Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 671476
Bases del procés selectiu per cobrir per personal funcionari de carrera una plaça vacant d'oficial de policia de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, pel sistema de selecció promoció interna i procediment concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia de data 23 d'octubre de 2023 s'ha adoptat l'acord següent:

“[…] PRIMER. Aprovar la convocatòria que ha de regir el procés de selecció per proveir en propietat una plaça d'Oficial de Policia Local, vacant i dotada econòmicament, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de 2023, plaça inclosa a la plantilla de personal funcionari i pertanyent a la Escala d'administració especial, subescala serveis especials, categoria oficial i subgrup de classificació C1.

SEGON. El procediment de selecció serà el de concurs oposició pel sistema promoció interna.

TERCER. Aprovar les bases que regiran aquesta convocatòria, i que tot seguit es detallen.

QUART. Publicar la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al Tauló digital d'anuncis del web municipal (www.santaeulalia.net).

CINQUÈ. Publicar un extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sent aquesta data de publicació la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

SISÈ. Disposar que els propers anuncis es publiquin exclusivament al Tauler digital d'anuncis de la web municipal.

Bases del procés selectiu per cobrir per personal funcionari de carrera una plaça vacant d'oficial de policia de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, pel sistema de selecció promoció interna i procediment concurs oposició.

1. Objecte de la convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procés selectiu per proveir, per personal funcionari de carrera, una plaça d'oficial de policia, vacant i dotada econòmicament, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2023 (BOIB núm. 139, de 12 d'octubre del 2023), pel sistema de promoció interna i procediment concurs oposició.

2. Característiques de la plaça.

La plaça correspon a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, categoria oficial i subgrup de classificació C1.

3. Publicació convocatòria i anuncis.

Aquesta convocatòria es publicarà al Tauló digital d'anuncis de l'Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), i aquesta data serà la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Els anuncis restants i successius es faran públics únicament al Tauló digital d'anuncis de l'Ajuntament.

4. Legislació aplicable.

S'aplicarà a aquestes proves selectives la següent legislació:

  • Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).
  • Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (LCPLIB.
  • Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (LFPCAIB).
  • Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (RMCPLIB).
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).

5. Requisits dels aspirants.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir a la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tindre 18 anys d'edat, complerts.

c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic superior o equivalent, o ser capaç d'obtenir-lo a la data de finalització del període de presentació de sol·licituds.

En el cas de títols expedits a l'estranger, haurà de presentar la corresponent homologació oficial.

La titulació l'ha d'acreditar l'expedició dels títols corresponents per autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat també pot declarar l'equivalència dels títols.

d) Tenir la condició de personal funcionari de carrera al cos de policia de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i una antiguitat de 2 anys de servei actiu a la categoria de Policia local

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que li impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc.

f) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Tenir els permisos de conducció de classe A2 i B en vigor.

i) Compromís mitjançant declaració jurada de portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

j) Estar en possessió del certificat oficial de coneixement de llengua catalana nivell B2.

Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent, d'entre els següents:

  • Certificat expedit per l'òrgan competent de Govern de les Illes Balears (Direcció general de Política Lingüística).
  • Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
  • Certificat homologat per l'òrgan competent de Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.
  • Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

k) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés de selecció. En aquest sentit, es poden fer les comprovacions oportunes durant tot el procés.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, o una vegada hagi pres possessió del lloc vacant, es comprova que alguna persona no compleix un o diversos dels requisits exigits a la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, perdrà tots els drets que poguessin derivar-se de la seva participació o, si escau, es podrà revocar el nomenament.

6. Drets d'examen.

La taxa per optar a les proves de selecció és de 17 euros, i pot ser ingressada:

  •  a la Caixa de la Corporació, situada al carrer Mariano Riquer Wallis, núm. 4 planta baixa, de dilluns a divendres de 8:15 a 13:30 hores.
  •  per transferència al compte núm. ES33 2100 0225 05 0100002763 de CaixaBank (indicant DNI i concepte).

L'impagament de la taxa dins el termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió de l'aspirant.

Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i la forma prevista en aquestes bases.

7. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta.

Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'hauran de presentar en model normalitzat, dins el termini de vint dies hàbils, comptats a partir del següent al de la data de publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria al BOE en qualsevol de les formes següents:

  •  Presencialment a les oficines de registre de la Corporació (Santa Eulària des Riu, Jesús i Puig d'en Valls).
  •  Telemàticament a través del Registre Electrònic General de l'Ajuntament:
    • https://www.santaeularia.com:447/registroTelematico/general.html
  •  En qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la LPACAP.

Si el darrer dia de presentació caigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

El model normalitzat de sol·licitud («Sol·licitud d'accés als processos selectius») es troba a l'adreça

https://santaeulariadesriu.com/es/ayuntamiento/impresos, secció Recursos Humans.

Les sol·licituds que es registrin fora del termini seran excloses i determinarà la no admissió de la persona aspirant a aquesta convocatòria.

Si les sol·licituds es presenten de la manera prevista a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, caldrà remetre còpia de la sol·licitud, on consti la data de remissió, al departament de Recursos Humans per correu electrònic a l'adreça rrhh@santaeulària. com. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figuri es consideraran vàlids a efectes de notificacions, sent responsabilitat exclusiva de les persones aspirants tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Juntament amb la sol·licitud degudament emplenada i signada, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Justificant d'haver abonat els drets d'examen.

b) Documentació justificativa dels mèrits a valorar a la fase concurs.

Només seran tinguts en compte els mèrits adquirits abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. No es valoraran mèrits justificats després de la finalització del termini de presentació d'instàncies.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent a la llengua catalana o castellana. Sense aquesta traducció, el mèrit no es podrà considerar acreditat i, per tant, no se'n valorarà.

L'Ajuntament, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que les persones aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol document que hagin d'aportar en aquest procés selectiu. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable o la no-presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

8. Protecció de dades personals i declaració responsable.

D'acord amb la LOPDP, les dades contingudes a la sol·licitud d'accés al procés selectiu i la resta de documentació presentada o generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del qual és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat del qual és gestionar el procés selectiu.

Les persones aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria General de l'Ajuntament situada a Plaça Espanya, núm. 1, codi postal 07840 de Santa Eulària des Riu.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en el procés selectiu i per a la resta de tramitació relacionada amb aquest, d'acord amb la normativa aplicable vigent, així com declaren que són certes les dades consignades a la sol·licitud ia la documentació annexa, i que compleixen amb tots els requisits per participar en l'esmentat procés selectiu.

9. Admissió d'aspirants.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils en què es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada a la pàgina web de l'Ajuntament.

Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. En cas de no esmenar dins aquest termini els defectes imputables a aquests es considera que desisteixen de la seva petició. Dins aquest termini no es podrà presentar documentació que s'hagi de valorar com a mèrit a la fase de concurs.

Finalitzat el termini anterior i solucionats, si escau, els defectes que hagin motivat l'exclusió provisional, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils en què es declararà aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos.

El fet d'aparèixer a la llista de persones admeses no significa el reconeixement que es compleixen els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria. Si de la documentació que han de presentar una vegada superat el procés selectiu se'n desprèn que no tenen algun dels requisits, perdran tots els drets derivats de la participació en el procés selectiu, determinant-ne l'exclusió.

Els errors materials o de fet es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici oa petició de l'interessat.

10. Tribunal qualificador.

L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i motivades objectivament.

La composició dels tribunals ha de ser predominantment tècnica. Tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per accedir a les places convocades.

El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no pot formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i control del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i control, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que tinguin més del 10 % de representants a l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un de designat per l'ajuntament convocant.

c) Secretari o secretària: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot.

El tribunal pot acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions establertes a l'article 121 de la Llei 39/2015.

El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.

Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.

11. Procés selectiu.

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

Les proves de la fase oposició i les seves característiques, així com els mèrits a valorar a la fase concurs vénen establertes a l'Annex I.

Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per poder passar a la següent.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms i nom.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel que se certifica aquesta circumstància.

La comunicació s'ha de fer amb el temps suficient i el Tribunal determinarà sobre la base de la informació si escau o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o fer-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic no han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o la lactància.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els establerts a l'Annex 4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 40/2019, de 24 de maig (Vegeu Annex III)

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions a les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

La puntuació final del concurs oposició es calcularà amb la fórmula següent:

      60               40

Pt = ——— o + ——— c

     O                 C  

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts a la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda a la fase concurs

12. Qualificació de les proves.

El resultat de cada prova de la fase oposició es publicarà al Tauló digital d'anuncis. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal.

Això no obstant, a criteri del Tribunal es podran celebrar algunes o totes les proves de la fase oposició, anunciant la seva celebració com a mínim amb quaranta-vuit hores d'antelació a l'inici de cada prova, publicant la qualificació final amb desglossament de les puntuacions obtingudes a cada prova .

13. Relació d'aprovats.

Finalitzat el procediment selectiu, el Tribunal qualificador farà pública la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants a cadascuna de les fases del concurs oposició.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el Tribunal.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, a continuació, publicarà, al tauler digital d'anuncis, la llista definitiva de les puntuacions, per ordre de major a menor puntuació, i d'aprovats, que no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de places ofertes.

L'adjudicació de les vacants convocades es realitzarà seguint una única llista final atenent a l'ordre de puntuació obtinguda i als criteris de desempat legalment existents.

D'acord amb la llista esmentada, el Tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia, proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants aprovats per ordre de puntuació.

14. Presentació de documents.

Un cop publicada la llista definitiva d'aprovats al tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament, les persones que hagin superat el procés selectiu disposen d'un termini de vint dies hàbils des de la data de publicació, per presentar els documents que acrediten el compliment dels requisits que exigeix aquesta convocatòria, i no hagin estat presentats amb anterioritat.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que la persona aspirant no compleix els requisits que s'exigeixen a la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenada funcionària en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives a el nomenament, determinant l'exclusió del procés selectiu.

15. Funcionaris en pràctiques.

La persona aspirant que superi el procés selectiu i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionari en pràctiques de la categoria corresponent a les places convocades amb efectes des de la data d'inici del curs de capacitació o, en el supòsit que acrediti la superació del curs de capacitació i aquest actualitzat, des de la data d'inici de les pràctiques al municipi de Santa Eulària des Riu.

El període de pràctiques, que té caràcter selectiu, està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques relacionades amb les funcions pròpies de la categoria respectiva al municipi de Santa Eulària des Riu. Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació i el tinguin degudament actualitzat, estaran exemptes de fer-ho.

La fase de pràctiques tindrà una durada de 6 mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques segons el procediment previst perdran el dret a ser nomenades funcionàries de carrera mitjançant resolució motivada de l'alcaldessa o regidor delegat, a proposta de l'òrgan responsable del període de pràctiques.

Si alguna persona és qualificada com a no apta a la fase de pràctiques, o bé abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsada, a la mateixa resolució es pot requerir a la persona aspirant que hagi aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en el procés selectiu per ser nomenada funcionària en pràctiques. La incorporació de la persona aspirant en cap cas no es pot fer en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar a l'inici del curs de capacitació immediatament posterior.

En cap cas no es podrà nomenar funcionària en pràctiques un nombre superior al de places convocades.

Queden exemptes de la realització d'aquesta fase de pràctiques les persones aspirants que hagin ocupat en comissió de serveis o com a personal funcionari interí un lloc, a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, en una categoria igual o superior a què es refereix la convocatòria del procés, sempre que hagin obtingut una avaluació favorable d'aquest període segons el que estableix l'apartat 12 de l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, i que la durada de l'avaluació sigui igual o superior a la prevista per a la fase de pràctiques a la present convocatòria.

L'exempció no és aplicable si en els dotze mesos immediatament anteriors a l'inici de la fase de pràctiques del procés selectiu la persona aspirant deixa de prestar serveis en una categoria igual o superior a què fa referència la convocatòria del procés.

16. Valoració de la fase de pràctiques.

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. L'avaluació de les pràctiques es realitzarà segons el procediment establert als articles 180 i 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

Finalitzada la fase de pràctiques, el tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, que en resoldrà i n'ordenarà la publicació. Aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes establerts a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

17. Incidències.

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, les discrepàncies, les peticions i els suggeriments que s'originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no estigui previst en aquestes bases.

18. Impugnació.

Contra la convocatòria i les bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de desembre. juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I PROCÉS SELECTIU

FASE OPOSICIÓ

La fase d'oposició consistirà en la superació de les proves següents i per aquest ordre:

PRIMERA. Prova de desenvolupament

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents als del temari que figura a l'Annex II. Aquests seran elegits per les persones aspirants entre tres alternatives que s'establiran per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

La durada màxima de la prova serà de 3 hores.

SEGONA. Prova pràctica.

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari i amb les funcions policials. Aquests han d'escollir les persones aspirants per sorteig entre tres alternatives diferents.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

La durada màxima de la prova serà de 3 hores.

TERCERA. Prova d'aptitud psicològica i personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants per tal de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de la plaça objecte de la convocatòria, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova, efectuada per un o diversos professionals de la psicologia que actuessin com a assessors del tribunal, consta de dues parts:

a) La primera consisteix a respondre un o més tests d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per completar l'estudi. El resultat serà apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de cada categoria i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per completar l'estudi. La valoració és apte o no apte. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.

En qualsevol cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de tenir escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

 

ANNEX II TEMARI

1. Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució Espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3. Constitució Espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. Constitució Espanyola del 1978. L'organització territorial de l'Estat.

5. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, de Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, població municipal, organització municipal, competències. Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

7. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substàncies anàlogues.

9. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

13. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

14. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

15. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant dels accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policia local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei Orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'Habeas Corpus.

21. Reial Decret de 14 de setembre de 1882, pel qual s'aprova la Llei d'Enjudiciament Criminal. La denúncia. De les actuacions de la policia judicial i del Ministeri Fiscal.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i els efectes.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i el furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i de l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.

28. Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'Armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d‘armes: llicències en general i targetes.

29. Llei Orgànica 4/2015, del 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

30. Llei Orgànica 4/2015, del 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

33. Llei 11/2016, del 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

35. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

 

ANNEX III BAREM DE MÈRITS DE LA FASE CONCURS

El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: ......0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'oficial: ..................0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: ......0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'inspector: ............0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: ................0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: .........0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'intendent: ............0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a la Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per fer-ne la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria a què s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: ....................................................1 punt

b) Nivell B1:........................................................................................... 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: .............................................1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: ............................................1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: .................................................2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): ..................0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui un requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o duna llengua estrangera expedits per a les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc europeu comú, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del Marc europeu comú

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada, equivalents als nivells del Marc europeu comú

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1er curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1er curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1er curs de nivell medi

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell medi

0,80

B2

1,20

1

1er curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curso de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc europeu comú es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua només es valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats a universitats a l'àmbit de la Unió Europea o a altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixi i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP ) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartació de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi a centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament:................ 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència:............... .0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'importació de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi:.............................. 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc no es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim , 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS , fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només cal valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament:........ 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència:........ 0,0025 punts per hora

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès generals amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits, ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim de 1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: .......0,75 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la comunitat autònoma de les Illes Balears:........ 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la comunitat autònoma de les Illes Balears: ....0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la comunitat autònoma o pel ple dels ajuntaments: .0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament es poden valorar a efectes de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 del Decret 40/2019, de 24 de maig. La puntuació per a una felicitació pública només es pot considerar en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.”

 

Santa Eulària des Riu, (signat electrònicament: 25 d'octubre de 2023)

L'alcaldessa (María del Carmen Ferrer Torres)