Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 512392
Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, el lloc de treball d’Oficial de la Policia Local pertanyent a l’Ajuntament de Campos

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per Decret de la regidora delegada de funció pública de l'Ajuntament de Campos de data 9 d'agost de 2023, es publiquen íntegrament les bases específiques per la convocatòria provisió, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, el lloc de treball d'Oficial de la Policia Local pertanyent a l'Ajuntament de Campos.

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari el lloc de treball d'oficial vacant i amb dotació pressupostària en la plantilla orgànica de l'Ajuntament de Campos d'acord amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

El lloc de treball convocat té les següents característiques:

Vacants: 1

Denominació plaça: Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Campos

Subgrup: C1

Escala: Escala d'administració especial

Subescala: Serveis Especials

Nivell complement de destí: 18

Complement específic: 18.771,90.-€

3. Durada

La durada de la comissió de serveis serà per un període de dotze mesos, sense perjudici que es pot prorrogar per un termini màxim de dos anys. La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu i, en tot cas, finalitza pel transcurs del temps per al que es va concedir.

4. Publicitat

Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Requisits dels aspirants

Els aspirants a cobrir la plaça d'Oficial, hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

a) Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Campos, en situació administrativa de servei actiu. Quan el funcionari sigui d'una categoria inferior a la del lloc de treball convocat es requereix tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera.

b) Complir els següents requisits:

 

1. Tenir la nacionalitat espanyola.

2. Tenir devuit anys complits.

3. Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

4. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

5. No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

6. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

7. Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

8. Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

9. Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

10. Haver abonat la taxa de 15,00 euros, segons l'establert a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l'expedició de documents administratius (BOIB número 20, de 8 de febrer de 2022).

Aquesta taxa s'ha de satisfer en el moment de presentació de les instàncies, sense que en cap cas es pugui satisfer amb posterioritat a la finalització del termini de presentació de les mateixes.

L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet, mitjançant transferència, al següent compte bancari:

ES60 2100 0089 5902 0000 0142 (Caixabank)

En el concepte s'haurà d'incloure el document d'identitat de la persona aspirant, així com la indicació de la convocatòria a la qual s'opta.

6. Sol·licituds i termini de presentació

Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament de Campos o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants es troba a l'Annex I de les presents bases.

Conjuntament amb la sol·licitud emplenada i signada, els aspirants hauran d'aportar la següent documentació:

  • Declaració responsable per la qual la persona aspirant manifesta que compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
  • Al·legació i acreditació dels mèrits segons l'establert a l'Annex II. Els mèrits al·legats s'han d'acreditar mitjançant documents originals o còpies autèntiques, o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
  • Acreditació d'haver abonat la taxa per drets de participació. L'absència de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i forma.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies autèntiques en el registre de l'ajuntament.

El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Barem de mèrits

La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tengui més puntuació, segons el barem de mèrits que consta a l'Annex II, tot això en relació amb l'article 192 i l'Annex VI del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

8.- Procediment

La valoració dels mèrits acreditats pels aspirants es durà a terme per una comissió de valoració, que tindrà caràcter tècnic, serà col·legiada i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre la dona i l'home, de conformitat amb l'art. 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 27 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

No pot formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual. Així mateix, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

La Comissió de Valoració estarà composta per un/a president/a, un/a secretari/ària i un/a vocal, amb els seus titulars i suplents, els quals actuaran tots amb veu i vot.

L'actuació de la Comissió de Valoració s'haurà d'ajustar a les bases de la convocatòria. No obstant això, resoldrà els dubtes que sorgeixin en aplicació de la normativa corresponent, així i com els dubtes que puguin sorgir en el decurs de la valoració i qualificació.

L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà de conformitat amb el que és previst als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

La comissió tècnica de valoració podrà sol·licitar de l'autoritat o de l'òrgan convocant que designi assessors perquè actuïn amb veu i sense vot, en qualitat d'experts, per a la realització e tasques d'assessorament.

La Comissió tècnica de valoració, en virtut de l'article 21 del Decret 33/1994, de 28 de març, estarà composada per un mínim 3 membres nomenats per l'òrgan competent de l'Ajuntament de Campos, que hauran de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a l'escala que correspongui.

Aquesta Comissió de Valoració estarà conformada pels següents membres:

President: Daniel José Mendo Romero (TAG de l'Aj. Campos)

Suplent: Jeroni Vidal Orell (TAE jurídic de l'Aj. Campos)

 

Vocal: Jaume Mas Rigo (Oficial de Policia de l'Aj. Campos)

Suplent: Miguel Fernàndez Oliver (Oficial de Policia de l'Aj. Campos)

 

Secretari: Miquel Ballester Càffaro (Subinspector de Policia de l'Aj. Campos)

Suplent: Miquel Gayà Covas (Oficial de Policia de l'Aj. Campos)

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Campos publicarà una llista d'admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions i/o al·legacions vers la llista d'admesos. Finalitzat el termini anterior, i una vegada esmenades les deficiències observades en relació amb les sol·licituds dels aspirants, la comissió disposarà de 15 dies hàbils per emetre una proposta d'adjudicació provisional de la comissió de serveis.

La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits recollit a l'Annex II.

Aquesta proposta indicarà la puntuació obtinguda per les persones aspirants desglossada per cada un dels apartats, així com el seu DNI, i es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos amb la indicació de que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que considerin oportunes.

Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s'escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió haurà de formular la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos i serà elevada a la batlia municipal per a la seva aprovació definitiva.

Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici de que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti el batle o batlessa.

El nomenament es realitzarà per resolució de l'òrgan competent, en el termini màxim d'un mes comptat des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions i proposta d'adjudicació al tauler d'anuncis de la web municipal.

9.- Recursos i impugnacions

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos (https://ajcampos.sedelectronica.es/).

En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20 /2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Campos, a la data de la signatura electrònica (9 d'agost de 2023)

La regidora delegada de Funció Pública Clara Roig Miramontes

Documents adjunts