Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA
Núm. 796599
Bases concurs direcció-gerència Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca
CONVOCATÒRIA I BASES PER A LA SELECCIÓ DE LA PLAÇA DE DIRECCIÓ-GERÈNCIA DE LA FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA
Base 1. Finalitats, funcions i activitats de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca
Els Estatuts de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca (en endavant, la Fundació) foren aprovats a la sessió del seu Patronat del 5 d'abril de 2011 i pel Ple de l'Ajuntament en sessions del 19 d'abril i el 30 de juny de 2011, i publicats al BOIB núm. 181, de 3 de desembre de 2011. El seu article 5 estableix que “la Fundació té per objecte el foment i la difusió del coneixement artístic, facilitant la tasca creadora de futurs artistes, en íntima i constant col·laboració amb tots els sectors ciutadans, superant els esquemes museístics habituals amb una realitat cardinal, dinàmica, que expliqui vivencialment l'estètica de l'art contemporani”.
D'altra banda, el seu article 6 enumera les següents funcions de la Fundació:
Finalment, l'art. 7 estipula que “per a aconseguir els fins fundacionals la Fundació desenvolupa les activitats que el Patronat considera necessàries directament i/o en col·laboració amb altres entitats, institucions o persones, d'acord amb la normativa sobre fundacions”. Segons aquest article pot dur a terme, entre d'altres, les següents activitats:
Les activitats relacionades amb els fins fundacionals s'han de dur a terme segons les normes que les regulen específicament i obtenint, si escau, els permisos o les llicències pertinents.
El Patronat té llibertat a l'hora de determinar les activitats de la Fundació per a aconseguir els objectius o les finalitats esmentades anteriorment.
Base 2. Atribucions de la direcció-gerència
L'article 23 dels Estatuts de la Fundació estableix que en l'àmbit tècnic correspon a la direcció-gerència:
a.Dirigir el funcionament ordinari de la Fundació per a la consecució dels seus objectius d'acord amb el pressupost i el programa d'activitats aprovats pel Patronat i la Comissió de Govern.
b.Proposar a la Comissió de Govern l'organigrama de personal.
c.Proposar la programació anual de les activitats de la Fundació.
d.Presentar la memòria anual de les activitats realitzades.
e.Impulsar i realitzar l'elaboració de bases de dades, llibres, catàlegs, guies didàctiques i altres materials relacionats amb els fons de la Fundació.
f.Tenir cura de la projecció pública de les activitats de la Fundació i d'impulsar tota classe d'iniciatives que permetin la captació de recursos aliens.
g.Ser el responsable últim de la direcció dels recursos humans i de la coordinació dels caps de departament i altres caps de la Fundació, i vetlar, juntament amb el cap del Departament d'Administració, perquè els encàrrecs, les funcions i les tasques assignades al personal s'executin correctament, així com el seguiment de les baixes i l'absentisme laboral, i, si s'escau, exercir les potestats disciplinàries davant les possibles infraccions que es cometin i proposar a l'òrgan competent (Presidència o Comissió de Govern) l'adopció de les sancions i/o les mesures que corresponguin.
h.Fer-se càrrec de tots els aspectes relacionats amb la promoció de les activitats de la Fundació: elaboració de programes, relacions amb els mitjans de comunicació, publicitat, relacions públiques...
i.Despatxar la correspondència i altres assumptes, si se li encarreguen.
j.Altres tasques que el Patronat, la Comissió de Govern o la Presidència li puguin encarregar.
A continuació preveu que per a dur a terme les funcions de caràcter econòmic i administratiu li correspon:
a.Formular els comptes anuals confeccionats a aquest efecte per a presentar-los a la Comissió de Govern i sotmetre'ls a l'aprovació definitiva de la Junta del Patronat (balanç, compte de resultats i memòria econòmica, juntament amb la memòria d'activitats, la liquidació del pressupost i l'inventari).
b.Redactar i sotmetre a la Comissió de Govern per a la posterior aprovació definitiva de la Junta del Patronat el pla d'actuació de l'exercici següent, juntament amb el corresponent pressupost d'ingressos i despeses.
c.Gestionar i executar el pla d'actuació i el pressupost aprovat pel Patronat seguint les directives marcades per la Comissió de Govern, dins el límit que disposa la Junta del Patronat.
Base 3. Règim de contractació i incompatibilitats
La persona designada per ocupar la plaça que es convoca, haurà de subscriure un contracte d'alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, amb una durada de quatre anys i amb la possibilitat de pròrroga de dos anys més, llevat de denúncia expressa per qualsevol de les dues parts formulada amb tres mesos d'antelació a la data del venciment.
Finalitzat el període de sis (6) anys, el contracte es pot prorrogar per anys successius, excepte denúncia expressa per qualsevol de les dues parts amb la mateixa antelació abans indicada. Les pròrrogues del contracte han de ser aprovades de forma explícita per la Comissió de Govern de la Fundació, amb una antelació mínima de tres mesos abans de la finalització de cada període.
La Direcció es sotmetrà a avaluació d'acord amb els criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la gestió i control de resultats segons els objectius que s'hagin fixat. La permanència al càrrec dependrà de l'avaluació del compliment.
La retribució s'estableix a la taula salarial de gerents d'ens públics depenents de l'Ajuntament de Palma i serà de 54.000 euros més 13.500 euros vinculats a 'acompliment d'objectius. Estarà sotmès al règim establert per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
La dedicació a la Fundació serà a jornada completa de 40 hores setmanals. No podrà desenvolupar cap altra activitat laboral, mercantil o vinculada al comerç de l'art o col·leccionisme privat. Excepcionalment es podrà acceptar la seva participació en algun projecte extern a la Fundació, amb l'autorització de la Comissió de Govern.
Base 4. Requisits
Els/les candidats/tes han de complir els requisits següents:
a.Ser major d'edat i tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea. En cas contrari, abans de subscriure el contracte haurà d'acreditar residència legal i permís de treball a les Illes Balears.
b.Disposar d'una titulació universitària de llicenciatura, grau o equivalent.
c. Acreditar una trajectòria professional i experiència significativa en la direcció, programació i/o gestió de museus, centres dart i/o espais culturals i tenir coneixements sòlids en arts visuals, cultura, pensament i pràctiques artístiques contemporànies.
d. Tenir coneixement d'un dels dos idiomes oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de manera suficient per garantir el desenvolupament correcte de les seves responsabilitats i es demana que en el termini de dos anys es pugui desenvolupar en l'altre idioma cooficial, circumstància que haurà d'estar degudament acreditada. Cal acreditar coneixement d'anglès per fer-lo servir com a eina de treball. Si laspirant no pogués acreditar aquests coneixements mitjançant certificats oficials, el jurat ho valorarà en la fase 3 del procediment. També es valorarà el coneixement d'altres idiomes.
e. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, ni trobar-se sota cap mena d'inhabilitació per ocupar llocs de treball o exercir càrrecs públics per resolució judicial. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat (o en cap situació equivalent) ni haver estat sotmès a sanció disciplinària (o equivalent) que en el seu estat impedeixi, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
f. Presentar un projecte de gestió i museològic de la Fundació per als propers quatre anys que inclogui els objectius a assolir, les línies bàsiques d'actuació, els criteris de treball i altres aspectes que es consideri adequat aportar juntament amb una proposta de programació per als dos primers anys.
Base 5. Presentació de candidatures
5.1 Documentació
Les candidatures han d'aportar la documentació següent:
a.Document acreditatiu de la identitat i la nacionalitat.
b.ANNEX I: Sol·licitud disponible a l'annex d'aquestes bases i al web de la Fundació miromallorca.com.
c.ANNEX II: índex i acreditació de la formació. S'ha d'aportar còpia simple dels documents acreditatius. Les còpies han d'anar enumerades seguint l'índex presentat.
d.ANNEX III: índex i acreditació de l'experiència. S'ha d'aportar còpia simple dels documents acreditatius i un certificat de vida laboral. Les còpies han d'anar enumerades seguint l'índex presentat.
e.Projecte de funcionament de la Fundació per als pròxims 4 anys i proposta de programació dels dos primers anys.
Si la documentació es presenta en un idioma diferent al català o castellà s'haurà d'acompanyar amb una traducció a un d'aquests idiomes i una declaració responsable de compromís d'aportar la traducció jurada abans de la presa de possessió si la persona és la seleccionada.
La comissió de selecció sol·licitarà còpia autèntica de la documentació presentada a la persona proposada per a cobrir la plaça que es convoca. Podrà sol·licitar-la en qualsevol moment del procés a qualsevol de les candidatures si es considera necessari.
La comissió de selecció farà la valoració dels requisits i dels mèrits únicament a la vista de les còpies entregades dels documents presentats.
5.2 Forma de presentació
Per tal de respectar la confidencialitat de les candidatures, la documentació haurà de presentar-se en format digital en un sol sobre tancat indicant únicament “Candidatura direcció-gerència FPJM 2023”. S'assignarà un codi identificatiu a cada candidatura.
Aquest sobre general haurà de contenir dos sobres identificats únicament amb les inscripcions “sobre A” i “sobre B”:
SOBRE A: Ha de contenir els documents a, b, c i d, de l'apartat 5.1.
SOBRE B: Ha de contenir el document e, de l' apartat 5.1. Aquest sobre i el projecte en format digital es lliuraran sense cap element que permeti identificar-ne l'autoria.
5.3. Termini i lloc de presentació
El termini de presentació de sol·licituds és de 35 dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, a:
Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca –Departament d'Administració–
C. de Saridakis, 29. 07015 Palma (Illes Balears)
Les sol·licituds i la documentació també es podran presentar mitjançant correu certificat, justificant la data mitjançant el segell de l'oficina de Correus o qualsevol de les altres formes previstes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Són responsabilitat exclusiva dels interessats les gestions necessàries perquè es rebi la documentació lliure de càrregues. No s'acceptaran documentacions que en comportin.
Presentar les sol·licituds fora de temps i/o forma implica no participar al procés selectiu.
En finalitzar el procés, des de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva del mateix i fins a 30 dies naturals després, les persones interessades podran sol·licitar el retorn de la documentació aportada al procés de selecció.
Una vegada publicada aquesta convocatòria al BOIB els diferents anuncis i comunicacions es faran al web de la Fundació.
Base 6. Procés de selecció
6.1. Comissió de Selecció
La selecció de la persona per a ocupar la direcció-gerència de la Fundació serà a càrrec d'una comissió integrada per experts en la matèria i representants del Patronat de la Fundació:
La Comissió queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no preveuen aquestes Bases.
6.2. Procediment
6.2.1. Primera fase: admissió i valoració de mèrits
La Comissió de Selecció revisarà la documentació presentada pels candidats/tes per verificar que compleixen els requisits establerts als punts 4 i 5 anteriors.
Es publicarà la relació de persones admeses i excloses.
A continuació es valoraran els mèrits de formació i experiència aportats per les persones admeses, fins a un màxim de 50 punts:
FORMACIÓ: fins a 25 punts
Llicenciatura o grau (diferent a l'aportat com a requisit d'accés a la convocatòria) en els àmbits d'història de l'art, humanitats, ciències socials, jurídiques o empresarials.
Formació reglada de postgrau, màster o doctorat en gestió cultural, patrimoni, museologia, comissariat o d'altres directament vinculats amb els àmbits d'història de l'art, humanitats, ciències socials, jurídiques o empresarials.
Formació no reglada directament vinculada amb els àmbits d'història de l'art, humanitats, ciències socials, jurídiques o empresarials.
Coneixements acreditats de l'obra de Joan Miró a partir de publicacions pròpies, docència especialitzada, impartició de conferències temàtiques o qualsevol altre estudi; coneixements acreditats d'institucions vinculades a la vida i obra de Joan Miró com les fundacions de Barcelona i Mont-roig, i coneixements acreditats de Pilar Juncosa com a figura impulsora de la Fundació Pilar i Joan Miró.
Publicacions, participació a ponències, grups de creació o autoria de publicacions en l'àmbit de la cultura contemporània.
Coneixement d'idiomes i procediment administratiu.
EXPERIÈNCIA fins a 25 punts
Es valorarà únicament l'experiència directament relacionada amb el que descriuen les bases als apartats 1 i 2 d'aquesta convocatòria i que hi sigui aplicable, en els següents aspectes:
6.2.2. Segona fase: valoració del projecte de funcionament i proposta de programació
Es valorarà fins a un màxim de 35 punts.
La Comissió de Selecció valorarà el projecte de funcionament de la Fundació que es proposi per als pròxims quatre anys i proposta de programació per als dos primers. Haurà d'incloure els objectius a assolir, les línies bàsiques d'actuació, els criteris de feina i d'altres aspectes que es consideri adient proposar, amb una extensió màxima de 25 pàgines (A4), lletra calibri, interlineat senzill, cos de lletra 12 i marges de 2,5 cm.
Es publicarà el resultat de la primera i segona fase.
6.2.3. Tercera fase: entrevista
Es valorarà fins a un màxim de 15 punts.
Es citarà a les candidatures que hagin obtingut la puntuació més alta per a una entrevista, la finalitat de la qual és que la Comissió de Selecció pugui establir un diàleg per contrastar amb l'aspirant aspectes vinculats a la present convocatòria així com conèixer altres capacitats, fortaleses i debilitats d'interès per a la plaça a cobrir.
En qualsevol cas, es convocarà l'aspirant amb un mínim de 48 hores d'antelació perquè pugui comparèixer davant la Comissió de Selecció.
6.2.4. Proposta
Una vegada feta l'entrevista la Comissió de Selecció en publicarà el resultat i la puntuació total de les tres fases juntament amb la proposta de contractació de la candidatura millor puntuada al conjunt del procés. Aquesta proposta raonada sobre la candidatura seleccionada s'elevarà a la Comissió de Govern de la Fundació perquè la prengui en consideració i acordi la contractació de la persona que n'ocuparà la Direcció-Gerència.
Si ho considera adient, la Comissió de Selecció podrà disposar que les persones que hagin passat a la tercera fase (entrevista) puguin ser proposades per a la Direcció-Gerència en cas de renúncia de la persona seleccionada en primer lloc.
La Comisió podrà declarar deserta la convocatòria de forma raonada a qualsevol moment del procés quan les candidatures no tinguin un nivell de contingut i qualitat suficients per a les finalitats descrites a les presents bases.
Base 7. Confidencialitat
Es garanteix la confidencialitat de les candidatures durant el procés de selecció i una vegada finalitzat. Les publicacions relatives al procés es codificaran per a preservar l'anonimat dels/de les sol·licitants. Només es farà públic el nom de la persona candidata que resulti seleccionada.
Base 8. Acceptació de les Bases
La participació en aquest procés de selecció implica l'acceptació de les Bases publicades. La Comissió queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre les decisions que calguin durant el procés per al bon ordre i resolució de tot el que no és previst en aquestes Bases.
Al web de la Fundació miromallorca.com es pot consultar tota la informació respecte d'aquest procés selectiu, que es regeix pels principis de mèrit, igualtat i no discriminació.
Aquestes bases han estat aprovades per la Comissió de Govern de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca a la sessió de dia 13 de desembre de 2023.
(Signat electrònicament: 20 de desembre de 2023
El secretari delegat de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca Rafael Umbert Salas)