Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 578797
Resolució d’Alcaldia número 453, de 12 de setembre de 2023, de modificació de la Resolució d’Alcaldia número 414, de 21 de juliol de 2023; i aprovació del text refós de les diferents resolucions de delegació de competències (expedient 2023/007729)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Alcaldia, mitjançant la Resolució número 453, de 12 de setembre de 2023, va adoptar l'acord següent:

Assumpte: modificació de la Resolució d'Alcaldia número 414, de 21 de juliol de 2023; i aprovació del text refós de les diferents resolucions de delegació de competències

Que, mitjançant la Resolució d'Alcaldia número 339, de dia 21 de juny de 2023, es va resoldre estructurar l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament en tres àrees, en virtut del que s'estableix en la Disposició addicional quarta de l'RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords, i la resolució dels assumptes que s'especifiquen en els regidors i regidores, en compliment del que s'estableix a l'article 23 de la Llei 7/1985 i el Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91, amb relació al 38);

Que, per Resolució d'Alcaldia número 383, de dia 3 de juliol de 2023, es va fer una modificació de la delegació de competències entre diferents regidors, atesa la renúncia del càrrec de regidor del senyor Marc Marquès Llufriu, i l'Alcaldia es va reservar les competències següents, que també tenia delegades en diferents regidors:

  • Neteja de la via pública i recollida de residus.
  • Igualtat i Cooperació.
  • Educació i Patronat Municipal d'Escoles Infantils.
  • Presidència del Patronat Municipal d'Escoles Infantils.
  • Presidència de la Fundació Ciutadella Cultura.

Que, una vegada la senyora Estefanía Quintana Martínez va prendre possessió del càrrec de regidora en el Ple de dia 20 de juliol de 2023; es va fer la Resolució d'Alcaldia número 414, de 21 de juliol de 2023 per a delegar-li competències; i vist que es fa necessari fer uns canvis a la resolució esmentada pel que fa a la delegació de matèria d'energies renovables i pel que fa a la presidència del Patronat Municipal d'Escoles Infantils;

Que, d'acord amb les facultats que confereix a aquesta alcaldia la legislació vigent en matèria de règim local; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; i el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i l'article 25 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears;

RESOLC

PRIMER. Modificar la Resolució d'Alcaldia número 414, de dia 21 de juliol de 2023, de delegació de competències, en el sentit que tota referència al llarg de la Resolució envers les competències en matèria d'energies renovables que apareguin vinculades en la senyora Estefanía Quintana Martínez s'han d'entendre delegades en el senyor Daniel Óscar Marqués Papurello, segons la Resolució d'Alcaldia número 383 de dia 3 de juliol de 2023.

SEGON. Especificar que es delega la presidència del PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS a la regidora senyora ESTEFANÍA QUINTANA MARTÍNEZ.

TERCER. Refondre la Resolució d'Alcaldia número 339, de dia 21 de juny de 2023; la Resolució d'Alcaldia número 383, de dia 3 de juliol de 2023; i la Resolució d'Alcaldia número 414, de 21 de juliol de 2023, amb la present resolució, de manera que el text íntegre de les delegacions, l'estructuració de les àrees organitzatives i els seus serveis siguin els següents:

«PRIMER. Estructurar l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament en tres àrees, en virtut del que s'estableix en la Disposició addicional quarta de l'RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords i la resolució dels assumptes que s'especifiquen en els regidors i les regidores següents, en compliment del que s'estableix a l'article 23 de la Llei 7/1985 i el Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91, amb relació al 38).

1. ÀREA D'ORGANITZACIÓ I SEGURETAT CIUTADANA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

1.1. SERVEIS CENTRALS I ORGANITZACIÓ

Aquest servei inclou:

1.1.1. Servei de Protocol (Alcaldia).

1.1.2. Serveis Jurídics: Contractació, Arxiu Administratiu i Serveis Generals (Alcaldia).

1.1.3. Servei d'Atenció a la Ciutadania, OAC (Alcaldia).

1.1.4. Serveis Econòmics: Hisenda i Gestió Tributària.

1.1.5 Comunicació (Alcaldia).

1.1.6. Recursos Humans.

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a HISENDA I GESTIÓ TRIBUTÀRIA (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a RECURSOS HUMANS (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

1.2. SERVEI DE SEGURETAT CIUTADANA

Aquest servei inclou:

1.2.1. Policia.

1.2.2. Mobilitat i Circulació.

1.2.3. Protecció Civil.

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a POLICIA LOCAL, PROTECCIÓ CIVIL I CIRCULACIÓ (SENYALÍSTICA, GUALS, TARGETES VERDES I ZONA BLAVA, PARQUÍMETRES, MULTES DE TRÀNSIT).

1.3. SERVEI D'ATENCIÓ EN MATÈRIA DE CONSUM

Aquest servei inclou les tasques lligades a Consum.

A la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CONSUM.

1.4. SERVEI DE TRANSPARÈNCIA I NOVES TECNOLOGIES

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a TRANSPARÈNCIA I NOVES TECNOLOGIES (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

1.5. SERVEI DE MILLORA I MANTENIMENT DEL PATRIMONI

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MILLORA I MANTENIMENT DEL PATRIMONI (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

2. ÀREA DE TERRITORI I ENTORN I SERVEIS URBANS

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

2.1. SERVEI DE TERRITORI I ENTORN

Aquest servei inclou:

2.1.1. Urbanisme i Activitats: Disciplina Urbanística, llicències per obres i activitats (PGOU) i altres instruments d'ordenació.

2.1.2. Manteniment i millora de la via pública: Brigada, Obra Pública i Camins Rurals.

2.1.3. Medi Ambient: Energies, Zones Verdes.

2.1.4. Neteja i Recollida de Residus: Recollida de Fems i Neteja Viària.

2.1.5. Ús de la Via Pública i Disciplina Governativa.

2.1.6. Manteniment i Millora d'Edificis d'Administració General (Alcaldia).

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir i gestionar en temes de PLANEJAMENT I GESTIÓ URBANÍSTICA; així com també les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes D'INTERVENCIÓ PREVENTIVA (llicències urbanístiques i d'activitats, primeres ocupacions...) I DISCIPLINA EN MATÈRIA URBANÍSTICA I D'ACTIVITATS (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batllia en la Junta de Govern Municipal).

A la regidora Sra. MARÍA ESPERANZA JUANEDA SALORD, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació al MANTENIMENT I a la MILLORA DE LA VIA PÚBLICA: BRIGADA, OBRA PÚBLICA I CAMINS RURALS, JARDINS I ZONES VERDES.

Al regidor Sr. DANIEL ÓSCAR MARQUÉS PAPURELLO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MEDI AMBIENT I ENERGIES RENOVABLES.

Així mateix, a la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE ,les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a L'ÚS DE LA VIA PÚBLICA, GOVERNACIÓ I DISCIPLINA GOVERNATIVA: COMPLIMENT I SEGUIMENT D'ORDENANCES, I TOTS ELS PERMISOS I/O LES AUTORITZACIONS RELACIONATS AMB AQUESTES MATÈRIES (TENDALS, OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA AMB MERCADERIES, PER OBRES, ETC).

A la regidora Sra. ESTEFANÍA QUINTANA MARTÍNEZ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a NETEJA DE LA VIA PÚBLICA I RECOLLIDA DE RESIDUS.

2.2. SERVEIS URBANS

Aquest servei inclou:

2.2.1. Cementeris.

2.2.2. Servei d'Aigua i Clavegueram.

2.2.3. Escorxador.

2.2.4. Salubritat Pública i Inspecció.

A la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CEMENTERIS, SALUBRITAT PÚBLICA I INSPECCIÓ.

A la regidora Sra. MARÍA ESPERANZA JUANEDA SALORD, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de SERVEIS D'AIGÜES I CLAVEGUERAM.

Al regidor Sr. NICOLÁS ANTONIO BLANCO ANGLADA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes d'ESCORXADOR.

2.3. SERVEI DE MOBILITAT

Inclou els serveis següents: Mobilitat Sostenible, transport públic, taxi.

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MOBILITAT SOSTENIBLE, TRANSPORT PÚBLIC, TAXI.

3. ÀREA SOCIOEDUCATIVA I DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

3.1. SERVEIS A LES PERSONES

Aquest servei inclou:

3.1.1. Atenció Social.

3.1.2. Patronat Municipal de l'Hospital.

A la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a ATENCIÓ SOCIAL, SERVEIS SOCIALS I PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL.

3.2. SERVEI DE CULTURA I PATRIMONI

Aquest servei inclou:

3.2.1. Cultura.

3.2.2. Fundació Ciutadella Cultura.

3.2.3. Patrimoni.

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CULTURA I PATRIMONI: PROGRAMES D'EDUCACIÓ CULTURAL, EQUIPAMENTS I INSTAL·LACIONS CULTURALS, FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA, SERVEIS LINGÜÍSTICS I ARXIU HISTÒRIC.

3.3. SERVEI DE PROJECTE DE CIUTAT, DINAMITZACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a PROJECTE DE CIUTAT, DINAMITZACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA.

3.4. SERVEIS EDUCATIUS

Aquest servei inclou:

3.4.1. Educació.

3.4.2. Patronat Municipal d'Escoles Infantils.

A la regidora Sra. ESTEFANÍA QUINTANA MARTÍNEZ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a EDUCACIÓ I PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.

3.5. SERVEI D'ESPORTS

Inclou l'esport escolar, els programes d'educació esportiva, les instal·lacions esportives.

Al regidor Sr. NICOLÁS ANTONIO BLANCO ANGLADA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a ESPORTS: ESPORT ESCOLAR, PROGRAMES D'EDUCACIÓ ESPORTIVA, INSTAL·LACIONS ESPORTIVES.

3.6. SERVEI DE JOVENTUT

Al regidor Sr. NICOLÁS ANTONIO BLANCO ANGLADA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de JOVENTUT I DEL PUNT JOVE MUNICIPAL.

3.7. SERVEI DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Aquest servei inclou:

3.7.1. Turisme.

3.7.2. Festes.

3.7.3. Formació i Ocupació.

3.7.4. Comerç, Fires i Mercats.

Al regidor Sr. DANIEL ÓSCAR MARQUÉS PAPURELLO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de TURISME.

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a FESTES, COMERÇ, FIRES I MERCATS.

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a FORMACIÓ I OCUPACIÓ.

3.8. SERVEI D'IGUALTAT I COOPERACIÓ

A la regidora Sra. ESTEFANÍA QUINTANA MARTÍNEZ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en matèria d'IGUALTAT I COOPERACIÓ.

SEGON. Delegar en la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT la presidència del PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL.

TERCER. Delegar en la regidora Sra. ESTEFANÍA QUINTANA MARTÍNEZ la presidència del PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.

QUART. Delegar en el regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN la vicepresidència de la FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA.

CINQUÈ. Manar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), d'acord amb l'article 44 del ROF, i de la qual se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que se celebri.

SISÈ. L'Alcaldia es reserva l'exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d'aquestes, en aquells casos en què se'n justifiqui la urgència.»”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca, 13 de setembre de 2023

L'alcaldessa Juana María Pons Torres