Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 670851
Resolució del Director Gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera per la qual es convoca la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de coordinador/a mèdic/a del Servei d'Urgències d’Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulàlia, de la plantilla orgànica autoritzada d’Atenció Primària de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (ASEF 2023_17)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ANTECEDENTS

Es troba vacant i dotat pressupostàriament el lloc de treball de coordinador/a mèdic/a del Servei d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulàlia, de la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva del qual es considera necessària per tal d'atendre les necessitats organitzatives i assistencials.

FONAMENTS DE DRET

1. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Decret 39/2006, de 21 d'abril, per la qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

4. Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, que es mantindrà vigent, amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic, en tant es procedeixi a la seva modificació en cada servei de salut, segons el que disposa la disposició transitòria sisena, punt 1.c),  de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

5. Acord del Consell de Govern de 27 de febrer de 2023 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 22 de desembre de 2022 pel qual es desenvolupen mesures organitzatives i de gestió en l'àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 26, de 28/02/2023).

6. Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

9. D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de Mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

10. Resolució de la consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023).

Per tot això, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer.- Acordar  la CONVOCATÒRIA pública per a la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de coordinador/a mèdic/a del Servei d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulàlia, de la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

Segon.- Aprovar les BASES que regeixen aquesta convocatòria, detallades a l'ANNEX I.

Tercer.- Aprovar el MODEL DE SOL·LICITUD per accedir al lloc de treball ofert en aquesta convocatòria (ANNEX II).

Quart.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i als portals corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears i de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques,  en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, del règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Alternativament, també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Eivissa, 18 d'octubre de 2023

El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera P.D. Consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023 (BOIB núm.112, 12 d'agost de 2023) José Enrique Garcerán Azorín-Gómez

 

ANNEX I Convocatòria 2023_17

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1.- Identificació del lloc de treball convocat

1.1.- Denominació:

Coordinador/a mèdic/a del Servei d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulàlia, de la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

Aquest lloc de treball depèn orgànicament i funcionalment de la Direcció d'Atenció Primària de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

1.2.- Característiques generals:

El règim jurídic del lloc de treball en qüestió és l'establert per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i les disposicions que la desenvolupen.

2.- Funcions:

  1. Exercir la seva activitat assistencial com a mèdic/a del Servei d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulàlia.
  2. Assumir la representació oficial del servei d'urgències i establir les comunicacions necessàries amb la Gerència.
  3. Mantenir la coordinació necessària amb la resta de serveis sanitaris i socials de la respectiva àrea de salut.
  4. Ser referent de lideratge i responsabilitat del dispositiu.
  5. Aprofundir en l'autonomia de gestió i la firma d'acords o compromisos assistencials i pressupostaris.
  6. Coordinar, supervisar i controlar les activitats dels professionals adscrits al SUAP de Santa Eulàlia.

3.- Requisits dels aspirants:

3.1.- Requisits generals:

a)- Els determinats a l'article 30.5 de la Llei 55/2033, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc, i a l'article 56 del TREBEP.

b) Estar en possessió del corresponent títol oficial que habiliti per a l'exercici professional, amb l'especialitat requerida per a la mena de lloc pel qual s'opta (metge/gessa d'urgències d'atenció primària).

c) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de llengua catalana.  

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

3.2.- Requisits específics

Tenir la condició de personal estatutari sanitari fix del subgrup A1 de la categoria metge/gessa d'urgències d'atenció primària i estar en servei actiu o en la situació de reserva de lloc i que presti servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.

També podrà participar el personal amb nomenament temporal de caràcter interí, que reuneixi els requisits determinats en la convocatòria, amb referència a la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En qualsevol cas, sempre tindrà preferència en l'adjudicació el personal amb un nomenament de caràcter permanent (fix) sobre el personal amb un nomenament temporal de caràcter interí, tot això amb independència dels mèrits aportats.

3.3.- Acreditació dels requisits

Els requisits hauran de complir-se el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i l'acreditació es realitzarà documentalment en el moment de presentació de la sol·licitud.

4.- Sol·licituds:

4.1.- Els interessats a participar en el procés selectiu han de presentar còpia autèntica electrònica de la documentació que es detalla a continuació, en el termini de vint (20) dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears:

  1. Sol·licitud del model ANNEX II.
  2. DNI/NIE.
  3. Projecte de gestió en relació a les activitats a desenvolupar al SUAP de Santa Eulàlia.
  4. Currículum vitae.
  5. Documentació que acrediti el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats.

4.2.- La documentació referida en aquest punt es pot presentar telemàticament, a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - ubicat al carrer Corona s/n, Edifici J, planta 0, 07800 Eivissa (Illes Balears)- o a qualsevol dels llocs indicats a l'art. 16.4 del la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar per e-mail el justificant de presentació al Departament de RRHH de l'Hospital Can Misses a l'adreça electrònica "rrhh@asef.com".

Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.

5.- Procediment.

5.1.- Esgotat el termini de presentació de sol·licituds i una vegada verificat per l'òrgan competent que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta d'especificacions exigides en la convocatòria, aquest mateix òrgan nomenarà la persona que consideri més adequada per al càrrec, o declararà deserta la convocatòria per mitjà d'una resolució motivada quan no es presentin persones aspirants idònies per a ocupar el càrrec convocat.

5.2.-  La present convocatòria es resoldrà per mitjà d'una resolució de la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, dictada per delegació de competències de la Consellera de Salut, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.3.- La persona designada obtindrà un nomenament per a ocupar el càrrec convocat i haurà de superar una avaluació en acabar cada període de quatre anys, que consistirà en l'avaluació de l'exercici professional, del funcionament i del compliment dels objectius de la unitat.

5.4.- La persona titular del càrrec proveït per lliure designació podrà ser remoguda discrecionalment per l'òrgan que li hagi nomenada, o per qui el substitueixi en l'exercici de la competència, i cessarà per les causes següents:

  • Per no superar l'avaluació en acabar cada període de quatre anys.     
  • Per deixar de pertànyer a la plantilla del Servei d'Urgències d'Atenció Primària amb actuació al SUAP de Santa Eulàlia.
  • Per renúncia expressa, acceptada per l'òrgan que la va designar.
     

ANNEX II Convocatòria 2023_17

SOL·LICITUD

Procés selectiu de provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc coordinador/a mèdic/a del Servei d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulàlia, de la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, convocat per la Resolució del Director Gerent de l'ASEF del dia 16 de 2023.

Dades de la persona aspirant:

DNI / NIE:                                                                                                                           

LLINATGES I NOM:                                                                                                           

Dades a l'efecte de notificacions:

DOMICILI:                                                                                                                          

MUNICIPI:                                                                                                                          

CODI POSTAL:                                                                                                                  

TELÈFON:                                                                                                                          

ADREÇA ELECTRÒNICA:                                                                                                

EXPOSA:  Que reuneix tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.

SOL·LICITA:  Que sigui admès/a en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.

Eivissa, _____ de __________ de 2023

Signatura

 

 

GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA

Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005