Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 670854
Resolució de la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, per la qual es convoca, pel sistema de lliure designació, la provisió del lloc de treball de supervisor/a d'unitat d'infermeria del Servei de Rehabilitació de l'Hospital Can Misses, en l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (ASEF 2023_16)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

Es troba ocupat provisionalment i amb dotació pressupostària el lloc de treball de supervisor/a d'unitat d'infermeria del Servei de Rehabilitació de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, dependent de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva de la qual es considera necessària amb la finalitat d'atendre les necessitats organitzatives i assistencials.

Fonaments de dret

1. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

3. Decret 39/2006, de 21 d'abril, per la qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

4. Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, que es mantindrà vigent, amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic, en tant es procedeixi a la seva modificació en cada servei de salut, segons el que es disposa en la disposició transitòria sisena, punt 1.c), de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.

5. La Resolució de 16 de novembre de 2001 de la Direcció General de l'INSALUD sobre provisió de llocs de treball de supervisió d'àrea funcional o d'unitat.

6. D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de Mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

7. No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

8. Reial decret 521/1987, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament sobre Estructura, Organització i Funcionament dels Hospitals gestionats per l'Institut Nacional de la Salut.

9. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

10. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.

11. Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12. Resolució de la consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB n.º 112, de 12/08/2023).

Por tot això, es dicta la següent

RESOLUCIÓ

Primer.- Aprovar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de supervisor/a d'unitat d'infermeria del Servei de Rehabilitació de l'Hospital Can Misses, en l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, segons l'indicat en les bases de la convocatòria.

Segon.- Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (Annex I) i el model de sol·licitud de participació (Annex II).

Tercer.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en la web del IB-SALUT (www.ibsalut.es) i en la web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que esgota la via administrativa— pot interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa. També pot interposar-se qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, els interessats poden optar per interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat i en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquest cas, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs potestatiu de reposició.

 

Eivissa, 18 d'octubre de 2023

El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera PD consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) José Enrique Garcerán Azorín-Gómez

 

ANNEX I Convocatòria 2023_16

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1. Objecte

La denominació del lloc de treball a cobrir és el de supervisor/a d'unitat d'infermeria del Servei de Rehabilitació de l'Hospital Can Misses, en l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, amb dependència orgànica de la Direcció d'Infermeria.

2. Funcions

  1. Les funcions generals a exercir per la persona seleccionada són les pròpies de la seva categoria professional, així com aquelles que li siguin encomanades en l'àmbit de les seves competències pels responsables de la Direcció d'Infermeria de l'ASEF.
  2. Les funcions específiques a exercir per la persona seleccionada són les inherents al responsable del correcte funcionament de la unitat d'infermeria del Servei de Rehabilitació de l'Hospital Can Misses i de l'activitat del personal a ells adscrit, així com la custòdia i utilització adequada dels recursos materials que tinguin assignats, d'acord amb el que s'estableix en l'article 26 del Reial decret 521/1987, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament sobre Estructura, Organització i Funcionament dels Hospitals gestionats per l'Institut Nacional de la Salut.

3. Característiques generals del lloc convocat

El règim jurídic del lloc de treball objecte de la convocatòria és el que s'estableix en l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.

4. Requisits

4.1. Requisits generals:

Els requisits generals exigits en aquesta convocatòria són els establerts en l'article 30.5 de la Llei 55/2003 de 16 de desembre per la qual s'aprova l'Estatut Marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

4.2. Requisits específics:

  1. Tenir la condició de personal estatutari sanitari, amb nomenament fix del subgrup A2 i estar en la situació de servei actiu. No obstant això, podrà participar en la present convocatòria, el personal estatutari interí que compleixi amb els requisits establerts en la present convocatòria, a excepció del caràcter de personal estatutari fix, a fi que, de manera subsidiària les candidatures presentades per aquest personal puguin ser valorades.
  2. Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de llengua catalana.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

4.3. Acreditació dels requisits:

Els requisits generals i específics hauran de complir-se l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà mitjançant còpia autèntica de la documentació oportuna en el moment de presentació de la sol·licitud.

5. Sol·licituds

5.1. Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar la documentació que s'indica a continuació, en el termini de vint (20) dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la present Resolució en el BOIB:

a) Sol·licitud de participació (Annex II).

b) Currículum professional de la persona candidata, en el qual han de constar els següents apartats:

  • Formació universitària.
  • Formació especialitzada.
  • Experiència professional.
  • Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

c) Còpia autèntica de la documentació que acrediti el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats, com a mínim:

  • DNI o NIE.
  • Titulació acadèmica universitària (branca sanitària).
  • Nomenament i/o contracte laboral en l'especialitat objecte de la present convocatòria.
  • Certificat/s dels serveis prestats.
  • Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals, acreditatiu que no han estat condemnats mitjançant sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per qualsevol.

5.2  La documentació referida en el punt anterior pot presentar-se telemàticament, en l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - situat al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)- o en qualsevol dels llocs referits en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Sigui com sigui l'opció triada per a presentar la sol·licitud, es recomana enviar el justificant de presentació a l'Hospital de RH de l'Hospital Can Misses per e-mail a l'adreça electrònica "rrhh@asef.com".

5.3  Les persones que participin en el procés són responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant. Així mateix, es pot recaptar formalment a les persones aspirants perquè efectuïn els aclariments o, si escau, aportin la documentació addicional que s'estimi necessària per a comprovar els mèrits al·legats.

6. Procediment de selecció

6.1 Una vegada vençut el termini de presentació de sol·licituds, verificat per l'òrgan competent que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides en la convocatòria, es publicarà en la web del IB-SALUT i en la de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera la resolució de la directora gerent de l'ASEF que estableixi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, indicant les causes d'exclusió.

Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació de la Resolució, per a esmenar els defectes observats.

Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb la qual es determini la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.

6.2  En els 5 dies hàbils següents, es publicarà en la web de l'IBSALUT i en la Intranet d'ASEF la resolució de la directora gerent per mitjà de la qual s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, juntament amb la corresponent adjudicació del lloc al candidat més adequat per a ocupar-lo, o bé es declararà deserta la convocatòria si no s'ha presentat cap aspirant idoni. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen en la Resolució de la convocatòria.

7. Nomenament

7.1 La persona seleccionada obtindrà un nomenament per a ocupar el lloc convocat de supervisor/a d'unitat d'infermeria del Servei de Rehabilitació de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, dependent de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

7.2. La situació de qui resulti nomenat serà la següent:

  1. Si té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, continuarà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.
  2. Si té la plaça estatutària fixa en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, passarà a ocupar directament el càrrec en el centre de destí i quedarà en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
  3. Si té la plaça estatutària fixa en un altre Servei de Salut o Administració Sanitària, passarà a ocupar directament el càrrec de supervisió convocat, i quedarà respecte a la seva plaça en la situació administrativa que determini l'Administració d'origen.

7.3 De conformitat amb l'article 22 del Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, la persona nomenada per a l'acompliment del lloc de treball convocat podrà ser destituïda discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.

 

ANNEX II Convocatòria 2023_16

SOL·LICITUD

Sol·licitud per a participar en el procés selectiu per a la provisió del lloc de SUPERVISOR/A D'UNITAT D'INFERMERIA DEL SERVEI DE REHABILITACIÓ DE L'HOSPITAL CAN MISSES, convocat per la Resolució de la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

Dades de la persona aspirant:

DNI / NIE:                                                                                                                           

LLINATGES I NOM:                                                                                                               

Dades a efectes de notificacions:

DOMICILI:                                                                                                                          

MUNICIPI:                                                                                                                          

CODI POSTAL:                                                                                                                  

TELÈFONO:                                                                                                                       

ADREÇA ELECTRÒNICA:                                                                                                

Exposa: Que reuneix tots els requisits que s'exigeixen per a participar en la convocatòria

Sol·licita: Que sigui admès/a en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.

En Eivissa, a _____ de __________ de 2023

Signatura

 

​​​​​​​

GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA

Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005