Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 792817
Aprovació de l'instrument plurianual justificatiu de la taxa específica (LPGE 2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa saber que, a la sessió del plenari de l'Ajuntament de sa Pobla celebrada en data 14 de desembre de 2023, s'ha adoptat el següent acord:

«PRIMER. Aprovar l'instrument de planificació plurianual que a continuació es transcriu, autoritzant la taxa específica en els termes de l'article 20.Dos.4 de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'exercici 2023, tot envers a aconseguir una taxa de temporalitat sota el 8% de les places de naturalesa estructural, sense perjudici del que resulti del resultats dels processos selectius d'estabilització conforme la Llei 20/2021. de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en el sector públic.

«MEMÒRIA JUSTIFICATIVA – PLA PLURIANUAL JUSTIFICATIU DE LA TAXA ESPECÍFICA ART. 20.2.4 LPGE 2023

Introducció

De conformitat amb l'article 20.dos.4 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023, cada Administració podrà autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment de l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de què la temporalitat en l'ocupació pública no superi el 8 per cent de les places de naturalesa estructural en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació plurianual amb que haurà de comptar.

Com s'adverteix, es tracta de l'habilitació legal derivada de les exigències de la pròpia Unió Europea quant a la temporalitat. Així, de la pròpia Exposició de Motius de la Llei 20/2021 de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública es deriva que «el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (d'ara endavant, PRTR), ja avaluat favorablement per la Comissió Europea en la Proposta de Decisió d'Execució del Consell, de 22 de juny de 2021, relativa a l'aprovació de l'avaluació del citat Pla, contempli en el seu component 11, relatiu a la Modernització de les Administracions Públiques, la reforma referida a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública».

Això suposa un abans i un després a l'hora d'afrontar les reformes estructurals de calat per adaptar i fer més eficient el funcionament de les Administracions Públiques, el seu règim jurídic i la ineludible planificació de la gestió dels recursos humans per garantir la prestació d'uns serveis públics de qualitat.

Així, la primera de les actuacions previstes per aquesta reforma és precisament l'adopció de mesures per millorar l'eficiència dels recursos humans reduint els alts nivells de temporalitat i flexibilitzant la gestió dels recursos humans en les Administracions Públiques. L'objectiu de la reforma és situar la taxa de temporalitat estructura per sota del 8% en el conjunt de les Administracions Públiques espanyoles, actuant la reforma en tres dimensions: adopció de mesures immediates per remeiar l'elevada temporalitat existent, articulació de mesures eficaces per prevenir i sancionar l'abús i el frau en la temporalitat a futur i, finalment, potenciació de l'adopció d'eines i una cultura de la planificació per a una millor gestió dels recursos humans.

Ara bé, el legislador és conscient de què les Administracions Públiques, encara complint amb les exigències contingudes en l'article 2 i les Disposicions Addicionals Sisena i Vuitena i incloent les places que complissin amb els requisits d'estructuralitat i acompliment interí o temporal en les dates de referència, poguessin no aconseguir complir amb la reducció al 8% en atenció a l'altíssim volum de temporalitat. Per a fer-ho, s'habilita aquesta taxa específica, perquè, una vegada aprovada l'Oferta especial d'estabilització exigida imperativament per la Llei 20/2021, puguin incorporar-se a l'Oferta ordinària de l'exercici 2023 altres places que, no complint els requisits de la referida Llei (perquè si els havien complert haurien d'haver-se inclòs preceptivament en l'OPE especial) coadjuvi la seva cobertura definitiva a través de procediments de selecció ordinaris a aconseguir la reducció al 8% de la temporalitat.

El referit apartat Quatre de l'article 20 LPGE realitza una exigència addicional i és, que «sigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació plurianual amb que haurà de comptar».

La necessitat d'aquest instrument de planificació plurianual es deriva de l'acordat en la Mesa General de Negociació de l'Administració General de l'Estat sobre l'Oferta d'Ocupació Pública subscrita el 23 de maig de 2022, Apartat Sisè, el qual indica que «les parts signatàries coincideixen en la necessitat d'incorporar progressivament una planificació plurianual de les necessitats de personal de l'Administració, amb l'objectiu d'aconseguir, tant quantitativa com qualitativament, els recursos òptims per a la prestació dels serveis que té encomanats i que permeti anticipar la previsió d'incorporació de personal que es recull en les ofertes d'ocupació pública, analitzant les causes, oportunitats i polítiques públiques en les quals serà necessària una major intensitat d'incorporacions en futurs exercicis».

Per conformar aquest instrument, s'elabora la present memòria justificativa de l'essencialitat i estructuralitat que comporten aquestes places, així com en relació amb la seva explicació de per què al seu moment no es van incloure en l'Oferta d'estabilització regulada en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

ANÀLISI DE LA PLANTILLA DE L'AJUNTAMENT DE SA POBLA

L'Ajuntament de sa Pobla ha convocat els processos d'estabilització previstos a l'article 2 i DA sisena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública.

Places incloses al procés d'estabilització derivat de la Llei 20/2021:

Personal funcionari

ESCALA

DENOMINACIÓ

NÚM. RPTF

NÚM

GRUP

FORMA DE PROVISIÓ

Ad. General

AUXILIAR DE GESTIÓ TRIBUTARIA

RPTF0015

1

C2

CONCURS

Personal laboral

DEPARTAMENT

DENOMINACIÓ

NÚM. RLLT

NÚM

VINCULACIÓ

FORMA DE PROVISIÓ

Serveis generals

BIDELL

RLTL0069

RLTL0006

RLTL0081

3

LABORAL

CONCURS

Serveis generals

BIDELL

RLTL0066

1

LABORAL

CONCURS-OPOSICIÓ

Serveis socials

EDUCADOR/A SOCIAL

RLTL0040

RLTL0043

RLTL0044

3

LABORAL

CONCURS

Serveis socials

TREBALLADOR/A SOCIAL

RLTL0039

RLTL0041

RLTL0042

3

LABORAL

CONCURS

Serveis socials

AUXILIAR ADMINISTRATIU

RLTL0046

1

LABORAL

CONCURS

Serveis socials

FISIOTERAPEUTA (25% jornada)

RLTL0057

1

LABORAL

CONCURS

Centre de dia

COORDINADOR/A CENTRE DE DIA – TREBALLADOR/A SOCIAL

RLTL0058

1

LABORAL

CONCURS

Educació

DIRECTOR/A

RLTL0009

1

LABORAL

CONCURS

Educació

CAP D'ESTUDIS

RLTL0011

1

LABORAL

CONCURS

Educació

TÈCNIC/A ED. INFANTIL

RLTL0010

RLTL0013

RLTL0016

RLTL0018

RLTL0019

RLTL0020

RLTL0024

7

LABORAL

CONCURS

Educació

TÈCNIC/A ED. INFANTIL

RLTL0012

RLTL0014

RLTL0021

RLTL0026

4

LABORAL

CONCURS-OPOSICIÓ

Educació

PERSONAL DE CUINA

RLTL0028

1

LABORAL

CONCURS

Aigua

FONTANER

RLTL0083

1

LABORAL

CONCURS

Aigua

TRACTAMENT NITRATS

RLTL0086

1

LABORAL

CONCURS

Cultura

AUXILIAR MUSEU

RLTL0035

1

LABORAL

CONCURS

Cultura

ADMINISTRATIU/VA ARXIU

RLTL0033

1

LABORAL

CONCURS

Cultura

ADMINISTRATIU/VA BIBLIOTECA

RLTL0031

1

LABORAL

CONCURS

Brigada de manteniment

OFICIAL 1ª ELECTRICISTA

RLTL0092

1

LABORAL

CONCURS

Brigada de manteniment

OFICIAL 1ª SERVEI MANTENIMENT

RLTL0097

RLTL0099

2

LABORAL

CONCURS

Brigada de manteniment

OFICIAL 3ª SERVEI MANTENIMENT

RLTL0110

1

LABORAL

CONCURS-OPOSICIÓ

Brigada de manteniment

OFICIAL 3ª SERVEI MANTENIMENT

RLTL0103

RLTL0104

RLTL0108

3

LABORAL

CONCURS

Brigada de manteniment

OFICIAL 1ª JARDINERIA

RLTL0101

1

LABORAL

CONCURS

Brigada de manteniment

OFICIAL 3ª JARDINERIA

RLTL0111

RLTL0109

2

LABORAL

CONCURS

Esports

ENCARREGATS PAVELLONS MUNICIPALS

RLTL0063

1

LABORAL

CONCURS-OPOSICIÓ

Esports

ENCARREGATS PAVELLONS MUNICIPALS

RLTL0064

1

LABORAL

CONCURS

Esports

MONITORS ESPORTIUS 100% JORNADA

RLTL0089

RLTL0113

RLTL0118

3

LABORAL

CONCURS

Esports

MONITORS ESPORTIUS 53,3% JORNADA

RLTL0114

1

LABORAL

CONCURS

Esports

AUXILIAR BIBLIOTECA

RLTL0082

1

LABORAL

CONCURS

Esports

AUXILIAR ADMINISTRATIU

RLTL0123

1

LABORAL

CONCURS

Serveis Generals

NETEJA EDIFICIS

RLTL0071

RLTL0075

RLTL0076

RLTL0078

RLTL0079

RLTL0080

RLTL0071

7

LABORAL

CONCURS

Serveis Generals

NETEJA EDIFICIS

RLTL0073

RLTL0074

RLTL0124

3

LABORAL

CONCURS-OPOSICIÓ

Serveis socials i centre de dia

TÈCNIC/A SOCIOSANITARI

RLTL0047

RLTL0048

RLTL0049

RLTL0050

RLTL0051

RLTL0054

RLTL0055

RLTL0056

RLTL0059

RLTL0060

RLTL0061

RLTL0062

12

LABORAL

CONCURS

Així i tot, per part d'aquesta Administració i amb aquests únics instruments no seria possible arribar als objectius que fitxa la Llei, per tant l'Ajuntament acorda adoptar les mesures necessàries per procedir a la possible cobertura definitiva, sota l'habilitació legal que la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023 estableix, aprovant:

 

1. Taxa específica extraordinària ex art. 20.2.4 LPGE 2023, amb les següents places estructurals:

 

TIPUS

PLAÇA

NIVELL / CATEGORIA

NÚM. PLACES

N.º RLT

FUNCIONARI

SOT INSPECTOR POLICIA LOCAL

A2

1

RLTF0017

ARQUITECTE

A1

1

RLTF0053

LABORAL

BIDELL

5

1

RLTL0131

TREBALLADOR/A SOCIAL

2

1

RLTL0130

NETEJA

5

1

RLTL0070

TÈCNIC/A SOCIOSANITARI/A

4

1

RLTL0053

ENCARREGAT JARDINERA

3

1

RLTL0126

Igualment indicar, respecte a l'abast d'aquesta referida taxa de reposició, que a l'OPE 2022, aquesta Corporació, de conformitat amb l'establert a la Disposició Adicional 4 del Reial Decret Llei 32/2021, va incloure les següents places:

TIPUS

PLAÇA

CATEGORIA

NÚM. PLACES

N.º RLT

LABORAL

BIDELL

5

4

RLTL0068

RLTL0005

RLTL0125

RLTL0127

ADMINISTRATIU ÀREA POLICIA

3

1

RLTL0067

AUXILIAR ADMINISTRATIU RRHH

4

1

RLTL0002

TÈCNIC/A D'EDUCACIÓ INFANTIL

3

2

RLTL0015

RLTL0017

AJUDANT CUINA

5

1

RLTL0027

RESPONSABLE BIBLIOTECA

2

1

RLTL0032

AUXILIAR ADM MUSEU

4

1

RLTL0037

NETEJA

5

1

RLTL0077

MONITORS ESPORTIUS

4

2

RLTL0116

RLTL0117

Conforme l'indicat articulat, per a la cobertura de les mateixes era requisit l'autorització del Ministeri d'Hisenda i Funció Públic, la qual fou sol·licitada en el mateix any 2022 essent que a dia d'avui no ha rebut cap tipus de resposta. Al gaudir aquestes referides places del caràcter d'essencials i tenir naturalesa estructural, i a manca de la referida autorització, s'entén adient, addicionar les mateixes a la taxa específica de l'article 20.Dos.4 de la LGPE 2023, formant part de la justificació del present pla, i incorporant-se a l'OPE 2023.

En definitiva, vist el precedent, es tracta de una sèrie de places de caràcter estructural que han hagut d'esser cobertes interinament per necessitats ineludibles i urgents per a la prestació dels serveis municipals i que no han pogut ésser incloses en els processos d'estabilització a l'empar de la Llei 20/2021. Per tot això, es proposa respecte d'aquestes places, el següent:

A. Incloure les places referenciades anteriorment a l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'any 2023, dins la taxa específica que recull l'article 20.2.4 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre.

B. Totes aquelles places que estan ocupades temporalment cobrint vacants i es troben limitades pel termini de 3 anys des de la data de nomenament (data de presa de possessió) els serà d'aplicació el que es recull a l'art. 10 del TREBEP, i concretament en el seu apartat 4 que diu: "Excepcionalment, el personal funcionari interí podrà romandre en la plaça que ocupi temporalment, sempre que s'hagi publicat la corresponent convocatòria dins del termini dels tres anys, a comptar des de la data del nomenament del funcionari interí, i sigui resolta d'acord amb els terminis establerts a l'article 70 del TREBEP. En aquest supòsit podrà romandre fins a la resolució de la convocatòria, sense que la seva cessació doni lloc a compensació econòmica". Tot sense perjudici de la seva inaplicació al personal funcionari amb nomenament interí anterior a la redacció actual del referit article.

C. Per tot això, hauran d'estar convocades, aprovades i publicades al BOP les bases de selecció corresponents a la cobertura de les mateixes incloses en l'OEP, havent de ser resoltes i estar totalment executades abans que transcorri el termini de 3 anys des de la publicació de l'OEP de 2023 on es reculli la taxa addicional o específica establerta a l'art. 20.2.4 de la LPGE 2023.

D. El sistema d'accés a aquestes places es durà a terme pel sistema de concurs-oposició lliure o en el seu cas promoció interna, sense que pugui ser objecte d'aplicació les mesures excepcionals d'accés previstes a la Disposició Addicional 6a de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, pel que únicament es pot utilitzar la normativa general d'accés a l'ocupació pública.

El procediment a seguir per tal de desenvolupar el present pla, serà conforme segueix:

a. Aquest instrument de planificació plurianual haurà de ser objecte de negociació a la respectiva mesa general de negociació, d'acord amb el que disposen els articles 34 i 37.1.c) del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic -TREBEP-, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b. L'òrgan competent per a la seva aprovació serà el Ple, a causa de les possibles implicacions pressupostàries o, si escau, per les obligacions que pugui suposar en exercicis posteriors. No obstant això, la posterior OEP és competència de l'Alcaldia, en virtut de l'establert a l'article 21.1.h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local - LRBRL.

c. Un cop aprovat pel Ple de la Corporació, s'inclourà al portal de transparència de la pàgina web i haurà de ser objecte de publicació de l'anunci corresponent al BOIB, amb la indicació dels recursos que procedeixen contra aquest acord.

d. Un cop aprovat l'instrument de planificació plurianual, l'Alcaldia-Presidència procedirà a l'aprovació de l'OEP corresponent que reculli les places afectades per la taxa específica.

Finalment indicar que, al tenir el present instrument un abast plurianual i havent-se desenvolupar l'OEP conseqüent en el termini de tres anys, es considera el mateix adient, justificat i necessari per dur a terme la reducció de la temporalitat sota el límit del 8% de les places estructurals, tot sense perjudici de ulteriors jubilacions, baixes, cessaments o altres incidències que es pugin donar».

 

Sa Pobla, a la data de signatura electrònica (16 de desembre de 2023

El batle-president Biel Ferragut Mir)