Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 793997
Resolució del director general de Funció Pública per la qual s’aprova la creació d’un segell electrònic de la Direcció General de Funció Pública i es regulen les actuacions administratives automatitzades per a la generació i l’emissió de resolucions, certificats i comunicacions a través del sistema de Recursos Humans i del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Segons el que estableix la disposició addicional desena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Funció Pública és l'òrgan directiu adscrit a la conselleria que que té atribuïdes les competències en matèria de funció pública a la qual corresponen la gestió dels recursos humans de l'Administració autonòmica, el desenvolupament dels plans d'actuació en matèria de funció pública i la direcció, la coordinació i l'execució de la política en matèria de personal dins l'àmbit de l'Administració de la comunitat autònoma. Entre d'altres, conformen la seva estructura bàsica els òrgans administratius i les àrees funcionals següents: el Registre General de Personal i l'Àrea de Gestió de Personal.

2. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l'article 1.2 que l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sota la direcció del Govern, s'estructura, entre d'altres, en la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mentre que el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina que la Direcció General de Funció Pública exerceix les seves competències en els àmbits següents: planificació, direcció, coordinació i execució de la política general de personal; ordenació i gestió del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte el personal docent i el personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica; coordinació de la política de recursos humans del sector públic instrumental i del seu personal; direcció i supervisió de les nòmines corresponents al personal dels ens integrants del sector públic instrumental autonòmic i, en general, tutela d'aquests ens respecte de la legislació aplicable en matèria de personal; gestió, impuls i coordinació de les polítiques i els plans d'igualtat entre les dones i els homes empleats públics dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del sector públic instrumental autonòmic; formació del personal de les administracions públiques de les Illes Balears; inspecció de qualitat, organització i serveis; Registre General de Personal; prevenció de riscs laborals del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i gestió del personal funcionari de l'Administració local amb habilitació nacional que presta servei a les corporacions locals.

3. En exercici de les seves funcions, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de resoldre els procediments corresponents vinculats a les seves competències i emetre, si escau, les certificacions que preveu la normativa corresponent que li és aplicable.

4. Segons l'article 1 del Decret 46/1995, de 4 de maig, pel qual s'aprova el Reglament del Registre General de Personal de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre General de Personal és l'òrgan de l'Administració de la Comunitat Autònoma encarregat de la inscripció ordenada i sistemàtica de totes les persones que hi prestin serveis per qualsevol títol i de l'anotació de tots els actes que afectin la vida administrativa d'aquest personal, des de l'inici de la relació jurídica corresponent fins al cessament en el servei.

5. Correspon també a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears generar i emetre, entre d'altres, les comunicacions corresponents al preavís de cessament.

6. Segons l'article 3 del Decret 67/2016, de 25 de novembre, del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 149, de 26 de novembre de 2016), aquest Registre Central està adscrit actualment a la Direcció General de Funció Pública i és l'òrgan competent per a la inscripció ordenada i sistemàtica de tot el personal sotmès al seu àmbit d'aplicació i per a l'anotació de tots els actes i les resolucions que n'afectin la vida laboral i administrativa, des que neix la relació de serveis o laboral fins que s'extingeix.

7. Segons l'article 19.4 del Decret 67/2016, correspon al Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en endavant, Registre Central), entre altres funcions, expedir els certificats acreditatius de les dades que hi constin.

8. Hi ha la possibilitat de generar i emetre de manera automatitzada les resolucions, els certificats i les comunicacions a què es farà referència en el contingut d'aquesta Resolució, els quals són generats o bé amb la informació registrada en el sistema de Recursos Humans de la Comunitat Autònoma o bé amb la informació registrada en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma.

9. Actualment, aquests processos de generació i emissió de resolucions, certificats i comunicacions es fan mitjançant la intervenció d'empleats públics que en cap moment no implica el processament ni la manipulació de les dades extretes del sistema, únicament fan els passos informàtics necessaris per treure de manera automàtica el document corresponent.

Per tant, es duen a terme determinades resolucions, certificats o comunicacions a partir de dades que consten o bé en el sistema de Recursos Humans o bé en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma sense fer cap valoració ni modificació de les dades, per la qual cosa es tracta d'una actuació administrativa susceptible de dur-se a terme de manera automatitzada.

Fonaments de dret

1. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, defineix en l'article 41 l'actuació administrativa automatitzada com qualsevol acte o actuació feta íntegrament a través de mitjans electrònics per una administració pública en el marc d'un procediment administratiu i en la qual no hagi intervingut de manera directa cap empleat públic. En cas d'actuació administrativa automatitzada, preveu que s'ha d'establir prèviament l'òrgan o òrgans competents, segons els casos, per a la definició de les especificacions, la programació, el manteniment, la supervisió i el control de qualitat i, si s'escau, l'auditoria del sistema d'informació i del seu codi font, amb la indicació de l'òrgan que s'ha de considerar responsable als efectes d'impugnació.

2. L'article 42 de la Llei 40/2015 estableix que, en l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada, cada administració pública pot determinar, com a supòsits d'utilització dels sistemes de signatura electrònica, el segell electrònic, basat en un certificat electrònic reconegut o qualificat que compleixi els requisits exigits per la normativa de signatura electrònica o bé un sistema de codi segur de verificació (CSV).

3. Els articles 19 i 20 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, sobre la identificació mitjançant segell electrònic basat en certificat electrònic qualificat que compleixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica i els sistemes de signatura electrònica per a les actuacions administratives automatitzades.

4. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que corresponen a la Direcció General de Funció Pública, adscrita a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, entre d'altres, les competències en matèria d'ordenació i gestió del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte el personal docent i el personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica; coordinació de la política de recursos humans del sector públic instrumental i del seu personal i Registre General de Personal.

5. L'article 14.1 del Decret 46/1995 determina que, entre d'altres i a instància de l'interessat, el Registre General de Personal ha d'expedir una certificació acreditativa de les dades que hi constin.

6. L'article 18.2 del Decret 67/2016, de 25 de novembre, del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que el Registre Central, entre d'altres, ha d'expedir el certificat acreditatiu de les dades que hi constin.

Resolució

1. Aprovar la creació d'un segell electrònic de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques basat en un certificat electrònic qualificat que compleixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.

2. L'òrgan titular del segell electrònic i responsable de la seva utilització a l'efecte d'una eventual impugnació de l'actuació administrativa automatitzada serà la Direcció General de Funció Pública.

3. S'autoritza la possibilitat de generar i emetre de manera automatitzada a través del sistema de recursos humans de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o bé a través del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears els documents següents:

Resolució de reconeixement de triennis del personal funcionari.

a) Resolució de reconeixement de triennis del personal laboral.

b) Resolució de reconeixement del grau personal inicial.

c) Resolució de cessament de personal funcionari interí quan s'assoleixi el límit màxim legalment establert per al seu nomenament.

d) Resolució individual de concessió o de denegació d'ajuda fons social.

e) Resolució individual de concessió o de denegació de bestreta ordinària.

f) Resolució individual de concessió o de denegació de bestreta extraordinària.

g) Certificat d'empresa a efectes de jubilació parcial.

h) Certificat de serveis previs.

i) Certificat de serveis previs especial per a personal eventual.

j) Certificat de serveis prestats.

k) Certificats d'extracte d'expedient.

l) Certificat de formació realitzada a l'EBAP per àrees funcionals.

m) Certificat d'existència de llocs de treball objecte de dotació.

n ) Certificat de comissions de serveis.

o) Certificat de concurs de trasllats.

p)Certificat del procés d'estabilització.

q) Certificat d'atribucions temporals de funcions.

r) Certificat de carrera professional.

s) Certificat de retencions i ingressos a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

t) Certificat d'empresa per l'atur.

u) Certificat d'empresa per incapacitat temporal.

v) Certificat maternitat/paternitat per a RECEMA.

w) Certificat de jubilació per a MUFACE.

y) Certificat acreditatiu de les places i llocs ocupats pel personal inscrit en el Registre Central (certificats de serveis prestats).

z) Certificat acreditatiu dels triennis, titulacions acadèmiques, nivells de català i de les places i llocs ocupats inscrits en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (extracte d'expedient de personal).

aa) Certificat acreditatiu dels triennis del personal inscrit en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

ab) Certificat acreditatiu de les titulacions acadèmiques inscrites en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

ac) Certificat acreditatiu dels nivells de català inscrits en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

ad) Preavís de cessament del personal laboral.

El sistema de signatura que es podrà utilitzar és el segell electrònic de la Direcció General de Funció Pública.

4. Els òrgans competents per a la definició de les especificacions, la programació, el manteniment, la supervisió i el control de qualitat i, si s'escau, auditoria del sistema d'informació i del codi font de les actuacions administratives automatitzades a què es refereix el punt 3 anterior seran la Direcció General de Funció Pública i la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital.

5. Aquesta Resolució produirà efectes a partir de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i estarà disponible a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

 

(Signat electrònicament: 19 de desembre de 2023)

El director general de Funció Pública Antoni Mesquida Bauzá