Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 254523
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts individualitzats als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d’entrenament i l’accés a les competicions de l’any 2023
BDNS: 681218
Fets
1. L'article 8.1 l) de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell i d'alt rendiment.
2. L'article 2.1.a de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021, estableix que és susceptible d'ajuts el suport als esportistes. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21 de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març (BOIB núm. 33 de 9 de març).
4. Aquests ajuts no poden considerar-se d'Estat, ja que, tal com assenyala l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió Europea relativa al concepte d'ajut estatal d'acord amb el que estableix l'article 107.1 del TFUE (DOUE C262/1, de 19 de juliol de 2016), les normes sobre ajuts estatals només s'apliquen quan el beneficiari té activitat econòmica, mentre que aquesta convocatòria s'adreça a persones físiques sense cap tipus d'activitat econòmica, ja que s'exclouen els esportistes que es trobin en algun dels casos següents durant les competicions disputades l'any 2022:
Així mateix resten exclosos d'aquesta convocatòria els esportistes amb contracte professional. S'entén que tenen caràcter professional les competicions que el Consell Superior d'Esports hagi qualificat així, atès l'article 46 de la Llei 10/1990, de 15 d'octubre, estatal de l'esport.
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.
3. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Decret 11/2021, de 18 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es rectifica el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears(BOIB núm. 21 de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33 de 9 de març)
5. Acord de Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB 175 de 23.12.2021).
IV.1.25sense incidència sobre el mercat
Direcció General d'Esports:
Fonts de finançament: capítol IV
Descripció: ajuts als esportistes destacats de les illes balears
Objectius i efectes: donar suport als esportistes destacats de les illes balears per facilitar i millorar els seus mitjans d'entrenament
Convocatòria: anual
Cost: 2.520.000,00€
Indicadors: nombre de beneficiaris
Incidència sobre el mercat: sense incidència sobre el mercat
Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts individualitzats als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d'entrenament i l'accés a les competicions de l'any 2023, que figura a l'annex 1 d'aquesta Resolució, per un import màxim d'un milió d'euros (1.000.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17601.461A01.48000.00 o partida equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.
2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim d'un milió euros (1.000.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17601 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.
3. Autoritzar una despesa d'un milió d'euros (1.000.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17601 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.
4. Designar la Direcció General d'Esports com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 de març de 2023
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte
1.1 L'objecte de la convocatòria és donar suport als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d'entrenament i l'accés a les competicions durant l'any 2023.
1.2 La concessió d'aquests ajuts econòmics no implica cap relació laboral, vinculació administrativa, ni prestació de serveis de cap tipus entre la persona beneficiària i el Govern de les Illes Balears, ni dona lloc a incloure-la en un règim general de la seguretat social.
2. Beneficiaris i requisits per a l'obtenció d'ajuts
2.1 Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els esportistes que compleixin els requisits següents, que s'hauran d'acreditar en el moment de presentar la sol·licitud:
a) Tots els esportistes que obtinguin una puntuació igual o superior a cinc (5) punts, com a resultat d'aplicar els criteris i barems de l'apartat 8. Aquesta puntuació es calcula sobre la base dels resultats esportius aconseguits durant l'any 2022 o en alguns casos en els quals els títols aconseguits durant els anys 2020 i 2021 continuïn vigents.
b) Tenir el veïnatge administratiu vigent a qualsevol dels municipis de les Illes Balears, amb una antiguitat d'un mínim de dos anys fins a la data de publicació al BOIB d'aquesta convocatòria de subvencions.
c) Tenir el domicili fiscal Espanya.
d) Els esportistes que havent competit l'any 2022 representant una comunitat autònoma, sigui aquesta la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
e) Els esportistes que havent competit l'any 2022 amb llicència federativa autonòmica, sigui aquesta de la federació autonòmica de les Illes Balears. No és necessari complir aquest requisit en el cas que no hagi federació autonòmica balear de la modalitat esportiva practicada per l'esportista o en cas que l'esportista tingui llicència nacional.
f) No tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge. En el cas que els expedients sancionadors o els procediments judicials estiguin encara en tramitació o la resolució sancionadora o sentència condemnatòria no sigui ferma, l'esportista pot presentar la sol·licitud d'ajut, però la concessió, si escau, queda suspesa fins que aquests procediments es resolguin definitivament.
g) Els resultats presentats s'han de correspondre amb proves en una o vàries de les modalitats o especialitats esportives finançables a les convocatòries de subvencions del Consell Superior d'Esports (segons Resolució del president del Consell Superior d'Esports de 15 de març de 2022). Per altra banda, s'acceptaran també les modalitats incloses als Jocs Mundials Special Olympics.
* Podeu trobar la resolució del CSD a
https://www.csd.gob.es/sites/default/files/media/files/2022-04/RESOLUCION%20CATALOGO%20sgn.pdf
2.2 Queden exclosos d'aquesta convocatòria els esportistes que es trobin en algun dels casos següents durant les competicions disputades l'any 2023:
2.3 En aplicació de l'article 4 de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà, no son objecte d'aquesta convocatòria les competicions de tir a colomí i guatlla, a braç o colombaire, a braç mecànic o tub, o a gàbia.
2.4 Resten exclosos de l'aplicació d'aquesta convocatòria els esportistes amb contracte professional. S'entén que tenen caràcter professional les competicions que el Consell Superior d'Esports hagi qualificat així, atès l'article 46 de la Llei 10/1990, de 15 d'octubre, estatal de l'esport.
3. Import màxim i crèdit pressupostari
3.1 La Conselleria d'Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 1.000.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 17601.461A01.48000.00 o partida equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.
3.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.
4. Sol·licitud
4.1 Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades podran presentar les sol·licituds de manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.2 Així mateix es pot presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015.
En cas d'optar per la presentació telemàtica, no es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.
5. Documentació a presentar
5.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.
5.2 En cas que aquell, amb capacitat d'obrar, no pugui efectuar la tramitació, pot actuar mitjançant representant, havent d'acreditar aquesta representació en el moment de presentar la sol·licitud.
5.3 Documentació que s'ha d'aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari. Podrà signar el document l'esportista, o el representant legal de l'esportista, si és el cas.
b) En cas de que presenti la sol·licitud una altra persona que no sigui el beneficiari directe, autorització per a presentar la sol·licitud en el seu lloc.
c) Fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant o de la persona representant, si escau.
d) Declaració responsable de la persona sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable.
e) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.
f) Declaració responsable de la persona sol·licitant d'haver competit l'any 2022 representant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
g) Declaració responsable de la persona sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
h) En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
i) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.
j) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social (per autoritzar la consulta veure punt 5.6).
k) Declaració responsable de disposar de llicència esportiva balear o nacional del 2023.
l) Certificat d'empadronament que demostri que es compleix el requisit b) de l'apartat 2.1.b)
m) En cas que l'esportista hagi estat lesionat durant les competicions més importants de 2022, s'ha de presentar un certificat mèdic de la lesió esportiva que acrediti el temps de baixa i relació de les competicions que no s'han pogut fer com a conseqüència de la lesió.
n) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
o) Declaració responsable relativa al compliment de les obligacions previstes a l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions, a l'article 17 de l'Ordre de Bases, i en aquesta convocatòria.
p) Podran presentar-se un màxim de dos resultats obtinguts entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 (ambdós inclosos) o bé resultats encara vigents dels anys 2020 i 2021 de campionats que no s'hagin realitzat durant el 2022. Per a cada resultat presentat s'haurà d'adjuntar:
i. Full de dades dels resultats obtingut després d'omplir el formulari de resultats que trobareu a http://bit.ly/esportistesib2023.
ii. Classificació final de cada un dels resultats presentats o bé un certificat federatiu dels resultats. La classificació o certificat ha d'incloure el nom de la competició, la data i localitat, la llista o el nombre de participants, i la posició obtinguda. A més, en els resultats de competicions internacionals ha d'aparèixer la llista o el nombre de països dels esportistes o equips participants.
iii. Si amb el resultat s'aconsegueix la classificació per a un campionat d'Europa, del Món, o JJOO posteriors, certificat federatiu o reglament esportiu que acrediti la veracitat d'aquesta classificació.
q) En el cas d'haver estat durant un mínim de tres mesos de l'any 2022 en un Programa Esportiu Estatal o un Programa d'Alt Rendiment reconegut pel CSE, certificat del director del programa o del director del centre a on es desenvolupa el programa, indicant les dades de l'esportista, el nom del programa, nom del centre, i data d'incorporació i sortida del mateix, si escau. Els esportistes de programes esportius Estatals o d'Alt Rendiment del Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears no hauran de presentar el certificat acreditatiu de pertànyer al programa. No tindrà cap benefici tenir aquesta condició si no es pot acreditar conjuntament amb el reconeixement vigent com a esportista d'Alt Nivell Nacional.
r) Excepcionalment es podrà presentar un resultat addicional, corresponent a un campionat d'Europa, del Món o Jocs Olímpics, que ja s'hagués presentat a qualsevol de les convocatòries anteriors d'ajuts a esportistes de les Illes Balears, i que, per circumstàncies alienes a l'esportista i per decisió de la federació internacional corresponent, o del Comité Olímpic o Paralímpic, s'hagi produït una millora en el resultat esportiu presentat prèviament, sempre que aquest resultat correspongui a les posicions entre la primera a la vuitena.
5.4 Amb la presentació del formulari de resultats esportius anterior, s'entendran com a manifestades les declaracions responsables del sol·licitant que apareixen incloses al mateix.
5.5 En relació amb la documentació requerida a l'apartat j) i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot autoritzar la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades.
En el model normalitzat de sol·licitud de l'ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
L'òrgan instructor incorporarà d'ofici a l'expedient el certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.
En cas que la persona sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, i de les obligacions tributàries davant l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5.6 En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
5.7 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
5.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable, o la no presentació davant la Conselleria d'Afers Socials i Esports de la declaració responsable, la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret de sol·licitud de la subvenció des del moment en què es tingui constància d'aquests fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.
5.9 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.
6. Competència i resolució
6.1 La Direcció General d'Esports l'òrgan competent per instruir el procediment, és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la llista ordenada per puntuació dels possibles esportistes beneficiaris.
6.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat del sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.
6.3 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
6.4 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini.
6.5 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).
6.6 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el punt anterior s'han de notificar als interessats mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports i la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú, així com comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.
6.7 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).
Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
6.8 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.
7. Comissió Avaluadora
7.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
- Els caps de secció II i VI i una tècnica superior de la Direcció General d'Esports.
- Una funcionaria tècnica superior de la Direcció General d'Esports nomenada pel director General d'Esports.
7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.
7.3 Comissió tècnica
7.3.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta per tres tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear, per designació del director general d'Esports a proposta de la Gerència de l'esmentada Fundació. També forma part de la Comissió un funcionari tècnic superior de la Direcció General d'Esports, nomenat pel director General d'Esports.
7.3.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:
7.4 Una vegada examinades les sol·licituds, la Comissió Tècnica ha de confeccionar un llistat provisional d'esportistes admesos i exclosos.
8. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
8.1 En cas de que algun esportista presenti un resultat corresponent a un campionat d'Europa, del Món o Jocs Olímpics, que ja s'hagués presentat a qualsevol de les convocatòries anteriors d'ajuts a esportistes de les Illes Balears, i que, per circumstàncies alienes a l'esportista i per decisió de la federació internacional corresponent, o del Comitè Olímpic o Paralímpic, s'hagi produït una millora en el resultat esportiu presentat prèviament, s'avaluarà amb anterioritat a la resta de sol·licituds. Aquesta avaluació consistirà en re calcular els punts obtinguts amb els mateixos criteris que es varen utilitzar en aquella convocatòria, però amb la posició modificada del resultat (que ha de ser entre la primera i vuitena). Posteriorment s'obtindrà la diferència de punts respecte a la puntuació atorgada inicialment, i es multiplicarà aquesta diferència pel valor punt utilitzat durant la concessió d'ajuts de la mateixa convocatòria, obtenint l'import de l'ajut per a l'esportista. Aquest ajut serà compatible amb l'ajut que pugui obtenir el mateix esportista pel procediment general que s'explica a continuació.
8.2 El procediment per concedir aquests ajuts serà el de distribuir o prorratejar l'import global màxim destinat a la convocatòria (reduït en la quantia corresponent a la suma dels ajuts concedits atenent al punt 8.1), entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris, d'acord amb els criteris de valoració que es detallen als apartats següents.
8.3 Els requisits que han de complir els resultats presentats són els que s'indiquen a continuació:
Data de consecució dels resultats i nombre de resultats valorats
a) Els resultats s'han d'haver aconseguit en competicions celebrades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022, ambdós inclosos.
b) Excepcionalment, poden presentar-se resultats vigents de campionats del món, campionats d'Europa, jocs del Mediterrani o Universíada, celebrats entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021 ambdós inclosos.
c) Els esportistes que presentin un certificat acreditant una lesió esportiva que els hagi impedit participar en competicions importants durant l'any 2022, poden presentar els resultats esportius no vigents obtinguts entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021, que s'avaluaran com si encara fossin vigents, tenint en compte el coeficient corrector en funció de l'any en que s'han aconseguit. A l'igual que la resta d'esportistes, també podran presentar altres resultats vigents obtinguts des de l'1 de gener de 2020.
d) Només es tindrà en compte el resultat amb puntuació més alta d'entre tots els resultats presentats.
Àmbits de competició, campionats i rànquings
e) El resultat presentat s'ha de correspondre amb algun dels següent àmbits de competició i campionats:
Àmbits de competició |
Campionats específics de cada àmbit |
Mundial |
|
Europeu |
|
Internacional nivell 1 |
|
Internacional nivell 2 |
|
Internacional nivell 3 |
|
Nacional nivell 1 |
|
Nacional nivell 2 |
|
Taula 1: àmbits de competició i campionats
a. Els campionats denominats del Món o d'Europa en que la participació sigui exclusivament de tipus OPEN es valoraran com a campionats internacionals d'algun dels tres nivells establerts. Per exemple, un campionat d'Europa de clubs d'un esport individual amb participació oberta o per invitació. S'exceptuarà el cas dels Jocs Mundials Special Olympics, que són de participació open.
b. El nivell dels campionats internacionals s'establirà des de la Comissió Tècnica en col·laboració amb les federacions balears corresponents, en el moment de realitzar l'avaluació dels resultats. En aquest sentit, no s'avaluaran els resultats de campionats internacionals amb un nivell de competició inferior al del campionat d'Espanya.
S'acceptaran resultats d'un rànquing nacional, europeu o mundial només si la posició presentada al rànquing es correspon amb la posició obtinguda al finalitzar la temporada esportiva oficial.
f) Només s'acceptaran els resultats a competicions d'àmbit mundial, europeu o internacional en els que l'esportista participi representant a Espanya o a un club esportiu afiliat a una federació nacional espanyola o a una federació d'una comunitat autònoma del territori espanyol.
Categories d'edat
g) Les categories d'edat corresponents a cada resultat presentat es podran classificar en els següents quatre grups:
Categoria |
Descripció |
Exemples de denominació |
Categoria d'edat 1A |
Es correspon amb la categoria d'edat de màxim nivell de l'esport. |
Absoluta Elit |
Categoria d'edat 1B |
Categories inferiors a la màxima o absoluta, però amb edats superiors als 19 anys |
Sub-20, Sub-23 |
Categoria d'edat 2 |
Generalment esportistes de 18-19 anys, encara que varia segons l'esport |
Junior |
Categoria d'edat 3 |
Generalment esportistes de 16-17 anys, amb variacions segons l'esport |
Juvenil Cadet |
Taula 2: categories d'edat
A l'annex 3 s'inclou una taula amb la denominació específica de cada esport per als grups de categories d'edat exposats.
h) Les competicions amb categories de tipus “SUB-x” s'inclouran en les categories inferiors a l'absoluta amb el criteri següent:
Categories |
Equivalència |
Sub-20 a sub-23 |
Categoria d'edat 1B |
Sub-18 a sub-19 |
Categoria d'edat 2 |
Sub-16 i sub-17 |
Categoria d'edat 3 |
Taula 3: equivalències a les categories sub-x
i) Un resultat corresponent a una categoria d'edat determinada es podrà presentar depenent de l'àmbit de la competició, atenent al que s'especifica a la taula següent:
Àmbit de competició |
Categories d'edat permeses |
|||
|
1A |
1B |
2 |
3 |
Mundial |
SI |
SI |
SI |
SI |
Europeu |
SI |
SI |
SI |
SI |
Internacional nivell 1 |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 2 |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 3 |
SI |
SI |
NO |
NO |
Nacional nivell 1 |
SI |
SI |
SI |
NO |
Nacional nivell 2 |
SI |
NO |
NO |
NO |
Taula 4: categories d'edat permeses
Oficialitat i nivell de les competicions
j) En cas d'un resultat en una prova convencional (no adaptada), el resultat ha de correspondre a una competició que aparegui al calendari oficial d'una federació nacional reconeguda pel Consell Superior d'Esports, si la competició és d'àmbit nacional; o bé d'una federació internacional reconeguda pel Comitè Olímpic Internacional, si la competició és d'àmbit internacional. Les federacions internacionals reconegudes pel COI, estan incloses a les llistes de federacions reconegudes pels següents organismes:
i. ASOIF (Association of Summer Olympic International Federations).
ii. AIOWF (Association of International Olympic Winter Federations).
iii. ARISF (Association of IOC Recognised International Federations).
k) En cas d'un resultat en una prova adaptada, aquest ha de correspondre a una competició que aparegui al calendari oficial d'una federació nacional reconeguda pel Comitè Paralímpic Espanyol, si la competició és d'àmbit nacional; o bé d'una federació internacional reconeguda pel Comitè Paralímpic Internacional, si el resultat és d'àmbit internacional. Per al cas dels Special Olympics només s'accepten els resultats dels Jocs Mundials d'estiu o d'hivern, valorats com si fossin modalitats no paralímpiques.
l) Només es consideraran els campionats de màxim nivell o divisió més alta a l'àmbit corresponent, i no aquells de nivells o divisions inferiors (per exemple no són vàlids els resultats de la primera divisió nacional d'atletisme o de natació, ja que per sobre existeix la divisió d'honor).
Competicions de participació col·lectiva
m) No s'han d'avaluar els resultats d'equip que es calculin a partir dels resultats individuals dels seus esportistes components, quan, a més de la classificació per equips, hi hagi una classificació individual (per exemple, classificació per equips en cros, classificació per autonomies, etc.).
n) Per comptabilitzar resultats de competicions per equips o seleccions, l'esportista ha d'haver estat oficialment inscrit en l'acta del campionat com a membre de l'equip. Si els campionats es fan en diverses fases, únicament es consideraran membres de l'equip els jugadors que participin en la fase final del campionat.
o) A l'efecte d'aplicar un coeficient corrector pel nombre de components de l'equip, no es comptabilitzaran el nombre de suplents de l'equip durant la competició (per exemple, en bàsquet s'han de comptabilitzar cinc components).
Nombre de països
p) En el cas de modalitats no olímpiques i no paralímpiques, es tindrà en compte el nombre de països participants als campionats del Món, d'Europa i proves internacionals. En el cas de modalitats olímpiques i paralímpiques, només es tindrà en compte el nombre de països participants als campionats internacionals de nivell 2 i 3.
Àmbit de competició |
Modalitats NO olímpiques i NO paralímpiques |
Modalitats olímpiques i paralímpiques |
Mundial |
Comptar països |
No aplicable |
Europeu |
Comptar països |
No aplicable |
Internacional nivell 1 |
Comptar països |
No aplicable |
Internacional nivell 2 |
Comptar països |
Comptar països |
Internacional nivell 3 |
Comptar països |
Comptar països |
Taula 5: comptabilitzar països
q) Pels dos casos anteriors, el nombre de països participants que es tindran en compte serà el total de països que han participat a la prova avaluada (no al campionat).
r)En els casos de campionats que tinguin fases classificatòries per accedir a la fase final, el nombre de països que es tindrà en compte serà el del conjunt de fases.
s) En cas de competicions internacionals amb participació d'equips amb integrants de dos o més països, es comptabilitzarà el nombre de tots els països, independent de que dos o més països diferents corresponguin a esportistes d'un mateix equip. Per exemple, en el cas d'un torneig de tennis de dobles amb esportistes de dos nacionalitats diferents.
Competicions amb diverses proves o celebracions durant l'any o temporada
t) En campionats del món, Europa o Espanya amb diverses proves celebrades a diferents esdeveniments (per exemple curses del campionat del Món de motociclisme), es considerarà vàlid el resultat global aconseguit després de sumar els resultats de totes les proves fetes un cop finalitzat el campionat. A les copes del món, Europa i Espanya s'adoptarà el mateix criteri si hi ha diferents copes durant la temporada esportiva.
u) D'altra banda, el sol·licitant pot presentar el resultat d'una única prova d'un campionat o copa del món, Europa o Espanya, tot i que en aquest cas, s' aplicarà un coeficient corrector segons el nombre de proves que tingui la competició global.
Nombre de competidors
v) No s'avaluaran els resultats de proves amb menys de quatre esportistes o equips.
w) En el cas de proves internacionals (inclosos mundials i europeus) no s'avaluaran els resultats si no hi participen un mínim de quatre països diferents.
x) En els casos de campionats que tinguin fases classificatòries per accedir a la fase final, el nombre de participants que es tindrà en compte serà el del conjunt de fases.
y) A tots els campionats de modalitats no olímpiques/no paralímpiques, als campionats nacionals i internacionals de nivell 2 i 3 de modalitats paralímpiques, als campionats nacionals de nivell 2 i als internacionals de nivell 2 i 3 de modalitats olímpiques, es tindrà en compte el nombre de participants a la prova per calcular la puntuació.
Àmbit de competició |
Modalitats NO olímpiques i NO paralímpiques |
Modalitats paralímpiques |
Modalitats olímpiques |
Mundial |
Comptar participants |
No aplicable |
No aplicable |
Europeu |
Comptar participants |
No aplicable |
No aplicable |
Internacional nivell 1 |
Comptar participants |
No aplicable |
No aplicable |
Internacional nivell 2 |
Comptar participants |
Comptar participants |
Comptar participants |
Internacional nivell 3 |
Comptar participants |
Comptar participants |
Comptar participants |
Nacional nivell 1 |
Comptar participants |
Comptar participants |
No aplicable |
Nacional nivell 2 |
Comptar participants |
Comptar participants |
Comptar participants |
Taula 6: comptabilitzar participants
Posicions admeses
z) Només seran vàlids aquells resultats en que la posició aconseguida es correspongui amb alguna de les posicions permeses segons l'àmbit de la competició, tal i com es recull a la següent taula:
Àmbit de competició |
Posicions admeses |
||||
|
1-3 |
4-8 |
9-12 |
13-24 |
Participació |
Mundial |
SI |
SI |
SI |
SI |
SI |
Europeu |
SI |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 1 |
SI |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 2 |
SI |
SI |
SI |
NO |
NO |
Internacional nivell 3 |
SI |
SI |
SI |
NO |
NO |
Nacional nivell 1 |
SI |
SI |
NO |
NO |
NO |
Nacional nivell 2 |
SI |
NO |
NO |
NO |
NO |
Taula 7: posicions admeses
aa) No s'avaluaran els resultats que no compleixin amb la “Regla del l'antepenúltim”, és a dir, per tal que el resultat sigui vàlid almenys dues persones o equips hauran de quedar per darrere l'esportista sol·licitant, o el seu equip, en la classificació corresponent a aquest resultat.
bb) No s'avaluaran els resultats de proves de combat, enfrontament directe i esports col·lectius, en cas d'esportistes o equips que no hagin obtingut almenys una victòria en un combat o partit.
Excepcions a les normes de nombre de competidors i posicions admeses
cc) Les normes: mínim nombre de competidors i països, regla de l'antepenúltim i eliminació en el primer enfrontament als esports de combat o equip; no seran d'aplicació en els següents casos:
a. En els campionats del Món i d'Europa de proves olímpiques o paralímpiques.
b. En campionats de modalitats olímpiques o paralímpiques en què la participació depengui de la consecució d'una marca o puntuació mínima en competicions classificatòries prèvies (per exemple gimnàstica artística, salts, natació, atletisme...).
c. Si ho proposa la Comissió Tècnica en el cas d'esportistes o equips de modalitats olímpiques o paralímpiques, per la seva projecció internacional.
Altres resultats
dd) En cas que el resultat presentat no es pugui valorar amb les variables i els requisits recollits en aquest annex, la Comissió Tècnica podrà establir equivalències entre aquest resultat i un altre de similar que pugui avaluar-se.
8.4 Per avaluar un resultat se li atorgarà un valor inicial de 100 punts, i posteriorment, s'aniran aplicant els correctors corresponents en funció de:
a) L'àmbit de la competició (ÀMBIT).
b) El grup de la modalitat esportiva (GRUP).
c) La posició obtinguda a la competició (POSICIÓ).
d) La categoria d'edat de la competició, no del participant (EDAT).
e) El fet de si la prova és individual o no (EQUIP).
f) El nombre de països (PAÏSOS).
g) El nombre de proves, si és una prova d'un campionat amb vàries (PROVES).
h) El nombre de participants (PARTICIPANTS).
i) L'any en que es va aconseguir el resultat (ANY).
j) El factor corrector per a esportistes del sexe femení (FEMENÍ).
8.5 Els correctors a aplicar es corresponen amb els valors especificats a les taules següents:
a) Coeficients correctors en funció de l'àmbit de la competició:
Àmbit de la competició |
Coeficient ÀMBIT |
Mundial |
1,00 |
Europeu |
0,60 |
Internacional nivell 1 |
0,45 |
Internacional nivell 2 |
0,35 |
Internacional nivell 3 |
0,25 |
Nacional nivell 1 |
0,20 |
Nacional nivell 2 |
0,10 |
Taula 8: coeficients segons l'àmbit de la competició
b) Coeficients correctors en funció del grup de la modalitat esportiva (annex 2):
Modalitat |
Coeficient GRUP |
Grup 1 |
1,00 |
Grup 2 |
0,60 |
Grup 3 |
0,30 |
Taula 9: coeficients per grup de la modalitat
c) Coeficients correctors en funció de la posició obtinguda a la prova:
Posició obtinguda |
Coeficient POSICIÓ |
1 |
1,00 |
2 |
0,95 |
3 |
0,90 |
4 a 8 |
0,75 |
9 a 12 |
0,50 |
13 a 24 |
0,25 |
Participació |
0,15 |
Taula 10: coeficients per posició obtinguda a la prova
d) Coeficients correctors en funció de la categoria d'edat de la competició (vegeu l'annex 3):
Categoria d'edat |
Coeficient EDAT |
Categoria d'edat 1A |
1,00 |
Categoria d'edat 1B |
0,70 |
Categoria d'edat 2 |
0,50 |
Categoria d'edat 3 |
0,30 |
Taula 11: coeficients per categoria d'edat
e) Si la modalitat o prova del resultat no és de tipus individual, la puntuació s'ha de multiplicar per un coeficient corrector en funció del nombre de components del grup o equip que ha aconseguit el resultat:
Nombre d'esportistes |
Coeficient EQUIP |
2 |
0,85 |
3 |
0,70 |
4 |
0,60 |
5 o més |
0,50 |
Taula 12: coeficients per nombre de components en el grup o equip
f) Coeficient corrector segons el nombre de països participants:
Nombre de països |
Coeficient PAÏSOS |
16 o més |
1,00 |
15 |
0,95 |
14 |
0,90 |
13 |
0,85 |
12 |
0,80 |
11 |
0,75 |
10 |
0,70 |
9 |
0,65 |
8 |
0,60 |
7 |
0,55 |
6 |
0,50 |
5 |
0,45 |
4 |
0,40 |
Taula 13: coeficients per nombre de països
g) Coeficients correctors en funció nombre de proves:
Nombre de proves |
Coeficient PROVES |
1 |
1,00 |
2 |
0,85 |
3 |
0,70 |
4 |
0,60 |
5 |
0,50 |
6 |
0,40 |
7 o més |
0,30 |
Taula 14: coeficients per nombre de proves, si es presenta un resultat d'una prova que forma part d'un campionat global
h) Coeficients correctors en funció del nombre de participants:
Nombre de participants |
Coeficient PARTICIPANTS |
10 o més |
1,00 |
9 |
0,90 |
8 |
0,80 |
7 |
0,70 |
6 |
0,60 |
5 |
0,50 |
4 |
0,40 |
Taula 15: coeficients per nombre de participants
i) Coeficients correctors en funció de l'any en el qual s'ha aconseguit el resultat.
Any del resultat |
Coeficient ANY |
2022 |
1,00 |
2021 |
0,50 |
2020 |
0,25 |
Taula 16: coeficients per l'any del resultat
j) Coeficient corrector per a la promoció de l'esport femení.
Sexe esportista |
Coeficient FEMENÍ |
Home |
1,00 |
Dona |
1,10 |
Taula 17: coeficients pel sexe de l'esportista
8.6 Els imports dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:
a) Import de l'ajut
IMPORT AJUT |
= |
( |
PUNTUACIO FINAL DEL RESULTAT ADMÈS |
+ |
PUNTUACIÓ ADDICIONAL |
) |
× |
VALOR PUNT |
b) La puntuació final del resultat és la puntuació inicial multiplicada per tots els coeficients que s'hagin d'aplicar, tal com es recull en la taula següent:
Puntuació final d'un resultat |
||||
100 PUNTS |
Puntuació inicial (abans d'aplicar coeficients) |
|||
× |
ÀMBIT |
Taula 8 |
Coeficient per àmbit de la competició |
|
× |
GRUP |
Taula 9 |
Coeficient per grup de la modalitat esportiva |
|
× |
POSICIÓ |
Taula 10 |
Coeficient per posició obtinguda a la prova |
|
× |
EDAT |
Taula 11 |
Coeficient per categoria d'edat |
|
× |
EQUIP |
Taula 12 |
Coeficient per nombre de components a l'equip |
|
× |
PAÏSOS |
Taula 13 |
Coeficient per nombre de països |
|
× |
PROVES |
Taula 14 |
Coeficient per nombre de proves |
|
× |
PARTICIPANTS |
Taula 15 |
Coeficient per nombre de participants |
|
× |
ANY |
Taula 16 |
Coeficient per any del resultat |
|
× |
FEMENÍ |
Taula 17 |
Coeficient per promoció de l'esport femení |
|
= |
PUNTUACIÓ FINAL |
Taula 18: coeficients per l'any del resultat
c) Puntuacions addicionals:
S'atorgaran punts addicionals per haver participat en els darrers Jocs Olímpics o Paralímpics, Jocs Olímpics de la Joventut, o Jocs Europeus del COI, en funció de la classificació obtinguda. Aquests punts no s'atorgaran si l'esportista no ha obtingut amb l'avaluació dels resultats presentats un mínim de deu (10) punts .
Posició |
Jocs Olímpics o Paralímpics |
Jocs Europeus del COI |
Jocs Olímpics de la Joventut (2na categoria edat) |
Jocs Olímpics de la Joventut (3ra categoria edat) |
Pòdium |
120 |
72 |
60 |
36 |
Diploma |
90 |
54 |
46 |
28 |
Participació |
60 |
36 |
30 |
20 |
Taula 19: puntuació addicional per Jocs Olímpics
S'atorgarà el 100% dels punts de la taula 19 si la participació es va produir al 2022, el 75% si va ser a l'any 2021 i el 50% i si va ser a l'any 2020.
Categoria d'edat del resultat que s'hagi avaluat |
Pertànyer a un programa de modalitats olímpiques |
Pertànyer a un programa de modalitats no olímpiques |
Absoluta |
10 |
6 |
Sub-23 o 2na categoria d'edat |
5 |
3 |
Taula 20: puntuació addicional per programa esportiu Estatal o d'Alt Rendiment del CSE, més condició esportista Alt Nivell Nacional
d) Valor punt:
S'ha d'utilitzar un mètode repetitiu d'aproximacions successives a la solució del valor punt, considerant les restriccions següents:
9. Justificació d'activitats i pagament de la subvenció
9.1 El pagament de l'ajut es farà efectiu en un únic lliurament a partir de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports que inclou la llista definitiva dels esportistes beneficiaris i els imports assignats a cadascun d'ells.
9.2 En aquests pagaments, l'aplicació de les retencions de l'IRPF s'ha de fer d'acord amb el que disposin la Llei i el Reglament d'impost sobre la renda de les persones físiques o altres normes que regulin aquesta matèria.
9.3 L'ajut es justifica en el moment que es compleixen els requisits per ser beneficiari d'aquest, en virtut la previsió de l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que estableix que les subvencions que es concedeixin en atenció a la concurrència d'una determina situació en el perceptor no requeriran altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà accessible en dret d'aquesta situació prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.
10. Obligacions dels beneficiaris
A més de les obligacions previstes en l'article 11 del TRLS i l'article 'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), les els i les esportistes beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:
11. Revocació
S'haurà de revocar la concessió de l'ajut si, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.
12. Reintegrament
12.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.
b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'esportista beneficiari.
c) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
d) Haver rebut sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, sanció ferma per dopatge o sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge, durant l'any 2021.
e) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
12.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
12.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
13. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.
14. Inspecció
D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi és aplicable.
15. Protecció de dades
En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
ANNEX 2 Grups de modalitats esportives
A la convocatòria d'ajuts a esportistes destacats es contemplen tres grups de modalitats esportives, que es descriuen a continuació:
Grup |
Modalitats o proves incloses |
Grup 1 |
Modalitats o proves olímpiques i paralímpiques als Jocs Olímpics de Tokio 2020, Pekín 2022 o París 2024 . |
Grup 2 |
|
Grup 3 |
|
Excepcions a la taula anterior
Atletisme
Les proves de llançament i salts de competicions a pista coberta es consideraran dins del grup 1 de modalitats olímpiques, equiparant-les amb les proves equivalents de competicions a l'aire lliure.
Esports de combat
Els pesos d'esports de combat olímpics es consideraran olímpics, encara que no ho siguin oficialment als JJOO. Molts esportistes competeixen a pesos inferiors no oficials als JJOO per aconseguir punts que poden derivar en la participació als JJOO en un altre pes. Es el cas del Taekwondo, Lluita i Boxa.
Vela
Algunes de les modalitats o classes no olímpiques es consideraran olímpiques durant l'avaluació només en el cas de resultats de categories inferiors a l'absoluta, ja que es tracta de classes a les que es competeix en etapes de formació per posteriorment donar el salt a les classes olímpiques corresponents, per les quals no existeixen les competicions a categories inferiors.
S'aplicarà en els següents casos:
Classe no olímpica prèvia a la classe olímpica Categories inferiors a l'absoluta |
Classe olímpica Categoria absoluta |
420 |
470 |
Ilca 6 masculí |
Ilca 7 masculí |
Ilca 4 femení |
Ilca 6 femení |
29er |
49er |
Bic-Techno sub-17, IQ Foil sub-17 |
IQ Foil |
Optimist, es considerarà tercera categoria d'edat prèvia a tota la resta de classes |
ANNEX 3 Categories d'edat
La taula següent presenta l'equivalència entre les categories d'edat de l'esport tractat, i les quatre categories especificades a la convocatòria (annex 1, taula 2).
Només s'indica la tercera categoria d'edat als esports amb modalitats olímpiques.
Esport |
Categoria 1A |
Categoria 1B |
Categoria 2 |
Categoria 3 |
Atletisme |
Sènior |
Promesa |
Junior |
Juvenil |
Automobilisme |
Sènior |
|
Junior |
|
Bàdminton |
Absoluta |
|
Junior, Sub-19 |
Cadet – Sub-17 |
Bàsquet |
Sènior |
Sub-20 a Sub‑23 |
Júnior, Sub-18 i Sub‑19 |
Cadet, Sub‑16 i Sub‑17 |
Billar |
Absoluta |
|
Sub-21 |
|
Bitlles |
Absoluta |
|
Sub-19 |
|
Boxa |
Elit |
|
Joves |
Cadet |
Ciclisme |
Elit |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Escacs |
Absoluta |
|
2a categoria edat |
|
Escalada esportiva |
Absoluta |
Sub-20 |
Junior, Sub-18 |
Juvenil |
Esquaix |
Sènior |
|
Sub. 19 |
|
Esquí alpí |
Sènior |
|
Junior |
Juvenil |
Futbol |
Absoluta |
Sub-20 a Sub‑23 |
Juvenil, Sub-18 i Sub‑19 |
Cadet, Sub‑16 i Sub‑17 |
Gimnàstica Artística |
Sènior – N10 |
|
Junior – N9 |
Juvenil – N8 |
Gimnàstica rítmica |
Sènior |
|
Júnior |
Infantil |
Golf |
Major |
|
Júnior |
Cadet |
Handbol |
Absoluta |
|
Juvenil |
Cadet |
Hípica |
Adults |
|
Joves |
Juvenils |
Imatge subaquàtica |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Judo |
Absoluta |
Sub-23 |
Júnior, Sub-20 |
Cadet |
Karate |
Sènior |
Sub-21 |
Junior |
Cadet |
Lluita |
Absoluta |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Motociclisme |
Absoluta |
|
Junior |
- |
Natació |
Absolut |
Absolut Jove |
Junior |
Infantil |
Natació amb aletes |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Natació Artística |
Absoluta |
Sènior
(només competicions nacionals) |
Junior
Juvenil (només competicions nacionals) |
Infantil |
Orientació |
Sènior |
|
Júnior |
|
Pàdel |
Absoluta |
|
Sub-23; júnior |
|
Patinatge |
Sènior |
|
Júnior |
|
Pesca submarina |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Petanca |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Pilota |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Piragüisme |
Absoluta |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Rugbi |
Sènior |
Junior |
Sub-21, Juvenil |
Sub-18, Cadet |
Salts |
Absoluta |
|
Junior A |
Junior B |
Surf |
Open |
|
Júnior, Sub-18 |
Sub-16 |
Taekwondo |
Absolut |
|
Sub-21 |
Junior |
Tennis |
Absoluta |
|
Junior i Sub-18 |
Cadet i Sub-16 |
Tennis de taula |
Absoluta |
Sub-23 |
Juvenil |
Cadet |
Tir amb arc |
Sènior |
|
Junior |
Cadet |
Tir olímpic |
Sènior/Dama |
|
Junior |
Juvenil |
Triatló |
Elit |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Trot |
Absoluta |
|
|
|
Vela |
Absolut |
Classes Sub-21 a Sub-24 |
Classes Sub-18 i Sub-19 |
Classes Sub-16 i Sub-17 |
Voleibol |
Sènior |
Sub-20 a Sub‑23 |
Juvenil, Sub-18 i Sub‑19 |
Cadet |