Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 229552
Departament de Personal. Servei de Planificació i Provisió. Convocatòria concurs de provisió per cobrir places de la categoria d'Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Palma
El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública per decret número de data 31 de març de 2023, ha resolt el següent:
PRIMER.- Aprovar la convocatòria de provisió dels llocs de treball corresponents al personal funcionari de carrera del Cos de la Policia Local de Palma, categoria d'oficial, dels llocs de treball vacants i dotats pressupostàriament d'aquesta Corporació, mitjançant el procediment de CONCURS DE MÈRITS, i LLIURE DESIGNACIÓ, d'acord amb el sistema de provisió de previst a la Relació de Llocs de Treball.
SEGON.- Aprovar les bases i el barem de mèrits que han de regir aquesta convocatòria, els quals s'adjunten annexos i que varen se aprovades per Mesa general de negociació de dia 16 de febrer de 2023.
TERCER .- Publicar el present decret al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
BASES DEL CONCURS PER A LA PROVISIÓ DE LLOCS VACANTS I DOTATS DE LES CATEGORIES D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió amb personal funcionari de carrera del Cos de la Policia Local de Palma, categoria d'oficial, dels llocs de treball vacants i dotats pressupostàriament d'aquesta Corporació, mitjançant el procediment de CONCURS DE MÈRITS, i LLIURE DESIGNACIÓ, d'acord amb el sistema de provisió previst a la Relació de Llocs de Treball.
2. NORMATIVA APLICABLE
Aquest procés de provisió es regirà per les prescripcions contingudes en l'article 79 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en els articles 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els articles 2, 3 i 9 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els articles 35 i següents de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, en els articles 190 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 40/2019, de 24 de maig i en la resta de normativa que li sigui d'aplicació.
Així mateix, seran d'aplicació supletòria, quan no contradiguin el que disposa la normativa esmentada en el paràgraf anterior, aquells preceptes recollits en l'Acord de Junta de Govern de 18 de novembre de 2014, mitjançant el que s'aprovaren les directrius sobre la constitució i el funcionament dels òrgans de selecció de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma.
3. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
3.1.- PRINCIPIS GENERALS I COMPOSICIÓ
L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fundades i objectivament motivades.
La composició de la comissió de valoració serà de caràcter tècnic i estarà constituïda per tres membres i el mateix nombre de persones suplents:
- President/a: cap de la Policia Local de Palma o comandament de l'Escala Tècnica de la Policia Local de Palma.
- Vocal: un/a comandament de l'Escala Tècnica de la Policia Local de Palma.
- Vocal: un/a comandament de l'Escala Executiva de la Policia Local de Palma.
- Secretari/ària: designat/da per la comissió tècnica de valoració entre els seus integrants, amb veu i vot.
Les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10% de representants en l'àmbit del municipi de Palma, tenen dret a participar com membres de la comissió de valoració de forma proporcional. El nombre de representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels/de les membres designats/des a proposta de l'òrgan convocant. Les persones integrants de les comissions de valoració, inclosos els/les representants sindicals, en el seu cas, han de pertànyer a un subgrup de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a l'escala a la que corresponguin els llocs convocats.
El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública de l'Ajuntament de Palma ha de nomenar les persones integrants de la comissió tècnica de valoració i els seus suplents, que s'han de publicar en el tauler d'anuncis de la web d'aquest Ajuntament.
La comissió tècnica de valoració podrà sol·licitar a l'òrgan convocant que designi personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu, però sense vot.
3.2.- ABSTENCIÓ I RECUSACIÓ
Els membres la comissió tècnica de valoració hauran d'abstenir-se d'intervenir, i així ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Així mateix, les persones aspirants podran recusar a les persones integrants de la comissió tècnica de valoració quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
3.3.- CONSTITUCIÓ I ACTUACIÓ
La comissió tècnica de valoració no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària.
La comissió tècnica de valoració continuarà constituïda fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que es puguin suscitar en el procés de provisió i en tot cas, fins que es faci la valoració final.
Les persones integrants de la comissió tècnica de valoració estaran facultades per resoldre les qüestions que puguin presentar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que assegurin el degut ordre en aquestes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases.
La comissió tècnica de valoració adoptarà els seus acords per majoria de les persones integrants presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la que, si persisteix l'empat, el dirimirà el/la president/a amb el seu vot. Per a les votacions es seguirà l'ordre establert en el decret de nomenament dels membres de la comissió tècnica de valoració, votant en darrer lloc, el/la president/a.
Les decisions es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.4.- FUNCIONS
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració seran:
a) Valorar els mèrits al·legats per les persones concursants en els llocs objecte de provisió, d'acord amb el que estableix la convocatòria.
b) Elaborar una llista en la qual, per ordre de puntuació, figurin totes les persones aspirants presentades i les puntuacions obtingudes per cadascú.
c) Fer la proposta de nomenament de la persona candidata que hagi obtingut la major puntuació per a cada lloc de treball inclòs a la convocatòria i elevar-la a l'òrgan convocant.
3.5.- ACTES
El/la secretari/ària de la comissió tècnica de valoració aixecarà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de baremació, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin.
Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per totes les persones que hagin participat, tant pels membres del tribunal com pel personal assessor. Les actes numerades i rubricades constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment de provisió dut a terme.
Una vegada finalitzat, el/la secretari/ària del tribunal remetrà al Departament de Personal l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.
4. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
4.1.- Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:
a. Ser personal funcionari de carrera del Cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Palma, de la categoria d'oficial/a, excepte les persones amb suspensió ferma de funcions, que no hi podran participar mentre duri la suspensió.
b. Acreditar un temps mínim de dos anys de permanència amb caràcter definitiu en el lloc de treball de procedència. S'exceptuen d'aquest requisit les persones que estiguin en situació d'adscripció provisional.
c. Complir les condicions generals exigides i els requisits d'ocupació establerts en la Relació de llocs de treball per als llocs als quals aspiri i els expressament exigits a la convocatòria.
d. Tenir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana, en el cas de llocs que el tinguin establert com a requisit en la Relació de llocs de treball, de conformitat amb el que estableix l‘article 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
4.2.- LLOCS QUE IMPLIQUEN CONTACTE HABITUAL AMB PERSONES MENORS
Per als llocs de treball que impliquin contacte habitual amb persones menors, de conformitat amb l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència en front de la violència, serà requisit no haver estat condemnat/da per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat o indemnitat sexuals tipificats en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal, així com per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans, tipificat en el títol VII bis del Codi Penal.
Per acreditar aquesta circumstància, les persones interessades en concursar a aquests llocs hauran d'aportar certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals i de Tràfic d'Éssers Humans.
4.3.- SITUACIÓ D'ADSCRIPCIÓ PROVISIONAL
Té l'obligació de participar en el concurs de trasllats tot el personal funcionari de carrera a amb categoria d'oficial/a que estigui en situació d'adscripció provisional.
El personal funcionari de policia local adscrit provisionalment a un lloc de treball té obligació de participar en aquesta convocatòria, amb les condicions següents:
a) Quan l'adscripció provisional és a causa d'haver estat remogut d'un lloc de feina, la persona afectada ha de sol·licitar, d'acord amb l'article 93.2 de la Llei 3/2007, la totalitat dels llocs de feina corresponents al seu cos o la seva escala o especialitat, no inferiors en més de dos nivells al del seu grau personal, dels quals compleixi els requisits. Aquesta darrera limitació no s'aplica al personal remogut d'un lloc de treball per la causa que regula l'article 92.1.a), que resta obligat a participar en les convocatòries de provisió i a sol·licitar tots els llocs de feina, amb independència del seu nivell.
b) Quan l'adscripció provisional és conseqüència de reingrés en el servei actiu, la persona afectada està obligada a participar i a sol·licitar tots els llocs de feina inclosos en la convocatòria per als quals en compleixi els requisits.
c. El personal funcionari adscrit provisionalment no té l'obligació de sol·licitar els llocs de treball, el sistema de provisió dels quals és el de lliure designació.
d. Al personal funcionari adscrit provisionalment que incompleixi l'obligació reglamentària indicada a les lletres a) i b) i no obtingui un lloc de treball, se li adjudicarà el primer lloc vacant del concurs corresponent al seu cos, escala o especialitat segons l'ordre de publicació dels llocs de treball vacants oferts, sempre que en compleixi els requisits.
4.4.- EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA
El personal funcionari de la Policia Local en situació d'excedència voluntària per interès particular pot participar en aquesta convocatòria si du més de dos anys en aquesta situació, i ha de consignar expressament en la sol·licitud que vol reingressar al servei actiu.
Les persones que estan en situació d'excedència voluntària especial, igual que, en general, el personal funcionari que està en alguna situació que implica el dret a la reserva de lloc de treball d'acord amb l'article 23.2 del Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, pot participar en aquesta convocatòria, i ha de romandre en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.
Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. En cas de què, una vegada que s'hagi d'adjudicar el lloc, es donessin una o vàries causes d'exclusió es podrà revocar la proposta de nomenament.
5. SISTEMES DE PROVISIÓ
5.1.- CONCURS DE MÈRITS
Consisteix en la comprovació y valoració dels mèrits i, en el seu cas, les capacitats, els coneixements o les aptituds que determini la convocatòria, d'acord amb l'annex 4 del Reglament de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 40/2019, de 24 de maig.
5.2.- LLIURE DESIGNACIÓ
La lliure designació és un sistema excepcional de provisió de llocs de treball en què així es preveu a la RLLT d'acord amb els criteris prevists en els respectius acords de creació o modificació dels llocs, adoptats per la Junta de Govern Local.
5.3.- PERSONAL DE SEGONA ACTIVITAT
El personal en situació de segona activitat amb destinació per raó d'edat o per insuficiència d'aptituds psicofísiques tindrà prioritat per a la cobertura de vacants en llocs de treball que siguin susceptibles de ser coberts per aquest personal i que, per manca de Reglament de segona activitat, als efectes d'aquest concurs de trasllats seran: OBRE, Administració policial, Manteniment, Vestuari, Parc Mòbil, SAT, GEDEP, ADAC i Base 092.
6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les instàncies es presentaran per registre telemàtic en el termini de quinze dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació d'aquest anunci al BOIB. També es poden presentar en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
Per tramitar la sol·licitud s'haurà d'emplenar per l'aplicació del Portal del personal i posteriorment presentar-la pel Registre telemàtic o per les altres formes legalment contemplades. Per emplenar la inscripció es podrà consultar el manual del portal disponible en el menú principal.
En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, si hi ha dubtes sobre l'ordre de preferència consignat per la persona interessada, la Comissió Tècnica de Valoració ha de prendre en consideració l'ordre en què s'indiquen els llocs de treball en la sol·licitud amb el darrer número de registre d'entrada.
7. ACREDITACIÓ DELS REQUISITS I PRESENTACIÓ DE MÈRITS
Els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d'estar referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.
Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l'Administració de la l'ajuntament de Palma, s'han d'acreditar en la forma següent:
a. Els requisits s'acrediten amb els documents que consten en l'expedient personal.
b. L'Administració ha d'incorporar d'ofici en l'expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.
c. A l'efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren. Als esmentats efectes es podran consultar les dades del full de servei que constarà al Portal del personal.
d. Això no obstant, les persones candidates han d'acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d'inscripció en l'expedient personal mitjançant la presentació dels documents dels certificats o títols corresponents , els quals s'han d'adjuntar a la sol·licitud. També els serveis prestats en altres administracions com a personal funcionari, expedit per l'administració corresponent, amb l'expressió de la data d'inici i d'acabament, el cos, l'escala o l'especialitat i el nivell del lloc ocupat.
e. Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l'expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.
La data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius a aquests serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.
Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptats des de l'endemà que la resolució definitiva del procediment esdevingui ferma. En cas contrari seran destruïts.
En cas de convocatòries múltiples, els aspirants hauran d'indicar a la sol·licitud l'ordre de preferència als llocs de treball convocats. La seva omissió, després del requeriment d'esmena per 10 dies, suposarà l'exclusió de l'aspirant al concurs.
El venciment del termini per a la presentació de sol·licituds implica la irrenunciabilitat de les destinacions que es puguin obtenir o pèrdua del dret a desistir del procés de concurs, d'acord amb allò establert a l'art. 26 del Decret 33/1994, de 28 de març.
8. PERSONES ADMESES I EXCLOSES
En haver finalitzat el termini per presentar sol·licituds, el regidor d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, ha de dictar una resolució per la qual aprova i fa pública la llista provisional de persones admeses i excloses del concurs o d'alguns dels llocs convocats, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona i lloc de feina.
La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en la intranet d'aquest Ajuntament, la relació d'exclosos es publicarà al BOIB.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte o acompanyar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. De no presentar-se esmenes la llista esdevindrà definitiva.
9. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS
9.1.- LLISTES PROVISIONALS
Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits, es faran públiques a la pàgina web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes.
Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes la comissió tècnica de valoració en un termini de set dies hàbils.
9.2.- RESOLUCIÓ D'EMPATS
En cas d'empat en la puntuació final del concurs d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent al còmput del temps dels serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria a la Policia Local de Palma i si encara persisteix l'empat, es dirimirà en aplicació del Pla d'Igualtat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment la comissió tècnica de valoració resoldrà l'empat per sorteig públic.
9.3.- LLISTA DEFINITIVA
Resoltes les reclamacions, la comissió tècnica de valoració ha de fer la relació definitiva de persones i els llocs obtinguts en el concurs per ordre de puntuació el concurs oposició per ordre de puntuació i ha d'elevar al regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública la llista definitiva de les persones aspirants seleccionades en el concurs de trasllats, qui ha de resoldre i ordenar-ne la publicació.
La resolució esmentada, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX 4 Puntuació de la fase de concurs
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts.
El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:
1. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
2. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
b. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts. Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
4. Valoració dels coneixements de llengües
4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana. Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b. Nivell B1: 1,25 punts
c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4. 2. Coneixements d'altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords deformació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els
cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren. En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional
5.1.1 Accions formatives relacionades La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat.
Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
5.2.1 Accions formatives no relacionades La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.
b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
d. Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.
S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.
Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.
7. Valoració dels certificats d'actualització de les proves físiques
La superació de les proves d'actualització de les aptituds físiques previstes en l'article 165 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.
8. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació per Registre electrònic de la documentació següent:
a. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
b. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
c. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
e. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
f. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
ANNEX DE LLOCS
UNITAT |
LLOC |
NOM LLOC |
---|---|---|
UNITAT D'INTERVENCIÓ IMMEDIATA (UII) |
F40060092 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL UII |
UNITAT D'INTERVENCIÓ IMMEDIATA (UII) |
F40060092 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL UII |
UNITAT DE SEGURETAT INTEGRAL (USEI) |
F40060094 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL USEI |
UNITAT DE SEGURETAT INTEGRAL (USEI) |
F40060094 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL USEI |
UNITAT DE SEGURETAT INTEGRAL (USEI) |
F40060094 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL USEI |
UNITAT DE SEGURETAT INTEGRAL (USEI) |
F40060094 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL USEI |
UNITAT DE SEGURETAT INTEGRAL (USEI) |
F40060094 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL USEI |
GESTIÓ DEL DIPÒSIT DE VEHICLES MUNICIPALS (GEDEP) |
F40061001 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
DEPARTAMENT D'ASSUMPTES INTERNS (DASI) |
F40061034 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL DASI |
UNITAT D'OFICIS JUDICIALS (UOFI) |
F40061047 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT DE PROTECCIÓ FAMILIAR (UPFA) |
F40061071 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT DE SEGURETAT INTEGRAL (USEI) |
F40061087 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL USEI NOCTURNA |
GRUP D'INVESTIGACIÓ I SEGUIMENT DE DENÚNCIES (GISD) |
F40061089 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL GISD |
SECCIÓ CICLISTES (SEBI) |
F40061091 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL SEBI |
ADMINISTRACIÓ D'ACCIDENTS (ADAC) |
F40061095 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
SALA 092 |
F40061097 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
DESTINACIONS ESPECIALS |
F40061120 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
COMISSARIA DE PERSONAL I SUPORT LOGÍSTIC |
F40061121 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
COMISSARIA DE PERSONAL I SUPORT LOGÍSTIC |
F40061121 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP) |
F40061122 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP) |
F40061122 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT NOCTURNA (UNOC) |
F40061123 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT NOCTURNA (UNOC) |
F40061123 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT NOCTURNA (UNOC) |
F40061123 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
SALA |
F40061124 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT DE MOTORISTES (UMOT) |
F40061125 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT DE MOTORISTES (UMOT) |
F40061125 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT DE RADAR (URAD) |
F40061126 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
UNITAT DE VEHICLES D'ACCIDENTS (UVAC) |
F40061127 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL UVAC |
UNITAT DE VIGILÀNCIA MEDIAMBIENTAL PATRULLA VERDA (UVMA) |
F40061131 |
OFICIAL/A DE POLICIA LOCAL |
POLICIA MUNTADA |
F40061132 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA |
F40061136 |
OFICIAL DE POLICIA COMUNITÀRIA - C |
COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA |
F40061136 |
OFICIAL DE POLICIA COMUNITÀRIA - C |
COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA |
F40061136 |
OFICIAL DE POLICIA COMUNITÀRIA - C |
COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA |
F40061136 |
OFICIAL DE POLICIA COMUNITÀRIA - C |
COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA |
F40061136 |
OFICIAL DE POLICIA COMUNITÀRIA - C |
COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA |
F40061136 |
OFICIAL DE POLICIA COMUNITÀRIA - C |
UNITAT |
LLOC |
NOM LLOC |
---|---|---|
SERVEI DE PROTECCIÓ D'AUTORITATS (SERPA) |
F40060096 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL / PROTECCIÓ D'AUTORITATS |
Palma, a la data de la signatura electrónica: (31 de març de 2023)
La cap de Servei de Planificació i Provisió p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Raquel Cucarella Ribera