Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 314410
Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajudes per a desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2023
1. L'article 8.1 l, de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell i d'alt rendiment.
2. L'article 2.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer) disposa que són susceptibles d'ajuts els desplaçaments per assistir a competicions oficials. D' altra banda, l' article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l' empara d' aquestes bases s' han d' aprovar per resolució del conseller competent en esports i s' han de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21 de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març (BOIB núm. 33 de 9 de març).
4. Des de fa anys es venen convocant els Campionats d'Espanya en Edat Escolar com a programa de competició d'àmbit estatal que es constitueix al més alt nivell per a joves esportistes, que són seleccionats i seleccionades per les federacions esportives de les Illes Balears, segons l'article 47 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears.
5. La línia prioritària d'actuació és procurar la participació dels nostres esportistes amb un major nivell d'aptitud física i tècnica, agrupats al voltant de seleccions autonòmiques, en una competició a nivell estatal que té com a objectiu, en un primer cicle d'edats (11-13 anys), una primera presa de contacte amb la competició, amb una major exigència quant al rendiment, així com protegir i preservar els propis valors educatius que té tota competició en edat escolar. En un segon cicle d'edats (14-17 anys), la participació en la competició estatal respon a uns criteris d'especialització, d'exigència física i tècnica que donaran el valor real d'aquells esportistes que tenen com a objectiu l'alt rendiment.
6. Els ajuts susceptibles de ser atorgats en aquesta convocatòria no impliquen ajuts d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal d'acord amb el que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que els beneficiaris de la convocatòria són totes les federacions esportives de les Illes Balears que són beneficiaris finals de l'ajut, per la participació de les seleccions autonòmiques en els campionats d' Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d' Esports. Les competicions esportives són entre seleccions esportives en edat escolar (de 12 a 16 anys) de la resta de comunitat autònomes d'Espanya. Aquesta participació en els campionats d' Espanya no alteren la competència ni afecta els intercanvis comercials en el mercat interior europeu.
7. L'apartat IV.1.23 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175 23 de desembre de 2021).
8. Informe favorable del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
9. Informe favorable de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la comunitat autònoma.
Per tot això, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dicto la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2023, i que figura a l'annex 1 d'aquesta Resolució, per un import màxim de 225.000,00 euros a càrrec de les següents partides i imports dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'any 2023:
2. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (9 de maig de 2023)
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte
1.1 L'objecte de la convocatòria és ajudar les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per facilitar la participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2023.
1.2 El llistat de campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2023 es pot consultar en la següent web:
https://www.csd.gob.es/es/promocion-del-deporte/deporte-en-edad-escolar/campeonatos-de-espana-en-edad-escolar/calendario-campeonatos-de-espana-en-edad
1.3 Són objecte de subvenció les despeses dels esportistes, tècnics i desplaçament de material esportiu necessari per competir de les seleccions autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears derivades de la participació en els Campionats d'Espanya en Edat escolar de l'any 2023, següents:
2. Beneficiaris
2.1 Poden ser beneficiaris d' aquestes subvencions les seleccions autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears de les categories aleví, cadet, infantil, juvenil, adaptat i inclusiu i els corresponents tècnics federatius que participin en els Campionats d' Espanya en Edat Escolar de l' any 2023.
2.2 Les federacions esportives de les Illes Balears seran les encarregades de seleccionar els esportistes i tècnics que formen part de les seleccions autonòmiques i de realitzar els tràmits de sol.licitud i justificació de les subvencions objecte d' aquesta convocatòria.
3. Import i crèdit pressupostari
3.1 La Conselleria d' Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria, per un import màxim de 225.000,00 euros a càrrec de les partides i imports dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l' any 2023:
3.2 Distribució dels Imports:
a) 95.000,00 € Desplaçaments d'avió i/o vaixell a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla, amb la següent distribució de partides i imports:
a. 17601 461A01 48000 00 34.000,00 euros
b. 17601 461A01 48000 00 FF23082 61.000,00 euros
b) 130.000,00 € Desplaçaments per carretera o tren a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla, manutenció i allotjament a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i vestimenta per als desplaçaments i actes protocol·laris per als esportistes i els tècnics per participar en els campionats d'Espanya en edat escolar, amb càrrec a la partida 17601 461A01 48000 00.
3.3 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s' imputa aquesta convocatòria, s' ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d' Afers Socials i Esports.
4. Sol·licitud i documentació
4. 1 Dins el termini de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
4.2 En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s' hagi dut a terme l' esmena.
4.3 No es tindran per presentades al registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d' aquest tràmit telemàtic.
4.4 Documentació que cal aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Memòria explicativa de l' activitat, en la qual han de figurar:
— Nombre d' esportistes, edat i categoria.
— Nombre de tècnics.
— Dates d' anada i tornada i llocs del trasllat.
— Pressupost de despeses i ingressos de l' activitat.
c) Declaració responsable de l' entitat sol.licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d' incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L' imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d' Esports.
e) Certificat d' estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat l' adjuntarà d' ofici l' òrgan instructor.
f) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions demanats o concedits per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionats amb la sol·licitud.
g) Declaració responsable relativa a les obligacions següents:
i. Dur a terme l' activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i el termini que s' estableixen en la convocatòria, així com, si s' escau, en la resolució de concessió corresponent o en les modificacions que, si s' escau, s' aprovin.
ii. Destinar l' import de la subvenció al finançament de l' actuació per a la qual s' ha demanat, en la forma i termini que s' indiquin a la convocatòria i, si s' escau, a la resolució corresponent o les seves modificacions.
iii. Comunicar a l' òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció.
iv. Adoptar, si escau, en els termes que s' estableixin en les convocatòries corresponents, les mesures de difusió consistents a fer constar en els informes anuals que es redactin, així com en els treballs, activitats, publicacions, documents o actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si s' escau, el cofinançament amb fons de la Unió Europea i més concretament la imatge corporativa de la Direcció General d' Esports de la conselleria competent en matèria d' esports i, si s' escau, la imatge de la Unió Europea. Una còpia de les publicacions s' ha de trametre a la Direcció General esmentada.
h) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
i) Declaració responsable de complir les obligacions que estableixen l' article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l' article 17 de l' Ordre de la consellera d' Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s' estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d' esports.
j) Declaració responsable de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.
4.5 El peticionari de la subvenció pot autoritzar la Conselleria d' Afers Socials i Esports a obtenir de manera directa l' acreditació d' estar al corrent de les obligacions tributàries amb l' Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal aportar la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per comprovar les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l' entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l' Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.
En el cas que la Direcció General d' Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
4.6 L' òrgan instructor comprovarà d' ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les federacions esportives de les Illes Balears, així com l' acreditació de la representació amb la qual actua la persona signant de la sol·licitud.
4.7 En el supòsit que, amb motiu de la tramitació d' altres expedients a la Direcció General d' Esports, ja s' hagin presentat algun dels documents esmentats, no cal aportar-los de nou, sempre que es faci constar l' expedient en el qual obri el document, no hagin transcorregut més de 5 anys des de la presentació i no hagin experimentat cap canvi.
4.8 La Direcció General d' Esports, en qualsevol moment, pot demanar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l' expedient.
4.9 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s' ha de requerir a l' entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la carència o adjunti els documents preceptius, amb l' advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol.licitud i s' arxivarà l' expedient sense més tràmit, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes previstos a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
4.10 L' incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.
5. Termini per presentar les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. Competència i resolució
6.1 La Direcció General d' Esports és l' òrgan competent per instruir el procediment; és l' òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d' ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s' ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d' emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En l' informe, la Comissió Avaluadora ha d' establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.
6.2 L' òrgan instructor pot demanar al peticional la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas s' ha d' estendre una acta succinta, que s' ha d'incorporar al procediment.
6.3 En tot cas, l' òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l' activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s' ha de demanar la conformitat de la persona sol.licitant, la qual s' ha d' entendre atorgada si la proposta formulada per l' òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol.licitant no manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si s'escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.
6.4 Sens perjudici del que preveu l' apartat anterior, la persona sol.licitant també pot modificar per si mateixa la sol.licitud en els casos i sota les condicions establertes a l' article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
6.5 El director general d' Esports ha d' emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol.licituds excloses amb el motiu de l' exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes previstos a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de esports.
Un cop notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l' òrgan instructor l' acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l' acceptació en el termini atorgat.
6.6 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.
Les resolucions dictades en aquest procediment, que esgotin la via administrativa, han de ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
6.7 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions mitjançant publicació és de 6 mesos des de la finalització del període de presentació de les sol·licituds.
7. Comissió Avaluadora
7.1 De conformitat amb l' article 12 de l' Ordre de la consellera d' Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
— el cap del Servei d' Administració Esportiva de la Direcció General d' Esports.
— el cap de Secció II de la Direcció General d'Esports.
— el cap de secció IX de la Direcció General d'Esports.
7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions d' aquesta Comissió s' han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.
8. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
8.1 La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S' entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol.licituds presentades, amb la finalitat d' establir una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas, l' import de les subvencions concedides podrà superar el 100% de l' import del projecte presentat.
Si, com a conseqüència d' aquesta distribució, queda un romanent, aquest s' ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d' entitats beneficiàries.
En tots els casos es dividirà l' import total a distribuir entre la suma dels punts obtinguts pels sol.licitants per obtenir el valor punt.
Després es multiplicarà el nombre de punts de cada sol·licitant admès pel valor punt, per obtenir l'import de l'ajuda a concedir.
8.2 Criteris d'assignació d' imports a atorgar pels trasllats en avió o vaixell:
8.2.1 En relació amb els desplaçaments d'esportistes i equips, l'import a subvencionar per viatge d'anada i tornada serà, com a màxim, de 140,00 euros per persona.
8.2.2 Per a aquests trajectes, se subvencionarà com a màxim el següent nombre de bitllets:
a) En esports d' equip, es tindrà en compte el nombre màxim de jugadors inscrits en acta, i que es van desplaçar efectivament amb l' equip, més 3 tècnics o auxiliars.
b) En la resta de competicions es prendrà com a màxim el nombre d' esportistes inscrits que van realitzar efectivament el viatge subvencionat, podent-se incloure:
8.2.3 Pel que fa al transport de material esportiu, l'import a subvencionar per viatge d'anada i tornada serà, el 100% del cost ocasionat per a les competicions objecte de la convocatòria, amb una quantitat màxima de 800,00 euros.
8.3 Criteris de valoració per als desplaçaments per carretera o tren a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla, manutenció i allotjament a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i vestimenta per als desplaçaments i actes protocol·laris per als esportistes i els tècnics.
A. Despeses de desplaçaments per carretera o tren i allojament: 45 punts per esportista i tècnic i nit fora de les Illes Balears.
B. Vestimenta esportiva d'estiu: 110 punts per esportista i tècnics desplaçat als Campionats d'Espanya en Edat escolar de l'any 2023 (Campionats entre 1 de maig i el 30 de setembre)
C. Vestimenta esportiva d'hivern: 150 punts per esportista i tècnics desplaçat als Campionats d'Espanya en Edat escolar de l'any 2023 (Campionats entre l'1 d'octubre i el 31 d'abril)
TOTAL PUNS INDIVIDUALS |
= |
A |
+ |
B |
+ |
C |
Essent:
A: punts despeses desplaçaments per carretera o tren, d' allotjament i manutenció.
B: punts despeses vestimenta estiu
C: punts despeses vestimenta hivern
VALOR PUNT |
= |
Quantia a repartir 130.000 € —————————————————— |
Suma punts tots els beneficiaris |
Càlcul subvenció per cadascun dels beneficiaris
IMPORT SUBVENCIÓ INDIVIDUAL |
= |
VALOR PUNT |
x |
TOTAL PUNTS CADA BENEFICIARI |
8.4 L'import total de la subvenció serà la suma dels imports obtinguts pels trasllats en avió o vaixell (apartat 8.2) i dels de desplaçaments per carretera o tren, allotjament i manutenció i vestimenta (apartat 8.3)
8.5 En aplicació de l'article 11.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, els barems per avaluar les sol·licituds s'aplicaran de la mateixa manera i manera als equips masculins i femenins per tal d'aconseguir una efectiva igualtat de gènere per part de les entitats sol·licitants.
9. Pagament i justificació d'activitats
9.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu un cop justificada l' activitat que se subvenciona.
9.2 Se subvencionen les despeses següents :
9.3 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l' activitat subvencionada, i s' efectuïn en el període comprès entre 1 de desembre de 2022 i el 10 de novembre de 2023 i hagin estat efectivament pagades en el mateix període.
9.4 Les subvencions que concedeix la Conselleria d' Afers Socials i Esports s' han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu.
9.5 Les entitats han de presentar la documentació justificativa descrita en aquesta base en el termini màxim d' un mes a comptar des de l' endemà de la data de finalització de l' execució de les actuacions objecte de subvenció o, en el supòsit que les actuacions a subvencionar ja s' haguessin executat en el moment d' atorgar-se la subvenció, en el termini d' un mes a comptar des de l' endemà de la data de la resolució de concessió de la sol.licitud.
9.6 Les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
El compte justificatiu que presenti l' entitat beneficiària ha d' incloure els documents següents:
a) Relació numerada, ordenada sistemàticament i detallada, de les factures acreditatives de les despeses subvencionables.
b) Còpia dels tres pressupostos que, si s' escau, i en aplicació de l' article 40.3 del Text Refós de la Llei de Subvencions, que l' entitat beneficiaria ha d'haver demanat amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi al mercat un nombre suficient d' entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
L' elecció entre les ofertes presentades, que s' han d' aportar en la justificació o, si s' escau, en la sol.licitud de la subvenció, s' ha de fer d' acord amb criteris d' eficiència i economia, i s' ha de justificar expressament en una memòria l' elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
En la justificació cal indicar clarament a quina activitat de les previstes en el Pla d' actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, emplenant la casella corresponent del compte justificatiu.
c) Memòria de l' actuació, descriptiva del projecte realitzat, amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts, signada pel representant legal de l' entitat. Memòria esportiva de l' equip, que ha d' incloure com a mínim:
d) Còpia de l'acta del partit o de la prova esportiva o certificat de la federació esportiva espanyola corresponent relatiu a la participació o l'assistència dels esportistes en el Campionat d'Espanya en Edat Escolar de l'any 2023 corresponent, així com de l'assistència de personal tècnic (entrenadors, delegat d'equip, etc.).
e) Còpies digitalitzades de les factures o els documents de valor probatori i la documentació acreditativa del pagament
9.6 Factures i rebuts.
Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s' acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc.
9.7 Acreditació de pagaments.
9.7.1 Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30/10/2012), modificada per la Llei 11/2021, de 9 de juliol (BOE 164 de 10/07/2021), va introduir les següents limitacions respecte als pagaments efectius:
a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d' empresari o professional, amb un import igual o superior a 1.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.
b) No obstant això, aquest import és de 10.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d' empresari o professional.
c) Als efectes del càlcul d' aquestes quanties, se sumaran els imports de totes les operacions o pagaments en què s' hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:
a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.
Els documents acreditatius del pagament han d' indicar, a més de tot el que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l' entitat ha d' aportar còpia del document i còpia de l' extracte bancari que acredita el càrrec.
Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, es lliurarà el rebut del pagament i una còpia de l' extracte bancari de la targeta on figuri l' apunt del càrrec.
Es considerarà efectivament pagada la despesa, a efectes de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia d' aquest efecte ha d' estar validada per l' entitat financera o companyia d' assegurances que intervingui.
9.7.2 Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:
a. Rebut bancari: és el que emet l' entitat bancària en fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
b. Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l' import transferit i l' import de la factura, segellat i datat per l' entitat bancària.
c. Extracte bancari del compte de l' entitat on figuri l' assentament amb l' import coincident amb l' import i el nom de l' empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.
Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d' anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l' ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
9.7.3 Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 1.000 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d' aquesta quantia, s' han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s' hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:
a. Denominació social de l' empresa perceptora de pagament
b. Data d' emissió del rebut
c. Número de la factura a què fa referència el pagament
d. Import total de la factura
e. Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l' empresa.
9.8 En cas que l' entitat beneficiària no justifiqui l' import total del projecte d' actuació que hagi servit de base per a la concessió de l' ajut, correspon la revocació parcial de l' ajut, del qual s' ha de reduir l' import proporcionalment a la quantia no justificada.
9.9 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s' ha de requerir a l' entitat interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la carència o adjunti els documents preceptius.
9.10 No s' entendrà totalment justificada l' aplicació dels fons percebuts fins que no s' hagi acreditat, com a mínim, l' import del projecte d' actuació que hagi servit de base per concedir l' ajut.
9.11 Si els projectes per als quals es demanin els ajuts objecte d' aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d' altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas pot superar el pressupost del projecte.
9.12 Tanmateix, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
10. Pagament
10.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu un cop justificada l' activitat que se subvenciona.
10.2 Amb caràcter general, l' import de les subvencions s' ha d' abonar, un cop justificat el compliment de la finalitat per a la qual es van concedir, a partir del que resulti de la liquidació de la justificació de la subvenció.
10.3 La justificació, la liquidació i el pagament consegüent es faran en un sol moment en acabar l' activitat o de manera fraccionada, mitjançant justificacions i liquidacions parcials, amb les condicions i els requisits que s' estableixin específicament a l' apartat 9 d' aquesta convocatòria.
10.4 Les liquidacions parcials a què es refereix el paràgraf anterior es regeixen per les mateixes normes per a la liquidació de la subvenció, llevat del termini màxim per dictar-les i notificar-les que serà de sis mesos.
10.5 La liquidació de la subvenció s' ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s' escau, des de l' endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s' hagi de requerir la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.
10.6 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s' han de tenir en compte els períodes d' interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l' administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d' inici i finalització de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.
10.7 La liquidació de la subvenció s' ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació , i que constitueix un pressupost de l' obligació de pagament total o parcial que, si s' escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l' administració concedent, així com, si s' escau, de l' inici per l' òrgan competent i a instància de l' òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment.
10.8 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l' òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d' altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l' abast i les conseqüències jurídiques corresponents.
10.9 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l' òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s' hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l' apartat anterior o s' hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.
10.10 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s' escau, es meritin entre l' endemà del transcurs d' aquest termini màxim i l' inici d' un procediment de reintegrament.
10.11 Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l' article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan la persona interessada presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l' administració concedent a liquidar l' eventual reintegrament que, si s' escau, correspongui s' inicia l' endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.
11. Termini per justificar
Les entitats han de presentar la documentació justificativa descrita a l' apartat anterior en el termini màxim d' un mes a comptar des de l' endemà de la data de finalització de l' execució de les actuacions objecte de subvenció o, en el supòsit que les actuacions a subvencionar ja s' haguessin executat en el moment d' atorgar-se la subvenció, en el termini d' un mes a comptar des de l' endemà de la data de la resolució de concessió de la subvenció. demanada.
12. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts d' aquesta convocatòria els que estableix l' article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l' article 17 de l' Ordre de la consellera d' Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s' estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d' esports.
13. Revocació
Correspon revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, la persona o l' entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l' eficàcia de l' acte de concessió.
14. Reintegrament
14.1 Com a conseqüència de la revocació correspon reintegrar totalment o parcialment l' import de l' ajut obtingut i, si s' escau, l' exigència de l' interès de demora, en els casos següents:
a) L' incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir el desplaçament.
b) L' obtenció del desplaçament sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l' alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a la persona o a l' entitat beneficiària.
c) L' incompliment greu de l' obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i terminis establerts.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre' s a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l' obstrucció injustificada d' aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts a les bases reguladores.
14.2 Per al reintegrament, cal aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
14.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d' ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
15. Règim d'infraccions i sancions
L' incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d' infraccions i sancions establertes legalment.
16. Inspecció
D' acord amb el que disposa aquesta convocatòria, les subvencions que concedeix la Conselleria d' Afers Socials i Esports s' han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent aplicable.
17. Protecció de dades
En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
ANNEX 2 Condicions especifiques de la vestimenta per als desplaçaments i actes protocol·laris
Serà objecte d'aquesta convocatòria de subvencions la vestimenta per als desplaçaments i els actes protocol·laris, la motxilla i la jaqueta d'abric, per als esportistes i els tècnics de les Illes Balears que participaran en els campionats d'Espanya en edat escolar per seleccions autonòmiques, organitzats pel Consell Superior d'Esports, com a representants de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tipus de vestimenta i materials diferents:
1. Vestimenta esportiva d'estiu
A: La vestimenta per als desplaçaments i els actes protocol·laris és :
Triar una opció, només una opció de les tres :
o
o
Més
B: La motxilla o bossa d'esport per portar els estris per als desplaçaments : 1 per esportista
2. Vestimenta esportiva d'hivern
A: La vestimenta per als desplaçaments i els actes protocol·laris és
Triar una opció, només una opció de les tres :
o
o
Més
B: La motxilla o bossa d'esport per portar els estris per als desplaçaments : 1 per esportista
C: La jaqueta d'abric : 1 per esportista i tècnic
A: La vestimenta per als desplaçaments i els actes protocol·laris:
A.1 Xandall
Descripció del disseny:
1) La jaqueta
Color: vermell
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents. Al davant, a la part superior esquerra, l'escut institucional del Govern de les Illes Balears, a la dreta opcional l'escut de la Federació i davall obligatòriament el logotip de posam valors a l'esport. Al dors, a la part superior i centrat, la marca esportsIB Govern Illes Balears. L'aplicació seguirà les prescripcions del manual d'identitat corporativa del Govern de les Illes Balears tot i que les mides d'aquestes estampacions seran:
2) El pantaló,
Color: vermell
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents. Al davant, a la part esquerra, la marca esportsIB Govern Illes Balears. Les mides d'aquestes estampacions han de ser visibles i han de permetre la identificació.
A.2 El polo de màniga curta
Color: vermell/blau
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents. Al davant, a la part superior esquerra, l'escut institucional del Govern de les Illes Balears, a la dreta opcional l'escut de la Federació i davall obligatòriament el logotip de posam valors a l'esport. Al dors, a la part superior i centrat, la marca esportsIB Govern Illes Balears. L'aplicació seguirà les prescripcions del manual d'identitat corporativa del Govern de les Illes Balears tot i que les mides d'aquestes estampacions seran:
A.3 La camiseta de màniga curta
Color: vermell/blau
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents. Al davant, a la part superior esquerra, l'escut institucional del Govern de les Illes Balears, a la dreta opcional l'escut de la Federació i davall obligatòriament el logotip de posam valors a l'esport. Al dors, a la part superior i centrat, la marca esportsIB Govern Illes Balears. L'aplicació seguirà les prescripcions del manual d'identitat corporativa del Govern de les Illes Balears tot i que les mides d'aquestes estampacions seran:
A.4 Calçons tipus bermudes/calçons curts
Color: vermell/blau
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents. Al davant, a la part esquerra, la marca esportsIB Govern Illes Balears. Les mides d'aquestes estampacions han de ser visibles i han de permetre la identificació.
B: La motxilla o bossa d'esport per a portar els estris per als desplaçaments
Color: negre, gris, blau o vermell.
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents, s'hi ha d'estampar la marca esportsIB Govern Illes Balears i el logotip de posam valors a l'esport. Les mides d'aquestes estampacions han de ser visibles i han de permetre la identificació.
C: La jaqueta d'abric
(Només per a esports que celebren el campionat en la temporada d'Hivern)
Color: : preferentment blau marí, gris o vermell.
Estampació: mitjançant sublimació, termodifusió o tècniques equivalents. Al davant, a la part superior esquerra, l'escut institucional del Govern de les Illes Balears, a la dreta opcional l'escut de la Federació i davall obligatòriament el logotip de posam valors a l'esport. Al dors, a la part superior i centrat, la marca esportsIB Govern Illes Balears. L'aplicació seguirà les prescripcions del manual d'identitat corporativa del Govern de les Illes Balears tot i que les mides d'aquestes estampacions seran:
Colors i disseny de la vestimenta
Els colors i el disseny de la roba seguiran les indicacions recollides anteriorment per a cada peça, sense perjudici que les federacions esportives de les Illes Balears puguin innovar en determinats detalls concrets de les diverses peces de l'equipament o en les tonalitats de colors, tot i que haurà d'haver una similitud i una coherència en el disseny de totes les peces de cada federació esportiva, de forma que es procuri mantenir la imatge corporativa de la federació esportiva i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Estampacions i logotips
Les estampacions i els logotips establerts en aquesta convocatòria són els que s'adjunten en l'annex 4 i resten disponibles per als licitadors l'escut institucional del Govern de les Illes Balears a la pàgina web del Manual d'identitat corporativa del Govern de les Illes Balears (www.mic.caib.es) i la marca esportsIB Govern Illes Balears i el logotip Posam valors a l'Esport es facilitarà en format jpg o en pdf.
A part de les tres estampacions esmenades anteriorment, només es podran dur també els escuts o logotips propis de cada federació territorial. La mida d'aquesta estampació serà com a màxim la mida de l'escut institucional del Govern de les Illes Balears. No està permesa l'estampació de publicitat o patrocinadors sense l'acord previ i exprés amb la Direcció General d'Esports.
ANNEX 3
Logotip de l'escut institucional del Govern de les Illes Balears
Logotip Posam valors a l'esport
Logotip de la marca esportsIB Govern Illes Balears