Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 2911
Institut Menorquí d'Estudis- Aprovació de les bases i la convocatòria per a la concessió de beques d’investigació de l’Institut Menorquí d’Estudis - convocatòria 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Es fa públic que el Consell Rector de l’Institut Menorquí d’Estudis, en sessió ordinària de dia 22 de febrer de 2018 aprovà les bases que han de regir la concessió d’ajuts a la investigació per a l’any 2018 i els seus annexos, que es transcriuen més avall i també va aprovar simultàniament la convocatòria a l’any 2018, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència anteriorment, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d’acord amb les disponibilitats pressupostàries:

  • Partida: 4630-48100 Beques i premis
  • Quantia màxima: 32.500,00 euros

b) Termini de presentació de sol·licituds: 30 dies naturals comptats a partir del següent a la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La instrucció de l’expedient correspondrà a la coordinadora científica de l’Institut Menorquí d’Estudis.

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ DE BEQUES D’INVESTIGACIÓ DE L’INSTITUT MENORQUÍ D’ESTUDIS - CONVOCATÒRIA 2018

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L’objecte dels ajuts és contribuir al finançament de projectes d’investigació relacionats, directament o indirectament, amb l’illa de Menorca.

La finalitat d’aquestes beques és l’impuls de la investigació científica a Menorca en tots els àmbits.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les beques que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a la partida 4630-48100 de l’estat de despeses del pressupost de l’Institut Menorquí d’Estudis de l’any 2018 i amb l’import màxim que assenyali la convocatòria corresponent.

Quan l’import total de les sol·licituds de beques sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

3. ACTIVITATS BECADES. REQUISITS I CONDICIONS

Podrà ser objecte de beca qualsevol projecte d’investigació, sense cap tipus de restricció pel que fa a la seva temàtica concreta i sense fixar de forma prèvia els tipus de projectes que es poden presentar o els objectius que s’han d’aconseguir.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Les beques que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho a l’Institut Menorquí d’Estudis en la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les beques que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost del conjunt del projecte.

 

5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiàries dels ajuts tant les persones físiques i jurídiques individualment o com agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica independent, que concorrin en forma d’equip d’investigadors. Pel que fa a les persones jurídiques, serà requisit necessari que no tenguin afany de lucre i que una de les seves finalitats principals sigui la investigació científica.

2. En qualsevol cas, no poden ser beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l’article 13 de la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre.

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat, que consta a l’expedient com a annex 1 d’aquestes bases.

2. A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general:

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia del DNI o NIE.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si és necessari, de conformitat amb els seus estatuts, hauran d’aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar-ne un representant. També s'ha d'aportar còpia del document d’identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (CIF).

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica, la sol·licitud ha d’estar signada per totes les persones que l’integren i acompanyada del DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, hauran de designar un únic representant i un únic domicili a efectes de notificacions.

d) Si el/s sol·licitant/s és una persona o equip de recerca pertanyent a una Universitat o Centre de Recerca, o una entitat dependent o vinculada a aquestes, les sol·licituds han de ser formalitzades per la persona responsable del projecte, amb el vistiplau del vicerector/a competent per raó de la matèria o del director/a del departament, la institució universitària o centre de recerca.

e) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre, acompanyada de còpia del DNI del representant.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant, o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei general de subvencions 28/2003, de 17 de novembre (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual consta a l’expedient com a annex 2 d’aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant, o pel seu representant legal, relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades a d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.

h) Document de designació de compte bancari del/de la sol·licitant, o de l’entitat si és el cas, segons model facilitat per l’Institut Menorquí d’Estudis.

S’eximirà de presentar la documentació a què fa referència a), b), e) i h) si ja figura als arxius de l’Institut Menorquí d’Estudis. En aquest cas, s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

Els sol·licitants són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant LPA).

D'acord amb l'art. 28.5 de la LPA, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'IME pot sol·licitar de manera motivada l'exhibició del document o de la informació original dels quals s'hagués presentat còpia.

B) Documentació específica requerida per a la concessió de les beques:

a) Currículum del responsable

b) Exposició del projecte:

- Títol

- Descripció completa de les característiques del projecte

- Context i oportunitat del projecte

- Metodologia

- Format i extensió prevists

- Especificar l’eventual creació d’infraestructura i el seu manteniment

- Calendari de feina

- Pressupost detallat, que inclogui totes les despeses previsibles, especificant, si és el cas: remuneració del treball (responsable i col·laboradors/es), despeses corrents, despeses de viatges, material inventariable i altres conceptes significatius per al desenvolupament del projecte d’investigació.

- Import que se sol·licita, amb indicació d’altres ajuts demanats o concedits per al mateix projecte, si és el cas.

- Resum de 15 ratlles (informació per publicar a la pàgina web de l’IME).

c) Equips: s’ha d’especificar si en el treball hi participen col·laboradors/es o altres investigadors/es en qualitat de coautors, així com la intervenció d’altres entitats o institucions. En cas afirmatiu, s’ha d’afegir un breu currículum de les persones col·laboradores.

d) Qualsevol altre document acreditatiu dels mèrits al·legats, tant si figuren al CV com si no, incloses cartes de recomanació de membres de l’IME, professors universitaris o persones amb reconeguda autoritat científica.

3. Cada autor/a només podrà presentar un sol projecte en qualitat d'investigador/a principal. Tampoc no es podrà presentar un nou projecte a la convocatòria d'un any mentre no s'hagi lliurat a l'IME la memòria final d'un ajut concedit en convocatòries anteriors.

4. Les sol·licituds i tota la documentació descrita a l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les següents indicacions:

a) Presencialment a l’Institut Menorquí d’Estudis o als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca, que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella. També es podrà fer en qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

b) De forma electrònica en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o en qualsevol altre registre electrònic de conformitat amb allò establert a l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015 d'1 d'octubre.

5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l’Institut Menorquí d’Estudis en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà a la recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició, de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre ( LPA).

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE S'HAN DE TENIR EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES

Es donarà prioritat a les sol·licituds de beca segons els següents criteris i amb els següents percentatges de valoració màxima parcial per determinar-ne la valoració final:

- Interès científic del tema que es proposa investigar: 30%

- Coherència i metodologia: 30%

- Requisits acadèmics, experiència investigadora i capacitat suficient per portar a terme el projecte amb garanties científiques: 20%

- Versemblança i ajust del pressupost als objectius del projecte: 20%

En cas que l’estudi de la documentació no sigui suficient per determinar un ordre de prioritat entre les sol·licituds, la Comissió avaluadora podrà demanar informació addicional i/o concertar entrevistes amb alguns/es dels/les sol·licitants i recórrer a l’assessorament d’experts.

8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA BECA

La beca serà acordada en relació amb el projecte presentat i la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris establerts en la base anterior, que diferenciarà el pressupost total per a la seva realització i l’ajut demanat a l’IME, sense que, en cap cas, aquest pugui superar la quantitat de 4.500,00 euros per sol·licitud.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DE LES BEQUES

1. Les beques es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà a la coordinadora científica de l'IME, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de resoldre la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Secció corresponent, d’acord amb l’àmbit temàtic, perquè en faci un informe. Si aquest àmbit afecta més d’una Secció, serà informada conjuntament per les Seccions implicades.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per l’instructor i les seccions corresponents, el Consell Científic, a partir de les prioritats expressades en els informes inicials de les seccions, elaborarà una única relació dels projectes segons un ordre de prioritat general fixat d'acord amb els criteris objectius establerts a la base setena.

6. El Consell Rector, a la vista de l’informe del Consell Científic i del crèdit pressupostari disponible, dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

7. Reformulació de sol·licituds: Quan la quantia de l’ajut proposat pel Consell Científic sigui substancialment inferior a la sol·licitada, es podrà instar el beneficiari que reformuli la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions de la beca atorgable.

8. La resolució de l’expedient d’atorgament de les beques ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les ajudes concedides, el termini màxim per a la seva execució i les condicions de pagament de l'ajut.

9. La resolució haurà de fer constar, en el seu cas, la desestimació expressa de la resta de sol·licituds; així mateix podrà incloure una relació ordenada, per ordre decreixent de puntuació, d'aquelles sol·licituds de beques que, complint tots els requisits establerts a les bases, no hagin resultat adjudicatàries d'ajut per manca de crèdit pressupostari suficient. Així, en el supòsit que algun beneficiari renunciàs a la beca, el Consell Rector podrà acordar-ne la concessió als sol·licitants següents per ordre de puntuació sense necessitat d'aprovar una nova convocatòria.

10. En el cas que el beneficiari sigui una persona jurídica i la beca concedida impliqui una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplica la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar en cada exercici. En aquest cas, s'haurà de subscriure un conveni regulador dels compromisos de l'entitat, tot d'acord amb allò establert a l'article 174.2 e) del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

11. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos, comptats des de la finalització de la data límit de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

12. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es notificarà mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, simultàniament es remetrà a la BDNS en compliment de l’art. 20.8 de la LGS.

10. COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió avaluadora està formada pels membres del Consell Científic, a qui correspon examinar els informes de les Seccions, emesos anteriorment, fer-ne l’avaluació definitiva i traslladar-la al Consell Rector per a la seva resolució.

11. TERMINI I FORMA DE LLIURAMENT DELS TREBALLS

1. El termini de lliurament dels treballs s’establirà en l’acord de concessió, sense que aquest pugui superar, incloses les possibles pròrrogues, un període de quatre anys. La pròrroga de la concessió de l'ajut no podrà superar en cap cas la meitat del termini inicialment concedit per al lliurament dels treballs.

2. Les pròrrogues s'hauran de sol·licitar, de forma motivada, amb una antelació mínima de trenta dies abans que es compleixi el termini acordat. En cas que s’esgoti el termini fixat sense haver-ne sol·licitat la pròrroga corresponent, l’Institut Menorquí d’Estudis tindrà dret a revocar l’ajut concedit.

3. Finalitzat el treball en el termini establert en els punts anteriors, l’autor/a té l’obligació de lliurar un exemplar de l’estudi complet a l’IME en suport informàtic (compatible amb OpenOffice o MSOffice) i una còpia impresa en paper. Juntament amb el treball, també s'haurà de presentar una justificació de les despeses que hagi realitzat d'acord amb el pressupost acceptat del projecte.

12. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DELS AJUTS

a) Els ajuts s’abonaran, per norma general, prèvia la justificació per part del beneficiari de la realització del projecte, de conformitat amb allò establert en la base onzena.

b) El treball i la resta de documentació presentats per a la justificació de l'ajut seran revisats per un tutor designat per la Secció corresponent, que n'haurà d'emetre un informe. Si la qualitat científica del treball no s’ajusta al projecte aprovat i/o la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el tutor demanarà per escrit als beneficiaris que en facin la rectificació o esmena de deficiències corresponent en el termini màxim que s'estableixi a l'efecte. Transcorregut el termini per esmenar les deficiències detectades sense que es presenti cap documentació, o si, presentada la documentació requerida, es conclou que aquesta és incorrecta, s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i, en el seu cas, el reintegrament de l'ajut concedit, de conformitat amb allò establert en la base 14.1. i la normativa aplicable en matèria de subvencions.

c) El pagament de l’ajut es podrà fer efectiu en dos pagaments fraccionats en funció del ritme d'execució del projecte d'investigació. En particular, es podrà abonar el 30% de l'import total de l'ajut concedit quan l’autor/a lliuri un informe que garanteixi que s’ha dut a terme la tercera part de la feina prevista al calendari, i la resta, un cop es rebi el treball acabat. La sol·licitud de pagament fraccionat podrà formular-la el responsable del projecte juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, la seva aprovació es resoldrà en el mateix acord de concessió dels ajuts.

d) Així mateix, es podrà aprovar l’avançament d’una part de l’ajut en el moment d’inici del projecte d'investigació com a finançament necessari per dur-lo a terme. En aquest cas, el responsable del projecte haurà de sol·licitar-ho de manera motivada juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, el seu atorgament es podrà resoldre en el mateix acord de concessió. L'import màxim de la bestreta no podrà superar, per regla general, el 50% de l'import de l'ajut concedit. No es considera necessària la constitució de garantia atesa la naturalesa dels projectes finançats i l'import màxim de les beques.

e) Les subvencions atorgades restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’import sobre la renda de les persones físiques.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

1. Són obligacions generals dels beneficiaris:

a) Comunicar a l’IME l’acceptació de la beca en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, si, un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà la publicació al BOIB de l'acord de concessió, no s’ha produït aquesta acceptació, l’ajut s’entendrà no acceptat tàcitament.

b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió de la beca i justificar la seva realització, en els terminis i les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l’activitat becada que li requereixi l’Institut Menorquí d’Estudis.

d) Acreditar, quan l'IME ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària i la Seguretat Social.

e) Comunicar a l’Institut Menorquí d’Estudis la sol·licitud i l’obtenció d’ajudes per a la mateixa finalitat.

f) Fer constar, de manera expressa, el suport de l’Institut Menorquí d’Estudis en la realització del projecte.

g) Comunicar immediatament a l’Institut Menorquí d’Estudis qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte becat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa de l’IME per fer qualsevol modificació substancial del projecte. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h) La resta d'obligacions que vénguin establertes en la normativa general de subvencions o la resta de normativa que els sigui d'aplicació.

2. Són obligacions específiques dels beneficiaris dels ajuts:

a) Justificar l'ajut concedit en la forma i terminis establerts en la base onzena.

b) En el cas que es necessiti una pròrroga o una modificació de les condicions de realització del projecte, els autors hauran de justificar-ne els motius i demanar-la a l'IME.

c) El material inventariable i la bibliografia adquirits amb pressupost de l’ajut quedaran dipositats a l’IME un cop finalitzat l’estudi.

d) En un termini màxim d’un mes després de l’acabament de l’estudi, l’autor/a haurà de lliurar a l’IME:

- Un resum d’una pàgina per als mitjans de comunicació.

- Un article de caràcter divulgatiu, d'una extensió aproximada de deu pàgines, per publicar a la Revista de Menorca i a la pàgina web de l'IME (www.ime.cat), o bé en altres revistes. L'article ha d'anar acompanyat d’un breu resum (de 10 a 20 ratlles) en català, en castellà i en anglès (abstract).

e) L'IME farà la màxima difusió de tots els treballs científics fruit d'aquestes beques, per la qual cosa posarà les investigacions a l'abast dels usuaris a través de la pròpia web de l'IME o bé a través de plataformes de difusió científica amb les quals pugui establir convenis amb aquest objectiu. L'acceptació de la beca i el lliurament de l’estudi comportaran l'autorització de l'autor per poder realitzar aquesta difusió.

f) Quan l’IME ho consideri convenient, podrà demanar a l’autor/a que faci dues conferències sobre l’estudi en qüestió. Les despeses de viatge, si és el cas, aniran a càrrec de l’IME.

g) L’IME tindrà prioritat a l’hora de publicar el treball si ho considera interessant i factible. Si l’autor/a tingués possibilitat d’editar-lo abans per altres mitjans, l’IME en podrà autoritzar la publicació. Si és una altra entitat qui publica el treball, l’autor/a es compromet a lliurar-ne cinc exemplars a l’IME. En qualsevol cas, l’autor haurà de fer constar que el treball ha rebut el suport de l’IME.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i reintegrament de les beques, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa que sigui d’aplicació.

a) Es poden revocar les beques la qualitat científica de les quals no compleixi el criteri de coherència i metodologia establert al punt 7 i 12.2.

b) Es poden imposar reduccions a les beques en funció del grau d’incompliment de les previsions del projecte presentat i/o dels requisits prevists a l’apartat 12.

c) En qualsevol cas, tant la revocació total com la parcial de l’ajut rebut requeriran la instrucció d’un expedient amb informe previ de l’instructor i el tutor, audiència a l’interessat i acord exprés del Consell Rector de l’IME.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el Títol IV de la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre.

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de beques de l’Institut Menorquí d’Estudis és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’art. 9 de la Llei 8/2000 de Consells Insulars, de 27 d’octubre.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Rector, pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs de reposició davant el mateix Consell Rector de l’IME.

Normativa general aplicable

 En tot allò no previst expressament en aquestes bases, regiran les disposicions que siguin d’aplicació a l’Institut Menorquí d’Estudis en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

Annex 1: Model normalitzat de sol·licitud

Annex 2: Model de declaració responsable

Maó, 14 de març de 2018

EL PRESIDENT
Miquel Àngel Maria Ballester