Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 795530
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació del Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d’una subvenció nominativa del Consell Insular d’Eivissa a l’entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. per a la celebració de l’esdeveniment Ibiza MICE Summit en la seva edició de 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 1 de desembre de 2023, va aprovar la següent proposta:

"(...)

PROPOSTA

PRIMER. APROVAR el conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'entitat SANTA EULÀRIA DES RIU XXI, S.A. amb NIF A57413957 per a la celebració de l'esdeveniment Ibiza MICE Summit en la seva edició de 2023 que consta en l'expedient amb CSV 14615534671541753401, amb un import màxim de 40.000 € amb càrrec a la partida 4321.4890157 del pressupost de l'exercici corrent.

SEGON. APROVAR I DISPOSAR la despesa anticipada màxima de 40.000 € i sense l'exigència de garanties en concepte de subvenció directa nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'entitat SANTA EULÀRIA DES RIU XXI, S.A. amb NIF A57413957, amb càrrec a la partida 4321.4890157 del pressupost de l'exercici corrent.

TERCER. PUBLICAR la subvenció de referència a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

QUART. PUBLICAR el conveni formalitzat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

I vist l'informe de la Intervenció favorable de fiscalització limitada prèvia, la qual és merament formal i no material."

 

Eivissa, 19 de desembre de 2023

La cap de Servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'entitat SANTA EULÀRIA DES RIU XXI, S.A. per a la celebració de l'esdeveniment Ibiza MICE Summit en la seva edició de 2023

Parts

Vicente Alejandro Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant el Consell), en l'exercici de les facultats atribuïdes per l'article 21.1 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.

Carmen Ferrer Torres, com a representant legal de l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A., en exercici de les facultats atribuïdes pels articles 10 i 12 dels Estatuts d'aquesta entitat.

Antecedents

1. L'article 148.1.18.a de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que les comunitats autònomes poden assumir competències en matèria de promoció i ordenació del turisme en el seu àmbit territorial, i en aquesta línia, l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de la comunitat autònoma han de reconèixer l'activitat turística com a element econòmic estratègic de les Illes Balears i que el foment i l'ordenació de l'activitat turística s'han de portar a terme amb l'objectiu de fer-la compatible amb el respecte al medi ambient, al patrimoni cultural i al territori, i amb polítiques generals i sectorials de foment i ordenació econòmica que tenguin com a finalitat afavorir el creixement econòmic a mitjà i a llarg termini.

2. Les competències en matèria d'informació turística, ordenació i promoció turística s'exerceixen pel Consell Insular d'Eivissa com a pròpies de conformitat amb allò disposat en l'article 70.3 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en relació al Decret 45/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), en virtut del qual es van traspassar al Consell Insular d'Eivissa les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística.

3. L'obligatorietat per part dels òrgans de les Administracions Públiques d'elaborar un Pla Estratègic de Subvencions ve determinada en el precepte 8.3 de la 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el pla esmentat s'hi han de determinar els objectius i efectes que es pretenen aconseguir amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les seves fonts de finançament, garantint els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació; així com l'eficàcia dels objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics. A més, és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, el qual, en els mateixos termes, assenyala la necessitat de planificar les subvencions mitjançant l'aprovació dels plans estratègics corresponents.

4. El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en sessió de data 9 de desembre de 2022 va aprovar amb caràcter inicial l'expedient del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2023 (BOIB núm. 162, de 13-12-2022). L'aprovació definitiva del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2023 fou publicada en el BOIB núm 3, de 7-1-2023.

En el pressupost del Consell per a l'exercici 2023 hi figura la partida 4321.4890157 amb un import de 40.000 € del capítol IV de despesa com a subvenció nominativa per l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A.

5. SANTA EULÀRIA DES RIU XXI, S.A., és una societat anònima mercantil constituïda per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per la la consecució de les següents finalitats, entre d'altres:

  • Promoció i Organització de Fires i Congressos.
  • Organització d'activitats i esdeveniments de promoció turística.

Així mateix els estatuts de la societat contemplen la realització de qualsevol tipus de conveni amb altres entitats públiques i/o privades, persones físiques o jurídiques per a la realització del seu objecte social.

6. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

7. L'esmentada Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa en l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seva actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

8. En el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa pel període 2023-2025 (BOIB. Núm. 12, de data 26 de gener de 2023), hi consta una subvenció anual durant la vigència de l'esmentat Pla, per l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. amb l'objectiu de millorar el producte turístic MICE de l'illa d'Eivissa així com fomentar la professionalització del subsector turístic MICE amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321.4890157.

9. En data 27 d'octubre de 2023 i amb RGE núm. 2023031469 l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. va presentar una sol·licitud per a la formalització d'un conveni regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa prevista en el pressupost del Consell per a l'exercici 2023 així com en el Pla Estratègic de Subvencions d'aquesta institució per al període 2023-2025. Sol·licitant finançament per part del Consell per un import màxim de 40.000 €

Junt amb la sol·licitud, Santa Eulària des Riu XXI, S.A. va presentar una memòria valorada on es detallen les actuacions realitzades en el marc de la celebració de la tercera edició de l'esdeveniment Ibiza MICE Summit que va tenir lloc els passats dies 25 a 28 d'octubre.

En l'escrit de sol·licitud presentat per l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. s'hi reflexa la necessitat de realitzar el pagament anticipat del 100% de la subvenció prevista en no comptar l'entitat amb una dotació econòmica dins els seus pressupostos per a la realització de l'esdeveniment i poder fer front a les despeses de producció d'aquest.

10. En data 3 de novembre de 2023 el president del Consell va dictar providència d'incoació en virtut de la qual va disposar la iniciació dels tràmits pertinents per a la formalització d'un conveni regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa a l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A., per import de 40.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321-4890157.

11. La providència d'incoació del procediment contempla que no s'exigeixin les garanties establertes en l'article 43 i següents del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 j) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ja que aquestes tenen la consideració de facultatives i no preceptives, tenint en compte que l'anticipació del pagament de la subvenció de referència és imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció, degut a la manca de dotació econòmica en el pressupost de l'entitat per a la celebració de l'esdeveniment de referència i atenent també a les raons d'interès públic que ho justifiquen.

12. La millora de l'oferta turística de l'illa d'Eivissa orientada a desenvolupar productes turístics transversals i no condicionats per una temporalitat marcada, contribueix a tres dels principals objectius estratègics del Consell Insular d'Eivissa en relació al desenvolupament del sector de l'illa d'Eivissa en mig i llarg termini. Per una banda, a la diversificació de l'oferta turística de l'illa, deixant enrere l'especialització de gran part de l'oferta en un turisme d'oci per un segment de públic jove. D'altra banda, contribuint a la desestacionalització del sector turístic de l'illa d'Eivissa, aconseguint allargar els extrems de temporada, millorar l'ocupació en el sector i, per tant, millorar l'estructura del mercat laboral de l'illa d'Eivissa. En darrer lloc, també, el desenvolupament de productes turístics allunyats del monocultiu d'oci per un segment de públic jove, afavorirà la diversificació de la imatge de l'illa de Eivissa en els diferents mercats emissors, fet que redundarà en la millora de la percepció que els diferents segments de públic objectiu tenen de l'illa d'Eivissa i contribuirà a arribar a nous segments estratègics de demanda.

Així mateix, el recentment presentat Pla de Màrqueting estratègic per l'illa d'Eivissa assenyala el segment MICE com un segment estratègic per l'illa d'Eivissa principalment per dos motius, per una banda perquè la seva demanda es concentra en temporada mitja i baixa i, per altra banda, perquè la despesa mitjana d'aquest segment és superior a la de la majoria d'altres segments.

13. L'aportació econòmica esmentada té un caràcter singular per concorre-hi raons d'interès públic, social i econòmic, que evidencien la necessitat de fomentar l'adequació del producte turístic de l'illa d'Eivissa als diferents segments de mercat per millorar-ne la competitivitat i l'especialització necessària per continuar sent una destinació turística de primer ordre a nivell global.

14. L'article 21.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, estableix que l'Administració i els beneficiaris de les subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts, aspecte que també recull l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, referent a la concessió directa de les subvencions.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, tot d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

1.1. És objecte d'aquest conveni establir els termes i les condicions d'un conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. per a la concessió d'una subvenció directa a Santa Eulària des Riu XXI, S.A., per l'import global màxim de quaranta mil euros (40.000 €) per part del Consell Insular d'Eivissa, per finançar la realització de la tercera edició de l'esdeveniment Ibiza MICE Summit.

Les actuacions que cal dur a terme es troben detallades en la memòria valorada que ha estat aportada per Santa Eulària des Riu XXI, S.A. i que s'adjunta al present conveni.

1.2. S'entenen per despeses subvencionables aquelles compreses en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant, es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquelles que de manera indubitada responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries, i que s'hagin realitzat i hagin estat efectivament pagades dins el termini de justificació previst en el punt 4.2 del present conveni.

Seran subvencionables les despeses corresponents al material promocional elaborat per a la seva distribució, relacionat amb l'objecte d'aquest conveni, així com les despeses derivades del desenvolupament i d'accions promocionals relacionades amb l'objecte del present conveni (presentacions, rodes de premsa, entre d'altres).

Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.

Les despeses de personal imputables exclusivament a la realització de les actuacions objecte d'aquest conveni, es justificaran mitjançant la presentació de nòmines i documentació relativa a les assegurances socials (Rebut de Liquidació de Cotitzacions i Relació Nominal de Treballadors), així com un document resum de nòmines i els corresponents justificants de pagament.

Els costos indirectes (com ara els subministraments, despeses de personal, despeses de neteja, entre d'altres) hauran d'imputar-se, com a despesa general, per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en un percentatge màxim del 50% de l'import anual del concepte imputat, de conformitat amb l'article 83.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament el la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat dels subministraments o serveis contractats.

1.3. En cap cas seran despeses subvencionables:

  • Els interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Les despeses de procediments judicials.

1.4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per al contracte menor, l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del be, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient número d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o bé que la despesa hagués estat realitzada amb anterioritat a la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en la memòria l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

1.5. El Consell Insular d'Eivissa realitzarà l'aportació econòmica màxima de 40.000€ de l'exercici 2023.

L'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. adquirirà la condició d'entitat beneficiària a l'efecte del que disposa l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per un import màxim de quaranta mil euros (40.000 €), a càrrec del Consell Insular d'Eivissa.

1.6. L'entitat beneficiària pot subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquest conveni, sempre i quan es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1.7. De conformitat amb l'article 29.7d) l'entitat beneficiària podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades sempre que l'import subvencionable no excedeixi del cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per a l'acreditació de les despeses del beneficiari.

2. Compromisos de Santa Eulària des Riu XXI, S.A.

2.1. Santa Eulària des Riu XXI, S.A. s'obliga a:

  • Dur a terme l'activitat total descrita en la clàusula primera que fonamenta la concessió de la subvenció, en el termini establert a tal efecte i, en qualsevol cas, durant l'any 2023.
  • Acreditar el compliment de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incórrer en cap de les prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, així com el compromís de mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al reconeixement esmentat o vigència, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies. (ANNEX III)
  • Integrar les persones i/o autoritats que designi el Consell Insular d'Eivissa en els diferents comitès d'honor, organitzador, executiu, tècnic i/o de naturalesa anàloga que es constitueixin per a l'execució de l'objecte d'aquest Conveni.
  • Justificar al Consell Insular d'Eivissa la realització de l'activitat subvencionada així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció en el termini establert a tal efecte.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents del Consell.
  • Comunicar al Consell l'obtenció de qualsevol altra subvenció o ingrès per la mateixa finalitat dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud i, en el seu cas, l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.
  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat i/o en els registres legalment establerts.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Fer-se càrrec de l'excés d'increment econòmic que es pugui derivar de l'activitat objecte de subvenció descrita en la clàusula primera.
  • Sol·licitar autorització expressa del Consell Insular d'Eivissa per a la realització de qualsevol canvi en les actuacions previstes en la memòria adjunta.

2.2. Les activitats subvencionades seran objecte de difusió per part de Santa Eulària des Riu XXI, S.A. posant de manifest el finançament del Consell Insular, per a la qual cosa, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada (actuacions de promoció i publicitat, actes públics, edicions, pàgines web i qualsevol altre acte de difusió relacionat amb les activitats subvencionades), durant la totalitat de la duració de activitats esmentades i sempre dins el període de vigència del present conveni, s'haurà de fer constar l'escut oficial del Consell així com la marca turística «Ibiza» en un indret destacat i privilegiat.

Si l'acord de concessió de l'ajuda fos notificat amb posterioritat a la realització de l'actuació objecte de subvenció, la difusió de la subvenció es podrà realitzar per part de la persona o entitat beneficiària, mitjançant altres mitjans o canals que garanteixin la suficient difusió del finançament de l'actuació per part del Consell Insular d'Eivissa, mitjançant insercions en mitjans de comunicació locals, en lloc web, plataformes o xarxes socials de les persones o entitats beneficiàries o qualsevol altra mitjà que garanteixi la major difusió possible de l'obtenció de l'ajut de referència. Aquest extrem s'haurà d'acreditar documentalment mitjançant la presentació, en el moment de la justificació de la subvenció concedida, de documentació acreditativa del seu compliment, aquesta documentació haurà d'acreditar el mitjà de difusió utilitzat, així com les dates.

2.3. Santa Eulària des Riu XXI, S.A. haurà d'observar el compliment de les obligacions prescrites en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.4. Santa Eulària des Riu XXI, S.A. també queda sotmesa a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 23 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d'aplicació.

3. Compromisos del Consell

3.1. El Consell Insular d'Eivissa es compromet a realitzar l'aportació econòmica de quaranta mil euros (40.000 €), que tendrà caràcter de màxima, a favor de l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A., amb càrrec de l'aplicació pressupostària 4321.4890157 per a la partida corresponent a l'exercici pressupostari 2023, del Departament de Promoció Turística.

3.2. A efectes d'allò disposat en l'article 32 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, es fa constar expressament que la mencionada aportació pública del Consell Insular d'Eivissa és com import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost de l'activitat.

3.3. D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència per part de Santa Eulària des Riu XXI, S.A., s'aplicaran els criteris de graduació corresponents, de conformitat amb allò establert a la clàusula 7.2 d'aquest conveni, amb la finalitat de determinar la quantitat que en el seu casi hagi de reintegrar el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Pagament i justificació

4.1. El pagament es formalitzarà de forma anticipada en un ingrés de quaranta mil euros (40.000 €) una vegada formalitzat el present conveni.

En cas d'haver-hi algun incompliment per part de Santa Eulària des Riu XXI, S.A., el Consell iniciarà l'expedient de reintegrament corresponent, a la finalització del període de justificació, en aplicació dels criteris de graduació establerts a tal efecte, en el present conveni.

4.2. La despesa a justificar haurà de ser realitzada dins l'anualitat 2023.

La justificació del compliment de l'objecte de la subvenció es farà mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Factures originals acreditatives i altres documents de valor probatori amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. Així mateix, s'haurà d'acreditar el pagament efectiu de les despeses imputades al present conveni.

L'acreditació de l'abonament de les despeses aportada pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

1) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

  • Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

2) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa. Sempre que no s'excedeixin els límits legalment establerts, segons la normativa vigent en la matèria.

3) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

4) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

  • Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

5) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

b) Certificat de les despeses de Santa Eulària des Riu XXI, S.A., emès pel seu representant legal, en el qual s'assenyali que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del conveni i han donat compliment a la finalitat de la subvenció. Així com que la justificació de les despeses realitzades i efectivament pagades s'ajusten a les actuacions objecte d'aquest conveni, i s'acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

c) Memòria de la realització de les diferents actuacions objecte d'aquesta subvenció.

d) Quan correspongui, la justificació de les despeses subvencionables d'acord amb el que prescriu l'apartat 1.4 del present conveni.

e) Quan correspongui, una declaració responsable signada pel màxim responsable de l'entitat, sobre quin és el criteri d'imputació que s'ha utilitzat per determinar el percentatge del cost indirecte que correspon a l'execució de l'objecte, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tal i com s'assenyala en el punt 1.2 del present conveni en relació amb la justificació de les despeses indirectes.

f) Una liquidació d'ingressos i despeses de les activitats subvencionades. (ANNEX V)

g) Declaració responsable sobre altres ingressos concurrents amb l'activitat i de no haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció per al mateix o, si n'hi ha, relació de les subvencions concedides o sol·licitades, indicant-ne els imports. (ANNEX III)

El termini màxim per a la presentació de la justificació serà de tres mesos des de la recepció efectiva per part del beneficiari, del pagament de la subvenció de referència.

4.3. Les mesures de difusió descrites a l'apartat 2.2 d'aquest conveni hauran de ser acreditades per part de Santa Eulària des Riu XXI, S.A. mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc) comprensiu d'aquests extrems. L'incompliment de l'obligació de la inclusió de l'escut oficial, així com de la marca «Ibiza» i/o l'escut del Consell Insular d'Eivissa en les actuacions anteriorment esmentades suposarà un incompliment de les condicions establertes en el present conveni, el grau del qual serà establert per la comissió de seguiment.

4.4. El Consell podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o els informes que es considerin adients per acreditar la justificació de totes les despeses.

4.5. Si la justificació de l'execució de les activitats objecte del conveni supera el cost inicial establert, el Consell insular d'Eivissa es farà càrrec només fins al màxim previst en el present Conveni.

4.6. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si l'entitat beneficiària no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o té pendent de pagament algun altre deute amb la Hisenda Estatal o Autonòmica o del Consell Insular d'Eivissa, o és deutora per resolució de procedència de reintegrament (ANNEX IV).

5. Garanties

Es fa constar expressament que el Consell Insular d'Eivissa no exigeix garanties a l'entitat Santa Eulària des Riu XXI, S.A. en no comptar l'entitat amb una dotació econòmica dins els seus pressupostos per a la realització de l'esdeveniment, poder fer front a les despeses de producció d'aquest, i ateses les raons d'interès públic que així ho justifiquen. Tot de conformitat amb els articles 17.3 j) i 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 13 i 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

6. Compatibilitat amb altres ajuts

Aquesta subvenció serà compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas l'import resultant no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.

7. Reintegrament

7.1. Pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també previstos a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents que seguidament s'establiran, amb la finalitat de determinar la quantitat que hagi de reintegrar en el seu cas el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7.2. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau de compliment

Percentatge de reducció

70%-74%

15 %

75%-79%

12 %

80%-84%

9 %

85%-89%

6 %

90%-94%

3 %

95%-99%

1%

La comissió de seguiment aplicarà aquests criteris per determinar, si n'és el cas, el grau d'incompliment, per determinar la quantitat que finalment haurà de reintegrar l'entitat beneficiària, tractant-se d'una aportació amb pagament anticipat.

Per sota del 70 % de compliment, es considerarà que no queda acreditada una actuació inequívoca de l'entitat beneficiària per a la realització de l'activitat subvencionada, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció, i es procedirà, si és el cas, al reintegrament total de les quantitats percebudes i a l'abonament dels interessos de demora corresponents.

En els casos en què el compliment parcial de la subvenció sigui per causa de força major, no seran d'aplicació els criteris establerts anteriorment, i l'entitat beneficiària solament haurà de reintegrar la quantitat percebuda que excedeixi de l'efectivament aplicada en la realització de l'activitat subvencionada, sense que siguin exigibles els interessos de demora.

En qualsevol cas, pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també previstos a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. Resolució del conveni

El conveni es resoldrà si es dóna alguna de les següents causes:

1. El transcurs del termini de vigència del conveni sense que se n'hagi acordat la pròrroga.

1. L'acord unànime de tots els signants.

1. L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants.

1. Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

1. Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en la normativa d'aplicació.

9. Modificació del conveni

Les parts que subscriuen aquest conveni assenyalen que la modificació del conveni requerirà l'acord unànime d'ambdues parts.

 

10. Tractament de dades de caràcter personal

Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Pel que respecta a les subcontractacions que pugui realitzar Santa Eulària des Riu XXI, S.A. per al compliment de les actuacions objecte del conveni, aquest es compromet a sol·licitar la firma per part dels tercers, del corresponent acord de confidencialitat i de protecció de dades.

11. Resolució de conflictes i jurisdicció competent

11.1. Les parts que subscriuen aquest conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest conveni. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

11.2. El present conveni té naturalesa administrativa i, en conseqüència, serà competent per resoldre sobre qualsevol discrepància en relació a la seva aplicació la jurisdicció contenciosa-administrativa, exercida pels jutjats i tribunals de les Illes Balears.

12. Comissió de seguiment

12.1. Per garantir el seguiment d'aquest conveni s'anomenarà una comissió mixta de seguiment a la signatura d'aquest document (ANNEX II), per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la Llei Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12.2. La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni, sent un dels representants del Consell Insular el president de la mateixa, amb el corresponent vot de qualitat.

12.3. Correspon a la Comissió de seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció. Així mateix, correspon en el seu cas, a la Comissió de seguiment, determinar el possible grau d'incompliment del beneficiari i l'import del corresponent reintegrament.

12.4. El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Vigència del conveni

El present conveni entrarà en vigor en el moment de la seua signatura i mantendrà la seua vigència fins el 30 d'abril de 2024.