7. Per valorar la renda per càpita de la unitat familiar s’ha de tenir en compte la declaració de la renda de les persones físiques de l’exercici 2016.
8. En relació amb altres circumstàncies rellevants apreciades justificadament per l’òrgan competent del centre (criteris de centre):
a. Els criteris de centre són els recollits a l’apartat III dels criteris complementaris de l’annex 1 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 (BOIB núm. 64, de 5 de maig).
b. Aquestes circumstàncies han de ser elegides pel consell escolar en els centres públics i per la titularitat en els sostinguts totalment o parcialment amb fons públics, oït el consell escolar.
c. Es poden elegir les circumstàncies que es considerin pertinents, i donar la puntuació d’un punt sencer a una sola circumstància o d’una fracció a dues o més circumstàncies.
9. A l’efecte d’aconseguir la puntuació pel criteri de malaltia crònica s’han de tenir en compte les patologies recollides a l’annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 (BOIB núm. 64, de 5 de maig).
ANNEX 6
Documentació acreditativa
1. Els documents que s’han de presentar juntament amb les sol·licituds presencials són els següents:
a. Còpia del DNI o NIE del pare, la mare o dels tutors legals.
b. Llibre de família, certificat de naixement o document acreditatiu del Registre Civil (disposició transitòria tercera de la Llei 20/2011, de 21 de juliol, del Registre Civil,).
c. Declaració de responsabilitat en el cas que a la sol·licitud només hi consti una sola signatura i no s’hagi justificat documentalment la pàtria potestat exclusiva. La declaració responsable té plena validesa legal i, per tant, se’n poden derivar responsabilitats penals o administratives.
2. A l’efecte d’aplicació del barem:
a. Els casos d’adopció, preadopció o acolliment s’acreditaran mitjançant la presentació de la resolució administrativa de la mesura jurídica o, en el seu defecte, de la certificació emesa per l’entitat corresponent (Institut Mallorquí d’Afers Socials, Servei Insular de Família del Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca, el Consell Insular d’Eivissa o el Consell Insular de Formentera).
b. En el cas de voler optar al criteri de germans matriculats al centre sol·licitat o que hi fa feina el pare, la mare o el tutor legal al·legant família reconstituïda, s’ha d’acreditar la condició de matrimoni o parella de fet d’ambdós progenitors així, com la resolució de guarda i custòdia dels fills respectius. Per a l’obtenció de punts amb el criteri de pares treballant al centre, certificat expedit pel director o directora del centre. En els casos de matrimonis o parelles de fet (oficialment reconegudes) serà necessària acreditar documentalment aquesta situació.
c. Per acreditar el domicili:
d. Per acreditar el lloc de feina:
e. Per acreditar la renda per càpita de la unitat familiar:
f. Per acreditar una discapacitat:
La discapacitat reconeguda, tant pel que fa al sol·licitant com al pare, la mare, els germans o els tutors, s’ha d’acreditar amb un certificat que indiqui el tipus i el grau de discapacitat, que ha de ser igual o superior al 33 %, emès per l’òrgan competent.
g. Per acreditar la situació de família nombrosa:
La situació de família nombrosa s’ha d’acreditar mitjançant el títol oficial en vigor expedit a aquest efecte per l’òrgan competent, de conformitat amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència.
h. Per acreditar una malaltia crònica:
Per acreditar que l’alumne o alumna té una de les malalties cròniques que figuren en l’annex 2 del’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 (BOIB núm. 64), s’ha de presentar un certificat mèdic oficial.
i. Per acreditar els criteris de centre:
j. Quan qualsevol dels dos progenitors o tutors hagi estat objecte d’un trasllat de lloc de feina degut a mobilitat forçosa s’ha d’acreditar mitjançant algun del següents documents:
3. La data d’emissió de tota la documentació que es presenti a l’efecte d’aplicar-hi el barem ha de ser anterior a l’acabament del període de presentació de sol·licituds.
4. A l’hora d’aplicar el barem, si no es compleix o no s’acredita documentalment alguna de les dades sol·licitades, es computarà amb 0 punts l’apartat corresponent.
5. La circumstància derivada d’actes de violència de gènere s’acreditarà presentant documentació que justifiqui suficientment tal circumstància: