Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 795544
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu de la convocatòria d’ajudes per professionals de l’illa d’Eivissa per cursar de forma presencial a l’illa d’Eivissa estudis de Màster en Gestió Turística (MTA) títol propi de la Universitat de les Illes Balears en l’edició 2024 – 2026. Núm. d’identificació de la convocatòria (BDNS). Referència IGAE: 731603

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert en els articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes per professionals  de l'illa d'Eivissa per cursar de forma presencial a l'illa d'Eivissa estudis de Màster en Gestió Turística (MTA) títol propi de la Universitat de les Illes Balears en l'edició 2024 – 2026.

Primera. Objecte i finalitat de les ajudes

És objecte d'aquesta convocatòria concedir ajudes per a professionals (llicenciats, graduats i diplomats) de l'illa d'Eivissa per cursar els estudis de Màster en Gestió Turística (MTA) títol propi de la Universitat de les Illes Balears en l'edició 2024-2026 d'aquest títol i de forma presencial a l'illa d'Eivissa amb un import màxim de 2.500 € i un màxim de 28 alumnes - coincidint amb el nombre màxim de participants dels estudis de referència - i amb una dotació pressupostària total màxima de 70.000 € amb càrrec a l'aplicació 4321.48100 del pressupost corrent del Consell Insular d'Eivissa. La concessió efectiva d'aquestes ajudes estarà condicionada a la impartició efectiva dels estudis de Màster en Gestió Turística de la UIB de forma presencial a l'illa d'Eivissa en la seva edició 2024 – 2026.

Segona. Requisits generals

Els/les participants en aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, o en el cas de sol·licitants estrangers, residència legal a Espanya (NIE).

c) Ser resident a l'illa d'Eivissa.

d) Estar matriculat en el Màster en Gestió Turística (MTA) títol propi de la Universitat de les Illes Balears en l'edició 2024-2026.

e) Haver realitzat el pagament efectiu de l'import total de la matrícula en el termini que determinin les condicions de participació en els estudis de Màster en Gestió Turística (MTA) títol propi de la Universitat de les Illes Balears en l'edició 2024-2026. Aquest fet es verificarà directament pel Consell Insular d'Eivissa amb l'entitat promotora dels estudis i en cas que un alumne no hagi satisfet l'import total de la matrícula, s'iniciarà en corresponent expedient de reintegrament de la subvenció concedida amb, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

De donar-se el cas que a data de presentació de la sol·licitud, només s'hagi realitzat el pagament parcial de la matrícula, de conformitat amb les condicions establertes per la UIB, es considerarà complert aquest requisit per poder participar en la convocatòria. No obstant, el pagament total de la matricula es verificarà en un moment posterior per part del Consell Insular d'Eivissa amb l'entitat promotora dels estudis, fet que condicionarà el pagament de l'ajuda de referència.

e) Cursar efectivament els estudis Màster en Gestió Turística (MTA) títol propi de la Universitat de les Illes Balears en l'edició 2024-2026, fet que podrà verificar el Consell Insular d'Eivissa directament amb l'entitat promotora dels estudis.

f) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa i, en qualsevol cas, complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari, establerts als articles 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Tercera. Dotació econòmica, quantia de les ajudes

L'import total màxim que dedicarà el Departament de Promoció Turística del Consell Insular d'Eivissa per les ajudes previstes en la present convocatòria és de 70.000 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321.48100 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'anualitat 2023. Està prevista la concessió d'un màxim de 28 ajudes - coincidint amb el nombre màxim de participants dels estudis de referència.

La quantia individual màxima d'aquesta ajuda és de 2.500 €.

Quarta. Presentació de sol·licituds

4.1. Les sol·licituds d'ajuda i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert a aquest efecte, en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa o en els altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.2. Sol·licitud presencial

Les sol·licituds es presentaran en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971195900), on es digitalitzarà la documentació aportada per la persona interessada. En aquest cas, s'ha de demanar cita prèvia al telèfon 971195906 o a través de la pàgina web https://citaprevia.conselldeivissa.es/.

Si la sol·licitud es remet per correu postal certificat, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa i l'exemplar per a l'interessat es datin i se segellin abans de certificar-se (“correu administratiu”); en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.

4.3. Sol·licitud telemàtica

Les persones sol·licitants o els representants de les quals que disposin de certificat digital podran registrar les sol·licituds via telemàtica a la Seu Electrònica d'aquesta Corporació  (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en què podran obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents.

No s'admetrà cap sol·licitud ni cap documentació que es presenti únicament a través de correu electrònic, en cap moment de la tramitació de l'expedient.

Cinquena. Termini de presentació de sol·licituds

S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'Extracte de la present convocatòria d'ajudes en el BOIB.

Sexta. Documentació a presentar

6.1. Les persones sol·licitants en el marc de la present convocatòria han de presentar la documentació que es detalla a continuació:

a) Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant (Annex 1).

b) Declaració responsable (Annex 2) que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari (articles 13 de la Llei 38/2003 i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions), que es compromet a complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, tot de conformitat amb l'article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, i en la qual la persona sol·licitant informa, entre altres, si ha demanat i/o rebut o no alguna altra ajuda.

c) Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant: DNI o, si escau, NIE o  targeta de residència, que hauran d'anar acompanyats de la documentació que acrediti la identitat de la persona sol·licitant (passaport o carta d'identitat).

Aquesta documentació haurà d'estar en vigor en el moment de presentació de la sol·licitud i durant tot el termini de tramitació de l'expedient.

En el cas que la persona sol·licitant presenti la sol·licitud telemàticament, amb un certificat digital emès al seu nom, no és necessari presentar la documentació acreditativa de la identitat, de conformitat amb l'article 9 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Certificat de resident, en vigor en el moment de presentació de la sol·licitud.

e) Matrícula en l'edició actual del Màster de Gestió Turística (MTA) títol propi de la UIB. Així com el justificant del pagament efectiu de la mateixa, d'acord amb les condicions de la UIB.

f) Per actuar en nom del sol·licitant en els casos establerts a l'article 5, apartat 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'haurà d'acreditar la representació de la persona, juntament amb un document acreditatiu de la identitat del/de la representant.

g) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (https://seu.conselldeivissa.es/), apartat Tràmits destacats. S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

6.2. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

(El text íntegre i els seus annexes es poden consultar a les bases que regulen la convocatòria).

 

Eivissa, 19 de desembre de 2023

La cap de servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna