Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 317204
Resolució informativa de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoca l’acció concertada vinculada a la construcció o reforma d’equipaments per a serveis d’estades diürnes per a gent gran en situació de dependència al municipi de Palma, per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 29 de novembre de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre l'informe justificatiu relatiu a la necessitat de disposar de places de serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència al municipi de Palma. Aquest informe es va modificar amb l'informe del director general de data 2 de maig de 2023.

2. En data 30 de novembre de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va resoldre iniciar l'expedient de concertació vinculat a la construcció o reforma d'equipaments per a serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència al municipi de Palma.

3. En data 12 d'abril de 2023, el cap de departament d'Atenció a la Dependència va emetre un informe de preus que substitueix al realitzat en data 9 de novembre de 2022, pel qual s'inclouen preus diferenciats per a places amb o sense transport adaptat i s'exclou l'oferta de serveis en dissabte.

4. En data 5 de maig de 2023, l'interventor Joan Martí Cerdà va emetre un informe (expedient núm. FS/07/2023) fiscalitzant de conformitat sense objeccions aquest expedient de concertació vinculat a la construcció o reforma d'equipaments per a serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència al municipi de Palma.

Fonaments de dret

1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

3. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

4. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis d'àmbit suprainsular.

7. Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals. Aquest Decret ha estat prorrogat fins al 31 de desembre de 2023 per la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, disposició addicional novena.

8. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

9. Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement del dret als serveis i les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència, la intensitat de protecció i el règim de compatibilitats dels serveis i les prestacions, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears.

10. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12. L'Acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2022 i es declaren els serveis d'interès econòmic general (Boib núm. 65, de 19 de maig de 2022)

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar el concert vinculat a la construcció o reforma d'equipaments de serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència i establir el procediment per a tramitar-lo, d'acord amb l'Annex.

2. Aplicar el procediment de convocatòria d'acció concertada que preveu el decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials; i la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones a l'àmbit social a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Aprovar el Plec de condicions tècniques per a la concertació de places de Servei d'estades diürnes per a persones grans en situació de dependència amb entitats d'iniciativa privada, que es pot consultar a la seu de la Direcció General d'Atenció a la Dependència i al lloc web http://aferssocialsiesports.caib.cat.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 10 de maig de 2023

La consellera d'Afers socials i esports Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX Convocatòria del concert social vinculat a la construcció o reforma d'equipaments de serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència al municipi de Palma

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. Es regula el procediment de convocatòria del concert social vinculat a la construcció o reforma d'equipaments de serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència, a l'empara del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials; i de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones a l'àmbit social a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts vinculats a la construcció i reforma d'equipaments de serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència, en l'àmbit territorial del municipi de Palma.

2. Entitats sol·licitants

Poden sol·licitar la concertació del servei les persones físiques o jurídiques de caràcter privat , amb o sense ànim de lucre, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que prestin serveis d'atenció a la dependència i compleixin els requisits establerts en el punt 5 d'aquesta convocatòria.

3. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

4. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per presentar les sol·licituds és de 45 dies des del dia següent a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2. Les sol·licituds, emplenades degudament, s'han de presentar de forma telemàtica, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2. de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la CAIB http://aferssocialsiesports.caib.cat i a la pàgina de la Direcció General d'Atenció a la Dependència. Tant la sol·licitud com els impresos que s'hi adjunten han d'estar signats electrònicament per la persona representant de l'entitat.

5. Requisits de les entitats

5.1. Les entitats han de complir el requisit d'haver presentat la declaració responsable que estableix l'article 31 del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular. Aquesta declaració s'ha de presentar per a obra de nova creació o per a modificació substancial d'un equipament.

5.2. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, com també els requisits que fixa l'article 4 del Decret 48/2017.

5.3. Comptar com a mínim amb un any amb d'experiència en la gestió de serveis d'atenció a la dependència.

5.4. Els requisits establerts a l'article 5.3 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, abans de la firma del concert de places previst a l'article 20.6 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

5.5. S'exclouen expressament d'aquesta convocatòria els projectes objecte de finançament a la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats del tercer sector social per finançar les inversions per a la construcció, la reforma i rehabilitació, l'adaptació o ampliació de centres o millora dels serveis actuals, en terrenys o edificis propis o adquirits, destinats a places per a serveis residencials i serveis d'estades diürnes per als anys 2022-2031 (BOIB núm. 47, de 7 d'abril de 2022).

6. Documentació que s'ha de presentar

6.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, indicant el nombre de places sol·licitades i si són amb o sense transport, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible al web de la CAIB http://aferssocialsiesports.caib.cat i a la pàgina de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

6.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada concert social vinculat a la construcció o condicionament d'equipaments de centres d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència amb l'Administració.

6.3. A la sol·licitud (imprès 1) s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Acreditació d'experiència de, com a mínim, un any en la gestió de serveis d'atenció a la dependència. Es pot acreditar mitjançant resolució de concessió de subvencions, convenis o acords de concertació i mitjançant resolució d'autorització de serveis d'atenció a la dependència.

b) Declaració responsable que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de noviembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (imprès 2).

c) Declaració responsable que l'entitat no incorre en cap de les prohibicions que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i que no ha estat sancionada en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers (imprès 2).

d) Acreditació de solvència financera, disponible al web de la CAIB http:/aferssocialsiesports.caib.cat i a la pàgina de la Direcció General d'Atenció a la Dependència (imprès 3). Es valorarà que s'acredita aquesta condició quan la ràtio de solvència financera, resultant de la divisió entre actius i passius, sigui superior a 1.

e) Acreditació de solvència tècnica, disponible al web de la CAIB http://aferssocialsiesports.caib.cat i a la pàgina de la Direcció General d'Atenció a la Dependència (imprès 4).

f) Certificat d'estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g) Acreditació de la titularitat del terreny o de l'equipament que s'ha de construir o reformar, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a deu anys. Aquesta documentació es podrà presentar abans de la firma del concert de places.

h) Identificació de l'immoble mitjançant referència cadastral i nota simple de registre de la propietat.

i) Plànol d'ubicació de l'equipament a construir o reformar i fotos de l'immoble o solar.

j) Projecte bàsic o executiu per a la construcció o condicionament del centre d'estades diürnes, firmat pel tècnic competent responsable, degudament identificat.

6.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

7. Tramitació dels concerts

7.1. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

7.2. L'entitat pot sol·licitar per a cada projecte un màxim de 30 places.

7.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat anterior, es requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

7.4. En cas que l'oferta de places per construir o reformar sigui superior a les places previstes en l'apartat 8, es constituirà el Comitè Tècnic d'Assessorament.

7.5. El Comitè Tècnic d'Assessorament estarà format pel cap del Departament d'Atenció a la Dependència o persona en qui delegui, com a president; la cap del Departament de Serveis Jurídics de la Conselleria o persona en qui delegui; el cap de la Unitat de gestió econòmica de la Conselleria o persona en qui delegui; i els vocals, que seran un tècnic del Servei d'Atenció a la Dependència, que actuarà com a secretari, i dos tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

7.6. Les funcions del Comitè Tècnic d'Assessorament es relacionen a l'article 15.2 del Decret 48/2017. Per al funcionament d'aquest Comitè, s'ha d'aplicar el que disposa, en matèria d'òrgans col·legiats, la normativa de règim jurídic del sector públic.

7.7. En cas que l'oferta de places per construir sigui superior a les places previstes en l'apartat 9, i pel que fa als criteris de preferència, s'han de tenir en consideració el preu de concertació per plaça, el nombre de places ofertes, com també les condicions tècniques d'execució del projecte, segons l'article 20.3 del Decret 48/2017. En aquest cas, el barem d'aplicació és el següent:

a) Quant als preus, únicament es valoraran les ofertes que es realitzin sobre el preu «usuari dia sense transport». Per tant, aquest preu sense transport ofert per l'entitat per a cada plaça a concertar rebrà la següent puntuació:

- Per cada punt percentual de rebaixa sobre el preu inicial establert a la convocatòria s'atorga 1 punt, fins a un màxim de 5 punts, de manera que amb una rebaixa a partir de l'1% s'obtindrà 1 punt i amb una rebaixa de 5% s'obtindran 5 punts.

No es tindran en consideració les fraccions.

Per preu igual a l'establert a la convocatòria no s'atorgaran punts.

b) La durada del concert

 - Per cada 6 mesos addicionals a la durada obligada de 5 anys de concertació, s'obtindran 0,50 punts, fins un màxim de 5 punts.

 No es tindran en compte fraccions inferiors als 6 mesos.

c) Nombre de places ofertes:

 - Per cada plaça oferta a l'Administració en concertació 1 punt, fins un màxim de 30 punts.

d) Característiques i condicions tècniques d'execució. Ubicació de l'equipament a construir o reformar:

d.1 Ubicació en un barri d'alta densitat de població de Palma, amb un número d'habitants igual o superior als 20.000 habitants: 5 punt.

d.2 Ubicació en quilòmetres a una distància aproximada de qualsevol altre servei de les mateixes característiques, públic o privat, autoritzat i registrat en el registre unificat de serveis socials, igual o superior a:

  • d.2.a 1 quilòmetre: 1 punt.
  • d.2.b Entre 2 i 3 quilòmetres: 5 punts
  • d.2.c Més de 3 quilòmetres: 10 punts.

 d.3 Si s'ubica a planta baixa d'una edificació: 10 punts.

 d.4 S'ubica en entitat disseminada o en el nucli de Palma amb població:

  • d.4.a Disseminada d'entre 2.500 i 5.000 habitants: 1 punt
  • d.4.b Disseminada d'entre 5.000 i 10.000 habitants: 3 punts
  • d.4.c Disseminada de més de 10.000 habitants: 5 punts
  • d.4.d Palma: 10 punts.

En conjunt es pot obtenir un màxim de 75 punts.

En cas d'empat en la puntuació entre diverses entitats sol·licitants, les places s'assignaran per ordre de registre de la sol·licitud de concertació, fins a exhaurir-les.

7.8. Les places s'assignaran per ordre de puntuació, i es concediran totes les places sol·licitades al projecte amb major puntuació i així successivament fins a exhaurir les places disponibles.

7.9. En cap cas, no s'assignaran més de 30 places a un mateix projecte de construcció o reforma del servei d'estada diürna.

8. Formalització dels concerts

8.1. El concert social vinculat a la construcció o reforma d'equipaments s'ha de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, les condicions tècniques del servei d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència, el termini per construir-lo o reformar-lo, el preu del concert per plaça, la durada prevista del concert del servei i les penalitzacions que es puguin derivar d'incomplir-lo, tant al promotor com la Conselleria.

8.2. En el moment de formalitzar el concert, s'ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

8.3. La declaració responsable no autoritza en cap cas l'inici de la prestació del servei en l'establiment o en les instal·lacions objecte de declaració, perquè per a això és preceptiva l'autorització per a l'obertura i el funcionament del servei.

8.4. Una vegada acabada la construcció o reforma del centre es formalitzarà el concert social de les places.

9. Places i distribució territorial

9.1. La previsió de places d'estades diürnes per concertar per a gent gran en situació de dependència al municipi de Palma, una vegada acabi la construcció o reforma dels immobles, és de 145.

9.2. Aquesta previsió màxima de places es inferior a les previsions de llista d'espera de persones amb graus I, II i III de dependència i d'ampliació del parc de places de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència.

10. Vigència del concert

10.1. Les entitats concertades estan obligades a executar el projecte de construcció o condicionament del centre de serveis d'estades diürnes en el termini de vuit mesos des de la subscripció del document de formalització de l'acció concertada. Si, abans que s'exhaureixi aquest termini, el promotor preveu que no pot posar a disposició de la Conselleria les places concertades, es pot ampliar, amb la justificació prèvia de l'interessat.

10.2. Una vegada acabada la construcció o reforma del centre, amb el compliment previ dels requisits que estableix l'article 4 del Decret 48/2017, i l'article 5 de la Llei 12/2018, es formalitzarà el concert social de les places previst en l'apartat 8.1. El servei objecte del concert ha de disposar de l'autorització per a l'obertura, i el funcionament i ha d'estar acreditat. Si l'entitat no compleix aquests requisits, el concert deixa de ser vigent. En tot cas, els concerts socials de prestació de serveis d'estades diürnes per a persones grans en situació de dependència s'han de subscriure per un mínim de cinc anys, prorrogables per cinc anys més, segons l'article 5.2 del Decret 48/2017, amb els límits prevists a l'article 7 de la Llei 12/2018.

11. Pressupost i preu màxim del servei

11.1. L'import màxim estimat per assignar és de 5.632.983,20 € per als exercicis 2023, 2024, 2025, 2026 i 2027. La primera anualitat es formalitza amb cost zero. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada per la cobertura i pels serveis efectivament requerits per l'Administració.

11.2. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicitat, fet que no suposa un compromís de despesa. Per això, no consta una consignació pressupostària, que s'haurà d'acreditar en el moment en què es materialitzi el concert del servei.

11.3. El preu de referència màxim per al servei d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència, d'acord amb l'informe justificatiu complementari emès per la Direcció General d'Atenció a la Dependència el 8 de febrer de 2023, és el següent:

  • Preu de dilluns a divendres, amb transport: 47,26 €., amb IVA (4%) 49,15 €.
  • Preu de dilluns a divendres, sense transport: 40,32 €., amb IVA (4%) 41,93 €.

12. Condicions tècniques d'execució

12.1 Les condicions tècniques d'execució del concert vinculat a la construcció o reforma de centres per a serveis d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència són les que estableix el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

12.2. Les condicions tècniques de prestació del servei d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència seran les que defineixi el plec general de condicions tècniques, les característiques concretes de la població per atendre, i el document de concertació de places que es firmarà una vegada finalitzi la construcció o reforma de l'equipament, i s'hagi acreditat el servei.

13. Seguiment

13.1. Els tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència són els responsables del seguiment del concert vinculat a la construcció o reforma de centres de dia per a gent gran en situació de dependència i s'han de coordinar amb les entitats responsables de l'execució del projecte de construcció o condicionament.

13.2. Els tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència poden fer visites de comprovació del desenvolupament del projecte d'obra i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.3. El seguiment del concert social de prestació del servei d'estades diürnes per a gent gran en situació de dependència s'ha de definir en el document de formalització previst en l'apartat 9.2.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. Les entitats concertades estan obligades a executar el projecte de construcció o condicionament del centre de serveis d'estades diürnes en el termini previst en l'apartat 9.1.

14.2. L'entitat concertada està obligada a posar a disposició de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència totes les places previstes en el document de formalització esmentat en l'apartat 9.1.

14.3. L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

14.4. Així mateix, l'entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixi l'òrgan instructor.

14.5. Les entitats que prestin els serveis s'obliguen a complir el Plec general de condicions tècniques, que estableix les obligacions de les entitats concertades, i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009, en la Llei 12/2018 i en els decrets de desplegament i d'aplicació corresponents, i en concret, les previsions i obligacions regulades en l'article 9 del Decret 48/2017.

 

15. Penalitats

Les penalitzacions derivades dels incompliments de l'entitat concertada s'han d'establir en el document de formalització previst en l'apartat 7.1. i en el Plec general de condicions tècniques.

16. Criteris d'accés dels usuaris i llista d'espera

El criteri d'accés dels usuaris i la llista d'espera del servei es regeixen d'acord amb el Decret 83/2010.

17. Prerrogatives de l'Administració

17.1. L'òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo i resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment. D'altra banda, l'òrgan competent per resoldre el procediment té, a més, la prerrogativa de modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

17.2. Els acords que adopti l'òrgan competent per resoldre el procediment a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

18. Causes d'extinció

Són causes d'extinció de l'acord d'acció concertada les que estableix l'article 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears; i l'article 28 del Decret 48/2017, i en concret:

a) El venciment del termini de durada del concert.

b) L'acord mutu de les parts, manifestat amb l'antelació que es determini en el concert per garantir la continuïtat del servei.

c) L'incompliment greu de les obligacions derivades del concert per l'Administració o de l'entitat titular del servei, amb el requeriment previ per exigir-ne el compliment.

d) La mort de la persona física titular del servei o l'extinció de la persona jurídica a la qual correspon la titularitat, excepte el que preveu l'article 29 del Decret 48/2017.

e) La declaració de concurs de creditors de l'entitat titular del servei.

f) La modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per l'Administració, sempre que l'entitat d'iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat.

g) L'incompliment de les condicions establertes en el document de formalització del concert. Aquests incompliments s'han d'haver constatat en el seguiment i el control prevists en l'apartat 12 d'aquesta convocatòria.

19. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.