Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 255202
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions «SOIB Reactiva 2023», cofinançada pel Fons Social Europeu Plus (FSE+)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) és un organisme autònom creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny, que, d'acord amb els Estatuts, aprovats pel Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del SOIB (BOIB núm. 131 de 25 de juliol), té com a funcions gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; adaptar la formació i la requalificació per a l'ocupació de les persones que treballen, així com altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial i l'economia social i a millorar-ne les condicions.

Totes aquestes polítiques actives tenen el fi últim d'aconseguir millorar l'ocupabilitat de les persones demandants d'ocupació. Aquest fi necessita diferents mesures, en funció del seu perfil, a la vegada que sovint depèn també del context econòmic en què s'han d'aplicar.

L'any 2020 el SOIB va executar per primera vegada el programa Reactiva, mitjançant la figura de la subvenció, enfocat a pal·liar les conseqüències en el mercat de treball de la crisi provocada per la COVID-19. Aquest programa ha tingut continuïtat durant els anys 2021 i 2022, amb la publicació de sengles convocatòries de subvencions. Aquestes convocatòries, a més de mitigar els efectes de la COVID-19, arriben a altres col·lectius amb especials dificultats d'inserció laboral. En vista dels bons resultats d'aquests programes, el SOIB vol continuar aquesta línia de foment de l'ocupació amb una nova convocatòria de subvencions.

Tant la recessió econòmica de l'any 2008 com els avenços tecnològics i de producció, la crisi de les matèries primeres i el nou escenari esdevingut com a conseqüència de l'impacte de la crisi sanitària i sociolaboral que ha causat la COVID-19 i el conflicte d'Ucraïna estan provocant transformacions profundes del mercat laboral, que tenen efectes directes sobre l'ocupació. Especialment, afecten els grups de persones més vulnerables, com és el cas de les persones joves i les que estan en situació de desocupació de llarga durada. Per a aquests col·lectius, les polítiques actives d'ocupació han de contribuir a garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació, en actuar sobre les causes que en provoquen una ocupabilitat menor, mitjançant, per exemple, l'adquisició d'experiència laboral o l'actualització de competències professionals amb la pràctica laboral.

El Govern de les Illes Balears, conscient d'aquesta realitat, promou de manera activa la generació d'oportunitats d'ocupació per als col·lectius de joves i de persones en situació de desocupació de llarga durada, amb la finalitat de minvar la distància entre aquestes persones i el mercat laboral, a fi d'aconseguir-ne una inserció laboral continuada i de qualitat.

Tal com es recull al Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2022-2025 a través de la Prioritat 6: «mesures de creació d'oportunitats i de foment de l'ocupació», a través del programa «SOIB Reactiva» el Govern es compromet a mantenir una línia constant, amb independència del cicle econòmic, d'ajuts per als col·lectius més vulnerables.  

Per això, en la línia de facilitar a persones desocupades un lloc de treball temporal, en aquesta convocatòria es planteja mitjançant 2 línies d'ajuts, l'oportunitat d'oferir una feina a dos dels col·lectius més vulnerables: persones aturades de llarga durada i persones joves sense estudis superiors. 

El fet d'oferir un lloc de feina a persones d'aquests dos col·lectius permet que disposin d'una oportunitat per mantenir o, si escau, per reincorporar hàbits i competències laborals que seran clau per a la recerca eficient d'una feina en el mercat ordinari. Aquest programa es va dotar l'any 2020 amb un pressupost de 22,2 milions d'euros, i va beneficiar 2.752 persones desocupades afectades per la crisi econòmica generada per la COVID-19. Com a seguiment de l'esforç i per respondre a la crisi econòmica, se'n tornà publicar una convocatòria nova, que començà el mes de novembre de 2021, amb un pressupost assignat de 8,1 milions d'euros, xifra que ha permès que se'n beneficiassin 885 persones desocupades (entre joves, aturats de llarga durada i aturats per la COVID). Pel que fa a l'any 2022, la convocatòria es va dotar amb un pressupost de 12,8 milions i un total de 908 persones beneficiàries.

Aquest programa d'ajuts, que s'ha d'executar en el marc de la col·laboració amb les entitats locals, es configura com una política activa de foment de l'ocupació per tal de generar oportunitats d'inserció laboral en què les persones joves i les que estan en situació de desocupació de llarga durada puguin millorar l'ocupabilitat mitjançant l'adquisició d'experiència i la pràctica de competències professionals.

El programa, per tant, s'estructura en dues línies d'ajuts:

  • Línia 1: adreçada a persones joves desocupades majors de 16 i menors de 30 anys, sense estudis superiors.
  • Línia 2: adreçada a persones desocupades de 30 anys o més, en situació de desocupació de llarga durada.

Aquests ajuts es troben emmarcats en l'Agenda Balear 2030; concretament, dins l'objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) 8: «Treball digne i creixement econòmic».

D'altra banda, el Reial decret 1069/2021, de 4 de desembre (BOE núm. 292, de 7 de desembre), va aprovar l'Estratègia Espanyola de Suport Actiu a l'Ocupació 2021-2024 (EESAO), la qual es configura com a marc normatiu per coordinar i executar les polítiques actives d'ocupació i d'intermediació laboral en el conjunt de l'Estat. Aquesta convocatòria, com que es tracta d'una política activa d'ocupació, s'engloba en els objectius estratègics de l'EESAO.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Anual de Política d'Ocupació per 2022 com un programa propi dins l'eix 3 «SOIB Reactiva. Foment de la contractació per persones desocupades» i està previst que s'inclogui en el Pla Anual de Foment de l'Ocupació Digna (PAFED) per a l'any 2023, que encara està pendent d'aprovació i publicació, com a programa propi dins l'eix 4: «Programes per a l'ocupació d'altres col·lectius d'actuació prioritària o amb especials dificultats d'inserció».

D'altra banda, i pel que fa al col·lectiu de la línia 1 de joves, aquesta convocatòria d'ajuts s'ajusta al que estableix el Pla Nacional de Garantia Juvenil Plus.

En el POQIB 2022-2025, en la prioritat «Creació d'oportunitats d'experiència professional», dins l'apartat «6. Col·lectius i persones d'atenció prioritària (I) - A) Joves (II)» es troba l'actuació «Programa SOIB Reactiva», adreçada als joves de la línia 1 mencionada abans, i dins «6. Col·lectius i persones d'atenció prioritària (II) - B) Desocupats de llarga durada» hi ha l'actuació «Impuls del programa “SOIB Reactiva” per al col·lectiu de desocupats de llarga durada», adreçada a les persones de la línia 2 esmentada.

Per tot això, aquesta mesura està configurada com un programa d'activació per a l'ocupació, i els contractes que en derivin tenen la consideració de contractes temporals de causa específica, diferent de les modalitats a què fa referència l'article 15 de l'Estatut dels treballadors. En aquests efectes, i d'acord amb la Disposició addicional novena de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'Ocupació, es permet a les administracions públiques poder executar contractes vinculats a programes d'activació per a l'ocupació amb una durada màxima de 12 mesos.

Es preveu que aquesta convocatòria d'ajuts sigui cofinançada pel Fons Social Europeu Plus (FSE+). Tal com recull el Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i es deroga el Reglament (UE) 1296/2013, l'FSE+ ha de tenir com a objectiu promoure l'ocupació mitjançant intervencions actives que permetin la integració i la reintegració en el mercat de treball; en particular de les persones joves, especialment a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil reforçada, les persones desocupades de llarga durada, dels grups desfavorits en el mercat laboral i les persones inactives, així com mitjançant la promoció de l'ocupació per compte propi i l'economia social; alhora que ha de promoure una participació equilibrada de gènere.

Aquesta convocatòria d'ajuts contribuirà a l'objectiu específic que recull l'article 4, punt 1, lletra a) del Reglament abans esmentat, que pretén «Millorar l'accés a l'ocupació i a mesures d'activació de tots els demandants d'ocupació i, en particular, de les persones joves, especialment a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil, dels desocupats de llarga durada i els grups desfavorits en el mercat laboral, i de les persones inactives, així com mitjançant la promoció de l'ocupació per compte propi i l'economia social».

L'article 5.1 lletra d), del Reglament (UE) 2021/1060, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats; estableix que l'FSE+ prestarà el seu suport, entre d'altres, a l'objectiu polític d'«una Europa més social i integradora mitjançant l'aplicació del pilar europeu de drets socials».

D'acord amb l'article 53.2 del Reglament 2021/1060, quan el cost d'una operació no superi els 200.000 €, la contribució proporcionada al beneficiari per l'FSE+ adoptarà la modalitat de costs unitaris, imports a preu fet o tipus fixs. Atès això, i per simplificar la gestió de la convocatòria, la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, així com la justificació, s'han de fer pel sistema de costs unitaris (mòduls).

Per determinar la quantia dels mòduls econòmics es va elaborar un informe tècnic de data 12 d'abril de 2021 que va ser informat favorablement amb data 21 d'abril de 2021 per la Intervenció Adjunta d'Auditories de la CAIB. Aquest informe inclou els càlculs fets per determinar els mòduls, descriu el mètode de càlcul utilitzat i determina les despeses derivades de la contractació: cost salarial total i cotització empresarial total a la Seguretat Social, el qual és just, equitatiu i verificable, i es fonamenta en dades objectives basades en el «IV Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat» registrat i publicat mitjançant la Resolució de 13 de maig de 2019, de la Direcció General de Treball (BOE núm. 118, de 17 de maig de 2019), com a font de dades de referència per analogia entre l'Administració de l'Estat i els ens locals dependents i vinculats de les Illes Balears, i la normativa vigent en matèria de cotitzacions a la Seguretat Social.

Amb data 16 de març de 2023 el SOIB ha elaborat una addenda d'actualització dels imports dels mòduls en la forma prevista a l'informe, i la seva aplicació a aquesta convocatòria.  

Els ajuts establerts a aquesta convocatòria no constitueixen un ajut de l'Estat en els termes que determinen els articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, atès que el fet de concedir-los no falseja ni amenaça de fer-ho la competència, en afavorir determinades empreses o produccions, ja que les possibles entitats beneficiàries són entitats locals o les entitats que en depenen o que hi estan vinculades. Respecte de les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, el projecte que s'ha d'executar ha de ser competència seva i ha de formar part de les funcions essencials de l'entitat, en què exerceixin competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici d'autoritat pública.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per als exercicis 2021-2023, que va aprovar l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), d'acord amb el que disposa l'article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions, en la línia IV.7.7.

Els ajuts que regula aquesta convocatòria reuneixen les condicions per ser qualificades de subvenció i estan subjectes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la normativa que la desplega. També n'és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, i, a més, per l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en els títols II, IV i V determina el marc d'actuació en relació amb els programes d'ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció de les persones beneficiàries de les accions previstes. A més, la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), estableix en el títol IV, capítol III, el marc d'actuació en relació amb l'àmbit laboral.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general.

Per tot això, en l'exercici de les competències que atribueix el Decret 22/2020, de 24 de juliol, que aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del SOIB (BOIB núm. 131, de 25 de juliol); en virtut de la resta de disposicions aplicables de manera general; tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, i havent-ne informat el Consell de Direcció del SOIB, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions «SOIB Reactiva 2023», amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus (FSE+), dirigida a les entitats locals i les entitats que en depenen o hi estan vinculades, destinades a finançar projectes de foment de l'ocupació de persones joves i persones desocupades de llarga durada amb dificultats per inserir-se en el mercat laboral, per tal que puguin mantenir les competències professionals i se'n propiciï l'ocupabilitat.

2. Ordenar la comunicació a la Base de dades nacional de subvencions i la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'aquesta Resolució, que comença a produir efectes l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

(Signat electrònicament: 14 d'abril de 2023)

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX 1

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar projectes que incloguin i fomentin la contractació de joves i persones en situació de desocupació de llarga durada, per tal que puguin adquirir experiència professional i mantenir les seves competències professionals, a fi de millorar l'ocupabilitat i transitar cap a una inserció laboral continuada i de qualitat.

2. Normativa aplicable 

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre), i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, a més de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d'octubre).

Les accions subvencionades en el marc d'aquesta convocatòria poden ser cofinançades pel Fons Social Europeu Plus (FSE+), per la qual cosa en resulta d'aplicació:

- Reglament (UE) 2021/1057 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus i es deroga el Reglament (UE) 1296/2013, i se n'estableixen els objectius de l'FSE+, el seu pressupost per al període 2021-2027, els mètodes d'execució, les formes de finançament de la Unió i les normes per proporcionar-ne el finançament.

- Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.

- Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell (Reglament Financer) pel que s'estableixen les normes sobre l'execució del pressupost general de la Unió.

- Pel que fa a la línia 1 de persones joves en resulta d'aplicació la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents pel creixement, la competitivitat i l'eficiència, que estableix el règim d'implantació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil per majors de 16 anys i menors de 30 anys, i la resta de normativa aplicable a aquest règim.

Aquesta convocatòria també es regeix per la resta de normativa, tant nacional com de la Unió Europea, o qualsevol altra que en resulti d'aplicació amb caràcter general.

3. Conflicte d'interessos de les persones participants

Les persones que intervinguin en el procés de selecció dels beneficiaris, o en els processos de verificació del compliment de les condicions, han de manifestar de forma expressa l'absència o no de conflicte d'interessos o de causa d'abstenció, d'acord amb el que estableix l'article 61 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament Financer) i l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. En cas de tenir lloc un conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada s'ha d'abstenir d'intervenir en les actuacions.  

4. Crèdit disponible

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de tretze milions d'euros (13.000.000,00 €), imputables als pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent:

  • Línia 1: 6.500.000,00 €, imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 19213 (FSE+), dels pressuposts generals de la CAIB per al 2023, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.
  • Línia 2: 6.500.000,00 €, imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 19213 (FSE+), dels pressuposts generals de la CAIB per al 2023, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

Aquesta distribució de crèdit s'entén que té caràcter estimatiu i l'alteració eventual no exigeix modificar la convocatòria, sense perjudici d'haver de tramitar el procediment pressupostari i comptable que pertoqui, d'acord amb el que preveu l'article 3.3.c) de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, i sempre que l'ampliació de crèdit s'aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.

5. Distribució del crèdit

El crèdit destinat a cada una de les línies d'aquesta convocatòria s'ha distribuït territorialment entre tots els municipis de la CAIB i en cada illa en funció del col·lectiu i de l'àmbit territorial, segons les dades que proporciona l'Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB).

Per tal d'assegurar la cobertura de tot el territori, s'ha fixat un import mínim i màxim de crèdit per territori:

— El crèdit mínim establert per municipi (ajuntaments i entitats de dret públic dependents i vinculades) i per àmbit territorial d'illa (consells i entitats de dret públic dependents i vinculades) per a cada una de les línies és de 17.290,93 €.

— El crèdit màxim establert per municipi (ajuntaments i entitats de dret públic dependents i vinculades) i per àmbit territorial d'illa (consells i entitats de dret públic dependents i vinculades) per a cada una de les línies és el següent:

Línia 1: 345.000 € per municipi (ajuntaments i entitats de dret públic dependents i vinculades) i 200.000 € per àmbit territorial d'illa (consells i entitats de dret públic dependents i vinculades).

Línia 2: 455.000 € per municipi (ajuntaments i entitats de dret públic dependents i vinculades) i 250.000 € per àmbit territorial d'illa (consells i entitats de dret públic dependents i vinculades).

— Per a les mancomunitats s'estableix un crèdit (mínim i màxim) de 17.290,93 € per a cada línia.

El resultat d'aquest repartiment per municipis, illes i mancomunitats i per línies es recull en l'Annex 2.

6. Entitats beneficiàries

1.Poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments, els consells insulars i les mancomunitats, així com les entitats de dret públic que en depenen o que hi estan vinculades, dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Respecte de les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, el projecte que s'ha d'executar ha de ser competència seva i ha de formar part de les funcions essencials de l'entitat, en què exerceixin competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici d'autoritat pública

2. Les entitats de dret públic que depenen dels ens locals o que hi estan vinculades i que disposen de personalitat jurídica i d'un NIF propi han de presentar la sol·licitud en nom seu, i el projecte que s'ha d'executar ha de ser competència seva i ha de formar part de les funcions essencials de l'entitat.

3. No es poden beneficiar dels ajuts que preveu aquesta convocatòria les entitats en què es doni alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

7. Contingut dels projectes de contractació

1. El projecte es defineix com el conjunt de contractes laborals que l'entitat beneficiària pretén formalitzar. L'objecte dels contractes laborals és dur a terme les funcions descrites a cadascun dels projectes que s'han de desenvolupar en el lloc de treball i l'objecte de la subvenció és el que es preveu de manera individual per a cada lloc de treball.

Els contractes que es formalitzen a l'empara d'aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs estructurals de caràcter permanent i no poden suposar substitució de personal d'estructura.

El pressupost és el reflex econòmic del projecte i està constituït per la suma dels costs laborals que l'entitat sol·licitant preveu que ha de suportar per cadascun dels contractes que integren el projecte, amb les condicions que exigeix aquesta convocatòria (sis mesos, a jornada completa), tenint en compte la normativa que sigui aplicable a l'entitat (conveni col·lectiu, normativa laboral, etc.). Per calcular la previsió dels costs de cada contractació, únicament s'han de tenir en compte les despeses subvencionables de l'apartat 13 d'aquest annex 1 de la convocatòria.

2. El projecte s'inclou dins un programa de foment de l'ocupació per tal que les persones joves o les que es trobin en situació de desocupació de llarga durada amb més dificultats d'inserció en el mercat laboral puguin adquirir experiència professional i mantenir les seves competències professionals, a fi de millorar l'ocupabilitat i transitar cap a una inserció laboral continuada i de qualitat.

3. Els contractes de la línia 1 han de ser dels grups professionals E2, E1, E0 o equivalent d'acord amb el «IV Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat» registrat i publicat mitjançant la Resolució de 13 de maig de 2019, de la Direcció General de Treball (BOE núm. 118, de 17 de maig de 2019). Per tal d'adaptar-se al màxim a l'objecte de la convocatòria, les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones aturades que hi ha en el territori, segons les dades de persones desocupades, proporcionades per l'OTIB i  disponibles en el web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

4. Les entitats interessades a participar-hi han de presentar una sol·licitud amb un projecte de contractació que ha d'incloure obligatòriament les dues línies, excepte en el cas que en el mateix territori presenti un projecte més d'una entitat. En aquest supòsit, cal assegurar que entre tots els projectes es dona cobertura en el territori a les dues línies, per no desatendre cap dels col·lectius. L'entitat pot demanar una subvenció sense superar els imports de la seva assignació territorial per a cada línia d'ajut de l'annex 2 d'aquesta convocatòria. El projecte ha d'incloure tots els llocs de treball que pretén cobrir, desglossats per a cada línia, d'acord amb el model que hi hagi disponible a l'aplicació ACCFOR/ESOIB.

5. Els projectes s'han d'executar entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024, amb les consideracions següents:

— Els contractes laborals s'han de formalitzar amb una durada prevista de sis mesos, a jornada completa, excepte els contractes per substitucions, que han de tenir la durada que resti fins als sis mesos. En tot cas, la data de fi del contracte ha de ser, com a màxim, el 31 d'agost de 2024.

— Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar el major nombre possible de persones desocupades, en el supòsit que el lloc de treball subvencionat quedi vacant per baixa voluntària o per rescissió del contracte abans de la data prevista de finalització, el SOIB pot autoritzar-ne la substitució, amb la sol·licitud prèvia de l'entitat. Les persones substitutes han de provenir de la llista de reserves o, si no n'hi ha, s'ha de promoure un nou procés de selecció, i han de complir els requisits per poder contractar-les.

— La durada màxima subvencionable del contracte de la persona substituta és el temps que resti des de la baixa de la persona substituïda fins a completar els sis mesos de durada del contracte inicial; i en tot cas, la data de fi del contracte ha de ser, com a màxim, el 31 d'agost de 2024.

— El temps màxim des que es produeix una baixa i se'n sol·licita la substitució és de quinze dies naturals. En el cas que no es compleixi aquest termini, no se n'autoritzarà la substitució. Tampoc s'autoritzarà substitucions per una durada del contracte inferior a un mes.

— Si s'ajunten la primera contractació i la substitució o les substitucions, el temps màxim subvencionable és de sis mesos.

6. Durant el contracte laboral l'entitat ha de disposar del personal tècnic o de suport propi necessari per assegurar que la feina es duu a terme de manera correcta i que es compleixen tant la normativa de riscs laborals com les obligacions de gestió i de justificació de la subvenció al SOIB i les relatives a la plataforma de gestió.

7. Per a les entitats que prevegin contractar de 9 a 24 persones entre les dues línies d'aquesta convocatòria, una d'aquestes persones pot dur a terme (entre d'altres) funcions de suport tècnic i gestió administrativa del projecte sempre que es corresponguin amb la seva categoria professional. Per a projectes de 25 persones o més, s'hi poden destinar dues persones, les quals han de complir els mateixos requisits que la resta de candidates per ser seleccionades.

8. Una vegada aprovat el projecte, qualsevol incidència esdevinguda que pugui suposar modificar o alterar les dades relatives al projecte (ubicació, tasques, etc.) que s'hi indiquen i que varen donar lloc a la subvenció s'ha de comunicar i sol·licitar-ne l'autorització prèvia corresponent al SOIB.

8. Persones destinatàries finals 

1. Per poder ser contractades, les persones candidates han de complir els requisits següents :

a) Requisits per a cada una de les línies:

Línia 1. Adreçada a persones joves desocupades majors de 16 i menors de 30 anys sense estudis superiors:

— Inscrites com a demandants d'ocupació en el SOIB en el moment de la contractació.

—Beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en el moment de la contractació.

Línia 2. Adreçada a persones desocupades de 30 anys o més, en situació de desocupació de llarga durada:

— Es consideren persones aturades de llarga durada les inscrites com a desocupades en el SOIB 360 dies o més en els darrers 540 dies, comptadors des de la data en què l'oferta d'ocupació s'ha posat en difusió en la pàgina web del SOIB. Excepcionalment, en cas de mancança de persones candidates amb aquest requisit i prèvia certificació de insuficiència emès pel SOIB, es podrà entendre com a aturada de llarga durada, la persona que hagi estat desocupada els 360 dies anteriors a la data en què l'oferta d'ocupació s'ha posat en difusió en la pàgina web del SOIB sempre que en el moment de la contractació estigui inscrita en el SOIB.

 

b) Requisits per a ambdues línies:

Inscrites com a demandants d'ocupació desocupades en el SOIB en el moment de la contractació. Les persones amb un contracte fix discontinu en període d'inactivitat no tenen la consideració de persones desocupades. No obstant això, podran participar en la selecció però en cas de ser seleccionada haurà d'acreditar l'extinció de la relació laboral abans de ser contractada.

Les persones participants hauran de complir amb el requisit de titulació acadèmica que s'estableix per ingressar al grup professional aplicat al lloc de feina al qual opta tal com està previst a l'apartat 13 d'aquesta convocatòria.

2. Criteris de priorització.

Quant als criteris de priorització per a la selecció, en primer lloc, s'han de tenir en compte els criteris específics establerts només per a la línia 1 i, en segon lloc, els criteris generals de priorització, que s'han d'aplicar a les dues línies. Aquesta priorització s'ha de veure reflectida en les graelles de baremació per a cada una de les línies.

a) Criteris específics de priorització per a la línia 1

—  Les persones joves d'entre 16 i 18 anys, que es trobin en qualsevol de les circumstàncies següents:

  • Amb una mesura de guarda o tutela en acolliments residencials o familiars.
  • En els programes d'emancipació de la Direcció Insular d'Infància i Família o en els processos per accedir-hi.
  • Sota una mesura de declaració de risc amb els recursos dels programes d'intervenció familiar en el domicili.

— Les persones joves d'entre 18 i 30 anys que es trobin en procés d'autonomia personal que han estat objecte d'una mesura de protecció o de justícia juvenil.

L'administració competent ha d'emetre un informe de derivació de la persona jove en què acrediti que s'adequa al que estableix aquest apartat i a l'oferta de feina.

b) Criteris generals de priorització comuns a les dues línies

Amb caràcter general, i sempre que es compleixin els requisits que s'exigeixen al punt 1 d'aquest apartat, tenen prioritat en la selecció les persones en les quals es donen alguna o diverses de les circumstàncies següents:

I. Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència masclista, i s'hi ha d'atorgar prioritat especial, tal com estableix l'article 36.3 de la Llei11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

II. Tenint en compte que les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones desocupades existents en el territori, tenen preferència en la selecció les que resideixen en el municipi de l'entitat local beneficiària de la subvenció.

III. En compliment de l'article 27.c) de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, tenen preferència especial les que tenen menors a càrrec o familiars dependents.

IV. Tenen preferència les persones desocupades que duguin a terme un itinerari personalitzat d'inserció prestat pel SOIB o per les seves entitats col·laboradores en itineraris integrals d'inserció o els Serveis d'Orientació Professionals concertats, que hagin començat almenys un mes abans de la data en què l'oferta s'ha posat en difusió en la pàgina web del SOIB.

V. Tenen preferència les persones que no hagin participat en els programes de «SOIB Reactiva» d'anys anteriors.

3. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar el major nombre possible de persones desocupades, les persones contractades per a un lloc de feina no poden presentar renúncia d'aquest lloc de feina per presentar-se o poder ser contractada a un altre lloc de feina en el marc de la mateixa convocatòria «SOIB Reactiva 2023».

Així mateix, en el marc de la convocatòria «SOIB Reactiva 2023» no podrà ser seleccionada una persona que hagi estat contractada en el marc de «SOIB Reactiva 2022» a la mateixa entitat beneficiària i per a la mateixa ocupació.

4. Seguint l'article 36.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, s'ha de garantir la participació equilibrada de les dones en el desenvolupament de programes de polítiques actives d'ocupació, per la qual cosa s'ha de procurar que el resultat final del procés de selecció i contractació de treballadors respecti el principi de representació equilibrada entre dones i homes (60-40 %), i s'ha de deixar constància a l'acta de selecció.

9. Termini i model per presentar les sol·licituds

1. La tramitació de la sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar mitjançant l'aplicació web del SOIB ACCFOR/ESOIB, en l'enllaç:

<https://intranet.caib.es/accfor/principal.xhtml>.

3. Dins els primers cinc dies naturals del termini per presentar les sol·licituds, les entitats que tinguin la intenció de presentar-la que no estiguin donades d'alta a l'aplicació ACCFOR/ESOIB, l'hauran de sol·licitar al SOIB i enviar un correu electrònic a la bústia fomentocupacio3@soib.caib.es amb el concepte «Alta ACCFOR/ESOIB», en el qual s'ha d'indicar el nom jurídic de l'entitat, el NIF, el nom i el DNI del representant i, si ho consideren convenient, el nom i el DNI del gestor de l'entitat, que serà, juntament amb el representant, la persona que podrà fer els tràmits de la sol·licitud dins l'aplicació ACCFOR/ESOIB. Per tramitar l'alta s'ha de presentar la documentació següent:

— Per a les entitats locals: el NIF de l'entitat local sol·licitant i un certificat de l'òrgan competent de l'entitat que acrediti la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.

— Per a les entitats de dret públic dependents o vinculades: el NIF de l'entitat sol·licitant i la documentació que acredita la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud; els estatuts inscrits degudament en el registre corresponent, o la documentació que acrediti el caràcter d'entitat dependent o vinculada.

Les entitats que ja estan donades d'alta en l'aplicació de gestió ACCFOR/ESOIB no han de sol·licitar aquesta alta ni han d'aportar la documentació esmentada, llevat que la informació que hi figura no estigui actualitzada. En aquest cas, s'han d'acreditar documentalment els canvis (representant, nomenaments, estatuts, etc.) i han de sol·licitar al SOIB que actualitzi les dades en ACCFOR/ESOIB.

3. Un cop l'entitat disposa de l'alta en l'aplicació de gestió ACCFOR/ESOIB, s'ha de fer la tramitació de la sol·licitud dins ACCFOR/ESOIB. El document de sol·licitud generat amb l'aplicació s'ha de signar electrònicament per part del representant de l'entitat i s'ha de presentar exclusivament, dins del termini per presentar les sol·licituds, a través del tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'acord amb els articles 16 i 66.6 de la Llei 39/2015.

No es consideren com a presentades les sol·licituds telemàtiques fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit esmentat.

El SOIB publicarà a la seva pàgina web una guia informativa o protocol per ajudar les entitats a tramitar la sol·licitud a través d'aquesta aplicació.

El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies (15) naturals des de l'endemà que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que exigeix aquesta convocatòria, s'ha de requerir a la persona interessada que, en el termini improrrogable de deu dies hàbils, esmeni la deficiència o presenti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, tot això de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

5. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment s'han de fer per mitjans electrònics, de conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

10. Documentació

1. Les entitats han de fer servir els models establerts, disponibles en l'aplicació web de gestió ACCFOR/ESOIB. Els documents que requereixen signatura i que s'han de presentar mitjançant el REC han d'estar signats electrònicament.

2. Per poder tramitar la sol·licitud mitjançant l'aplicació ACCFOR/ESOIB, l'entitat prèviament ha d'haver demanat l'alta en aquesta aplicació tal com descriu el punt 9 d'aquesta convocatòria. 

3. La sol·licitud es genera amb l'aplicació ACCFOR/ESOIB i inclou:

a) Les dades identificatives de l'entitat sol·licitant: NIF, raó social de la persona jurídica, domicili fiscal de la persona jurídica.

b) El projecte de contractació.

c) Una declaració responsable en què la persona que representa l'entitat deixa constància que l'entitat compleix les premisses següents i assumeix els compromisos següents, necessaris per poder optar a la subvenció que regula aquesta convocatòria:

 

— No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d'entitat beneficiària que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenir cap causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció.

— No haver estat sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol.

— Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat que s'hagin sol·licitat o que hagi concedit qualsevol institució, pública o privada.

— Tenir capacitat tècnica i organitzativa per gestionar el projecte aprovat, així com disposar dels equipaments, mobiliari, instal·lacions, material, eines, etc., per a la correcta execució del treball efectiu de les persones treballadores.

— Comprometre's a fer-se càrrec de les despeses que no subvencioni el SOIB per executar l'activitat.

— Disposar d'una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que es puguin causar a terceres persones en l'execució del projecte, o comprometre's a fer-se'n càrrec. Per tant, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

— Comprometre's a complir les obligacions que estableix l'article 14 de les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el SOIB i la resta d'obligacions que estableix aquesta convocatòria.

— Complir l'obligació de protecció de dades personals, tal com recull l'apartat 17 d'aquest annex.

— Tenir la titularitat del compte bancari que es declara per rebre l'ingrés de la subvenció (declaració de veracitat de dades bancàries).

— Comprometre's que els salaris que percebran les persones desocupades contractades per ocupar els llocs de treball relacionats amb el projecte presentat, i per als quals es demana la subvenció, s'han determinat segons el grup professional corresponent i d'acord amb el conveni col·lectiu, la taula salarial o l'acord que hi sigui aplicable legalment que, no pot ser, en cap cas, inferior al salari mínim interprofessional (SMI).

— Comprometre's que els contractes que es formalitzaran a l'empara d'aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de treball estructurals de caràcter permanent.

— Que les funcions de les persones treballadores que s'han de contractar siguin competència de les entitats sol·licitants i que les executin les entitats sol·licitants en règim d'administració directa.

d) Certificat de l'entitat que acrediti que es compleixen les obligacions d'acord amb l'article 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears, i de no haver estat sancionat amb les sancions accessòries dels articles 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

4. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el SOIB pot obtenir els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària estatal i amb la Seguretat Social, així com verificar les dades d'identitat (DNI), excepte en el cas d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud. En el cas que no s'autoritzin aquestes consultes, juntament amb la sol·licitud d'ajuts, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, la qual ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria, així com una còpia del document d'identitat, si escau.

5. La presentació de la sol·licitud implica el compromís per part de l'entitat de gestionar i dur a terme tots els tràmits durant el desenvolupament del projecte així com evidenciar-ne la correcta execució, mitjançant l'aplicació web de gestió ACCFOR/ESOIB, en la forma i els terminis d'acord amb les instruccions i els protocols del SOIB. L'incompliment d'aquest compromís pot ser considerat un incompliment de les condicions imposades a la concessió, amb les conseqüències a què pugui donar lloc.

6. Segons el que estableix l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 69.1 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'Administració pot requerir a la persona sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

7. D'acord amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagi estat aportada anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. En el cas excepcional que el SOIB no pogués aconseguir electrònicament la documentació, podrà requerir la persona interessada perquè l'aporti.

11. Criteris de concessió

1. El procediment de concessió s'ha de fer segons els imports sol·licitats per les entitats i en funció de l'assignació màxima del repartiment territorial que preveu l'annex 2.

2. El procediment de concessió d'aquests ajuts ha de ser el de concurrència no competitiva, atès que no és necessari comparar els projectes ni establir-ne un ordre de prelació, d'acord amb el que estableix el punt 3 de l'article 7 de les bases reguladores, excepte en el cas del supòsit del punt següent, en el qual el procediment de concessió ha de ser el de concurs.

3. En el supòsit que en el mateix territori concorrin diferents entitats i l'import sol·licitat entre totes per repartir territorialment per línia superi l'import màxim assignat a l'àmbit territorial, el criteri de preferència és que s'ha de concedir la subvenció, en primer lloc, a favor de l'entitat local (ajuntament, consell insular o mancomunitat) i, en segon lloc, d'entre les altres entitats de dret públic dependents o vinculades, tenen preferència les que proposin un nombre més alt de contractacions. En cas d'empat, es prioritzarà el projecte que s'hagi registrat abans. S'ha de proposar a l'altra entitat la possibilitat de reformular sol·licitud per adequar-la a l'import susceptible de ser concedit.

12. Procediment de concessió de les subvencions

1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la persona que ocupa la Direcció del SOIB, que ha de dur a terme d'ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, per conèixer i per comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, en concret, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Una vegada revisades les sol·licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per examinar-les i per valorar-les (d'acord amb els criteris que estableix l'apartat 11 d'aquesta convocatòria).

3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s'indiquen a continuació:

Presidència:

Titular: el o la cap del servei que tingui atribuïdes les competències del seguiment tècnic d'aquest programa del SOIB, a qui, en cas d'absència, vacant o malaltia, ha de substituir el o la cap del Departament de Gestió Administrativa i Jurídica.

Secretaria:

Titular: el o la cap del servei que tingui atribuïdes les competències de gestió d'aquesta convocatòria del SOIB.

Suplent: un o una cap de secció del servei que tingui atribuïdes les competències de gestió d'aquesta convocatòria del SOIB.

El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot.

Vocalies:

Vocalia primera, segona i tercera: tres persones del cos tècnic del SOIB. En casos d'absència, vacant o malaltia, aquestes persones poden ser substituïdes com a vocals per altres tècnics del SOIB.

4. La Comissió Avaluadora pot sol·licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.

5. En vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Avaluadora, la persona que ocupa la Direcció del SOIB ha de formular la proposta de resolució provisional, motivada degudament, la qual s'ha de notificar a les entitats interessades per mitjans telemàtics.

Aquestes entitats disposen d'un termini de deu dies hàbils per al tràmit d'audiència, per poder fer al·legacions i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat hagi presentat al·legacions, s'entén que accepta la proposta en els seus termes.

6. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l'import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva s'ha d'instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d'audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible d'atorgament. En tot cas, ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

Si transcorre el termini i la persona beneficiària no ha reformulat la sol·licitud, s'ha d'entendre acceptada tàcitament la proposta de resolució per l'import susceptible d'atorgament.

7. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni es tinguin en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

8. Tenint en compte l'informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions que hagi fet l'entitat sol·licitant en el tràmit d'audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, motivada degudament.

9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l'Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, la persona que ocupi la presidència del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d'aprovació o denegació, motivada degudament. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de sis (6) mesos des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB. Aquestes resolucions s'han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.

11. L'entitat beneficiària pot sol·licitar la modificació del contingut de la resolució de concessió d'acord amb el que estableix l'article 24 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

13. Import de la subvenció 

1. L'import de la subvenció s'ha de determinar aplicant a cada contractació que s'ha de fer el mòdul corresponent segons el grup per al qual s'hagi de contractar, multiplicat per 181 dies per cobrir els 6 mesos de durada del contracte.

2. Per determinar la quantia dels mòduls econòmics es va elaborar un informe tècnic de data 12 d'abril de 2021 que va ser informat favorablement amb data 21 d'abril de 2021 per la Intervenció Adjunta d'Auditories de la CAIB. Aquest informe inclou els càlculs fets per determinar els mòduls, descriu el mètode de càlcul utilitzat i determina les despeses derivades de la contractació: cost salarial total i cotització empresarial total a la Seguretat Social, el qual és just, equitatiu i verificable, i es fonamenta en dades objectives basades en el «IV Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat» registrat i publicat mitjançant la Resolució de 13 de maig de 2019, de la Direcció General de Treball (BOE núm. 118, de 17 de maig de 2019), com a font de dades de referència per analogia entre l'Administració de l'Estat i els ens locals dependents i vinculats de les Illes Balears, i la normativa vigent en matèria de cotitzacions a la Seguretat Social. Amb data 16 de març de 2023 el SOIB ha elaborat una addenda d'actualització dels imports dels mòduls en la forma prevista a l'informe, i l'aplicació en aquesta convocatòria.  

3. D'acord amb l'article 8 del  IV Conveni col·lectiu únic abans esmentat, als efectes de determinar el mòdul que s'ha d'aplicar, s'estableixen els grups professionals següents, d'acord amb la titulació exigida per ingressar-hi:

a) Grup professional M2: títol classificat en el nivell 2 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'educació superior o equivalents.

b) Grup professional M1: títol classificat en el nivell 1 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'educació superior o equivalents.

c) Grup professional E2: títol de batxiller o tècnic o equivalents.

d) Grup professional E1: títol de graduat en educació secundària obligatòria o títol professional bàsic o equivalents.

e) Grup professional E0: sense titulació prevista en el sistema educatiu.

4.  Els imports màxims subvencionables corresponents al mòdul diari per persona contractada aplicable a cada contractació segons el grup professional són:

GRUP

MÒDUL DIARI

 M2

95,53

M1

75,51

E2

65,32

E1

63,53

E0

59,93

Aquests són els mòduls aplicables per a la concessió i la justificació de la subvenció, independentment de les normes que s'apliquin als efectes de la possible certificació de les despeses per a l'FSE.

5. La quantia de la subvenció que rebin les entitats beneficiàries s'ha de destinar a sufragar els costs salarials totals, incloent-hi la cotització empresarial en la Seguretat Social, per cobrir durant un màxim de sis mesos, a jornada completa, els llocs de treball autoritzats, amb les característiques i per als grups professionals d'acord amb la resolució de concessió, independentment que siguin coberts per una persona o per diverses. La substitució de treballadors per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no suposa en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.

Per al cas de substitucions, es consideren despeses elegibles les derivades de la contractació inicial i de les persones substitutes fins a completar un màxim de sis mesos. Les possibles substitucions que es puguin autoritzar en cap cas suposaran un increment de la subvenció concedida.

6. L'import de la subvenció és independent de la retribució que percebi finalment el treballador, que ha de ser la que legal o convencionalment li correspongui i que en cap cas no pot ser inferior al Salari Mínim Interprofessional (SMI) vigent durant la contractació.

14. Selecció i contractació

1. El procediment de selecció i contractació s'ha de dur a terme seguint els principis rectors de la política d'ocupació que estableix l'article 5 de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació, que són els principis d'igualtat i no discriminació en l'accés i consolidació de l'ocupació i desenvolupament professional, el principi de transparència en el funcionament del mercat de treball, els principis de col·laboració institucional i coordinació, els principis d'adaptació, acompanyament i activació, els principis d'eficàcia i eficiència en el disseny i execució de les polítiques d'ocupació, així com en la prestació dels serveis d'ocupació, bàsics i complementaris i el principi d'adequació a les característiques del territori.

2. Per dur a terme el registre de les ofertes de feina, les entitats han de complir amb els principis rectors de la política d'ocupació que estableix l'article 5 de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació mencionats en el punt anterior.

3. Els treballadors s'han de seleccionar seguint el protocol del Departament d'Orientació i Intermediació per gestionar el procés de selecció d'aquesta convocatòria, el qual ha d'estar publicat en el web del SOIB, <https://soib.es>, i ha de preveure la possibilitat d'emprar mitjans no presencials.

4. A l'efecte de dur a terme la selecció, s'ha de constituir una comissió mixta de selecció, constituïda per a aquest fi, en què han de participar una persona representant de l'entitat beneficiària i una representant del SOIB.

5. L'entitat ha de presentar l'oferta de manera telemàtica, en el portal web del SOIB <https://soib.es>. Les ofertes d'ocupació han de tenir caràcter genèric. Les ofertes es posen en difusió en el portal web del SOIB.

6. La comissió mixta de selecció, d'acord amb el que especifiqui el protocol del Departament d'Orientació i Intermediació ha de seleccionar com a participants les persones que reuneixin els requisits, i ha de tenir en compte els criteris de preferència, tant els específics per a la línia 1 com els generals per a les dues línies, que estableix l'apartat 8 d'aquest annex. S'ha de generar una llista de reserves formada per les  persones que, tot i reunir els requisits, per baremació no hagin resultat seleccionades.

L'article 11 bis de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (article introduït mitjançant el Decret llei 1/2021, de 25 de gener publicat en el BOIB de 26 de gener de 2021), sobre els criteris per seleccionar persones participants en programes promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears estableix que,  en els programes temporals de durada determinada del SOIB que tenguin com a destinataris col·lectius que presentin més dificultats d'integració laboral, un nivell de formació més baix, o quan existeixin necessitats socials que justifiquin programes temporals del SOIB, la selecció o preselecció dels candidats s'ha de dur a terme d'acord amb els principis d'actuació i objectius estratègics i estructurals establerts en matèria de polítiques d'activació per a l'ocupació prevists a l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació i el Pla Anual de Polítiques d'Ocupació, i d'acord amb els col·lectius prioritaris, establerts en l'article 30 del Text refós de la Llei d'ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, o els altres col·lectius que es determinin com a prioritaris quant a la inserció al mercat laboral. A aquests efectes, s'ha de considerar de manera preferent l'enfocament preventiu davant la situació d'atur, especialment de llarga durada, l'atenció individualitzada a les persones demandants d'ocupació i serveis mitjançant accions integrades de polítiques actives d'ocupació que millorin l'ocupabilitat, articulades amb un itinerari individual i personalitzat d'ocupació, així com assegurar polítiques adequades d'integració laboral dirigides als col·lectius que presentin més dificultats d'integració laboral. En aquests programes, sigui quin sigui el sistema utilitzat de selecció dels participants, s'han de seguir els criteris i els procediments establerts pel SOIB per a la cobertura d'ofertes d'ocupació temporal, per la qual cosa no és aplicable la normativa establerta per als procediments de selecció de personal de les diferents administracions públiques, encara que l'entitat beneficiària sigui una entitat o organisme públic. En aquest cas, el personal destinatari seleccionat no s'ha de considerar inclòs en les corresponents plantilles o relacions de llocs de treball.

Les persones candidates s'han d'inscriure per autocandidatura en el portal del SOIB.

Aquesta inscripció comporta que autoritza la cessió de les seves dades perquè l'entitat beneficiària del projecte les consideri i gestioni, a l'efecte de seleccionar participants.

7. Per poder contractar algú, és condició indispensable que en el moment de la contractació tingui d'alta la demanda d'ocupació en el SOIB. Si no es compleix aquesta condició, no es considerarà subvencionable la contractació que s'efectuï.

8. Les persones seleccionades han de ser contractades a jornada completa per una durada de sis mesos, excepte per al cas de les substitucions, mitjançant un contracte temporal de causa específica, a l'empara del que estableix la Disposició addicional novena. Contractes vinculats a programes d'activació per a l'ocupació, de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'Ocupació.

El contracte s'ha de formalitzar obligatòriament per escrit, en el model oficial del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) «Contracte de treball temporal», seguint les instruccions que s'hi indiquen per emplenar-lo i signat degudament. S'ha de posar esment a emplenar totes les dades requerides relatives a les clàusules generals i emplenar, a més, la pàgina 11 relativa a la clàusula específica «Contracte per a la millora de l'ocupabilitat i la inserció laboral (inclou el foment de l'ocupació agrària)», marcar la casella de «Temps complet» (codi de contracte 405) i «Altres programes». El model oficial de contracte és a disposició dels beneficiaris en el web <https://soib.es> i en el web del SEPE.

En cas que l'entitat per motius tècnics interns no faci ús del model del SEPE, ha d'assegurar-se que el contracte conté tota la informació que recull el model del SEPE i molt especialment la clàusula específica relativa al finançament de la contractació per part del Fons Social Europeu Plus (l'FSE+) i, en la mesura del possible, incloure el logotip identificatiu d'aquest fons.

15. Registre de contractes

El contracte s'ha de registrar vinculat al número d'oferta que proporciona l'oficina del SOIB que en fa la selecció.

El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l'aplicació Contrat@, que es troba a disposició de les persones interessades en el web <https://soib.es>.

16. Inici i execució

Els projectes s'han d'executar dins el període comprès entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024. Les entitats poden triar la data d'inici però entre la primera i la darrera contractació dins la mateixa línia d'ajuts no pot transcórrer més d'un mes. 

Amb la finalitat de contribuir a la millora de l'ocupabilitat o la inserció laboral posterior de les persones contractades, el SOIB durà a terme sessions d'orientació durant l'execució del projecte. Per poder-les dur a terme mentre dura el contracte de feina, s'establirà un marc de col·laboració entre les entitats beneficiàries i el personal orientador del SOIB.

17. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions, a més de les que preveuen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB; l'article 14 de la Llei 38/2003, i l'Ordre de 10 d'octubre de 2013 de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats per la qual s'estableixen les bases reguladores, les següents:

a) Acreditar estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

b) Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Justificar l'execució de l'activitat i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Comunicar al SOIB, en el termini de vuit dies naturals, qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui incidir en la conservació o en la quantia de l'ajut.

e) Comunicar al SOIB si s'han sol·licitat o obtingut altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des que s'ha sol·licitat o obtingut la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

f) Disposar d'una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l'execució del projecte es puguin causar a tercers, de manera que el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

g) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i control tècnic i financer dels programes subvencionats que el SOIB consideri necessaris i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

h) Sotmetre's a les actuacions de control de l'activitat econòmica i financera que corresponguin a la Inspecció de Treball i Seguretat Social, a la Intervenció General de la CAIB, a la Sindicatura de Comptes, als òrgans de control de la Unió Europea per motiu del cofinançament de l'FSE +, a l'Organisme Intermedi de l'FSE (Direcció General de Fons Europeus) i a d'altres òrgans de control.

i) Facilitar qualsevol informació que li requereixi l'òrgan que concedeix la subvenció i els òrgans de control indicats en l'apartat anterior.

j) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals o de l'FSE+, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060.

k) Les entitats beneficiàries han d'adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic la informació sobre les operacions cofinançades per l'FSE i han de complir les normes sobre informació i comunicació sobre l'ajut de l'FSE. Les entitats han d'informar a tots els destinataris finals que l'activitat està cofinançada pel Fons Social Europeu (FSE), en el marc del Programa Balears de l'FSE+ per al període 2021-2027. L'acceptació de la subvenció per part de l'entitat beneficiària implica consentir ser inclòs en la llista d'operacions seleccionades que ha de publicar l'autoritat de gestió, d'acord amb el que estableix l'article 49.3 del Reglament (UE) núm. 1060/2021, de 24 de juny de 2021, del Parlament Europeu i del Consell.

l) Respectar les directrius i els protocols que pugui establir el SOIB relatius al desenvolupament de les activitats, gestió i justificació de la subvenció. En qualsevol cas, l'entitat ha de complir els protocols o les guies d'ajuda que hi ha a disposició seva en el web del SOIB i en l'aplicació ACCFOR/ESOIB.

m) Dur un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions, que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyalen les normes de comptabilitat nacional.

n) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

o) Complir les disposicions legislatives sobre protecció de dades de caràcter personal i, concretament, les del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016; les de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i les del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, que en siguin d'aplicació.

2. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que poguessin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançades total o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics via el canal habilitat a tal efecte d'aquest servei en l'adreça web 

<https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/Paginas/denan.aspx>, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del servei.

També es pot fer ús del canal de denúncies que té habilitat l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears a l'adreça web:

 <https:// www.oaib.es/denuncias/>

18. Forma de pagament de la subvenció

1. D'acord amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, el Consell de Govern de dia 27 de març de 2023, a proposta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les persones beneficiàries de presentar cap garantia, d'acord amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost.

2. El pagament de la subvenció s'ha de fer 100 % a la bestreta, sense necessitat de

constituir aval i s'ha de tramitar d'ofici per part del SOIB a la concessió.

3. Les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s'han de pagar segons les disponibilitats de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Sense perjudici del que estableixen el punt 11 de l'apartat 12 d'aquest annex, qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles donen lloc que es modifiqui la resolució de concessió, d'acord amb el que disposa l'article 24 del Text refós de la Llei de subvencions. D'altra banda, la modificació de la resolució de concessió implica la pèrdua del dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, d'acord amb els articles 43 i 44 del mateix Text refós.

19. Justificació i liquidació

1. A la finalització del projecte, l'entitat ha de presentar la justificació de la subvenció pel sistema de mòduls, d'acord amb els models facilitats pel SOIB.

2. El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 10 dies.

3. D'acord amb el que estableix l'article 24 de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el SOIB, la justificació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant la presentació de la documentació següent:

- Una memòria d'actuació final, justificativa que es compleixen les condicions que s'imposen en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts. Aquesta memòria es genera a través de l'aplicació ACCFOR/ESOIB, d'acord amb la informació, la documentació i les evidències que hi consten. Aquesta memòria s'ha de posar a disposició de l'entitat beneficiària mitjançant l'aplicació de gestió. L'entitat disposarà d'un termini màxim de quinze dies per validar-la i per pujar-la a l'aplicació.

- En el termini de dos mesos des de la finalització del darrer contracte del projecte, una memòria econòmica justificativa que consisteix en un certificat de l'òrgan competent:

  • Referida al nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul, tenint en compte les baixes dels participants abans de la finalització del programa i les possibles substitucions, així com els justificants de la devolució voluntària per part de l'entitat dels romanent de fons percebuts i no aplicats a l'activitat subvencionada.
  • Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades a la memòria d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria.
  • Detall, si escau, d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.

4. L'entitat pot reintegrar voluntàriament els fons rebuts i no aplicats d'acord amb l'article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció mitjançant el model 046 de Declaració/Liquidació que es pot descarregar a: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=7218.

5. El SOIB liquidarà la subvenció comprovant els dies que han estat contractats els treballadors mitjançant les seves vides laborals, segons  la memòria d'actuació de final de cada línia del projecte.

6. Les entitats beneficiàries estan dispensades de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sense perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció. No obstant això, s'ha de recordar l'obligació relativa de mantenir la documentació justificativa de la subvenció, tal com recull  l'apartat 17.j) d'aquesta convocatòria.

20. Difusió pública de les actuacions

1. Tota la publicitat, la documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, i també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d'aquesta activitat ha d'estar, com a mínim, en català i s'hi ha d'utilitzar un llenguatge inclusiu d'homes i dones.

2. Tota la publicitat o la difusió en qualsevol mitjà s'ha de presentar al SOIB un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n'ha d'assenyalar el text i també el disseny de la publicitat que se'n vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores, si escau. En cas que hi detecti irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè les esmeni. A mesura que es facin aquestes actuacions de publicitat i difusió l'entitat ha de trametre al Servei de Seguiment Tècnic evidències que han tingut lloc.

3. En tota publicitat o la difusió que es dugui a terme, s'hi ha de fer constar el nom complet del programa: «SOIB Reactiva 2023», i que ha estat promogut pel SOIB i ha comptat amb el finançament del Fons Social Europeu Plus (FSE+), mitjançant la incorporació d'elements identificatius d'aquests organismes, d'acord

amb el que estableix «l'Annex logotips» facilitat pel SOIB. Així mateix, l'entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius, amb la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB i de l'FSE+, d'acord amb les orientacions de l'article 47 i l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060.

4. Durant l'execució de l'operació cofinançada, el beneficiari n'ha de fer una descripció en el seu lloc d'Internet, en què ha d'indicar els objectius i els resultats, així com la inversió total i el suport de la Unió Europea.

També ha de col·locar un cartell de mida A3 o una pantalla electrònica equivalent amb la informació del projecte en un lloc visible i d'accés al públic, segons el model que predetermina el protocol de gestió establert pel SOIB.

D'acord amb l'article 50 del Reglament (UE) 2021/1060, en cas d'incompliment de les obligacions en matèria de comunicació i publicitat, el SOIB haurà de comunicar i instar al beneficiari que prengui les mesures oportunes. En cas de persistir l'incompliment, es podrà cancel·lar fins a un màxim del 3 % de l'ajut dels fons de l'operació.

21. Revocació i reintegrament

L'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir l'entitat beneficiària o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada i, si escau, de reintegrament de les quantitats percebudes per l'entitat, d'acord amb el que estableix la Llei 38/2003, el Decret legislatiu 2/2005 i la Instrucció 2/2018, de 20 de març de 2018, del president del SOIB, en relació amb l'aplicació d'interessos de demora en el reintegrament de subvencions (publicada a la web del SOIB).

No es considera un incompliment de l'objecte de la subvenció quan no es pot cobrir el lloc de treball per manca de persones candidates, la qual cosa comporta la modificació i la revocació total o parcial de la subvenció concedida i el reintegrament dels fons rebuts i no aplicats.

Les baixes de les persones contractades que no siguin substituïdes donen lloc a la revocació parcial de la subvenció i al reintegrament dels fons rebuts i no aplicats.

L'entitat, juntament amb la justificació, ha d'acreditar haver reintegrat voluntàriament els fons rebuts i no aplicats, d'acord amb l'article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.

22. Compatibilitat amb altres subvencions

Les subvencions que estableix aquesta Resolució són incompatibles amb qualsevol altre ajut o subvenció de qualsevol administració pública o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, per a la mateixa finalitat.

23. Seguiment dels projectes de contractació

Amb la finalitat de comprovar l'execució correcta de les accions d'acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n'ha de fer el seguiment de l'execució.

El SOIB ha d'establir els mecanismes, els protocols i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. A aquest efecte, els tècnics que designi el SOIB n'han de dur a terme les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d'inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.

Aquestes funcions s'han de dur a terme d'ofici o a instància de la persona interessada, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se'ls requereixi en relació amb l'execució de les accions i l'accés a les instal·lacions on es duen a terme.

 

ANNEX 2

Assignació per àmbit territori: municipi i illa (d'acord amb l'atur registrat per municipi i illa de residència per diferents col·lectius (mitjana març 2022 - febrer 2023); per a mancomunitats: quantitat fixa de 17.290,93 €

Assignació per àmbit territorial: municipi (ajuntaments i entitats que en depenen o hi estan vinculades)

Municipi

Línia 1 – menors 30 anys

Línia 2 – majors 30 anys, atur llarga durada

Atur

% sobre el total

Repartiment

Atur

% sobre el total

Repartiment

Alaró

28

0,44 %

46.707,27 €

82

0,64 %

64.530,34 €

Alcúdia

102

1,60 %

169.964,14 €

153

1,20 %

120.404,16 €

Algaida

19

0,29 %

31.143,00 €

60

0,47 %

47.217,33 €

Andratx

37

0,58 %

61.628,44 €

87

0,68 %

68.465,12 €

Ariany

4

0,06 %

19.921,16 €

4

0,03 %

18.419,02 €

Artà

34

0,53 %

56.440,35 €

73

0,57 %

57.447,74 €

Banyalbufar

2

0,03 %

18.606,04 €

5

0,04 %

18.701,04 €

Binissalem

48

0,75 %

79.793,98 €

130

1,02 %

102.304,20 €

Búger

7

0,11 %

21.893,83 €

11

0,09 %

20.393,17 €

Bunyola

34

0,53 %

56.440,35 €

57

0,45 %

44.856,45 €

Calvià

219

3,44 %

345.000,00 €

408

3,20 %

321.077,78 €

Campanet

20

0,31 %

33.086,73 €

36

0,28 %

28.330,40 €

Campos

58

0,91 %

96.658,89 €

100

0,79 %

78.695,54 €

Capdepera

48

0,75 %

79.793,98 €

84

0,66 %

66.104,25 €

Consell

22

0,34 %

36.331,08 €

54

0,42 %

42.495,59 €

Costitx

7

0,11 %

21.893,83 €

25

0,20 %

24.341,47 €

Deià

3

0,04 %

19.263,61 €

3

0,02 %

18.136,99 €

Escorca

0

0,00 %

17.290,93 €

0

0,00 %

17.290,93 €

Esporles

22

0,34 %

36.331,08 €

37

0,29 %

29.117,35 €

Estellencs

0

0,00 %

17.290,93 €

2

0,02 %

17.854,97 €

Felanitx

98

1,54 %

163.475,41 €

166

1,30 %

130.634,59 €

Fornalutx

4

0,06 %

19.921,16 €

2

0,02 %

17.854,97 €

Inca

306

4,81 %

345.000,00 €

545

4,28 %

428.890,67 €

Lloret de Vistalegre

5

0,07 %

20.578,71 €

28

0,22 %

25.187,53 €

Lloseta

49

0,77 %

81.737,71 €

126

0,99 %

99.156,37 €

Llubí

14

0,22 %

26.496,71 €

28

0,22 %

25.187,53 €

Llucmajor

167

2,63 %

278.942,92 €

440

3,45 %

346.260,35 €

Manacor

278

4,37 %

345.000,00 €

483

3,79 %

380.099,43 €

Mancor de la Vall

6

0,09 %

21.236,26 €

14

0,11 %

21.239,23 €

Maria de la Salut

8

0,12 %

22.551,38 €

24

0,19 %

24.059,45 €

Marratxí

218

3,43 %

345.000,00 €

429

3,37 %

337.603,84 €

Montuïri

16

0,25 %

27.811,84 €

28

0,22 %

25.187,53 €

Muro

36

0,56 %

59.684,72 €

69

0,54 %

54.299,92 €

Palma de Mallorca

2.967

47,04 %

345.000,00 €

6.166

48,41 %

455.000,00 €

Petra

18

0,28 %

29.842,36 €

18

0,14 %

22.367,32 €

Pobla (sa)

81

1,27 %

134.933,69 €

139

1,09 %

109.386,79 €

Pollença

53

0,83 %

88.226,44 €

121

0,95 %

95.221,59 €

Porreres

29

0,45 %

48.007,90 €

41

0,32 %

32.265,17 €

Puigpunyent

6

0,09 %

21.236,26 €

19

0,15 %

22.649,34 €

Salines (ses)

18

0,28 %

29.842,36 €

34

0,27 %

26.879,66 €

Sant Joan

13

0,20 %

25.839,13 €

12

0,09 %

20.675,20 €

Sant Llorenç des Cardassar

27

0,42 %

44.763,53 €

43

0,34 %

33.839,08 €

Santa Eugènia

8

0,12 %

22.551,38 €

23

0,18 %

23.777,43 €

Santa Margalida

47

0,74 %

78.493,34 €

105

0,82 %

82.630,31 €

Santa Maria del Camí

36

0,56 %

59.684,72 €

85

0,67 %

66.891,21 €

Santanyí

45

0,70 %

74.605,89 €

88

0,69 %

69.252,07 €

Selva

20

0,31 %

33.086,73 €

46

0,36 %

36.199,94 €

Sencelles

16

0,25 %

27.811,84 €

47

0,37 %

36.986,91 €

Sineu

20

0,31 %

33.086,73 €

50

0,39 %

39.347,77 €

Sóller

43

0,67 %

71.361,53 €

66

0,52 %

51.939,06 €

Son Servera

47

0,74 %

78.493,34 €

70

0,55 %

55.086,87 €

Valldemossa

5

0,07 %

20.578,71 €

12

0,09 %

20.675,19 €

Vilafranca de Bonany

21

0,33 %

35.030,44 €

38

0,30 %

29.904,30 €

MALLORCA

5.439

85,74 %

4.325.392,76 €

11.016

86,49 %

4.452.820,46 €

 

 

 

 

 

 

 

Alaior

32

0,50 %

53.195,99 €

74

0,58 %

58.234,70 €

Castell (es)

38

0,59 %

62.929,07 €

104

0,82 %

81.843,36 €

Ciutadella de Menorca

134

2,11 %

223.803,23 €

211

1,66 %

166.047,58 €

Ferreries

12

0,18 %

25.181,61 €

21

0,16 %

23.213,38 €

Maó

142

2,23 %

236.780,68 €

302

2,37 %

237.660,51 €

Mercadal (es)

15

0,23 %

27.154,28 €

25

0,20 %

24.341,47 €

Migjorn Gran (es)

2

0,03 %

18.606,04 €

1

0,01 %

17.572,95 €

Sant Lluís

19

0,29 %

31.143,00 €

51

0,40 %

40.134,72 €

MENORCA

394

6,16 %

678.793,90 €

789

6,20 %

649.048,67 €

 

 

 

 

 

 

 

Eivissa

181

2,85 %

302.296,56 €

317

2,49 %

249.464,85 €

Sant Antoni de Portmany

112

1,76 %

186.829,04 €

172

1,35 %

135.356,32 €

Sant Joan de Labritja

8

0,12 %

22.551,38 €

34

0,27 %

26.879,66 €

Sant Josep de Sa Talaia

66

1,03 %

109.636,34 €

143

1,12 %

112.534,62 €

Santa Eulària del Riu

121

1,90 %

201.750,23 €

238

1,87 %

187.295,37 €

EIVISSA

488

7,66 %

823.063,55 €

904

7,10 %

711.530,82 €

 

 

 

 

 

 

 

Formentera

28

0,44 %

46.707,27 €

27

0,21 %

24.905,51 €

FORMENTERA

28

0,44 %

46.707,27 €

27

0,21 %

24.905,51 €

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

6.349

100,00 %

5.873.957,48 €

12.736

100,00 %

5.838.305,46 €

 

 

 

 

 

 

 

Assignació de mancomunitats

Mancomunitat des Raiguer

 

 

17.290,93 €

 

 

17.290,93 €

Mancomunitat des Migjorn

 

 

17.290,93 €

 

 

17.290,93 €

Mancomunitat Pla de Mallorca

 

 

17.290,93 €

 

 

17.290,93 €

Mancomunitat Tramuntana

 

 

17.290,93 €

 

 

17.290,93 €

TOTAL MANCOMUNITATS

 

 

69.163,72 €

 

 

69.163,72 €

 

 

 

 

 

 

 

Assignació per àmbit territorial: illa (consells i entitats que en depenen o hi estan vinculades)

Illa Mallorca

5.439

85,74 %

200.000,00 €

11.016

86,49 %

250.000,00 €

Illa Menorca

394

6,16 %

151.364,78 €

789

6,20 %

151.615,59 €

Illa Eivissa

488

7,66 %

188.223,09 €

904

7,10 %

173.624,30 €

Illa Formentera

28

0,44 %

17.290,93 €

27

0,21 %

17.290,93 €

Total àmbit illes

6.349

100,00 %

556.878,80 €

12.736

100,00 %

592.530,82 €