Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 578351
Convocatòria i Bases subvencions entitats i associacions sense ànim de lucre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament en Ple en sessió celebrada dia 27-07-2023 va aprovar la convocatòria de subvencions ordinàries per a entitats i associacions sense finalitat de lucre per a l'any 2023, en els termes següents:

“CONVOCATÒRIA I BASES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS i ASSOCIACIONS SENSE FINALITAT DE LUCRE PER A L'ANY 2023”

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes de la Ordenança municipal reguladora de subvencions, per donar suport econòmic a les actuacions, les iniciatives i els projectes de les entitats sense ànim de lucre del municipi de Santa Maria del Camí en matèria de participació ciutadana, educació, cultura, festes populars i joventut.

Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

2. Import i crèdit pressupostari

Per a les subvencions de la present convocatòria es destina un import màxim de vint-i-vuit mil euros (28.000,00 €), determinat al pressupost municipal de l'any 2023.

Les partides pressupostàries afectades són les següents:

92400-48900

Participació ciutadana

3.500,00 €

32311-48900

Educació

10.000,00 €

33210-48900

Cultura

7.500,00 €

33800-48900

Festes Populars

2.500,00 €

33700-48900

Joventut

5.000,00 €

 

TOTAL

28.000,00 €

3. Beneficiaris

Poden ser persones beneficiàries d'aquesta convocatòria de subvencions les entitats i les associacions sense finalitat de lucre constituïdes legalment, radicades en el terme municipal de Santa Maria del Camí i que constin inscrites en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, compleixin els requisits que fixa l'article 10 de l'Ordenança municipal reguladora de subvencions.

Entre altres requisits, és indispensable trobar-se al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.

4. Presentació de sol·licituds i termini

Les sol·licituds s'han de formalitzar en un únic model formulari facilitat pel propi Ajuntament, que figura com a Annex d'aquesta convocatòria. Aquest formulari es pot recollir a l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, Plaça de la Vila núm. 1: o bé, descarregar de la pàgina web d'aquest Ajuntament, www.ajsantamariadelcami.org.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida adjunta, s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, i han d'anar dirigides a Batlia.

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent hàbil al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

5. Documentació específica que s'ha de presentar

La documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:

  • Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat.
  • Fotocòpia del CIF de l'entitat.
  • Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
  • Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
  • Model formulari, que consta de:

1.- Sol·licitud (Annex I).

2.- Full de dades bancàries de l'entitat (Annex II).

3.- Fitxa tècnica de les activitats amb les despeses realitzades. S'ha d'emplenar una fitxa tècnica per a cada activitat que es presenti (Annex III A i Annex III B).

  • Declaració responsable del representant de l'entitat d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d'altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n'és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS (Annex IV).
  • Declaració d'utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes, si n'és el cas (Annex V).
  • Justificants de pagament: factures, nòmines i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament. S'han de presentar els originals per a la seva compulsa.
  • Exemplars de la documentació i de la publicitat generada per l'activitat.
  • Documents que acreditin la col·laboració efectiva en actes organitzats per l'Ajuntament

En el cas de que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, la persona sol·licitant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de què formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l'òrgan o dependència en què va ser presentada o emesa.

6. Esmena de deficiències

Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies, comptadors a partir de tal requeriment, la rectifiqui o esmeni les corresponents deficiències.

Si en aquest termini no es realitza la pertinent rectificació o no es presenta la documentació requerida, l'Ajuntament tindrà per desistida a la persona interessada de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos per l'article 68.1 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú.

7. Caràcter de les subvencions

Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en l'Ordenança municipal reguladora de subvencions, en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

8. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions regulades per aquesta convocatòria es regirà per les disposicions de l'Ordenança municipal reguladora de subvencions i per la llei autonòmica i estatal en tot allò que no es trobi regulat per la primera.

Es designa com a òrgan instructor d'aquest procediment al Sr. Llorenç Beltrán March.

9. Valoració i resolució de sol·licituds

La valoració tècnica de les sol·licituds, la durà a terme una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'elaborar un informe previ dins els actes d'instrucció, i estarà formada per:

  • Presidència: El Batle o regidor en qui delegui.
  • Vocals: El regidor o regidora delegada del servei.
  • Un regidor o regidora de cada grup polític municipal.
  • La Interventora municipal.
  • Secretària: La de la Corporació o funcionari en qui delegui.

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és d'un mes, comptador a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal i a efectes informatius es realitzarà una comunicació mitjançant correu electrònic a aquelles entitats que hagin facilitat una direcció a tal efecte.

L'acceptació de la proposta, per part de l'entitat beneficiària, s'entén produïda si en el termini de 10 dies, comptador a partir de la recepció de la notificació, no s'expressa el contrari.

10. Criteris d'avaluació per a la concessió de les subvencions

Els criteris en què es basen els barems seguits per la Comissió Avaluadora són els següents:

a) Grau d'elaboració, concreció i claretat del projecte, i adequació d'aquest als objectius que persegueix: fins a 15 punts.

b) Grau d'adequació del pressupost al projecte presentat i als objectius que persegueix: fins a 10 punts.

c) Interès, qualitat i durada de l'activitat: fins a 10 punts.

d) Innovació, originalitat de l'activitat: fins a 10 punts.

e) El grau d'incidència, directa o indirecta, del projecte en la integració social, la inserció dels joves, les actituds responsables i de prevenció contra els riscos de la salut, el foment dels valors de la tolerància, la solidaritat i la igualtat d'oportunitats i l'educació ambiental i protecció del medi natural: fins a 15 punts.

f) Nombre de participants en el projecte, impacte social i incidència, directa o indirecta, en la població: fins a 10 punts.

g) Utilització del català com a idioma preferent en la presentació, el desenvolupament, la difusió i la publicitat dels projectes (s'ha de fer constar aquest compromís mitjançant la presentació del model que apareix en l'Annex V): fins a 25 punts.

h) Col·laboració en els diferents actes que organitza l'Ajuntament: fins a 5 punts

11. Quantia

El repartiment dels fons s'ha de fer d'acord amb la puntuació obtinguda en la baremació de cadascuna de les sol·licituds, segons els criteris d'avaluació prevists en el punt 10 d'aquesta convocatòria. Es calcula de manera proporcional als punts obtinguts i sempre en funció de la dotació econòmica disponible i els límits fixats en aquestes bases.

Si, una vegada calculats els imports de les subvencions, es produís qualque romanent en la dotació pressupostària, aquest es distribuirà entre aquelles sol·licituds que no hagin obtingut la quantia màxima subvencionable, seguint el mateix procediment explicat anteriorment.

La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 100% del pressupost previst per a l'activitat o projecte subvencionat, sempre tenint present la partida pressupostaria exposada a les bases.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost total de l'actuació subvencionada.

12. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions mínimes de les persones beneficiàries de les subvencions:

a) Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.

b) Dur a terme l'actuació o les actuacions objectes de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d'acord amb les condicions establertes en aquestes bases.

c) Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'actuació o les actuacions amb les corresponents factures originals lliurades per tercers al beneficiari de la subvenció, en les quals s'ha de fer constar exactament a què correspon el concepte de la despesa i, també, l'acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.

 

d) Comunicar a l'Ajuntament, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l'Ajuntament requereixi.

f) Acreditar que es troba al corrent en l'acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Recollir el patrocini de l'Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l'actuació subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.

i) Comunicar a l'Ajuntament, amb 15 dies d'antelació, qualsevol acte públic relacionat amb l'actuació subvencionada.

Seran també obligacions de les persones beneficiàries les altres  previstes a l'Ordenança municipal reguladora de subvencions i a la legislació autonòmica i estatal vigent.

13. Abonament de les subvencions

El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l'acord adoptat als interessats, i comprovat, per part de l'Ajuntament, que s'han justificat les despeses generades per l'activitat per a la qual s'ha concedit l'ajuda, i resta de requisits legalment exigibles.

14. Justificació de les despeses

Els projectes objecte de les sol·licituds han d'estar executats en el període comprès entre l'1 de febrer de 2023 i 30 de gener de 2024 (ambdós inclosos). Només es consideraran despeses subvencionables aquelles efectivament realitzades en aquest període i acreditades mitjançant factures pagades.

S'acceptarà com a despesa elegible un 10% del cost total del projecte en concepte de despeses de refrigeris, convits, aliments/begudes o similar. En tot cas, per aquests conceptes es podrà rebre un màxim de 500 € de subvenció, i sempre que s'acrediti la relació amb l'activitat subvencionada.

Els projectes d'inversió es podran considerar com a elegibles, sempre que es justifiqui amb la finalitat i compliment d'objectius corresponents al projecte presentat.

Els sol·licitants estan obligats a justificar la realització de les activitats previstes i la destinació dels fons obtinguts.

El termini per presentar la justificació de les activitats és d'un mes després de la finalització del termini subvencionable. És a dir, es podrà presentar fins al 29 de febrer de 2024.

La no justificació de la subvenció en les condicions i temps establerts en aquestes bases donarà lloc a la pèrdua del dret a obtenir la subvenció.

15. Compatibilitat amb altres ajudes

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

16. Incompliment, revocació i reintegrament

L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l'anul·lació total o parcial, la qual cosa han d'acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part del beneficiari, o, si escau, l'import que hagi de reintegrar, s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.

17. Normativa d'aplicació

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; l'Ordenança Municipal  de Subvencions (BOIB nº 71 de 30-05-2023); la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.

 

​​​​​​​18. Interposició de recursos

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Santa Maria del Camí, 13 de setembre de 2023

El batle-president Nicolau Canyelles Parets