Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 673176
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afer Socials de dia 10 d’octubre de 2023 d’adjudicació de la concertació social del servei d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant Resolució de dia 11 de setembre de 2023, la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) va aprovar l'expedient de convocatòria de la concertació social del servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca (BOIB núm. 128, de 16 de setembre de 2023), per un total de 18 places, per tres anualitats del servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat física a l'àmbit territorial de Mallorca, així com 3 places de complements d'alta intensitat d'habitatge supervisat.

2. Amb aquesta resolució es va autoritzar la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import total màxim de 1.744.726,08€ (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 40.23128.26000 del pressupost de despesa de l'IMAS i que es preveia distribuir entre les anualitats següents:

Anualitats

2023

2024

2025

2026

Dates inici/fi

25/10/2023-30/11/2023

01/12/2023-30/11/2024

01/12/2024-30/11/2025

01/12/2025-24/10/2026

Imports

57.028,47€

582.189,36 €

582.266,25 €

532.242,00 €

Total

1.744.726,08 €

3. A efectes de transparència, la convocatòria de la concertació social es va publicar al BOIB núm. 128, de 16 de setembre de 2023, al DOUE (2023/S 179-560345), així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

4. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, ha presentat sol·licitud per a la concertació social l'entitat ASSOCIACIÓ BALEAR DE PERSONES AMB DISCAPACITAT FÍSICA (en endavant ASPROM), amb núm. de C.I.F G07068596 , per un total de 18 places i 3 places de complements d'alta intensitat d'habitatge supervisat.

5. Per part del Servei d'Autoritzacions, Acreditació, Registre i Inspecció de Serveis Socials, en data 28 de setembre de 2023, s'informa favorablement sobre els serveis acreditats i vigents de l'entitat ASPROM, així com de la inexistència d'expedient sancionador en matèria de serveis socials per infraccions de les que consten en els articles 128 i 129 de la Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears durant els darrers 24 mesos.

6. En data 3 d'octubre de 2023, va ser emès per la cap del Servei de Persones amb Discapacitat amb el vist i plau de la directora insular de Persones amb Discapacitat l'informe proposta d'adjudicació de la concertació esmentada, en el que es recull l'exposat als antecedents quart i cinquè, i una vegada realitzada la instrucció del procediment s'informa que l'entitat sol·licitant, ha presentat la documentació indicada a la convocatòria en temps i forma, i en conseqüència, es proposa l'adjudicació de 18 places del servei i 3 places de complement d'alta intensitat d'habitatge supervisat.

7. El Servei Juridicoadministratiu ha elaborat el pertinent model d'acord d'acció concertada mitjançant el que es formalitzaran les col·laboracions per a la prestació del servei objecte d'aquesta concertació, d'acord amb l'article 5.4 de la Llei 12/2018, de 22 de novembre de 2018.

8. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables.

Fonaments de Dret

Pel que fa la competència,

1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008), e.

2. La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE núm. 163 de 7 de juliol de 2009).

4. Els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.

5. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de 10 de juliol de 2023, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023), entre els quals es troba el Departament de Benestar Social.

6. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023) pel qual es nomena el Sr. Guillermo Sánchez Cifre conseller executiu de Benestar Social.

7. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019)

Pel que fa al fons,

8. La Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca aprovada definitivament en Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 2023 per Acords del Ple en sessions de 8 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021) i de 15 de desembre de 2022 (BOIB núm. 168, de 27 de desembre de 2022).

9. El Reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la Cartera Insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació, aprovat al Ple del Consell de Mallorca de data 11 de maig de 2023 (BOIB núm. 83, de 20 de juny de 2023).

10. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública (DOUE núm. 94, de 28 de març de 2014).

11. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009).

12. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018).

13. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

14. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018).

15. Resolució de la Presidència de l'IMAS, núm. 21525 de 2 de desembre de 2022, d'actualització i fixació de preus dels serveis per a persones amb discapacitat, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB núm. 158, de 6 de desembre de 2022).

16. Resolució de la Presidència de l'IMAS dia 11 de setembre de 2023, de convocatòria de la concertació social del servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca (BOIB núm. 128, de 16 de setembre de 2023).

Pel que fa al procediment,

17. La Llei 12/2018 disposa a l'article 5 els «Requisits exigibles a les entitats gestores dels serveis concertats i a l'article 6 els «Procediments de concertació i criteris de preferència a favor d'entitats del tercer sector social».

18. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials

19. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

20. L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha estat sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59, de 9 de març de 2004).

En virtut de la competència atribuïda legalment

Resolc

Primer. APROVAR l'adjudicació de la concertació social del servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat física, a l'entitat ASPROM, amb núm. de C.I.F G07068596 , per un total de 18 places i 3 places de complements d'alta intensitat d'habitatge supervisat, per un període, de 3 anys, prorrogable fins al mateix termini, des de l'endemà de la data de la seva formalització o en la data que expressament es determini a l'acord d'acció concertada.

Segon. DISPOSAR a favor de l'entitat ASPROM, una despesa per import total màxima de 1.744.726,08 € , (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 40.23128.26000, d'acord amb el següent detall:

ENTITAT

CIF

PLACES

HAB. SUPERVISAT

 

2023 82,27€/dia

2024 i seg.

20,15€/dia

PLACES C. ALTA INTENSITAT

 

2023 85,15€/dia

2024 i seg.

20,85€/dia

IMPORTS

IMPORT 2023

25/10/2023-30/11/2023

 

IMPORT 2024

01/12/2023-31/12/2023

01/01/2024-30/11/2024

 

IMPORT 2025

01/12/2024-31/12/2024

01/01/2025-30/11/2025

 

IMPORT 2026

01/12/2025-31/12/2025

01/01/2026-24/10/2026

 

TOTAL ENTITAT

ASPROM

G07068596

18

3

57.028,47€

582.189,36 €

582.266,25 €

532.242,00 €

1.744.726,08 €

L'execució de la despesa futura està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressuposts de despeses d'aquests exercicis.

Tercer. APROVAR com Annex 1 d'aquesta Resolució la relació de persones a qui se els ha assignat el servei complementari.

Quart. APROVAR, segons l'establert a l'article 5.4 de la Llei 12/2018, el model d'acord d'acció concertada mitjançant el que es formalitzaran les col·laboracions objecte d'aquesta concertació, que consta com Annex II de la present resolució.

Cinquè. NOTIFICAR aquesta resolució a l'entitat ASPROM.

Sisè REQUERIR a l'entitat ASPROM perquè signin electrònicament l'acord d'acció concertada en el termini màxim de tres dies hàbils, a contar des de la notificació d'aquesta resolució.

Setè. PUBLICAR aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS , a la Seu electrònica del Consell de Mallorca i al Diari Oficial de la Unió Europea

Vuitè. COMUNICAR aquesta resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, al Servei de Comptabilitat i Pressuposts i a la Intervenció Delegada.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució als interessats.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX 1 Relació de persones usuàries del servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat física amb un complement d'alta intensitat:

 

Llinatges i nom

DNI

1

K, M

Y8146452G

2

S.P, D

42999605R

3

V.C, J.R

52191188W

 

(Signat electrònicament: 25 d'octubre de 2023

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre)