Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 304425
Decret 26/2023 de 8 de maig, pel qual es creen noves categories de personal estatutari en l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Preàmbul

L'article 31.3 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears atribueix a la comunitat autònoma la competència per al desenvolupament legislatiu i l'execució en matèria de l'estatut del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de l'Administració local.

L'article 15.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, preveu que en l'àmbit de cada servei de salut s'estableixin, es modifiquin o se suprimeixin les categories de personal estatutari d'acord amb les previsions del capítol XIV i, si escau, de l'article 13 d'aquesta Llei.

A més, l'article 15.2 d'aquesta Llei estableix que correspon al Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat aprovar un catàleg homogeni en el qual s'estableixin les equivalències de les categories professionals dels serveis de salut. A aquest efecte, cada servei de salut ha de comunicar al Ministeri les categories de personal estatutari existents en aquell, i també la modificació, la supressió i la creació de noves categories, a fi d'elaborar —si escau— aquest quadre d'equivalències i a homologar-lo de conformitat amb l'article 37.1.

Per un altre costat, el Reial decret 184/2015, de 13 de març, regula el catàleg homogeni d'equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment d'actualització amb la finalitat de facilitar i garantir la mobilitat dels professionals del Sistema Nacional de Salut.

En l'àmbit de les Illes Balears, la disposició addicional primera de la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, estableix que la creació, la modificació i la supressió de categories de personal estatutari en l'àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears s'han d'efectuar per mitjà d'un decret del Consell de Govern, d'acord amb les previsions del capítol XIV i, si escau, de l'article 13 de la Llei 55/2003.

D'altra banda, cal que l'Administració sanitària dugui a terme constantment una adaptació organitzativa per adequar-se a les noves necessitats i per millorar la qualitat de l'assistència, la qual cosa implica unes categories professionals adequades i adaptades a les necessitats del moment i que incorporin les persones que estiguin més preparades professionalment per cobrir aquestes necessitats.

En l'àmbit del personal estatutari sanitari de formació universitària es creen les categories de metge/metgessa d'emergències (subgrup A1); metge/metgessa de cures pal·liatives (subgrup A1) i metge/metgessa d'hospitalització a domicili (subgrup A1).

En l'àmbit del personal estatutari de gestió i serveis de formació universitària es creen les categories tècnic/tècnica en ciències de la informació (subgrup A1); tècnic/tècnica en assessorament lingüístic (subgrup A1); i tècnic/tècnica en activitat física (subgrup A1).

En l'àmbit del personal estatutari sanitari de formació professional es creen les categories tècnic/tècnica superior especialista en audiologia protètica (subgrup C1) i tècnic/tècnica superior especialista en ortopròtesis i productes de suport (subgrup C1).

D'altra banda, es crea la categoria auxiliar de transport sanitari com a personal estatutari de gestió i serveis pertanyent al grup d'altres agrupacions.

En el capítol II es modifiquen les funcions de la categoria professional conductor/conductora, en ocasió del pronunciament que conté la Sentència núm. 484/2020, de 14 d'octubre, del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. També es modifica la titulació d'ingrés exigible a la categoria tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació.

Finalment, aquest decret preveu el procediment per integrar les noves categories en altres existents i la valoració dels serveis prestats.

També es modifiquen la denominació, les funcions i els requisits de titulació de les categories professionals de tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació i de la categoria de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació, amb la intenció de assimilar-les a les escales funcionarials creades per la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de la Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Les disposicions finals d'aquest decret regulen diferents procediments extraordinaris d'integració, la modificació de les plantilles orgàniques i les retribucions de les noves categories, alhora que detall la valoració dels serveis prestats en les categories d'origen.

Aquest decret és coherent amb els principis de bona regulació establerts per l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com als principis de qualitat i simplificació previstos a l' article 49.1 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears. També és conforme als principis de necessitat i eficàcia, perquè compleix allò que preveu l'article 15 de la Llei 55/2003, segons el qual en l'àmbit de cada servei de salut s'han d'establir, modificar o suprimir les categories de personal estatutari. D'aquesta manera compleix igualment el que estableix el Reial decret 184/2015, de 13 de març, pel qual es regula el catàleg homogeni d'equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment de la seva actualització, perquè aquest decret facilitarà i garantirà la mobilitat dels professionals del Sistema Nacional de Salut.

També és conforme aquest decret al principi de proporcionalitat, perquè conté la regulació imprescindible per assolir els objectius establerts, i igualment s'ajusta al principi de seguretat jurídica, perquè és plenament coherent amb l'ordenament jurídic d'àmbit estatal i autonòmic perquè desplega adequadament les previsions legals vigents dirigides a garantir la mobilitat del personal estatutari dels serveis de salut.

Pel que fa al principi d'eficiència, aquest decret suposa una eina fonamental de cohesió i racionalització dels processos de mobilitat en el Sistema Nacional de Salut.

Finalment, per tal de complir el principi de transparència, en la fase d'avantprojecte ha estat sotmès als tràmits de consulta pública prèvia, audiència i informació pública. Igualment n'han emès informes l'Institut Balear de la Dona, el Consell de Salut de les Illes Balears, el Consell Econòmic i Social de les Illes Balears, la Comissió de Personal de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Consultiu de les Illes Balears.

Aquest decret s'aprova havent-ho negociat prèviament amb les organitzacions sindicals més representatives presents en la Mesa Sectorial de Sanitat del Servei de Salut, d'acord amb el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

En virtut de les consideracions anteriors i d'acord amb el Consell Consultiu, a proposta de la Consellera de Salut i Consum i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 8 de maig de 2023,

DECRET

Capítol I Disposicions generals

Article 1 Objecte

L'objecte d'aquest decret és crear diverses categories de personal estatutari en l'àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears i regular els requisits de titulació, les funcions i les retribucions, preveure'n —si escau— la integració i canviar les funcions i els requisits de titulació de algunes categories professionals.

Article 2 Règim jurídic

A les categories creades per aquest decret els és aplicable el règim previst pel Reial decret legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, i per la normativa aplicable al personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

 

Capítol II Creació de noves categories

Article 3 Creació de la categoria metge/metgessa d'emergències

1. Es crea la categoria metge/metgessa d'emergències com a personal estatutari sanitari de l'article 6.2.a) de la Llei 55/2003 en l'àmbit de la Gerència d'Atenció d'Urgències 061 del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Grup de classificació: subgrup A1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: títol universitari oficial de grau o llicenciatura en Medicina amb l'especialitat de Medicina Familiar i Comunitària; o el certificat previst per l'article 3 del Reial decret 853/1993, de 4 de juny; o algun dels títols, certificats o diplomes a què fa referència l'article 30 de la Directiva 93/16/CEE, l'enumeració dels quals figura en l'apartat 1 de la Comunicació 96/C 363/04, de la Comissió Europea; o algun dels certificats prevists per l'article 36.4 d'aquesta Directiva, o bé el títol de medicina amb l'especialitat de Medicina Interna, Medicina Intensiva o Anestèsia.

4. Altres requisits: a més de tenir la titulació exigida, cal superar unes proves d'aptitud sobre reanimació cardiopulmonar i atenció a pacients politraumatitzats en els termes que es detallin en cada convocatòria.

5. Funcions: les previstes per als metges d'emergències en la Resolució de 26 de juliol de 1999 de la Presidència Executiva de l'Institut Nacional de la Salut per la qual es creen els llocs de personal sanitari als centres coordinadors d'urgència i a les unitats mòbils d'emergència (BOE núm. 190, de 10 d'agost de 1999) i qualsevol altra relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

6. Retribucions: les mateixes que corresponguin a la categoria estatutària metge/metgessa d'urgència d'atenció primària.

7. Integració

7.1. El personal de la Gerència d'Atenció d'Urgències 061 del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret estigui prestant servei en alguna plaça de la categoria estatutària metge/metgessa d'urgències d'atenció primària s'integrarà automàticament en la categoria estatutària metge/metgessa d'emergències sempre que tengui la titulació oficial corresponent i acompleixi les funcions pròpies de la nova categoria. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

7.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en la plantilla orgànica de la Gerència d'Atenció d'Urgències 061.

Article 4 Creació de la categoria metge/metgessa de cures pal·liatives

1. Es crea la categoria metge/metgessa de cures pal·liatives com a personal estatutari sanitari de l'article 6.2.a) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: subgrup A1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: títol universitari oficial de grau o llicenciatura en Medicina juntament amb la titulació d'alguna de les especialitats mèdiques següents: Anestesiologia i Reanimació, Geriatria, Medicina Familiar i Comunitària, Medicina Interna, Oncologia Mèdica o Oncologia Radioteràpica, Hematologia, Pediatria; o la certificació prevista en l'article 3 del Reial decret 853/1993, de 4 de juny, sobre exercici de les funcions de metge de Medicina General en el Sistema Nacional de Salut; o algun dels títols, certificats o diplomes a què fa referència l'article 30 de la Directiva 93/16/CEE, l'enumeració dels quals figura en l'apartat 1 de la Comunicació 96/C 363/04, de la Comissió Europea, o bé algun dels certificats prevists per l'article 36.4 d'aquesta Directiva.

4. Funcions:

- Facilitar l'assistència integral que requereixin les persones en situació avançada i/o terminal i els seus i les seves familiars, intervenint en el procés d'atenció continuada que requereixen, en un sistema integral de cures pal·liatives per mitjà del suport i l'assessoria a professionals de l'atenció primària i l'atenció hospitalària, la intervenció assistencial directa en els casos en què hi resulti necessari, a més de facilitar la coordinació entre l'atenció hospitalària i l'atenció primària i la gestió i la coordinació de llits i recursos, tant els hospitalaris com d'altres disponibles en el Servei de Salut.

- Desenvolupar activitats de caràcter preventiu i assistencial, de promoció de la salut, docent, investigador/a o administratiu/va, i, en general, totes les activitats encaminades a l'atenció òptima dels o de les pacients que presentin alguna patologia que requereixi cures pal·liatives en processos d'atenció a pacients amb malaltia avançada i/o terminal.

- Qualsevol altra funció relacionada amb les descrites que se'ls assigni reglamentàriament o vengui determinada per una gestió més eficient.

5. Retribucions: les mateixes que corresponguin al personal facultatiu especialista d'àrea del Servei de Salut de les Illes Balears.

6. Integració

6.1. El personal estatutari dels centres sanitaris del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria personal facultatiu especialista d'àrea o de medicina de família que en entrar en vigor aquest decret acompleixi les funcions que s'assignen a la categoria que es crea a les unitats de cures pal·liatives i als equips de suport domiciliari s'integrarà automàticament en la categoria estatutària metge/metgessa de cures pal·liatives sempre que tengui la titulació oficial corresponent. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

6.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de les gerències territorials afectades.

Article 5 Creació de la categoria metge/metgessa d'hospitalització a domicili

1. Es crea la categoria metge/metgessa d'hospitalització a domicili en l'àmbit de l'atenció especialitzada dels centres sanitaris del Servei de Salut de les Illes Balears com a personal estatutari sanitari de l'article 6.2.a) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: subgrup A1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: títol universitari oficial de grau o llicenciatura en Medicina juntament amb la titulació d'alguna de les especialitats mèdiques següents: Medicina Familiar i Comunitària, Geriatria o Medicina Interna; o la certificació prevista en l'article 3 del Reial decret 853/1993, de 4 de juny, sobre exercici de les funcions de metge de medicina general en el Sistema Nacional de Salut; o algun dels títols, certificats o diplomes a què fa referència l'article 30 de la Directiva 93/16/CEE, l'enumeració dels quals figura en l'apartat 1 de la Comunicació 96/C 363/04, de la Comissió Europea, o bé algun dels certificats prevists per l'article 36.4 d'aquesta Directiva.

4. Altres requisits: permís de conduir de la classe B, o equivalent.

5. Funcions: el personal d'aquesta categoria professional s'integrarà en les unitats o serveis d'hospitalització a domicili en l'àmbit de les institucions sanitàries hospitalàries del Servei de Salut de les Illes Balears i durà a terme les funcions i activitats inherents o derivades de l'assistència mèdica directa als pacients al seu domicili, a més del seguiment d'aquests, en col·laboració i coordinació amb la resta dels serveis hospitalaris i de l'atenció primària, si escau, de l'àrea sanitària corresponent.

6. Amb caràcter general, el personal de la categoria metge/metgessa d'hospitalització a domicili ha d'acomplir les funcions següents:

- Valorar les sol·licituds d'ingrés de pacients en una unitat d'hospitalització a domicili que procedeixin de l'atenció primària o de l'atenció hospitalària, i decidir-ne l'ingrés quan sigui procedent.

- Respondre dins del termini i en la forma escaient les interconsultes d'altres professionals de l'atenció primària o de l'atenció hospitalària.

- Prestar assistència sanitària als o a les pacients ingressats a càrrec de la unitat d'hospitalització a domicili, al seu domicili i dins de l'horari de la unitat, tant en les visites programades com en les urgents.

- Decidir i organitzar el trasllat dels o de les pacients que ho requereixin des del seu domicili i fins a un centre hospitalari per a les exploracions complementàries necessàries, administrar-li tractaments o ingressar-los-hi quan les circumstàncies assistencials ho aconsellin.

- Informar el o la pacient i/o, si escau, els seus i les seves familiars sobre el procés clínic, les exploracions complementàries, el diagnòstic, les possibilitats de tractament i les actuacions previstes, els riscs i altres possibilitats de tractament, a més d'altres aspectes que afectin l'evolució del procés.

- Una vegada completada l'assistència, expedir el comunicat d'alta del o de la pacient a la unitat d'hospitalització a domicili i entregar-li una còpia de l'informe clínic d'alta.

- Elaborar la resta dels informes establerts per la normativa aplicable en els casos en què pertoqui.

- Supervisar el procés assistencial i formatiu del personal que estigui a càrrec seu.

- Gestionar de manera responsable, eficaç i eficient els recursos assignats.

- Participar en el desenvolupament i en el manteniment dels sistemes d'informació del centre hospitalari relacionats amb la seva activitat.

- Participar en els programes de recerca, en el pla de formació i en les activitats de millora de la qualitat i seguretat del o de la pacient que estiguin relacionats amb la seva activitat assistencial.

- Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

- La prestació de serveis d'aquesta categoria es desenvoluparà al domicili del o de la pacient dins la demarcació territorial de l'àrea sanitària corresponent i a l'hospital de referència.

7. Retribucions: les mateixes que corresponguin al personal facultatiu especialista d'àrea del Servei de Salut de les Illes Balears.

8. Integració

8.1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret estigui prestant servei en alguna de les unitats o dispositius d'hospitalització a domicili en el Servei de Salut de les Illes Balears s'integrarà automàticament en la categoria estatutària metge/metgessa d'hospitalització a domicili sempre que tengui la titulació oficial corresponent i acompleixi les funcions pròpies d'aquesta categoria. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

8.2. Les places afectades per aquest procés d'integració que pertanyin a altres categories s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de personal estatutari de cadascun dels centres afectats.

Article 6 Creació de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació

1. Es crea la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació com a personal estatutari de gestió i serveis de l'article 7.2.a) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: subgrup A1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: grau en Periodisme, en Comunicació Audiovisual o en Publicitat i Relacions Públiques; o títol universitari oficial equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliti per exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a la categoria professional, o bé el títol de grau o llicenciatura a l'àrea d'Arts i Humanitats o Ciències Socials i Jurídiques.

4. Funcions: coordinar les relacions amb els mitjans de comunicació; implementar les accions de comunicació interna, externa i amb l'entorn social en les institucions sanitàries, i, en general, la funcions de nivell superior pròpies de la professió relacionades amb les activitats de comunicació i relacions informatives.

5. Retribucions: les mateixes que corresponguin a la categoria tècnic/tècnica superior d'administració i gestió.

6. Integració

6.1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret estigui prestant serveis en alguna plaça del grup tècnic de la funció administrativa s'integrarà automàticament en la categoria professional de tècnic/tècnica en ciències de la informació sempre que tingui la titulació oficial corresponent i acompleixi les funcions de la nova categoria. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

6.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de les gerències territorials afectades.

Article 7 Creació de la categoria tècnic/tècnica en assessorament lingüístic

1. Es crea la categoria tècnic/tècnica en assessorament lingüístic com a personal estatutari de gestió i serveis de l'article 7.2.a) de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marco del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Grup de classificació: subgrup A1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: títol de grau o llicenciatura a l'àrea d'Arts i Humanitats o Ciències Socials i Jurídiques juntament amb el nivell de coneixements de català corresponent al certificat de nivell C2 (nivell domini) i el certificat de llenguatge administratiu (LA). Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o bé els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del conseller de Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

4. Funcions:

- Assessorar el personal del Servei de Salut de les Illes Balears en qüestions lingüístiques relatives als dos idiomes oficials.

- Corregir, tant a català com en espanyol, els documents administratius, protocol·laris, tècnics i de comunicació que generi la gerència corresponent del Servei de Salut de les Illes Balears i traduir-los quan calgui disposar-ne en les dues llengües oficials de les Illes Balears.

- Adaptar el disseny i el format de tots aquests documents a les normes d'estil vigents a la Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

5. Retribucions: les mateixes que corresponguin a la categoria tècnic/tècnica superior d'administració i gestió.

6. Integració

6.1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret estigui prestant serveis en alguna plaça del grup tècnic de la funció administrativa s'integrarà automàticament en la categoria professional tècnic/tècnica en assessorament lingüístic sempre que tengui la titulació corresponent i exerceixi les funcions de la nova categoria. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

6.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de les gerències territorials afectades.

Article 8 Creació de la categoria tècnic/tècnica en educació física

1. Es crea la categoria tècnic/tècnica en educació física com a personal estatutari de gestió i serveis de l'article7.2. a (apartat 1r) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: subgrup A1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: grau en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport o un títol universitari oficial equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliti per exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a la categoria.

4. Funcions:

- Analitzar, planificar, implementar, controlar i avaluar de manera tecnicocientífica l'exercici físic com a eina complementària i integradora en els tractaments de caràcter sanitari d'acord amb les pautes, les recomanacions, el criteri i/o la prescripció dels i de les professionals sanitaris/àries.

- Assessorar i orientar els pacients en la pràctica fisicoesportiva més adequada al seu estat de salut d'acord amb les pautes i les recomanacions de la resta de professionals sanitaris.

- Participar en la promoció i la protecció de la salut de les persones garantint que l'educació física, l'activitat física i l'esport es facin en condicions adequades.

- Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

5. Retribucions: les mateixes que corresponguin a la  categoría profesional de tècnic/tècnica superior d' administració i gestió.

Article 9 Creació de la categoria tècnic/tècnica superior especialista en audiologia protètica

1. Es crea la categoria tècnic/tècnica superior especialista en audiologia protètica classificada com a personal estatutari sanitari de formació professional de l'article 6.2.b) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: subgrup C1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: títol de tècnic/tècnica superior en Audiologia Protètica establert pel Reial decret 1685/2007, de 14 de desembre, o un títol equivalent.

4. Funcions: les pròpies de la seva titulació i qualsevol altra relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

5. Retribucions: les mateixes que corresponguin a les categories estatutàries de tècnic/tècnica superior especialista (subgrup C1) del Servei de Salut de les Illes Balears.

6. Integració

6.1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret acompleixi les funcions pròpies d'aquesta categoria s'integrarà automàticament en la categoria estatutària tècnic/tècnica superior especialista en audiologia protètica sempre que tengui la titulació oficial corresponent. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

6.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de personal estatutari de cadascun dels centres afectats.

Article 10 Creació de la categoria tècnic/tècnica superior especialista en ortopròtesis i productes de suport

1. Es crea la categoria tècnic/tècnica superior especialista en ortopròtesis i productes de suport classificada com a personal estatutari sanitari de formació professional de l'article 6.2.b) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: subgrup C1.

3. Titulació exigida per accedir-hi: títol de tècnic/tècnica superior en Ortopròtesis i Productes de Suport establert pel Reial decret 905/2013, de 22 de novembre, o un títol equivalent.

4. Funcions: les pròpies de la seva titulació i qualsevol altra relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

5. Retribucions: les mateixes que corresponguin a les categories estatutàries de tècnic/tècnica superior especialista (subgrup C1) del Servei de Salut de les Illes Balears.

6. Integració

6.1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret acompleixi les funcions pròpies d'aquesta categoria s'integrarà automàticament en la categoria estatutària tècnic/tècnica superior especialista en ortopròtesis i productes de suport sempre que tengui la titulació oficial corresponent. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

6.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de personal estatutari de cadascun dels centres afectats.

Article 11 Creació de la categoria tècnic/tècnica de transport sanitari

1. Es crea la categoria tècnic/tècnica de transport sanitari classificada com a personal estatutari de gestió i serveis de l'article 7.2.c) de la Llei 55/2003.

2. Grup de classificació: agrupacions professionals de la disposició addicional sisena del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

3. Titulació exigida per accedir-hi: per l'accés a aquesta categoria professional no s'exigeix cap titulació acadèmica.

4. Altres requisits: permís de conduir de la classe B, o equivalent.

5. Funcions: manteniment del vehicle sanitari i del seu material, col·laboració en la prestació d'assistència sanitària a els pacients i trasllat correcte de pacients a centres sanitaris, com també qualsevol altra relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

6. Retribucions: les mateixes que corresponguin a la categoria de zelador/zeladora.

7. Integració

7.1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret acompleixi les funcions pròpies d'aquesta categoria s'integrarà automàticament en la categoria estatutària tècnic/tècnica de transport sanitari sempre que tengui la titulació oficial corresponent. Per a això s'expedirà el nomenament fix o temporal corresponent. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

7.2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents en les plantilles orgàniques de personal estatutari de cadascun dels centres afectats.

7.3. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, que tingui la condició de personal estatutari fix de la categoria professional de conductor/conductora (subgrup C2) i les places de personal estatutari temporal incloses en els processos selectius d'estabilització no estan afectats pels procediment d'integració previstos en aquest apartat 7.

 

Capítol III Modificació de les funcions de la categoria professional conductor/conductora i de la categoria tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació

Article 12 Modificació de les funcions de la categoria professional conductor/conductora

Es modifiquen les funcions de la categoria personal estatutari conductor/conductora, que passen a ser les següents:

- Conduir vehicles destinats al transport de persones, correspondència o material d'acord amb les instruccions rebudes, emplenar la documentació necessària a aquest efecte i repartir el material o la correspondència que transporti (o col·laborar en el repartiment).

- Col·laborar amb el personal sanitari en les funcions auxiliars que li siguin assignades.

- Aplicar durant la conducció els seus coneixements i la seva destresa per evitar moviments bruscs que puguin perjudicar les persones, la correspondència o el material transportats.

- Mantenir en estat preventiu el vehicle controlant diàriament els nivells d'aigua, oli i líquid de frens.

- Mantenir sanejat el vehicle i encarregar-se de la neteja interna i externa durant el seu torn de feina.

- Mantenir la dotació del material tot seguint les ordres del personal sanitari.

- Dur a terme les reparacions dels vehicle que no requereixin elements de taller, i, en els casos en què calgui, comunicar l'avaria.

- Mantenir informat al Centre Coordinador d'Urgències del 061 sobre la seva localització i en acabar cada servei emetre un avís pels mitjans disponibles en aquest moment.

- Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors per raó del contingut i la finalitat.

Article 13. Modificació de la denominació, de les funcions i dels requisits de titulació de les categories professionals de tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació i de la categoria de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació

1. La categoria de tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació, que pertany al Subgrup A1 de classificació professional com a personal estatutari de gestió i serveis de formació universitària en els termes de l'article 7.2 a (apartat 1r) de la Llei 55/2003 i de l'article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, canvia la seva denominació per la de tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions i li correspon exercir el desenvolupament de funcions superiors d'assessorament, planificació, coordinació, anàlisi, programació i operació dels sistemes informàtics i de telecomunicació del Servei de Salud de les Illes Balears.

2. Per accedir a la categoria professional de tècnic/tècnica superior de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions cal tenir el títol de grau en l'àmbit de la enginyeria informàtica o llicenciatura en informàtica, el títol d'enginyer/enginyera de telecomunicacions (pre-Bolonya) o el títol que habiliti per a l'exercici d'aquesta professió regulada.

En tot cas, es consideren inclosos en l'àmbit de l'enginyeria informàtica els graus següents:

- Grau en enginyeria informàtica

- Grau en enginyeria informàtica en enginyeria de computadors

- Grau en enginyeria informàtica– enginyeria de computadors

- Grau en enginyeria informàtica en computació

- Grau en enginyeria informàtica en sistemes d'informació

- Grau en enginyeria informàtica de gestió i sistemes d'informació

- Grau en enginyeria informàtica en tecnologies de la informació

- Grau en enginyeria informàtica de serveis i aplicacions

- Grau en enginyeria informàtica de serveis

- Grau en enginyeria informàtica del software

- Grau en enginyeria informàtica– enginyeria del software

- Grau en enginyeria informàtica– tecnologies informàtiques

- Grau en enginyeria informàtica i tecnologies virtuals

3. La categoria de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació, que pertany al Subgrup A2 de classificació professional com a personal estatutari de gestió i serveis de formació universitària en els termes de l'article 7.2 a (apartat 2n) de la Llei 55/2003 i de l'article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, canvia la seva denominació per la de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació i telecomunicacions i li correspon exercir el desenvolupament de funcions tècniques d'anàlisi, programació i operació dels sistemes informàtics i de telecomunicació.

4. Per accedir a la categoria professional de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació cal tenir el títol de grau en l'àmbit de la enginyeria informàtica, primer cicle d'enginyeria en informàtica, diplomatura en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica de sistemes, enginyeria tècnica en informàtica de gestió, el títol d'enginyer/enginyera de telecomunicacions (pre-Bolonya), el títol d'enginyer/enginyera tècnica de telecomunicacions (pre-Bolonya) o el títol que habiliti per a l'exercici d'aquesta professió regulada.

En tot cas, es consideren inclosos en l'àmbit de l'enginyeria informàtica el graus indicats a l'apartat 2.

Disposició addicional primera Procediments d'integració i valoració dels serveis prestats

1. La Direcció General del Servei de Salut establirà el procediment d'integració directa del personal temporal en les categories a les quals fa referència aquest decret en els casos en què això estigui previst.

2. En els processos de provisió i selecció per accedir a places de les noves categories, els serveis prestats en la categoria d'origen tindran amb caràcter general la consideració de prestats exclusivament en la categoria d'integració de què es tracti.

Disposició addicional segona Modificació de les plantilles orgàniques autoritzades

Des del moment en què entri en vigor aquest decret, de conformitat amb el seu contingut s'aniran modificant les plantilles orgàniques autoritzades dels centres estatutaris afectats autoritzant el nombre de places necessàries de cadascuna de les noves categories.

Disposició addicional tercera Retribucions de les noves categories

1. Les retribucions corresponents a les noves categories que es creen en virtut d'aquest decret es fixen per referència a les retribucions que, en la data en què entri en vigor, estan establertes i resulten aplicables per a les categories existents que s'indiquen en cada cas.

2. No obstant això, a partir de l'entrada en vigor d'aquest decret s'ha d'entendre que cada categoria estatutària té les seves retribucions pròpies i que aquestes en cap cas vincularan la resta de categories.

Disposició addicional quarta. Integració extraordinària del personal de la categoria de tècnic/tècnica superior especialista en sistemes i tecnologies de la informació

1. El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en el moment en què entri en vigor aquest decret pertanyi a la categoria del Grup Administratiu de la Funció Administrativa i acompleixi funcions corresponents a la categoria de tècnic/tècnica superior especialista en sistemes i tecnologies de la informació s'ha d'integrar automàticament en aquesta darrera categoria, sempre que tingui la titulació oficial corresponent. A aquest efecte, s'han d'expedir els nomenaments fixos o temporals corresponents. Qui s'integri en la nova categoria perdrà la seva categoria d'origen.

2. Les places afectades per aquest procés d'integració s'han d'amortitzar i reconvertir en places corresponents a la nova categoria. A aquest efecte, cal fer les modificacions corresponents a les plantilles orgàniques de les gerències territorials afectades.

Disposició final primera Desplegament normatiu

Es faculta el director general del Servei de Salut per dictar les disposicions necessàries per desplegar aquest decret.

Disposició final segona Entrada en vigor

Aquest decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 8 de maig de 2023

 

La presidenta

La consellera de Salut i Consum

Patricia Gómez Picard

Francesca Lluch Armengol i Socias