Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2856
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 8 de març de 2018 per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntaris per proveir places bàsiques vacants de diverses categories de personal estatutari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets i fonaments de dret

1. L’objecte d’aquesta convocatòria de trasllats voluntaris és permetre la mobilitat del personal estatutari fix, de conformitat amb l’article 37 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. El punt 3 de la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública, disposa que excepcionalment i quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals, es pot eximir del requisit de coneixements de català el personal estatutari o laboral del Servei de Salut de les Illes Balears.

3. El 22 d’agost de 2017 i, posteriorment, el 7 de febrer de 2018, el director de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut va emetre un informe en el qual constata la manca o la insuficiència de professionals en les categories següents: facultatiu/facultativa especialista d’àrea de ginecologia, facultatiu/facultativa especialista d’àrea de cirurgia pediàtrica i facultatiu/facultativa especialista d’àrea d’angiologia i cirurgia vascular.

Per tot això, una vegada conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals i exercint les competències que m’atorga la disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar un concurs de trasllats voluntaris per proveir les places bàsiques vacants de diverses categories de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que figuren en l’annex 3 d’aquesta resolució.

2. Eximir els aspirants a participar en aquest concurs de trasllats del requisit de coneixements de català.

3. Aprovar les bases i el barem de mèrits que regeixen aquesta convocatòria, que figuren com a annexos 1 i 2, respectivament.

4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

Palma, 08 de març de 2018

El director general

Julio Miguel Fuster Culebras

Per delegació de la consellera de Salut (BOIB 10/2016)

ANNEX 1
Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1 Es convoca un concurs de trasllats voluntaris per proveir places bàsiques vacants de les categories de personal estatutari següents i que es concreten en l’annex 3: facultatiu/facultativa especialista d’àrea de ginecologia, facultatiu/facultativa especialista d’àrea de cirurgia pediàtrica i facultatiu/facultativa especialista d’àrea d’angiologia i cirurgia vascular.

1.2 Les places oferides estan associades a un codi d’identificació perquè es puguin consignar clarament en les sol·licituds i que serveix també per adscriure la plaça a la persona que l’obtengui sense afectar-ne el nomenament ni limitar les possibilitats de reorganització segons la normativa vigent. En els casos en què s’ofereixi més d’una plaça per codi, s’ha de consignar només una vegada.

1.3 Cada concursant pot sol·licitar per ordre de preferència totes les places de la categoria que li resultin d’interès, sense perjudici del que disposa la base 2.3.

1.4 El concurs es regeix per aquesta normativa:

a. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

b. Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

c. Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública.

d. Reial decret 184/2015, de 13 de març, pel qual es regula el catàleg homogeni d’equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment de la seva actualització.

2. Participants i requisits

2.1 Pot participar en aquest concurs de trasllats el personal estatutari fix del Sistema Nacional de Salut amb nomenament fix en la categoria a la qual concursi i que en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds estigui en alguna de les situacions següents:

a. Situació de servei actiu o amb reserva de plaça.

b. Situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça.

c. Situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional.

2.2 Depenent de la situació en què estigui el concursant, els requisits per ser admès en aquest concurs són els següents:

a. En servei actiu o amb reserva de plaça: està en aquesta situació el personal estatutari fix amb un nomenament en la mateixa categoria a la qual opta i que estigui exercint amb caràcter definitiu o que tengui reserva de plaça d’aquesta categoria a qualsevol servei de salut. Aquest personal ha d’haver pres possessió de la seva plaça amb un any d’antelació, com a mínim, a la data de venciment del termini per presentar sol·licituds.

b. En una situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça: el personal estatutari fix que estigui en aquesta situació ha de complir els requisits legals i reglamentaris per incorporar-se al servei actiu el darrer dia del termini per presentar sol·licituds. A més, el personal procedent de la situació d’excedència voluntària prevista en els apartats a i c de l’article 67 de l’Estatut marc ha d’acreditar que ha estat en aquesta situació durant un mínim de dos anys.

c. Al personal nomenat com a estatutari fix en la situació d’excedència voluntària procedent de la situació d’expectativa de destinació en el procediment extraordinari regulat en la Llei 16/2001, segons el que estableix la disposició addicional quarta d’aquesta no se li exigirà el període mínim de permanència en tal situació per sol·licitar el reingrés.

d. En la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional: el personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional en alguna plaça dependent d’aquest Servei de Salut està obligat a participar en aquest concurs i ha de sol·licitar almenys totes les places de la mateixa categoria en la mateixa àrea de salut —en la modalitat corresponent d’atenció primària o atenció especialitzada— on se li va concedir el reingrés provisional.

e. Si no s’obté plaça havent sol·licitat totes les convocades en la seva categoria, la seva àrea de salut i en la modalitat d’atenció primària o d’atenció especialitzada, es pot optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places que resultin vacants com a conseqüència de la resolució del concurs, o bé passar novament a la situació d’excedència voluntària. Aquesta opció s’ha d’exercir una vegada publicada la resolució definitiva del concurs i, en qualsevol cas, abans que l’adjudicatari prengui possessió de la plaça des de la qual concursa.

f. Els concursants que, estant en la situació de reingrés provisional en alguna plaça d’aquest Servei de Salut, no obtenguin una destinació sense haver sol·licitat totes les vacants oferides en la seva categoria, en la seva àrea de salut i en la modalitat d’atenció primària o d’atenció especialitzada, o bé no participin en aquest concurs de trasllats, seran declarats d’ofici en la situació d’excedència voluntària i hauran d’estar en aquesta situació durant almenys dos anys abans de poder sol·licitar un nou reingrés provisional a l’efecte de participar en posteriors concursos de trasllats.

g. El personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional en alguna plaça dependent d’altres serveis de salut pot participar en aquest concurs sense que se li exigeixi el període mínim de permanència en la seva plaça d’adscripció.

2.3 No hi poden participar les persones que hagin estat suspeses fermament, mentre estiguin en aquesta situació administrativa.

2.4 Els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria s’han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

3. Tràmit de sol·licitud

3.1 Els concursants poden emplenar la sol·licitud per mitjà del tràmit telemàtic publicat en el web <www.ibsalut.es>. Una vegada emplenada, l’han d’imprimir i presentar en un registre oficial. La simple inscripció telemàtica no té validesa.

3.2 El formulari també està disponible en format d’imprès en paper als Serveis Centrals del Servei de Salut (c/ de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma), a les gerències territorials, a la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca i a la Gerència del 061. Aquest formulari també està disponible en el web <www.ibsalut.es> per descarregar-lo.

3.3 Els concursants han de presentar una sol·licitud per cada categoria a la qual concursin. En el full de sol·licitud de places han de consignar per ordre de preferència les places que sol·liciten segons figuren en l’annex 3.

3.4 Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut, en els registres generals de les gerències del Servei de Salut o per qualsevol de les vies previstes en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.5 Tant en la sol·licitud com en el full de sol·licitud de places ha de figurar el segell del registre; l’original ha de quedar en poder de l’Administració i la còpia, en poder del concursant com a justificant. Si es presenta la sol·licitud en una oficina de Correus, ha d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus la segelli i la dati abans d’enviar-la per correu certificat.

3.6 El termini per presentar sol·licituds és d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, el termini es prorroga al dia hàbil següent.

3.7 Els concursants poden condicionar la sol·licitud de trasllat a la d’un altre concursant per raons de convivència familiar, per la qual cosa ho han de fer constar a la sol·licitud. Ambdós concursants han d’adjuntar a la seva sol·licitud una fotocòpia de la de l’altre concursant. Les peticions de trasllat quedaran sense efecte si ambdós concursants no resulten adjudicataris de cap plaça.

3.8 Durant el termini per presentar sol·licituds, els concursants poden retirar-les o modificar-les presentant una nova sol·licitud per anul·lar totalment l’anterior.

3.9 Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds i fins que venci el termini per formular reclamacions contra la resolució provisional (base 6.4), els concursants poden desistir de la sol·licitud. Els que estiguin en la situació de reingrés provisional i desisteixin de participar en el concurs de mobilitat voluntària seran declarats d’ofici en la situació d’excedència voluntària. El desistiment d’un concursant que hagi condicionat la sol·licitud de trasllat a la d’un altre concursant segons el que estableix la base 3.7 és personal, per la qual cosa no suposa el desistiment de l’altre concursant, la sol·licitud del qual es tramitarà en el procediment de provisió de places, llevat que manifesti el contrari per mitjà d’una declaració expressa i firmada.

3.10 Els errors de fet que s’observin en les sol·licituds es poden esmenar en qualsevol moment dins del termini per presentar-ne, d’ofici o a petició de la persona interessada.

3.11 No es tendrà en compte cap sol·licitud que presenti esmenes, guixades o raspadures que impedeixin identificar alguna de les dades imprescindibles per valorar-la, tant en la sol·licitud com en els fulls de sol·licitud de places o en qualsevol dels documents annexos, sempre que aquestes esmenes, guixades o raspadures no estiguin acreditades per alguna signatura autoritzada, sense perjudici del que estableix la base 4.11.

4. Documentació

4.1 Tots els concursants han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a. Fotocòpia del document d’identitat (DNI, NIE o passaport).

b. Fotocòpia compulsada del nomenament per ocupar una plaça en propietat com a personal estatutari en la categoria a la qual es concursa.

c. Per valorar els mèrits previstos en l’apartat A del barem: fotocòpia compulsada de la documentació que acrediti el nivell de català.

d. Per valorar els mèrits previstos en els apartats B1, B2 i B3 del barem: certificat original o còpia compulsada dels serveis prestats expedit per la gerència o per la direcció de gestió de la institució a la qual pertoqui. Aquest certificat ha d’especificar com a mínim les dades següents: categoria; tipus de nomenament (fix o temporal); si escau, si els serveis s’han prestat en el model tradicional de contingent i zona; situació (servei actiu, promoció interna temporal, serveis especials, excedència per cura de familiars, excedència per raó de violència de gènere, comissió de serveis, serveis sota un altre règim jurídic, excedència per prestar serveis al sector públic, etc.); dates en què s’han prestat els serveis, indicant-ne els dies o el nombre d’hores quan es tracti de personal de reforços amb nomenament específic per a la prestació d’atenció continuada.

e. La gerència de la destinació actual del concursant pot certificar prestacions de serveis anteriors a la incorporació a aquesta última, sempre que constin en el seu expedient personal o que els acrediti de manera fefaent.

f. Per valorar els mèrits previstos en l’apartat B4 del barem: certificat original o còpia compulsada dels serveis prestats en altres administracions públiques espanyoles o d’un estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu reconeguts a efectes d’antiguitat. Aquest certificat ha d’especificar com a mínim les dades següents: administració en la qual es varen prestar els serveis; tipus de relació jurídica (funcionari, estatutari, laboral); categoria, cos o escala; tipus de nomenament; dates en què es varen prestar els serveis, indicant els dies o el nombre d’hores quan es tracti de personal de reforços amb nomenament específic per a la prestació d’atenció continuada, i contengut funcional del lloc de feina.

4.2 Els concursants que estiguin en la situació administrativa de servei actiu o amb reserva de plaça han d’aportar —a més dels documents a què es refereix la base 4.1— una fotocòpia compulsada del document en què figuri la diligència de presa de possessió de la darrera plaça ocupada en propietat i, si escau, una fotocòpia compulsada del document que genera el dret a la reserva de plaça.

4.3 Els concursants que estiguin en la situació d’excedència sense reserva de plaça han d’aportar —a més dels documents a què es refereix la base 4.1— la documentació següent:

a. Fotocòpia compulsada de la resolució de la concessió de l’excedència.

b. Declaració de no haver estat separat del servei de qualsevol de les administracions públiques ni d’estar inhabilitat per acomplir funcions públiques.

c. El personal excedent procedent d’altres serveis de salut ha de presentar amb la resolució d’excedència un certificat que acrediti que continua en aquesta situació en la data de publicació d’aquesta resolució.

d. El personal excedent procedent del procés extraordinari de consolidació i provisió de places de personal estatutari en les institucions sanitàries de la Seguretat Social dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut establit per la Llei 16/2001 ha d’aportar una còpia del Butlletí Oficial de l’Estat en el qual es va publicar la concessió de l’excedència.

4.4 Els concursants que estiguin en la situació de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional han d’aportar —a més dels documents a què es refereix la base 4.1— una fotocòpia compulsada de la resolució de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i la corresponent a la presa de possessió.

4.5 Els concursants que procedeixin de la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d’una sentència ferma condemnatòria han d’adjuntar la sol·licitud per participar en el concurs un certificat de l’autoritat judicial que acrediti que s’ha complit la pena imposada.

4.6 La documentació acreditativa dels mèrits avaluables segons l’annex 2 ha d’anar grapada, ordenada i numerada segons l’ordre en què se citen els mèrits en el barem de l’annex 2.

4.7 Si, una vegada sol·licitada l’acreditació de mèrits, no es rep a temps el certificat sol·licitat, el concursant ha d’adjuntar una fotocòpia compulsada d’aquesta sol·licitud, en la qual ha de figurar llegible el segell del registre d’entrada, sense perjudici que posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— l’hagi d’aportar per unir-lo a l’expedient.

4.8 Quan l’idioma original dels certificats o de les acreditacions no sigui el català o el castellà, el concursant ha de presentar juntament amb l’original una traducció literal del contengut dels documents feta per un traductor jurat a un dels dos idiomes oficials.

4.9 El concursant queda vinculat a les dades que hagi fet constar en la sol·licitud. El domicili que hi figuri es considerarà l’únic vàlid a l’efecte de rebre notificacions i seran responsabilitat exclusiva del concursant els errors comesos en consignar el domicili i el fet de no haver comunicat qualsevol canvi de domicili.

4.10 En qualsevol moment del procés es pot sol·licitar formalment als concursants documentació addicional o els aclariments necessaris per comprovar els mèrits, els requisits o les dades al·legades, a més d’altres que es considerin necessaris per fer una inclusió o una valoració ajustades.

4.11 Es desestimaran sense cap més tràmit els documents que contenguin esmenes, guixades o raspadures sempre que no estiguin acreditades per alguna signatura autoritzada.

5. Admissió d’aspirants

5.1 Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, l’autoritat convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes provisionals d’aspirants admesos i d’aspirants exclosos del concurs de trasllats, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal <www.ibsalut.es>. En les llistes figuraran el document d’identitat i el nom i els llinatges, i en la llista d’exclosos figurarà també la causa de l’exclusió.

5.2 Els aspirants exclosos i els que no figurin en cap de les dues llistes disposen d’un termini de quinze dies naturals comptadors des de la data de publicació d’aquesta resolució per formular reclamacions —que no tendran caràcter de recurs— o per esmenar els defectes apreciats. No es considerarà com a esmena l’aportació de nous certificats de serveis prestats que no s’hagin aportat en el termini establit en la base 3.6. Una reclamació s’ha de considerar rebutjada si la persona interessada no apareix com a admesa en la resolució en la qual es publiquin les llistes definitives.

5.3 Una vegada vençut el termini per presentar reclamacions o esmenar defectes, l’autoritat convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes definitives d’admesos i d’exclosos del concurs de trasllats, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.

6. Resolució del concurs

6.1 Les places s’adjudicaran als concursants d’acord amb el barem de mèrits que figura en l’annex 2.

6. El còmput del temps de serveis prestats a què es refereix el barem acaba el dia en què es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6.2 Una vegada publicada la resolució a què es refereix la base 5.3, l’autoritat convocant dictarà la resolució provisional del concurs, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal <www.ibsalut.es> i en la qual figuraran el document d’identitat i el nom i els llinatges de cada concursant, a més de la puntuació que cadascú hagi obtengut i, si escau, la destinació adjudicada.

6.3 De conformitat amb els articles 18.2.2 i 18.3 del Reial decret llei 1/1999, els concursants disposen d’un termini de quinze dies naturals comptadors des de la data de publicació de la resolució provisional per formular reclamacions, que no tendran caràcter de recurs. Una reclamació s’ha de considerar rebutjada si la persona interessada no apareixen com a admesa en la resolució definitiva.

6.4 Una vegada vençut el termini per presentar reclamacions, l’autoritat convocant dictarà la resolució definitiva del concurs, que es publicarà de la mateixa manera que la provisional.

6.5 A fi d’agilitar la tramitació del procés, es poden dictar de manera independent i per categories diverses resolucions parcials del concurs de trasllats.

6.6 No es faran notificacions individualitzades, sinó que la publicació de la resolució definitiva servirà com a notificació a tots els concursants. Des de la data de publicació comencen a comptar els terminis establits perquè els organismes afectats duguin a terme les actuacions administratives oportunes.

6.7 Les places adjudicades són irrenunciables, llevat que la renúncia estigui motivada per l’obtenció d’una plaça en virtut de la resolució d’un procediment de mobilitat voluntària convocat per una altra administració pública, d’acord amb l’article 37.4 de la Llei 55/2003.

7. Cessament i presa de possessió

7.1 Els concursants que hagin obtengut una plaça han de cessar en la plaça que estiguin ocupant en el termini dels tres dies hàbils següents a la data de publicació de la resolució definitiva.

7.2 La presa de possessió de la nova plaça s’ha d’efectuar en els terminis següents: dins dels tres dies hàbils següents a la data de cessament si ambdues places estan ubicades al mateix municipi; en quinze dies hàbils si estan ubicades a municipis diferents però a la mateixa àrea de salut; en un mes si estan ubicades en un municipi i en una àrea de salut diferents o quan impliqui un canvi de servei de salut. Excepte quan la resolució del concurs impliqui el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió —i, si escau, la pròrroga d’aquest— té la consideració de servei actiu, per la qual cosa s’han de percebre els havers corresponents amb càrrec a la plaça de destinació.

7.3 Si l’adjudicatari, en el moment de la presa de possessió, ocupa una plaça al Servei de Salut de les Illes Balears en règim de comissió de serveis, aquesta destinació serà la que es tendrà en compte a l’hora d’aplicar els terminis per a la presa de possessió establits en el punt precedent.

7.4 Si l’adjudicació de la plaça implica reingressar al servei actiu, el termini per prendre possessió és d’un mes comptador des de la data de publicació de la resolució definitiva del concurs.

7.5 El personal que estigui en una situació administrativa que suposi el dret a la reserva de plaça pot optar per quedar en la mateixa situació, cosa que ha de comunicar per escrit dins del termini per prendre possessió. En cas contrari, s’ha d’incorporar a la plaça adjudicada.

7.6 El còmput del termini per prendre possessió s’inicia quan acabin els permisos, les llicències, les vacances, les situacions d’incapacitat temporal o qualsevol altra circumstància en la qual estigui el personal estatutari que, tot i mantenint la situació de servei actiu, impedeixi que presti servei de manera efectiva. Qualsevol concursant que hagi obtengut una plaça està obligat a comunicar per escrit aquestes circumstàncies al Servei de Salut i a adjuntar-hi la documentació que ho acrediti.

7.7 No obstant el que s’ha exposat més amunt, en els supòsits d’excedència per cura de fills o familiars, per serveis especials, per permís de maternitat o paternitat, o risc per lactància o durant l’embaràs, la persona afectada pot prendre possessió en la data que declari la voluntat d’incorporar-se a la plaça adjudicada, encara que no s’hi incorpori de manera efectiva. En aquests casos ha de comunicar per escrit aquestes circumstàncies als centres afectats (lloc definitiu en el qual cessa i lloc del qual pren possessió) aportant la documentació que acrediti els motius al·legats.

7.8 En virtut de l’article 37.5 de la Llei 55/2003, s’entén que qui no s’incorpori a la plaça obtenguda en el termini establit (o en la pròrroga corresponent) sol·licita l’excedència voluntària per interès particular com a personal estatutari, i serà declarat en aquesta situació. No obstant això, es pot deixar sense efecte aquesta situació si l’autoritat convocant —amb l’audiència prèvia de la persona interessada— considera que hi ha causes prou justificades per fer-ho. En aquest cas, la persona interessada s’ha d’incorporar a la nova destinació tan aviat com deixin de concórrer-hi les causes que en el seu moment ho hagin impedit.

7.9 Els concursants que no obtenguin plaça en aquest concurs es mantendran en la situació i en la destinació que ocupen, a excepció dels reingressades provisionalment, que —sempre que hagin sol·licitat totes les places convocades en la seva categoria, àrea de salut i modalitat— podran optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places que no s’hagin adjudicat com a conseqüència de la resolució del concurs, o bé passar a la situació d’excedència voluntària.

7.10 Els trasllats derivats d’aquest concurs tenen caràcter voluntari i no generen cap dret a rebre l’abonament de cap tipus d’indemnització.

ANNEX 2
Barem

A. Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)

1. Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) i els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports o els que hagi declarat equivalents, corresponents relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts, d’acord amb els criteris següents:

  • Certificat del nivell B1: 1 punt.
  • Certificat del nivell B2: 2 punts.
  • Certificat del nivell C1: 3 punts.
  • Certificat del nivell C2: 4 punts.
  • Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

2. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s’acumula la de l’altre certificat que s’aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valora amb 1 punt. Si hi ha dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que se li ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a l’òrgan competent de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

B. Experiència professional (màxim, 95 punts)

1. Serveis prestats com a personal estatutari en la mateixa categoria a la qual es concursa: 0,2 punts per cada mes complet.

2. Serveis prestats com a personal estatutari en categories diferents d’aquella a la qual es concursa: 0,1 punts per cada mes complet.

3. Serveis prestats en el model tradicional de contingent o de zona, en una categoria diferent d’aquella a la qual es concursa: 0,05 punts per cada mes complet.

4. Serveis prestats a qualsevol administració pública espanyola o d’un estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu ocupant places amb el mateix contengut funcional que la plaça a la qual es concursa: 0,025 punts per cada mes complet.

Notes:

a. En cas d’empat en la puntuació total del barem, es resoldrà a favor del concursant que faci més temps que treballa com a personal estatutari fix en la categoria des de la qual concursa. Si es manté l’empat, es resoldrà a favor del concursant amb més temps de serveis prestats en la categoria des de la qual concursa. Si encara així l’empat persisteix, es resoldrà a favor de l’antiguitat reconeguda, és a dir, el temps més llarg de serveis prestats d’acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre. Finalment, l’empat es resoldria a favor del concursant de més edat.

b. Si coincideixen en el temps diversos períodes de serveis prestats, només se’n valorarà un. Si els serveis coincidents es poden valorar en diferents apartats del barem, només es computarà el més favorable. Dins cada any natural no es poden valorar més de dotze mesos de serveis prestats.

c. El temps de permanència en una situació que suposi el dret a la reserva de plaça (comissió de serveis, serveis especials, excedència per cura de familiars, etc.) es quantificarà com a serveis prestats a la plaça reservada.

d. El temps de permanència en la situació de promoció interna temporal es computarà així:

  • Els serveis prestats en la situació de promoció interna temporal en la mateixa categoria que aquella a la qual es concursa es quantificaran com a serveis prestats en aquesta categoria.
  • Els serveis prestats en la situació de promoció interna temporal en una categoria diferent d’aquella a la qual es concursa es quantificaran com a serveis prestats en la categoria d’origen.

e. A l’efecte de computar els serveis prestats referits al personal de reforços amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeixerà un mes complet de serveis prestats calculant-ho segons aquestes regles:

  • Un mes o la part que correspongui proporcionalment per cada 150 hores (o fracció) treballades.
  • Si dins d’un mes natural s’han fet més de 150 hores, només es pot valorar un mes de serveis prestats, de manera que l’excés d’hores treballades no es pot aplicar per computar serveis prestats establits en la regla anterior.

f. Tenen la consideració de serveis prestats com a personal estatutari en la categoria respectiva els serveis prestats amb contracte laboral en les categories estatutàries corresponents.

g. El còmput del temps de serveis prestats a què es refereix el barem acaba en la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX 3
Places que s’ofereixen en el concurs de trasllats

Categoria: facultatiu/facultativa especialista d’àrea de ginecologia

Codi de la plaça        Localitat         Centre de treball / ZBS                               Vacants

05701                          Palma             Hospital Universitari Son Espases                   4

05703                          Palma             Hospital Son Llàtzer                                         1

05704                          Manacor        Hospital de Manacor                                         2

05710                          Eivissa            Hospital Can Misses                                        2

Categoria: facultatiu/facultativa especialista d’àrea de cirurgia pediàtrica

Codi de la plaça        Localitat         Centre de treball / ZBS                               Vacants

02701                          Palma             Hospital Universitari Son Espases                   2

Categoria: facultatiu/facultativa especialista d’àrea d’angiologia i cirurgia vascular

Codi de la plaça        Localitat         Centre de treball / ZBS                               Vacants

02001                          Palma             Hospital Universitari Son Espases                  1

Documents adjunts