Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT, MEDI RURAL I ESPORTS

Núm. 215064
Convocatòria de subvencions per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica. Any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 22 de març de 2024, el conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports del Consell de Mallorca ha dictat  resolució per la qual resol:

«Primer. Aprovar la Convocatòria de subvencions pel desenvolupament d'activitats socioambientals en matèria cinegètica per a l'any 2024 que s'adjunta com Annex a aquesta resolució i els models adjunts a aquesta.

Segon. Autoritzar una despesa independent per cada una de les línies. Línia 1 (L1) un import de cent-quaranta mil euros (140.000,00 €), amb càrrec a la aplicació pressupostària 50.17226.48900 del pressupost de 2024 (RC núm. 220240000244) i (A en provisional amb núm. d'apunt previ 920240000398). Línia 2 i vuitanta mil euros (80.000,00 €), amb càrrec a la aplicació pressupostària 50.17226.78900 del pressupost de 2024 (RC núm. 220240000229) i (A en provisional amb núm. d'apunt previ 920240000356).

Tercer. Publicar la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.»

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al BOIB. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tot això als efectes oportuns.

 

(Palma, a data de la signatura electrònica: 25 de març de 2024

La secretaria tècnica de Medi Ambient, Medi Rural i Esports Magdalena Ribot Font)

 

 

ANNEX Convocatòria de subvencions per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica. Any 2024

1.Normativa aplicable

Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, aprovada en sessió plenària de dia 23 de desembre de 2016, modificada per acord plenari de dia 14 de juny de 2018, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el reglament que la desenvolupa, i el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions.

Així com l'acord del Consell Executiu de dia 16 de novembre de 2022 (BOIB núm. 153 de 24 de novembre de 2022), en el punt primer delegà als consellers executius i les conselleres executives, competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i subvencions i aportacions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros. En tot cas, requeriran d'autorització prèvia del Consell Executiu per a l'aprovació de la despesa de les convocatòries de quantia superior a cinquanta mil euros; a l'efecte d'obtenir l'autorització del Consell Executiu respecte a la convocatòria d'ajudes i subvencions.

2. Objecte i finalitat de la convocatòria

2.1. La finalitat d'aquesta convocatòria és socioambiental, i ha d'anar destinada a iniciatives sense afany de lucre, les quals promoguin la millora ambiental i, en conseqüència, la millora dels aprofitaments cinegètics, per medi actuacions realitzades a l'illa de Mallorca; no es subvencionaran actuacions realitzades a altres àmbits territorials.

2.2. Són objecte de subvenció les actuacions executades i abonades entre l'1 de maig de 2023 i 30 de maig de 2024, pels beneficiaris relacionats a l'article 3 d'aquesta convocatòria.

2.3. L'objecte d'aquesta convocatòria es desdobla en dues línies ben diferenciades.

L1: Projectes o activitats de les establertes a l'apartat primer d'aquest article, en les quals són subvencionables despeses corrents d'execució del llistat determinat a l'apartat 4.1. de la present convocatòria.

L2: A la present línia es subvencionen, dins el marc d'un projecte o activitat de les explicades a l'apartat 2.1. de la present convocatòria (que no té perquè coincidir amb el projecte presentat per la sol·licitud de la línia 1), despeses que corresponguin a actuacions d'inversió del llistat determinat a l'apartat 4.2. de la present convocatòria.

Es pot sol·licitar subvenció en qualsevol d'ambdues línies  previstes a la convocatòria, de manera independent o únicament en una de les línies previstes. No es pot presentar una única sol·licitud que inclogui ambdues línies.

3. Beneficiaris de la convocatòria

3.1. Poden  sol·licitar aquesta ajuda les persones jurídiques sense afany de lucre que s'esmenten a continuació:

Les associacions, societats, clubs, federacions, fundacions i qualssevol altres entitats benèfiques o sense afany de lucre.

Com, per exemple, les entitats col·laboradores, previstes a la Llei 6/2006 balear de caça i pesca fluvial, modificada per la Llei 3/2013, de 17 de juliol.

3.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions, ni les entitats i associacions que no es trobin legalment constituïdes.

4. Conceptes subvencionables

Són objecte de la línia 1 d'aquesta convocatòria de subvencions les activitats que estiguin executades i abonades entre l'1 de maig de 2023 i 30 de maig de 2024, per les entitats relacionades a la base tercera d'aquesta convocatòria.

Dins les activitats que es sol·liciti subvenció, els següents conceptes es consideraran despeses subvencionables de la present convocatòria:

- Els imports del lloguer de terrenys per a ús cinegètic.

- Els honoraris professionals per al control selectiu de predadors en cas que aquest control sigui efectuat per tècnics o empreses especialitzades.

- Els honoraris de col·locació, així com material fungible necessari, per a la instal·lació d'abeuradors i/o menjadors en els terrenys dels quals sigui titular la societat que demani subvenció o que tengui cedits els drets de gestió cinegètica.

- Els honoraris del personal de vigilància i gestió ambiental dels terrenys de caça, les despeses derivades de la seva formació o qualificació.

- L'import d'adquisició de varietats de sembra d'interès per a la fauna cinegètica, així  com  els honoraris dels professionals que la duen a terme. Les sembres pel foment de la tórtora salvatge es podran realitzar amb les varietats vegetals recomanades en el document “La tórtora (Streptopelia turtur)” editat per la Direcció Insular de Caça, Consell de Mallorca.

- L'import de compra d'espècies pròpies destinades a amollades i/o repoblacions dutes a terme dins el període subvencionable.

- Igualment són conceptes subvencionables l'import d'adquisició d'aliments per a espècies d'amollades i/o repoblacions, l'import del maneig dels individus i del transport associades a la repoblació.

- L'import d'adquisició d'espècies i varietats vegetals d'arbres i arbusts d'interès cinegètic per a la repoblació o sembra, així com els honoraris de les persones que duen a terme aquestes repoblacions.

- Els honoraris de les persones que duen a terme les podes, neteja de camins i de rotes, neteja de sèquies, recuperació de conreus i de rotes i neteja de pantans i canals.

- La instal·lació  i reparació de tancaments, basses, pous i abeuradors associats a pràctiques cinegètiques de millora de l'hàbitat o de comptabilització agroramadera.

- L'import de lloguer de maquinària i/o equipament necessari per a dur a terme les següents tasques:

  • Repoblacions amb arbres, arbusts i altres vegetals d'interès cinegètic
  • Podes, neteja de camins, rotes, sèquies, basses, torrents, llacs i canals; recuperació de conreus i de rotes.

- L'import d'honoraris per a la realització d'estudis tècnics i científics d'espècies cinegètiques o protegides que tenguin relació amb l'activitat cinegètica, i dels seus hàbitats.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per a la promoció de modalitats tradicionals de caça pròpies de les Illes Balears i de les activitats cinegètiques amb races autòctones, així com per a l'organització i realització de proves funcionals, campionats, exhibicions i activitats de promoció social de totes elles. L'import d'honoraris i despeses derivats d'aquestes actuacions, inclosos el honoraris de jutges, instructors, tècnics, ponents, etc.,  i l'import del trasllat, manutenció i l'allotjament quan aquests estiguin domiciliats fora de l'illa de Mallorca.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme les actuacions de seguiment i millora de cans de caça de raça autòctona, així com l'import dels honoraris derivats d'aquestes tasques.

- L'import  dels honoraris derivats de la realització d'estudis i l'aplicació de noves tecnologies per a la selecció i millora de cans de caça de raça autòctona.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme la informació, promoció i foment de bones pràctiques cinegètiques, així com la implantació de tècniques alternatives d'interès ambiental, i l'import dels honoraris derivats d'aquestes activitats.

- L'import d'adquisició de material no inventariable necessari per dur a terme l'edició de material, en qualsevol suport, dedicat a la promoció i foment de modalitats tradicionals de caça, així com l'import dels honoraris derivats d'aquesta tasca.

- Despeses derivades d'altres activitats subvencionables:

  • L'import d'honoraris dels següents serveis veterinaris:
    • Implantació de xips d'identificació canina.
    • Vacunació animals auxiliars de caça
    • Desparasitació animals auxiliars de caça.
    • Altres tractaments veterinaris d'aus de falconeria degudament documentats.

L'entitat haurà d'aportar certificat que tots els animals auxiliars són propietat dels socis de la societat.

- Les despeses d'edició en qualsevol suport de materials formatius, divulgatius en matèria cinegètica.

- Honoraris de realització de materials formatius, divulgatius o de promoció dels valors i patrimoni cinegètic conservació de la natura, usos tradicionals del camp lligats a la caça i gestió i pràctica sostenible d'aquesta activitat, en qualsevol suport.

- Despeses d'ormeigs propis de modalitats tradicionals de caça: manteniment, reparació i/o honoraris de confecció.

- Despeses de desplaçament, allotjament per presència i participació a fires, congressos i esdeveniments científics, de promoció turística i divulgatius d'activitats cinegètiques que s'hagin desenvolupat dins el període subvencionable.

- L'import d'honoraris derivats de la realització d'assessoraments tècnics, jurídics i propostes de gestió que puguin afectar a l'activitat cinegètica i races autòctones relacionades amb caça.

4.2.  Línia 2

Són objecte de la línia 2 d'aquesta convocatòria de subvencions  actuacions de foment concretes que estiguin executades i abonades entre l'1 de maig de 2023 i 30 de maig de 2024, per les entitats relacionades a la base tercera d'aquesta convocatòria.

Dins les actuacions que es sol·liciti subvenció, els següents conceptes es consideraran despeses subvencionables:

- Nuclis de cria per conills. Aquests hauran d'ajustar-se al model tècnic proposat pel Servei de Caça del Consell de Mallorca.

- Maquinària agrícola i/o forestal.

- Ordinadors, impressores, tauleta tàctil, fotocopiadores, màquines de fotografies i/o objectius i prismàtics

- Càmeres de foto-trampeig.

- Adquisició de gàbies  per dur a terme repoblacions o control de fauna.

- Infraestructures complementàries a activitats de repoblacions que hagin de ser col·locades al terrenys d'alliberament de les espècies.

- Abeuradors i/o menjadors

- Remolc sigui igual o inferior als 750 quilograms

Tots els conceptes s'hauran de justificar dins un projecte o activitat concreta que es desenvolupi dins el  termini d'execució establerta a la convocatòria de la present subvenció, que no té perquè coincidir amb el projecte de la línia 1 de la subvenció.

4.3. En cap cas, l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

5. Finançament

Tenint en compte el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2024 es destina per a la línia 1 (L1) un import de cent quaranta mil euros (140.000,00 €), amb càrrec a la aplicació pressupostària 50.17226.48900 del pressupost de 2024 (RC núm. 220240000244); i vuitanta mil euros (80.000,00 €), per a la línia 2 (L2), amb càrrec a la aplicació pressupostària 50.17226.78900 del pressupost de 2024 (RC. núm. 220240000229).

D'acord amb  l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, els projectes se subvencionaran per import cert equivalent a la quantia sol·licitada fins el màxim establert al punt 7.1., sempre que això no impliqui superar el cost de l'activitat un cop deduïts els ingressos adients o altres subvencions que han finançat el mateix projecte de la present convocatòria, d'acord amb l'article 32 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el reglament de la Llei 38/2006, de 17 de novembre, General de Subvencions.

6. Naturalesa de la subvenció i límits.

6.1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions i la seva modificació. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha desenvolupat.

6.2. La concessió d'aquesta subvenció es regeix pels principis de publicitat, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació.

7. Import de la subvenció

7.1. L'import de la subvenció que es concedeix tindrà caràcter d'import cert, d'acord amb el previst a l'article 24.2 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, i serà una única quantia per cada una de les línies de subvenció, sempre i quan les despeses presentades, correctament justificades i  que s'adaptin a l'objecte de la present subvenció superin o igualin aquesta quantia. En cas de presentar un projecte o despeses de menor quantia, aquest serà el màxim subvencionable.

Les subvencions que s'atorguin s'adjudicaran fins a esgotar el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria i de la resta de normes aplicables.

Es preveu que, a cada una de les sol·licituds, com a màxim, se li concedirà un import cert, establint les limitacions següents:

-  Per a la L1 cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de quatre mil euros (4.000,00 €).

-  Per a la L2 cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de cinc mil euros (5.000,00 €).

En ambdues línies s'haurà de determinar l'import sol·licitat que haurà de ser igual o inferior a les despeses presentades o el cost de l'activitat.

7.2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.

8. Règim de la concessió

El procediment de concessió és mitjançant concurrència no competitiva, de manera que seran subvencionables totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

Quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per cobrir el 100% dels imports a concedir i amb els límits establerts a la convocatòria, s'aplicarà l'article 25 de l'Ordenança General de subvencions del Consell Insular de Mallorca de prorrateig de l'import entre les entitats sol·licitants.

Tenint en compte que la present convocatòria s'ha establert com no competitiva i sense cap valoració dels projectes/despeses presentades, més enllà de verificar que aquests compleixen els requisits per poder ser subvencionats, es considera que el més adient, és calcular el prorrateig de manera proporcional en funció de l'import de l'ajuda total concedida a cada entitat fins al màxim de la quantia establerta per cada una de les línies d'aquesta convocatòria, garantint així els principis d'igualtat i equilibri econòmic.

Aquest prorrateig se calcularà per a cada línia independentment.

9. Presentació de sol·licituds  i la justificació

El termini per presentar la sol·licitud i la justificació, amb tota la documentació i els annexos que l'acompanyen, és de 20 dies, des de l'1 de juny de 2024 a 20 de juny de 2024, ambdós inclosos.

El lloc per presentar la documentació és la Seu Electrònica del Consell de Mallorca URL: https://seu.conselldemallorca.net/es/registro-electronico.

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir l'entitat interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Atès que els beneficiaris d'aquesta convocatòria són subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (art. 14 i 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), si la sol·licitud es presentada presencialment, es requerirà a l'interessat d'esmena i es tindrà a tots els efectes, inclosa l'exclusió, com a data de presentació la de lliurament de l'esmena, segons disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015.

S'haurà de presentar una sol·licitud per cada una de les línies previstes a la present convocatòria de manera independent.

10. Condicions i autoritzacions

 La presentació de la sol·licitud de subvenció implica la plena acceptació de les condicions d'aquesta convocatòria i, alhora, comporta autorització per a consultar i obtenir les dades dels sol·licitants relacionades amb la tramitació, i el seguiment de la sol·licitud, inclosa la consulta a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) per a la comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, així com amb la Seguretat Social, el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents.

11. Formalització de sol·licituds i justificació

11.1 Les sol·licituds per obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell de Mallorca i que es poden trobar a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/es/web/seu/buscador-de-procedimentos, per a la convocatòria de subvencions de l'any 2024.

S'ha de presentar sol·licituds independents, amb diferent registre d'entrada, per cada una de les línies establertes a la present convocatòria de subvenció, amb els annexos corresponents.

11.2. La sol·licitud i justificació, que s'ha de presentar de manera conjunta, consta dels models que apareixen a la present convocatòria com annexos i documentació complementaria, independent per a cada una de les línies de la subvenció. Tot lo qual té la següent descripció:

La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu amb aportació de justificants, d'acord amb el previst a l'article 39 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. El compte justificatiu s'ha de presentar d'acord amb els models aprovats en la present convocatòria de subvencions.

Línia 1

• Annex TE1. Línia 1. Model de sol·licitud i declaració responsable.

• Annex TE2. Una memòria d'activitats desenvolupades i abonades dins el període subvencionable en què es justifiquin les activitats realitzades, es relacionin les despeses per a les quals se sol·licita l'ajut econòmic i es declari el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb justificació que s'ha dut a terme l'activitat per la qual es sol·licita subvenció. 

• Annex TE3. Una memòria econòmica, justificativa de les despeses realitzades, desglossada i relacionada amb la memòria d'activitats especificades a l'annex TE2. 

• Annex TE4. Relació de despeses i ingressos de la subvenció

Línia 2

• Annex TE1A. Línia 2. Model de sol·licitud i declaració responsable.

•Annex TE2A. Una memòria d'activitats desenvolupades i abonades dins el període subvencionable en què es justifiquin les activitats realitzades, es relacionin les despeses per a les quals se sol·licita l'ajut econòmic i es declari el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb justificació que s'ha dut a terme l'activitat per la qual es sol·licita subvenció. 

• Annex TE3A. Declaració responsable sobre la realització del projecte del qual es sol·licita subvenció i de les seves despeses.

• Annex TE4A. Relació de despeses i ingressos de la subvenció.

• Annex TE5A. Declaració responsable reconeixent l'obligació de destinació segons l'article 54 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

Documentació comuna que s'ha de presentar per a qualsevol de les dues línies de subvenció. Si es sol·licita subvenció per a les dues línies previstes a la convocatòria és suficient presentar una vegada aquesta documentació.

• Certificat bancari normalitzat, que acrediti el compte corrent o la llibreta en la qual s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. Els beneficiaris tenen a la seva disposició el link  https://seu.conselldemallorca.net/es/ficha?key=72772 per a l'alta i modificació de les seves dades bancàries. En cas d'haver modificat la titularitat de l'entitat bancària o qualsevol altre dada referent al compte bancari, en casos que les entitat ja hagin sol·licitat qualsevol subvenció davant el Consell de Mallorca o, en els casos que l'entitat sigui la primera vegada que sol·liciten subvenció davant del Consell de Mallorca, hauran d'omplir el model normalitzat a través del enllaç esmentat i adjuntar justificant amb la presentació de la sol·licitud de subvenció.

• Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant.

• Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que firma la sol·licitud. 

• En cas, que sigui la primera vegada que es sol·licita subvenció en matèria cinegètica davant del Consell de Mallorca, també s'haurà de presentar còpia de dels estatuts o acta fundacional inscrits en el registre oficial corresponent.

* No és necessari presentar els documents assenyalats en els punts anteriors si es troben en poder del Consell de Mallorca i no s'han produït modificacions. En aquest cas s'ha d'assenyalar la data i l'òrgan o dependència on es van presentar.

11.3. Tots els documents que s'hagin de presentar signats, hauran d'estar signats electrònicament i haurà de constar en qualitat del càrrec que ostenten a l'entitat sol·licitant a la signatura.

11.4. En els casos de sol·licitud de subvenció per lloguer de terrenys per ús cinegètic s'haurà d'aportar còpia del contracte de lloguer, vigent en les dates subvencionables, signat per la persona arrendadora i la persona arrendatària.

11.5. Les entitats sol·licitants de subvenció únicament poden presentar una única sol·licitud de subvenció per cada una de les línies de subvenció.  La instància no quedarà presentada si no es signa electrònicament marcant en el lloc corresponent que es manifesta la voluntat i el consentiment del sol·licitant i en cas d'actuar mitjançant representació quedi aquesta degudament justificada. En els casos que la mateixa entitat presenti dues o més sol·licituds es tindrà per presentada la darrera lliurada referent a una línia determinada.

12. Tramitació i pagament de la subvenció

Una vegada comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per ser beneficiari de la subvenció i es fiscalitzi la proposta de concessió es dictarà la resolució de concessió que inclourà també el reconeixement de l'obligació corresponent. Aquesta resolució es notificarà a l'interessat de manera electrònica.

13. Òrgan instructor, notificació de la concessió i del reconeixement de deute, termini per resoldre i procediment de concessió de la subvenció.

El conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria, d'acord amb l'acord del Consell Executiu, de dia 2 de març de 2023, pel qual es deleguen atribucions del Consell Executiu en els consellers executius i conselleres executives (BOIB núm. 30, de 9 de març de 2023).

L'òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.

En compliment del previst en l'article 19.1 q) i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es trametrà a la Base Nacional de Subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més d'exposar-se en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell de Mallorca.

Totes les notificacions i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que les persones beneficiàries indiquin a la sol·licitud a través de la Plataforma de l'Administració electrònica.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-ho és de sis mesos des de la data de presentació de la sol·licitud per part de l'entitat interessada.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

14. Justificació de la subvenció

Aquesta subvenció es concedeix amb el compliment de les obligacions per part del beneficiari establertes a la present convocatòria i està condicionada a la comprovació de tota la documentació presentada en el moment de la sol·licitud.

Per aquest motiu, no requereix cap altre justificació, a més de la presentada amb la sol·licitud de subvenció, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència del projecte o despeses subvencionades.

Per dur a terme aquestes actuacions, l'Administració podrà exigir la presentació dels documents que estimi pertinents i realitzar les visites d'inspecció que siguin oportunes.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que li són d'aplicació i, en concret, amb l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

Són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Justificar que compleixen els requisits i les obligacions establerts a la present convocatòria de subvencions.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que el requereixin a l'exercici de les actuacions anteriors.

c) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades (si no s'ha fet en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció). Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans que es dicti la resolució de concessió i reconeixement de l'obligació corresponent.

d) Disposar dels llibres comptables, els registres tramitats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

f) Adoptar les mesures de difusió establertes a l'article 15 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

g) Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

16. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades

La documentació acreditativa del pagament segons la modalitat utilitzada per efectuar el pagament serà d'acord amb l'article 48 de l'Ordenança general de subvencions i la seva modificació:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent. En tot cas el xec s'ha d'haver abonat dins el termini de la subvenció.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec i

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

17. Revocació i reintegrament de la subvenció

17.1. Són causes de reintegrament de la subvenció les previstes a l'article 56 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca i, entre aquestes l'obtenció de la subvenció mitjançant el falsejament de les condicions o documents justificatius presentats amb la sol·licitud o l'ocultació de fets que haguessin impedit la seva concessió, com per exemple no haver dut a terme el projecte o les despeses de les quals es sol·licita subvenció dins els terminis establerts. Al mateix temps, donaran lloc al reintegrament de la quantia percebuda i l'exigència de l'interès de demora que correspongui des del moment de pagament de la subvenció fins a la data en que s'acordi la procedència del reintegrament o, si fos anterior, fins a la data que el deutor ingressi el reintegrament.

17.2. La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació implica l'obligació de tornar les quanties percebudes.

17.3. Si després d'haver cobrat la subvenció, una comprovació o control financer per part dels serveis de l'Administració o contractats per aquesta, es posa de manifest l'incompliment d'alguna de les obligacions esmentades a la present convocatòria, l'òrgan que concedeix la subvenció és competent per a exigir al beneficiari el reintegrament de la subvenció mitjançant resolució segons el procediment regulat a l'article 57 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pogués dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efecte previ informe justificatiu del centre gestor.

19. Recursos

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documents adjunts