Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 14630
Resolució de la Gerència del Patronat municipal d’escoles d’infants de Palma, de data 8 de gener de 2024, per la qual es modifica l’annex 3 de la convocatòria del procés excepcional d’estabilització per concurs – oposició per cobrir les places de personal laboral d’aquest Patronat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

DIRECCIÓ GENERAL D'EDUCACIÓ I INFÀNCIA

“ANTECEDENTS

1. Mitjançant l'Acord de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma de dia 22 de desembre de 2021 (BOIB núm. 178 de dia 28 de desembre de 2021), es va aprovar l'oferta pública d'ocupació d'estabilització corresponent al personal laboral al servei del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants, en el marc de  la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública. Així mateix es va aprovar l'oferta d'ocupació pública corresponent als anys 2019, 2020 i 2021. En sessió de dia 18 de maig de 2022, la Junta de Govern va aprovar l'esmena de l'Acord anterior, pel qual es va modificar i ampliar l'oferta d'ocupació pública i promoció interna del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants dels anys 2019, 2020, 2021 i es va aprovar l'oferta d'ocupació pública i promoció interna del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de l'any 2022 (BOIB núm. 67 de dia 24 de maig de 2022). En sessió de 16 de novembre (BOIB núm. 150 de dia 19 de novembre)es va aprovar una ampliació de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2020.

2. L'article 2 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears estableix que les administracions insulars i locals, amb la negociació prèvia en la mesa de l'àmbit corresponent, poden convocar de manera separada o conjunta les places derivades de taxa de reposició ordinària i les places derivades de la taxa addicional d'estabilització de la Llei 20/2021.

3. L'article 3 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears regula el procés excepcional d'estabilització de places ocupades de manera temporal de llarga durada de conformitat amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Aquestes disposicions preveuen que les administracions públiques convoquin, pel sistema de concurs oposició, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2020.

Pel que fa al Patronat, aquest procés selectiu afecta vint-i-dues places de cinc categories diferents.

Aquestes 22 places corresponen a :

  • 13 places de docent (7 mestre/a, 6 tècnic/a superior en educació infantil)
  • 2 places d'administració ( 1 tècnic/a sociofamiliar, 1 tècnic/a administratiu
  • 7 places de serveis (1 cuiner/a, 5 netejador/a , 1 tècnic de manteniment)

4.-  Per Decret 202200220 de 7 de desembre es varen aprovar les bases específiques del concurs-oposició per a l'estabilització de les 22 places anteriors, així com els exercicis i temaris dels esmentats processos selectius incorporats a l'annex 3 del Decret.

5.- El referit annex 3 apareix erròniament a la categoria professional Mestre i Tècnic sociofamiliar. Grup docent A2 que cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1,5 punts quan tindria que dir que es valorarà en 0,6 punts. Al mateix passa a la categoria professional de Tècnic. Grup Administració C1 quan diu que cada pregunta resposta correctament es valorarà en 1,5 punts quan tindria que dir que es valorarà en 1 punt. D'aquesta manera les valoracions resultants s'ajusten al 60% de la fase de l'oposició.

6.- Amb aquesta rectificació la valoració de les preguntes encertades de les categories A2 i C1, coincideixen amb l'annex 1 del Decret Llei 6/2022, de 16 de juny de mesures urgents per reduir la temporalitat en la ocupació pública de les Illes Balears que aquest Patronat s'ha adherit de manera que hem de seguir obligatòriament.

7.- En definitiva i per tal de respectar el Decret Llei 6/2022, de 16 de juny i amb bona lògica per tal de traslladar els encerts de les respostes al percentatge de valoració de la fase del concurs (60%) cal rectificar l'annex 3 en el sentit esmentat.

 

NORMATIVA APLICABLE

Aquesta resolució, amb els seus annexes, es regula, entre d' altres,  per la normativa que a continuació es relaciona:

1.- Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOE núm 312, de 29 de desembre)

2.- Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears

3.- Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 124 de maig) modificat pel Decret llei 7/ 2022 d' 11 de juliol de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol)

4.- Real Decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel que s' aprova el text refós de la llei de l'Estatut dels Treballadors.

5.- Text Refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'Empleat Públic, de 30 d'octubre, aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

6.- Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

7.- Llei 40/2015, d' 1 d'octubre de 2015, de règim jurídic del sector públic.

8.- Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

9.- Decret 27/1994, d' 11 de març, pel  qual s' aprova el reglament d'ingrés del personal al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears i resta de normativa concordant.

10.-  Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

11.- Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

12.-  Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

13.- Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014)

14.- Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013)

15.- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

16.- Llei 7/1985, de 2 d' abril, reguladora de bases de règim local (LBRL) 

17.- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d' abril, mitjançant el qual s' aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (TRRL)

18.- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local  de les Illes balears, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

19.- Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal de l'Ajuntament de Palma ( BOIB núm. 163, de 29 de desembre de 2018).

20. Conveni col·lectiu del personal laboral del PMEI. (BOIB núm. 143, de 19 d'octubre de 2021)

Per tot això, d'acord amb les competències del gerent establertes a l'article 21 del estatuts del Patronat,  DICTO  la següent :

 

RESOLUCIÓ

1rMODIFICAR  l'annex 3 de les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per a cobrir vint-i-dues places de personal laboral del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma, pel sistema de concurs oposició  incloses en l'oferta pública aprovada, per Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma, en sessió de dia 22 de desembre de 2021 (BOIB núm. 178 de dia 28 de desembre) i modificada en sessió de dia 18 de maig de 2022 (BOIB núm. 67 de 24 de maig) i de dia 16 de novembre de 2022 (BOIB núm. 150 de dia 19 de novembre), en el sentit següent :

A la Categoria professional de mestre/a i tècnic sociofamiliar. Grup docent A2 i a la primer línia del segon paràgraf on parla de 1,5 punts ha de dir 0,6 punts.

A la Categoria professional Tècnic administratiu, Tècnic superior en educació infantil i Tècnic en manteniment. Grup administració C1 i a la primera línia del segon paràgraf on parla de 1,5 punts ha de dir 1 punt.

2n. PUBLICAR aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3r. DONAR COMPTE d'aquesta Resolució al Consell Rector.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.”

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (10 de gener de 2024)

El cap de Departament p.d. Decret de batlia núm 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Bernat Pascual Riera