Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 216896
Aprovació de les bases i convocatòria del procés selectiu per a la constitució d’una borsa de treball de personal laboral amb categoria d'informador turístic per l’Ajuntament de Ferreries
Es fa públic que mitjançant Decret de Batlia núm. 234/2024, de data 5 d'abril de 2024, s'ha resolt:
Primer. APROVAR les bases i la convocatòria del procés selectiu, mitjançant el procediment de concurs, per a poder contractar a personal laboral de l'Ajuntament de Ferreries per a un lloc d'informador/a turístic.
Aquesta borsa anul·la la vigència de les anteriors existents a l'Ajuntament de Ferreries, corresponents als llocs de feina que s'especifiquen.
Segon. PUBLICAR aquesta resolució al BOIB, de conformitat amb el contingut de les bases esmentades, per a coneixement general i als efectes que corresponguin.
"Bases que han de regir la convocatòria per a la constitució d'una borsa de treball de personal laboral amb categoria d'informador turístic per l'Ajuntament de
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la constitució d'una borsa de treball, pel procediment de concurs de mèrits, per fer front a les necessitats temporals de personal en la categoria d'Informador Turístic de l'Ajuntament de Ferreries, en règim laboral.
Les tasques a realitzar són les d'atenció al turista a l'oficina d'informació turística ubicada a Cala Galdana, i que es poden resumir en les següents:
2. Condicions i requisits que han de complir les persones aspirants
Per ser admeses, les persones aspirants han de complir els requisits següents:
Requisits Generals:
Requisits Específics:
Aquests requisits hauran de posseir-se com data límit l'últim dia del termini de presentació d'instàncies, i mantenir-se al moment de la formalització del contracte laboral.
3. Persones amb discapacitat
Les persones amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33% poden fer constar aquesta condició en el moment de presentació de la sol·licitud aportant un certificat de l'autoritat competent que acrediti el grau de discapacitat.
Aquesta condició es tindrà en compte en cas d'empat entre dos o més persones aspirants en la puntuació final de la borsa.
4. Sistema de selecció i barem de mèrits
El sistema de selecció de les persones aspirants és el concurs de mèrits. La puntuació s'assignarà a cada aspirant d'acord amb el següent barem que inclou tres àrees: experiència professional, formació i coneixements de llengües.
A) Experiència professional (puntuació màxima 20 punts)
L'experiència professional a l'Administració pública o bé a l'àmbit privat per compte aliè s'han d'acreditar amb la vida laboral i el contracte de treball, el nomenament de funcionari/ària, un certificat de serveis prestats emès per l'entitat corresponent o qualsevol altre document que l'òrgan de selecció consideri suficient, en el qual s'haurà d'expressar la data d'inici, la data de finalització de la relació laboral, la categoria i/o el lloc de treball.
B) Formació (puntuació màxima 10 punts)
- Grau, diplomatura o llicenciatura: 2,5 punts
- Màster o post grau: 3 punts
- Amb certificat d'aprofitament: 0,10 punts per cada 10 hores
- Amb certificat d'assistència: 0,20 punts per cada 10 hores
Només es valoraran els cursos impartits per les universitats, diputacions, instituts, escoles oficials, col·legis professionals i altres entitats homologades.
C) Coneixement de llengües (puntuació màxima 20 punts)
- Nivell C1: 1 punt
- Nivell C2: 2 punts
- Nivell LA: 0,5 punts
- Nivell C1: 1,5 punts
- Nivell C2: 3 punts
- Nivell Bàsic (A2): 1 punt
- Nivell Intermedi (B1): 2 punts
- Nivell Avançat (B2): 3 punts
- Nivell C1: 4 punts
- Nivell C2: 5 punts
- Nivell Bàsic (A2): 1 punt
- Nivell Intermedi (B1): 2 punts
- Nivell Avançat (B2): 3 punts
- Nivell C1: 4 punts
- Nivell C2: 5 punts
- Nivell Bàsic (A2): 1 punt
- Nivell Intermedi (B1): 2 punts
- Nivell Avançat (B2): 3 punts
- Nivell C1: 4 punts
- Nivell C2: 5 punts
Observacions:
5. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds per a participar en el procediment selectiu s'han de formular mitjançant el model adjunt com Annex I.
Amb la presentació de l'Annex I emplenat, s'haurà d'acompanyar la documentació següent:
6. Lloc, forma i termini de presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds i els documents annexos requerits en la convocatòria, s'hauran de presentar a l'Ajuntament de Ferreries, situat al C/ Sant Bartomeu 55 en horari d'atenció al públic (de 9:00h a 14:00h).
També es poden presentar en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament (carpeta ciutadana) o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
7. Tribunal qualificador
Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.
El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.
El tribunal qualificador estarà compost per tres titulars, president/a, secretari/a i vocal, i els seus suplents.
La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
8. Admissió de les persones aspirants
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà resolució, declarant aprovada la llista de persones admeses i excloses, i en la qual es determinaran els membres del Tribunal. Aquesta llista, que contindrà les causes d'exclusió, es farà pública en la pàgina web municipal.
Els sol·licitants exclosos podran presentar al·legacions din el termini de tres dies hàbils.
9. Desenvolupament del procés selectiu per a la constitució de la borsa
Un cop resoltes les al·legacions eventualment presentades, es procedirà a la valoració dels mèrits de les persones aspirants.
Amb la valoració total elaborarà la llista amb ordre decreixent de puntuació de tots els aspirants i s'assignarà a cadascun el número d'ordre corresponent.
En cas d'empat, tindrà preferència l'aspirant que hagi acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33%. De no existir cap aspirant amb discapacitat tindrà preferència el que hagi obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional. En cas de persistir igualment l'empat, tindrà preferència el que hagi obtingut més puntuació a l'apartat d'idiomes.
Posteriorment es constituirà una borsa d'informador turístic amb caràcter de laboral temporal amb les persones que hagin superat el procés de selecció.
10. Publicació de la borsa amb la llista de persones incloses i la seva puntuació
Un cop finalitzar el procés anterior, es publicarà a la pàgina web municipal la constitució de la borsa definitiva amb la numeració de les persones per ordre decreixent de puntuació.
Dins el termini màxim de tres dies hàbils a partir del següent de la data de publicació de la borsa, els aspirants podran presentar al·legacions, que seran resoltes pel tribunal.
11. Normes de funcionament de la borsa d'informador turístic
Ordre de crida: Per cobrir una vacant temporal, l'Ajuntament cridarà els membres de la borsa seguint l'ordre de la mateixa.
Seguint l'ordre previst es contactarà amb les persones en borsa a través de telèfon com a màxim dos cops. Les persones aspirants comptaran amb un termini de 24 hores per acceptar o rebutjar l'oferta.
Quan s'ofereixi una oferta de treball a una persona de la borsa i aquesta no respongui o no l'accepti, la seva situació serà la següent:
Suspensió temporal de la llista
Les persones que formin part de la borsa poden sol·licitar la suspensió temporal per qualsevol de les causes següents:
Les circumstàncies esmentades només donen lloc a la suspensió quan ho sol·licita la persona interessada mitjançant sol·licitud de suspensió i documentació acreditativa corresponent.
Causes d'exclusió de la borsa:
12. Incompatibilitats
Els aspirants proposats quedaran subjectes, en el seu cas, al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i altra normativa aplicable.
13. Incidències
Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb allò que s'ha fixat en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Així mateix, la Jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.
Ferreries, en la data de la signatura electrònica (8 d'abril de 2024)
El batle Pedro Pons Huguet
ANNEX I Sol·licitud d'admissió a la convocatòria per la constitució d'una borsa d'informadors turístics
Dades del/la sol·licitant
Nom i Cognoms |
|
DNI |
|
Correu electrònic |
|
Telèfon de contacte |
|
Documentació que s'acompanya:
El/la signant sol·licita ser admès/a en les proves selectives a què es refereix la present instància i declara que són certes les dades que s'hi consignen i que reuneix tots i cada un dels requisits exigits en les bases de la convocatòria i es compromet a provar-los documentalment.
Als efectes de què disposa el Reial Decret 5/2018, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, se l'informa que les seves dades personals, obtingudes mitjançant aquesta sol·licitud seran incorporades per al seu tractament en un fitxer de l'Ajuntament de Ferreries. Així mateix se li informa que la recollida i tractament d'aquestes dades té com a única finalitat la gestió del procediment selectiu de la borsa de treball, tenint vostè els drets a què es refereix l'article 5 d'aquesta llei.
I perquè consti, sign aquesta sol·licitud a
(Lloc, data i signatura del sol·licitant)."