Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 227297
Aprovació definitiva de les Bases específiques reguladores per a l’atorgament de subvencions a persones físiques o jurídiques afectades per obres de llarga durada del municipi d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió extraordinària celebrada el 07 de febrer de 2023, el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa va acordar aprovar inicialment les Bases específiques reguladores de l'atorgament de subvencions a persones físiques i/o jurídiques afectades per obres de llarga durada del municipi d'Eivissa.

Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:

“BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A PERSONES FÍSIQUES O JURÍDIQUES AFECTADES PER OBRES DE LLARGA DURADA DEL MUNICIPI D'EIVISSA

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases específiques és regular el procediment de concessió de les subvencions destinades a persones físiques o jurídiques, en què les seves activitats econòmiques hagin estat afectades per obres de llarga durada al seu entorn, al municipi d'Eivissa.

A efectes d'aquestes bases, són obres de llarga durada aquelles que tinguin una duració inicial prevista superior a 10 mesos. L'entorn afectat per les obres es definirà a la convocatòria de subvencions corresponent.

Article 2. Requisits per obtenir la condició de persona beneficiària

Poden ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquestes bases les persones físiques o jurídiques que compleixin les condicions següents:

1. Que la persona sol·licitant estigui formalment i legalment constituïda i inscrita, en el cas d'empreses.

2. Que el domicili de l'activitat de la persona sol·licitant estigui ubicat a la zona afectada per l'obra de llarga durada, establerta a la convocatòria corresponent, i situat a planta baixa o peu de carrer.

3. Que durant l'any d'inici de les obres la persona sol·licitant hagi tingut uns ingressos amb una reducció superior al 30% en comparació als ingressos obtinguts durant l'exercici de l'any 2019. Queden excloses del compliment d'aquest requisit les empreses de nova creació segons la definició realitzada a l'article 6.

4. Que l'establiment objecte de l'activitat per la qual se sol·licita la subvenció no realitza cap de les activitats econòmiques següents expressades mitjançant els IAE:

Grups: 969.2 casinos de joc, 969.3 jocs de bingo, 969.6 salons recreatius i de joc, 982.5 organització i celebració d'apostes.

Agrupació 81 Institucions financeres, grups: 811 banca, 812 caixes d'estalvis i 819 Altres institucions financeres.

Agrupació 82 Assegurances, grups: 821 Entitats asseguradores de vida i capitalització, grup 822 entitat asseguradores de malalties i riscs diversos, grup 823 altres entitats asseguradores.

Agrupació 83 Auxiliars financers i d'assegurances. Activitats immobiliàries grups: 831 auxiliars financers, 832 auxiliars d'assegurances, 833 promoció immobiliària.

Agrupació 84 Serveis prestats a les empreses, grups: 841 serveis jurídics, 842 serveis financers i comptables, 843 serveis tècnics, 844 serveis de publicitat, relacions públiques i similars; 845 explotació electrònica per conta de tercers, 846 empreses d'estudis de mercat, 847 serveis integrals de correus i telecomunicacions, 849 altres serveis prestats a les empreses N.C.O.P.

Agrupació 85. Lloguer de bens immobles, grups: 851 lloguer de maquinària i equip agrícola, 852 lloguer de maquinària i equip de construcció, 853 lloguer de maquinària i equip comptable, d'oficina i càlcul electrònic, 854 lloguer d'automòbils sense conductor, 855 lloguer d'altres mitjans de transport, 856 lloguer de bens de consum, 857 lloguer d'estris de mesura, 859 lloguer d'altres bens immobles N.C.O.P. (Sense personal permanent).

Agrupació 86. Lloguer de bens immobles, grups: 861 lloguer de bens immobles de caire urbà, 862 lloguer de bens immobles de caire rústic.

Agrupació 87 grups: 871, 872 i 873 de empreses i professionals relacionats amb loteries, apostes i demès jocs d'atzar.

No s'admetran les sol·licituds de les persones sol·licitants que realitzin diferents activitats i alguna d'elles sigui de les excloses expressament en aquest punt 4.

5. Que la persona sol·licitant consti d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Agència Tributària l'any anterior a la publicació de la convocatòria, i continuï d'alta el mateix any en què es publiqui la convocatòria corresponent.

6. Que la persona sol·licitant no estigui incursa en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

7. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

8. Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.

En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'art. 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre.

9. Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquestes, i no se subvencionarà la mateixa situació, encara que la presentin dos beneficiaris diferents.

Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, una vegada que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seva publicació; i forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds.

1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la BDNS la convocatòria corresponent i un extracte de la mateixa es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert en l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.

2. La sol·licitud es farà presentant l'imprès indicat a la corresponent convocatòria, adjuntant si n'és el cas la documentació corresponent, al Registre General de l'Ajuntament, o bé a través d'alguna de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones obligades, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, han de presentar les seues sol·licituds de subvencions a través de la seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Eivissa. En cas que aquestes persones obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, presentin les seues sol·licituds en format paper, s'adverteix que aquestes sol·licituds es tendran per no presentades i que s'exclourà a aquestes persones del procediment de concessió de subvencions, sense que aquest error o omissió pugui esmenar-se posteriorment, si ja ha finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

3. La documentació i / o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.

Article 4.

Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les personesjurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei General de Subvencions No es preveuen entitats col·laboradores.

Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció

El procediment de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva. L'atorgament d'aquestes subvencions s'efectua d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació eficàcia i eficiència.

1. Inici

El procediment de concessió de subvencions s'iniciarà mitjançant la presentació d'una sol·licitud de subvenció on es declara el caràcter amb el qual la persona sol·licitant actua. Cada convocatòria establirà el procediment de pagament específic per aquella convocatòria.

2. Instrucció

En el cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

Un cop comprovada la documentació presentada consta en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (Comissió de Valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis electrònic de la Corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, fins que no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.

3. Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, es farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat en l'article 8 d'aquestes bases.

4. Publicitat de les subvencions concedides

L'acord de resolució de procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica de tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i en la Base de Dades Nacional de subvencions (BDNS).

Article 6. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció i, si escau, ponderació dels mateixos

La concessió de la subvenció s'efectuarà tenint en compte els criteris d'atorgament següents, que es precisaran en la convocatòria corresponent:

1. La ubicació de l'establiment on es realitza l'activitat econòmica per la qual es demana la subvenció a l'entorn afectat per les obres definit a la convocatòria.

2. L'any d'alta de l'activitat econòmica en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Agència Tributaria: es considerarà empresa de nova creació aquella que s'hagi donat d'alta al Cens durant algun dels anys: 2022, 2021, 2020 i 2019.

Article 7. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seva determinació.

1. La quantia de les subvencions serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa.

La quantia de la subvenció es determinarà d'acord amb els criteris següents:

- Cap subvenció podrà superar la quantitat màxima que s'estableixi a la convocatòria corresponent.

- L'ordre de relació de la concessió de les subvencions, en cas que l'import de les sol·licituds excedeixi del crèdit pressupostari habilitat a aquest efecte, es farà en funció de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Eivissa.

Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució.

1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el Ple de la Corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes Autònoms i/o consorcis adscrits. L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, serà la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i / o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tinguin caràcter plurianual, que hauran de ser aprovades pel Ple de la Corporació.

2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la Regidoria delegada que promou de la subvenció, o si n'és el cas els serveis municipals que així es determini en la convocatòria.

La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tindrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.

Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.

Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:

a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria;

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladors de la subvenció i la convocatòria corresponent;

c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.

d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.

Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:

En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al tauler d'anuncis de la Corporació i, si s'escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es podrà prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:

- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant, o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.

- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la. L'expedient de concessió de subvencions contindrà l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.

4. Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució de procediment no podrà excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'ha notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 9. Obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

b) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats a l'article 37 de la Llei general de subvencions, i en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho hagin impedit, o mostrant resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer prevista a l'article 14 de la Llei general de subvencions.

c) Complir les restants obligacions que es detallen a l'article 14 de la Llei general de subvencions.

d) Conèixer i acceptar íntegrament les bases i la convocatòria corresponent; i saber que, en cas de falsedat en les dades, en la documentació aportada o ocultació d'informació, on es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció, en considerar-se una infracció molt greu segons l'article 25.a de la Llei 38/2007 general de Subvencions, de 17 de novembre, i que les sancions a aquesta infracció són les tipificades en el títol IV de la mateixa llei. Així mateix, si escau, els fets podran posar-se en coneixement del fiscal per si poguessin esser constitutius d'il·lícit penal.

Article 10. Pagament

El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de la concessió de la subvenció.

Article 11. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per a garantir l'adequada justificació de la subvenció

No es preveuen.

Article 12. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts

No es preveuen

Article 13. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedint, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació

No es preveuen.

Article 14. Possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte, així com el règim de garanties que, si escau, han d'aportar la persones beneficiàries

No es preveuen.

Article 15. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució

Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les persones físiques o jurídiques beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

• L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.

• La negativa a sotmetre's a les actuacions de control previstes o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones beneficiàries.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

Article 16. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, efectuades per a qualsevol altre administració pública, ens públics i institucions privades.

Article 17. Incompliment i causes de reintegrament

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1. INFRACCIONS

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, les següents conductes, quan hi hagi dol, culpa o simple negligència:

Infraccions LLEUS:

A) L'incompliment de les obligacions formals que es derivin de les bases generals o de la convocatòria específica.

B) L'incompliment de les obligacions d'índole comptable o registral.

C) L'incompliment de les obligacions de conservació de justificants o documents equivalents.

D) La resistència, obstrucció, excusa o negativa a les actuacions de control financer.

E) La resta de conductes tipificades com a infraccions lleus a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Infraccions GREUS:

A) La falta de comunicació a l'Ajuntament de l'obtenció de subvencions per al mateix fi, procedent de qualsevol administració pública o ens públic nacional o internacional, així com la modificació de qualsevol altra circumstància que hagi servit de fonament per a la concessió de la subvenció.

B) L'incompliment, per raons imputables a la persona beneficiària, de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la subvenció.

C) La resta de conductes tipificades com a infraccions greus a la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Infraccions MOLT GREUS:

A) L'obtenció d'una subvenció falsejant les condicions requerides per a la seua concessió o  ocultant les que l'haguessin impedit.

B) La negativa o obstrucció a les actuacions de comprovació i control que ha d'efectuar l'Ajuntament.

C) La falta d'acreditació a l'Ajuntament del compliment de les obligacions imposades per a la concessió de la subvenció.

D) La resta de conductes tipificades com a infraccions molt greus a la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. SANCIONS

Les infraccions en matèria de subvencions es sancionaran mitjançant la imposició de sancions pecuniàries i, quan procedeixi, de sancions no pecuniàries.

Les sancions pecuniàries podran consistir en multa fixa o proporcional. La proporcional s'aplicarà sobre la quantitat indegudament obtinguda, aplicada o no justificada.

La multa pecuniària serà independent de l'obligació de reintegrament.

1. Les infraccions administratives MOLT GREUS són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:

a) Multa entre el doble i el triple de la quantitat obtinguda indegudament.

b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, durant el termini d'entre tres i cinc anys.

c) Prohibició de contractar amb l'Ajuntament d'Eivissa per un termini d'entre tres i cinc anys.

2. Les infraccions administratives GREUS són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:

a) Multa fins al doble de la quantitat obtenguda indegudament.

b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, durant el termini d'un a tres anys.

c) Prohibició de contractar amb l'Ajuntament d'Eivissa per un termini d'un a tres anys.

3. Les infraccions administratives LLEUS són objecte de les sancions següents:

Cadascuna de les infraccions lleus serà sancionada amb multa de 75 a 3.000 euros.

4. Les sancions tipificades en el present article són independents de l'obligació de reintegrament previst a l'article 17, així com de les indemnitzacions per danys i perjudicis exigibles.

Article 18. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i hauran de respondre a el principi de proporcionalitat

Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a cap reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

0 %

Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si s'escau, l'import a reintegrar.

Article 19. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció

Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions que preveu la normativa vigent que és aplicable en matèria de subvencions.

El compliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmesa al règim d'infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el títol IV del Reial decret 877/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 20. Impugnació

Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Les remissions a articles que consten en aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar, i / o substituir.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa, que s'oposin, contradiguin, o resultin incompatibles amb aquestes.

DISPOSICIONS FINALS

Primera.

Quan hi hagi regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció a el principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.

Segona.

Tot allò que no estigui previst en aquestes Bases i/o en la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general des subvencions, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de el sector públic, i la resta de normativa específica que sigui aplicable.

Tercera.

Aquestes Bases entraran en vigor quan el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa acordi aprovar-se definitivament, i una vegada publicat el seu text íntegre en el BOIB.»

Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Eivissa, (Signat electrònicament: 30 de març de 2023) 

El secretari Acctal Joaquim Roca Mata