Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 178319
Establiment del preu públic per les activitats vinculades a la mostra de teatre escolar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió ordinària duta a terme el passat dia 10 de març de 2023, previ dictamen favorable de la Comissió Informativa General i Especial de Comptes ha adoptat el següent:

Acord

1. Imposar el Preu Públic per les activitats vinculades a la MOSTRA DE TEATRE ESCOLAR, d'acord amb el text que s'especificarà a continuació.

2. Publicar l'Acord d'imposició Preu Públic per les activitats vinculades a la MOSTRA DE TEATRE ESCOLAR al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. L'entrada en vigor queda prevista per al del següent dia al de la publicació del text íntegre en el BOIB.

PREU PÚBLIC PER LES ACTIVITATS VINCULADES A LA MOSTRA DE TEATRE ESCOLAR

ARTICLE 1. OBJECTE I FONAMENT LEGAL

De conformitat amb el que disposa l'article 41 del RDL 2/2004, de 5 de març pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest ajuntament acorda establir en aquest terme municipal el preu públic per les activitats vinculades a la Mostra de Teatre Escola.

Aquestes activitats consisteixen en la impartició d'una serie de sessions de dramatúrgia i aprenentatge de guions teatrals dirigides a infants des de l'inici del curs escolar fins el moment de la representació teatral final que es du a terme durant els mesos de març a juny de cada curs escolar.

ARTICLE 2. OBLIGATS AL PAGAMENT

Estan obligats al pagament de les quotes els pares, les mares o qui ostenti la tutoria dels infants que hagin sol·licitat l'admissió de l'infant al servei o, si escau, qui pugui estar obligat al pagament dels aliments d'aquests conformement al que preveu el Codi Civil.

ARTICLE 3. QUANTIA

La quota a pagar per les activitats vinculades a la Mostra de Teatre Escolar és de cent trenta cinc euros (135,00€) per anualitat o curs, la qual inclou les classes des de la inscripció a l'octubre fins a la data de representació.

ARTICLE 4. TARIFES REDUÏDES

D'acord amb el que disposa l'article 44.2 del RDL 2/2004 de 5 de març pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals es podran establir tarifes reduïdes dels preus públics quan existeixin raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic que així ho aconsellin.

De conformitat amb l'anterior als efectes d'aquest preu públic es considerarà que existeixen raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic quan es doni alguna de les següents circumstàncies:

1.- Famílies nombroses:

De conformitat amb l'article 12.2 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses s'estableix una reducció del 20% de la quota a favor de les persones integrants de famílies nombroses. Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar el títol corresponent.

2.- Famílies monoparentals:

En base a la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, s'estableix una reducció del 20% de la quota a favor de les persones integrants de famílies monoparentals. Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar el títol corresponent.

3. - Quan a la unitat familiar hi hagi un infant en acolliment:

S'estableix una reducció del 20% de la quota a favor de persones integrants de famílies que tenguin un infant en acolliment. Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar la corresponent Resolució d'acolliment de la Direcció General d'atenció a la infància i l'adolescència.

4.- Quan a la unitat familiar hi hagi una o més persones en situació de dependència o amb una discapacitat superior al 33%

S'estableix una reducció del 20% de la quota a favor de persones integrants de famílies en que hi hagi una o més persones en situació de dependència o una persona amb una discapacitat superior al 33%. Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar la corresponent resolució oficial de reconeixement de la situació de dependència o del grau de discapacitat o document oficial equivalent emès per l'òrgan competent.

5.- Quan la unitat familiar estigui composta per dones víctimes de violència masclista i els seus fills o filles o bé hi hagi persones menors d'edat víctimes de violència masclista o conjugal, o entre persones amb relació anàloga a la conjugal, quan hagin quedat òrfenes o un dels seus progenitors, com a conseqüència de la violència masclista o conjugal, o entre persones amb relació anàloga a la conjugal, tenguin un grau de discapacitat igual o superior al 33%.

D'acord amb l'article 76, de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, s'estableix una reducció del 20% de la quota a favor de persones integrants de famílies compostes per dones víctimes de violència masclista i els seus fills o filles o bé hi hagi persones menors d'edat víctimes de violència masclista o conjugal, o entre persones amb relació anàloga a la conjugal, quan hagin quedat òrfenes o un dels seus progenitors, com a conseqüència de la violència masclista o conjugal, o entre persones amb relació anàloga a la conjugal, tenguin un grau de discapacitat igual o superior al 33%.

Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar la corresponent resolució oficial de reconeixement d‘alguna de les situacions esmentades o document oficial equivalent emès per l'òrgan competent.

6.- Quan a la unitat familiar hi hagi membres menors d'edat que han estat objecte de declaració de risc per part de l'administració competent en matèria de protecció de menors, o en què es produeixi un retorn posterior a mesures administratives de protecció o bé mesures de justícia juvenil.

D'acord amb els articles 5, 8 i 26 apartat i) de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, s'estableix una reducció del 20% de la quota a favor de persones integrants de famílies en les quals hi hagi membres menors d'edat que han estat objecte de declaració de risc per part de l'administració competent en matèria de protecció de menors, o en què es produeixi un retorn posterior a mesures administratives de protecció o bé mesures de justícia juvenil.

Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar la corresponent resolució oficial de reconeixement d ‘alguna de les situacions esmentades o document oficial equivalent emès per l'òrgan competent.

7.- Coexistència de dos o més germans matriculats durant el mateix curs escolar:

Quan coexisteixin dos o més germans matriculats durant el mateix curs escolar, s'estableix una reducció del 20% de la quota al segon infant matriculat i als següents, si és el cas. Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar fotocòpia del llibre de família complet.

8.- Ingressos unitat familiar:

Es determinen tres nivells de reducció (60%, 40% i 20%), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres d'aquesta.

El factor determinant serà el total de renda familiar disponible associat al nombre de membres de la unitat familiar. Per a establir la base de càlcul anual de la unitat familiar i saber en quin tram de reducció es troba, es calcula la suma dels ingressos anuals que, per qualsevol concepte, percep aquesta unitat i es relaciona el total d'ingressos amb el nombre total de membres de la unitat familiar.

Es computaran com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l'any corresponent al darrer exercici fiscal liquidat en el moment de cada convocatòria.

A l'efecte del càlcul dels ingressos familiars, es consideraran membres computables de la unitat familiar el pare, la mare (o persones tutores legals) i fills menors de 25 anys que conviuen en el domicili familiar i que contribueixin econòmicament a la unitat familiar.

Per a l'aplicació d'aquesta reducció s'ha d'aportar la declaració anual de l'IRPF (amb segell de l'entitat bancària o certificat de presentació per Internet), o certificat d'imputacions de l'Agència Tributària corresponents al darrer exercici fiscal liquidat. La renda familiar anual no pot superar les quantitats de la taula següent:

*IPREM= Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples

Membres de la unitat familiar

Reducció 60 % quota

Reducció 40 % quota

Reducció 20% quota

2 MEMBRES

IPREM X 1,3

IPREM X 1,625

IPREM X 1,95

3 MEMBRES

IPREM X 1,5

IPREM X 1,875

IPREM X 2,25

4 MEMBRES

IPREM X 1,6

IPREM X 2

IPREM X 2,40

5 MEMBRES

IPREM X 1,7

IPREM X 2,125

IPREM X 2,55

6 MEMBRES

IPREM X 1,8

IPREM X 2,25

IPREM X 2,70

7 MEMBRES

IPREM X 1,9

IPREM X 2,375

IPREM X 2,85

8 MEMBRES

IPREM X 2

IPREM X 2,5

IPREM X 3,00

A partir del vuitè membre de la unitat familiar, s'afegirà un 10% de reducció per cada nou membre computable.

9.- Si la reducció es sol·licita per a més d'un membre de la família, es presentarà un imprès per a cada membre; però només caldrà lliurar un exemplar de la documentació acreditativa.

10.- En els casos de poder optar a diferents reduccions de la taifa els criteris no són sumatoris un amb l'altre i la persona beneficiària optarà per l'opció que consideri més adient.

11.- Quan per raons benefico-socials d'extrema necessitat es consideri adient, es podrà concedir una reducció de fins al 100% de la quota, sempre que així es justifiqui en base a un informe detallat de Serveis Socials. La competència per concedir aquesta reducció de fins al 100% correspondrà, mitjançant acord, a la junta de Govern local.

ARTICLE 5. ACREDITAMENT

Es merita el preu públic i sorgeix l'obligació de pagament del preu públic en el moment en que es formalitza la inscripció en els servei de mostra de teatre.

A la sol·licitud per inscriure's al servei caldrà adjuntar-hi la documentació següent:

  1. Fotocòpia del DNI, NIE o passaport de la persona sol·licitant i de la persona beneficiària
  2. Fotocopia llibre de família o documentació acreditativa de l'exercici de la pàtria potestat de l'infant.
  3. Justificant de pagament del preu públic i, si escau, de la sol·licitud de pagament fraccionat.
  4. En el cas de persones sol·licitants d'alguna reducció, s'haurà d'adjuntar també la documentació acreditativa corresponent

En el supòsit que les dades siguin incompletes o manqui documentació, l'Ajuntament o la prestatària del servei si és el cas, establirà un termini de 10 dies hàbils per a efectuar les correccions pertinents i perquè les persones interessades puguin esmenar o completar les dades o adjuntar-hi la documentació no presentada inicialment. En el cas de les persones interessades que, transcorregut aquest termini, no esmenin les errades esmentades es considerarà que desisteixen de la seva petició, la qual s'arxivarà sense cap més tràmit.

ARTICLE 6. NORMES DE GESTIÓ

El pagament de la quota es podrà satisfer de manera total en el moment de la inscripció per al curs complet o bé pot ser fraccionat en 3 quotes de 45 euros cada una.

El pagament del preu públic es farà efectiu dins els següents terminis:

1. Pagament total: el pagament del preu públic es farà efectiu mitjançant autoliquidació emesa telemàticament pel sistema de pagament electrònic que es determini per l'Ajuntament, dins els deu primers dies del mes d'octubre de cada any.

2. Pagament fraccionat: el pagament del preu públic es farà efectiu mitjançant autoliquidacions emeses telemàticament pel sistema de pagament electrònic que es determini per l'Ajuntament:

- 1r pagament: dins els 10 primers dies del mes d'octubre de cada curs.

- 2n pagament: dins els primers 10 dies del mes de gener de cada curs.

- 3r pagament: dins els primers 10 dies del mes d'abril de cada curs.

L'abonament es realitzarà amb targeta de crèdit. Excepcionalment l'Ajuntament podrà autoritzar altres tipus de pagament.

3. Les baixes voluntàries en la prestació del servei de les persones usuàries inscrites hauran de ser notificades per escrit al coordinador o coordinadora del servei de mostra de teatre escolar i tindran efectes al trimestre següent.

En cas de pagament total de la quota, es tindrà dret a la devolució de la part corresponent als trimestres no gaudits.

4. L'obligació de pagament persisteix si per qualsevol causa (justificada o no) els infants no assisteixen al servei sense tramitar la baixa formal corresponent, ja que la inscripció inclou el compromís d'assistència al servei i el pagament la quota establerta.

5. Els dèbits per quotes no satisfetes que l'Administració no hagi percebut en els termes assenyalats es recaptaran conformement als procediments generals del Reglament de recaptació i disposicions concordants.

6. En cas de que la prestació del servei no es realitzi per causes imputables a l'Administració o a la empresa prestatària del servei, es procedirà a la devolució de l'import corresponent.

ARTICLE 7. MODIFICACIONS

De conformitat amb el que preveu l'article 47 del RDL 2/200, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, la modificació d'aquest preu públic correspondrà a la Junta de Govern Local, per delegació del Ple conforme a l'article 23.2 b) de la llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del Règim Local.

DISPOSICIÓ FINAL

El present preu públic serà d'aplicació a partir de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears del corresponent acord d'imposició.»

 

Manacor, data de signatura electrònica (13 de març de 2023)

El batle Miquel Oliver Gomila