Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 796590
Aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'entitat sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal, el text íntegre dels quals es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, amb la redacció que a continuació es recull:

"ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER OPTAR A PROVES DE SELECCIÓ DE PERSONAL

ARTICLE 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 20 a 27 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament seguirà percebent la taxa per optar a proves de selecció de personal, que es regiran per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 57 de l'esmentat Reial decret legislatiu.

ARTICLE 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis, inclòs l'acarament de documents, i la realització d'activitats en relació amb les proves de selecció de personal, per a l'ingrés, provisió o promoció interna en aquest Ajuntament, independentment del sistema selectiu que es triï.

ARTICLE 3. Subjecte passiu i responsables

Estan obligats al pagament de la taxa, en concepte de subjectes passius i responsables, les persones que sol·licitin prendre part en les proves de selecció de personal, per a l'ingrés, provisió o promoció interna d'aquest Ajuntament. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent.

ARTICLE 4. Quota tributària

La quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes contingudes en l'annex d'aquesta ordenança.

ARTICLE 5. Exempcions i bonificacions

No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.

ARTICLE 6. Meritació

De conformitat amb l'article 26 del RDL 2/2004, la taxa es meritarà quan s'iniciï la prestació del servei o la realització de l'activitat, que es produirà en la data de presentació de l'oportuna sol·licitud per prendre part en les proves selectives convocades. L'obligació de contribuir, una vegada nascuda, no es veurà afectada de cap manera per la renúncia, el desistiment o la falta de presentació de la persona sol·licitant, llevat que siguin excloses per no reunir els requisits exigits en les bases de la convocatòria; en aquest cas s'aplicarà la meitat de la tarifa i es tramitarà a sol·licitud de la persona interessada la devolució de la resta ingressada per autoliquidació.

No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

ARTICLE 7. Declaració i ingrés

El procediment d'ingrés serà, de conformitat amb el que preveu l'article 27 del RDL 2/2004, el d'autoliquidació. Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar-se la prestació del servei o activitat. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, serà procedent la devolució de l'import corresponent.

ARTICLE 8. Infraccions i sancions

Quant a la qualificació de les infraccions tributàries, i de les sanciones que els corresponguin en cada cas, s'ajustaran al que disposen els articles 183 a 212 de la Llei 58/2003, general tributària i la resta de disposicions que la desenvolupin i complementin.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança fiscal fou aprovada pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió ordinària celebrada el 26 d'octubre de 2023, i publicada en el BOIB número XXX de data XX de XXXXXX de XXXX, entra en vigor l'1 de gener de 2024, romanent vigent fins a la seva modificació o derogació expressa.”.

ANNEX

 

QUADRE DE TARIFES

 

Funcionaris

Laborals

Tarifa ( Euros )

A1

1

32,00 €

A2

2

29,00 €

B

2

26,00 €

C1

3

24,00 €

C2

4

21,00 €

E

5

14,00 €

A l'efecte exclusiu d'assenyalar les tarifes en aquesta ordenança, els nivells del personal laboral han estat distribuïts en la forma anterior.

L'atribució del grup o nivell respectiu es regiran per la normativa que sigui d'aplicació."

Contra el present Acordo, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

 

Signat digitalment en Santa Eulària des Riu, (19 de desembre de 2023)

L'alcaldessa (María del Carmen Ferrer Torres)