Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 58781
Resolució del Director General de l’Ens Públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears per la qual s’aproven la Convocatòria i les Bases per a la selecció pel procediment de lliure designació d’un/a Director/a de Talent i Recursos Humans de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l'accés a l'ocupació pública recollits a l'article 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei  de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es convoca la selecció pel procediment de lliure designació del lloc de feina directiu professional de DIRECTOR/A DE TALENT I RECURSOS HUMANS DE L'ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS (en endavant, EPRTVIB).

2. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental, pel que fa al règim del personal directiu professional, diu:

«La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d'idoneïtat, i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s'entendrà que es verifiquen els principis i criteris esmentats, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin per raó de tractar-se d'un  procediment de selecció i no de provisió.

Les convocatòries de selecció d'aquest personal han de ser objecte d'un informe previ de  la conselleria competent en matèria de funció pública.»

3. Les normes d'aplicació en aquest procediment de selecció per lliure designació, en els termes que indica l'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental són, per una banda, el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en especial els articles 28 a 33, i el procediment general regulat en l'article 3 en tot allò que no sigui incompatible amb les peculiaritats pròpies de la lliure designació; i, per altra banda, el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB.

4. L'EPRTVIB té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió competència d'aquesta Comunitat Autònoma. Atès l'article 23 de la Llei 15/2010, el Director General de l´EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre les que es troba la d'anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l´EPRTVIB.

5. El Consell de Direcció de l'EPRTVIB en sessió extraordinària de dia 5 de juliol de 2022, aprovà la modificació del lloc de feina directiu de DIRECTOR/A DE GESTIÓ, que passarà a denominar-se DIRECTOR/A DE TALENT I RECURSOS HUMANS, exercint les funcions de direcció i coordinació de l'àrea de recursos humans de l'EPRTVIB, tant de l'equip actualment existent en el departament, com del que resulti atesa la previsió d'increment de plantilla derivat de la gestió directa dels serveis informatius i tècnics associats, concretament: Planificar, desenvolupar i implementar els objectius i plans d'actuació/estratègia en relació a l'ordenació i planificació de la plantilla, d'acord amb l'organització de l'EPRTVIB, fer el seguiment i executar el pressupost assignat a capítol 1 de personal de l'Ens, analitzar i avaluar, conjuntament amb els seus col·laboradors, les actuacions dutes a terme, adoptant les mesures adequades per a la millor organització i funcionament de la plantilla de l'Ens. D'acord amb la naturalesa jurídica dels llocs d'alta direcció professional, els candidats han d'estar en possessió d'un títol de llicenciatura/grau (A).

Per tot això,  es decideix:

1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu pel procediment de lliure designació per cobrir el lloc de DIRECTOR/A DE TALENT I RECURSOS HUMANS DE L'EPRTVIB com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, regulada pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d'acord amb el següent:

a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu.

I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei  de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

II. Haver complit divuit anys i no superar l'edat de jubilació ordinària establerta legalment.

III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni estar inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

IV. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l'exercici de les funcions següents:  Planificar, desenvolupar i implementar els objectius i plans d'actuació/estratègia en relació a l'ordenació i planificació de la plantilla, d'acord amb l'organització de l'EPRTVIB, fer el seguiment i executar el pressupost assignat a capítol 1 de personal de l'Ens, analitzar i avaluar, conjuntament amb els seus col·laboradors, les actuacions dutes a terme, adoptant les mesures adequades per a la millor organització i funcionament de la plantilla de l'Ens.

V. Estar en possessió d'un títol de llicenciatura o grau universitari equivalent

b) Sol·licituds i documentació

I. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model que s'adjunta en forma d'annex, que estarà disponible en el Departament de Recursos Humans i en la pàgina web de l'Ens.

II. Presentació. La sol·licitud s'ha de presentar preferentment per mitjans electrònics a través de l'enllaç https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do conforme als articles 14 i 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per facilitar la resolució del procés, es recomana que els aspirants enviïn el justificant del registre electrònic a l'adreça de correu electrònic rrhh@ib3tv.com del departament de Recursos Humans de l'Ens abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

També es pot presentar la sol·licitud presencialment al carrer de Madalena núm. 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres, o en qualsevol de les formes de presentació que preveu la  Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

III. Termini per presentar les sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà hàbil de la publicació d'aquest document en el BOIB.

IV. Documentació. Junt amb la sol·licitud, les persones interessades han d'adjuntar:

1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

2. Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar:

a) Dades personals: direcció, telèfon i correu electrònic.

b) Formació: titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, altres relacionats amb el lloc de feina.

Aquesta formació s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de la titulació o certificacions.

c) Experiència professional relacionada amb el lloc de feina: amb indicació de la feina desenvolupada, l'empresa i la durada.

Aquesta experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de certificat de vida laboral, contractes, certificats d'empresa i altra documentació que acrediti fefaentment l'experiència, la durada en el lloc de treball i la categoria laboral.

3. Qualsevol altra documentació que el/la candidat/a consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.

L'EPRTVIB es reserva el dret a comprovar la veracitat de la documentació i informació aportada, i podrà excloure automàticament del procés de selecció les persones que hagin aportat informació no veraç. La presentació de la documentació original serà requerida en el moment de la contractació.

La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases. La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s'adequa als requisits del lloc.

c) Òrgan competent per a la selecció. La Comissió de selecció estarà integrada per tres membres i pot estar assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

Els membres nomenats són:

Presidenta: Antonia Cañellas Taberner Cap de l' Assessoria jurídica de l' EPRTVIB

Vocal: Llorenç Togores Beltrán, funcionari designat de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears

Secretària: María José Villa Sastre, Técnica  Recursos Humans de l'EPRTIB

d) Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d'exclusió. Els aspirants disposaran de 3 dies hàbils per fer al·legacions davant la Comissió de Selecció, amb l'advertiment que si no es presenta cap al·legació en el termini de 3 dies hàbils, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les reclamacions que es presentin seran resoltes en la resolució que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Amb la publicació d'aquesta llista definitiva, es convocarà per dur a terme les entrevistes personals amb una antelació mínima de 3 dies hàbils. Les persones que no es presentin a l'entrevista personal quedaran excloses del procés.

Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la pàgina web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació d'aquestes resolucions a la pàgina web de l'Ens, es consideraran efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions als interessats.

e) L'entrevista personal obligatòria, es realitzarà als/a les aspirants que compleixen amb els requisits de la convocatòria i estarà dirigida a valorar:

1.  Aspectes curriculars:

-Estudis: estar en possessió de títols de llicenciatura o grau, o màsters oficials relacionats amb les funcions del lloc.

-Formació complementària: estar en possessió de títols i cursos de formació i perfeccionament rebuts o impartits per organismes oficials relacionats amb les funcions del lloc.

-Coneixement de la llengua catalana.

-Experiència professional: es valorarà preferiblement l'experiència professional en el sector públic i/o en l'administració pública, en funcions de direcció o coordinació d'equips.

-Coneixement de la legislació: es valorarà el coneixement de la legislació que és d'aplicació, a les relacions laborals, d'àmbit autonòmic, al Sector Públic Instrumental.

-Experiència en la gestió dels recursos humans: es valorarà l'experiència tant en l'àmbit privat com a l'àmbit  públic, amb plantilles de personal superiors a 300 persones, preferiblement en el sector públic i/o en l'administració pública.

-Experiència en selecció de personal i reclutament: es valorarà l'experiència tant en l'àmbit privat com a l'àmbit  públic, de la convocatòria, participació i desenvolupament  de les convocatòries de processos de selecció i reclutament de personal. Es tindrà en compta amb  major puntuació, si l'experiència es en el sector públic

-Experiència en el desenvolupament dels plans de formació: es valorarà l'experiència tant en l'àmbit privat com a l'àmbit  públic. En la detecció de necessitats desenvolupament i implementació de plans de formació continua.

-Experiència en l'estudi clima laboral: Es valorarà l'experiència en la implantació i anàlisi de qüestionaris de clima laboral, comunicació dels resultats i implantació de mesures que millorin el grau de satisfacció del personal.

-Experiència en Comunicació Interna: Es valorarà l'experiència en la implantació  i desenvolupament de plans de comunicació interna.

-Experiència en assessorament i assistència a actes de conciliació o judicis: es valorarà experiència en assessorament i assistència a actes de conciliació celebrats davant el Tribunal d'Arbitratge i Mediació dels Illes Balears (TAMIB) i assistència i representació en judicis davant el Jutjat social, preferiblement en el sector públic i/o en l'administració pública.

-Experiència en negociació col·lectiva: es valorarà l'experiència en negociació col·lectiva amb comitès d'empresa o delegats de personal, preferiblement en el sector públic i/o en l'administració pública.

2.   Competències directives:

-Es valorarà la capacitat de lideratge i de comunicació i negociació.

3.   Altres coneixements i competències:

- Detalls d'aspectes o experiències que la comissió considera destacables, pel desenvolupament de lloc a proveir

De totes les entrevistes realitzades, la comissió elaborarà una acta, d'acord a l'Annex 2, en la que es deixi constància de la valoració dels  aspectes analitzats, així com la motivació de la mateixa.

El resultat de la valoració serà apte, apte amb limitacions o no apte, amb les justificacions corresponents.

f) La Comissió de selecció elaborarà una acta final del procés de selecció on es detallarà la relació de candidats i candidates presentats, la relació de persones candidates admeses al procés, amb el detall de  la valoració obtinguda i conclusions de la comissió de valoració del procés, si escau.

g) La selecció es durà a terme baix els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar de director/a de talent i recursos humans  de l'EPRTVIB. Una vegada s'hagi entrevistat a tots els candidats admesos, la Comissió elevarà l'acta final al Director General, qui farà el nomenament del directiu professional de forma motivada. Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d'IB3 i al BOIB.

h) D'acord amb el que disposa la Disposició Addicional sexta de la Llei 12/2015 de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per 2016,  l'article 12.4 de la Llei 10/1997 i l'article 31.7 del Decret 75/2004, la persona seleccionada, si és personal funcionari o laboral que procedeixi de qualsevol entitat del sector públic autonòmic, inclosos el de la Universitat de les Illes Balears i el dels òrgans estatutaris, i passi a ocupar  dit lloc de feina a l'EPRTVIB, d'acord a la legislació aplicable, podrà continuar percebent l'import que correspondria a les retribucions del darrer lloc de feina ocupat com a funcionari de carrera de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, des del seu nomenament i durant el temps que es trobi en serveis especials com a director/a de talent i recursos humans  de l'EPRTVIB. També durant el mateix temps, la persona seleccionada tindrà dret, d'acord a l'establert en la normativa aplicable, a rebre els imports corresponents a l'antiguitat que correspondrien en el seu darrer lloc de feina de funcionari.

i) De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als/a les candidats/es que es presentin a aquest procés selectiu, que les dades que facilitin seran utilitzades exclusivament amb el propòsit de gestionar la seva sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per a garantir la seva intimitat. D'aquesta manera, s'entén que els/les candidats/es, el moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés selectiu, presten el seu consentiment exprés per a aquest propòsit. Es pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció disponible a https://ib3.org/tauler-danuncis

Contra aquesta decisió es pot interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà hàbil d'haver fet efectiva la publicació en el BOIB davant aquest mateix òrgan, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb el que preveuen els articles 8.2. a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calvià, a la data de la signatura electrónica (30 de gener de 2024)

El director general de l' EPRTVIB Albert Salas Domínguez

Documents adjunts