Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 166161
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a proposta de la directora gerenta de l’Escola Balear de l’Administració Pública, per la qual es convoca un concurs per actualitzar la borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional de personal de neteja de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, al sector de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La directora gerenta de l'Escola Balear de l'Administració Pública ha formulat la proposta de resolució següent,

Fets

1. El personal de neteja al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és aquell que du a terme tasques de neteja i de manteniment del bon ordre dels locals dels edificis públics, de les oficines, dels magatzems, dels establiments i, en general, de totes les dependències a què es troben adscrits, així com del mobiliari, dels lavabos i dels seus estris, a més de la reposició, si escau, dels materials higiènics i sanitaris.

2. Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 13 de juliol de 2021 (BOIB número 93), a proposta de la direcció gerència de l'Escola Balear de l'Administració Pública, es va convocar un concurs per constituir una borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional de personal de neteja de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

3. Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 22 d'agost de 2022 (BOIB número 113 de 27 d'agost), a proposta de la directora gerent de l'Escola Balear de l'Administració Pública, es va aprovar la llista de persones aspirants seleccionades en el concurs per constituir la borsa esmentada.

4. Atès que la borsa vigent de personal laboral no permanent de la categoria professional de neteja de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al sector de Manacor està pràcticament exhaurida, la Direcció General de Funció Pública ha sol·licitat l'actualització de la borsa esmentada, d'acord amb el punt 17.3 de l'annex 1 de les bases específiques de la convocatòria, la borsa es podrà actualitzar, cas en el qual s'ha d'oferir la possibilitat d'incorporació a persones no pertanyents a la borsa.

Fonaments de dret

1. L'article 54.1 a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. L'article 12 de l'annex del decret 31/2012 de 13, d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública.

3. L'article 6.3 c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. L'article 29 del V Conveni col•lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 174, de 19 de desembre de 2013).

Segons aquest article, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per interinitat, es pot contractar personal laboral mitjançant la modalitat de durada determinada, subjecte a la legislació laboral vigent.

La selecció d'aquest personal laboral s'ha de dur a terme d'acord amb l'ordre de prelació següent:

«4.1. Borses de treball

La conselleria competent en matèria de funció pública ha de confeccionar periòdicament borses de treball mitjançant convocatòria pública pel sistema de concurs o, atesa l'índole de les funcions que s'hagin de dur a terme, el nombre de llocs que s'hagin de proveir i la modalitat de contractació que s'hagi d'aplicar, amb un altre tipus de proves selectives.

 

Les borses de treball s'han de confeccionar d'acord amb les categories d'aquest conveni, i sempre que hi hagi una previsió de necessitats per cobrir. Aquestes borses, han de ser de públic coneixement a través de la pàgina web del Govern Balear.

La convocatòria i les bases d'aquestes borses s'han de negociar amb la participació del Comitè Intercentres. En la confecció d'aquestes borses hi han de participar les persones designades pel Comitè Intercentres que hagin de representar-lo.

4.2. Oferta genèrica

En cas d'exhauriment o d'inexistència d'una borsa de treball es pot contractar mitjançant oferta genèrica del Servei Públic d'Ocupació, amb la participació del Comitè d'Empresa.

4.3. Contractació nominativa

Excepcionalment, i de manera motivada, es pot contractar nominativament, per raons d'urgència, mitjançant el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, quan es prevegi que la contractació tengui una durada igual o inferior a quaranta-cinc dies. D'aquestes contractacions, sempre se n'ha d'informar el Comitè d'Empresa».

5. La resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a proposta de la direcció gerència de l'escola Balear de l'Administració Pública, per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional de personal de neteja de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, en el punt 17è de les bases específiques sobre la vigència de la borsa estipula que:

«17.3. En el cas que la borsa a un dels sectors disposi de menys d'un 20 % dels seus components en la situació de disponible, es podrà actualitzar la borsa per al sector o sectors en aquesta situació, cas en el qual s'ha d'oferir la possibilitat d'incorporació a persones no pertanyents a la borsa.

6. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB extraordinari núm. 21, de 15 de febrer).

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució en els termes següents:

1. Aprovar la convocatòria d'un concurs per a l'actualització, per al sector de Manacor, de la borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional de personal de neteja de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, constituïda per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 22 d'agost de 2022 (BOIB número 113 de 27 d'agost),

2. Aprovar que les bases i el barem de mèrits d'aquesta convocatòria, així com l'òrgan de selecció i la informació sobre protecció de dades personals, són els mateixos que els de la convocatòria de la borsa que s'actualitza i que consten en l'annexos 1, 2, 3 i 5, respectivament, de Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 9 de juliol de 2021 (BOIB núm. 93 de 13 de juliol), abans esmentada, amb les excepcions següents:

2.1 Únicament podran presentar sol·licituds de participació les persones que no formin part de la borsa constituïda per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 22 d'agost de 2022 (BOIB número 113 de 27 d'agost).

2.2 Amb les persones que participen d'aquest procés d'actualització es formarà una borsa que tendrà caràcter supletori respecte de la borsa constituïda per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 22 d'agost de 2022 (BOIB número 113 de 27 d'agost), de manera que els llocs de feina vacants només s'hauran d'oferir a les persones integrants de la nova borsa actualitzada quan no hi hagi persones que tenguin o recuperin la condició de disponible en la borsa constituïda el 2022 esmentada.

2.3. Tant les persones que formin part d'aquesta borsa d'actualització supletòria com les que formin part de la borsa constituïda el 2022 esmentada, podran participar en els processos d'actualització posteriors que es convoquin d'acord amb el punt 17.4. de les bases específiques de la convocatòria aprovada mitjançant la resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 9 de juliol de 2021 (BOIB núm. 93 de 13 de juliol).

3. El termini per presentar sol·licituds de participació és de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

​​​​​​​4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la seu electrònica de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i en la pàgina web http://oposicions.caib.es. Igualment la publicació s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar una demanda davant el Jutjat del Social en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

(Signat electrònicament:6 de marzo de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez La directora gerenta proposant Maria del Carmen Iglesias Manjón

 

ANNEX

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en el present procediment.

Responsable del tractament:

Identitat: Escola Balear d'Administració Pública

Adreça postal: c. del Gremi de Corredors, 10, 3r (pol. de Son Rossinyol) 07009 Palma

Adreça de correu electrònic: ebap@caib.es

Finalitat del tractament: Les dades seran tractades amb la finalitat de dur a terme el procés selectiu de concurs per a la creació de la borsa extraordinària per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la posterior adjudicació a les persones seleccionades.

Legitimació: El tractament de les dades personals és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la selecció del personal al servei de les administracions públiques d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat.

La legislació aplicable és la següent:

— El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

— Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals

 

​​​​​​​Categories de dades personals objecte de tractament:

Dades de caràcter identificatiu

Nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça de correu electrònic

Dades acadèmiques i professionals

Mèrits, formació i experiència professional

Dades relatives a la salut

Percentatge i tipus de discapacitat

D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que consti l'oposició de l'interessat, l'Escola Balear d'Administració Pública, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificatiu que consten en el DNI, els certificat de coneixements de llengua catalana, les titulacions acadèmiques oficials, el certificat acreditatiu de discapacitat (si escau) i els mèrits. Aquestes dades s'obtindran de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Consentiment pel tractament de dades relatives a la salut: La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts. (Inclòs a dades relatives a la salut)

Destinataris de les dades personals: se cediran les dades als següents organismes o persones, a l'efecte de complir el que preveu la legislació vigent en matèria de selecció de personal:

Comissió Tècnica de Valoració del procés: per al desenvolupament i la valoració dels mèrits al·legats i acreditats del procés selectiu previstos en la convocatòria.

Conselleria competent en matèria de funció pública: per al nomenament del personal funcionari interí.

Butlletí Oficial de les Illes Balears: en aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Altres participants en el procediment selectiu: en virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants podran sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas, podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic.

Administració de justícia: en cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració trametrà les dades personals que hi constin en l'Administració de justícia.

No se cediran les dades personals a altres organismes o tercers, tret que existeixi obligació legal o interès legítim, d'acord amb l'RGPD.

Criteris de conservació de les dades personals: els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018.

Existència de decisions automatitzades: No es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.

Transferències de dades a tercers països: Les dades no es transferiran a tercers països.

Exercici de drets i reclamacions: les persones afectades pel tractament de dades personals tenen dret a sol·licitar a l'Escola Balear d'Administració Pública la confirmació de que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la informació, la seva rectificació o supressió, la limitació o l'oposició al tractament i la no inclusió en tractaments automatitzats (i fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix l'RGPD). També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquest dret pugui afectar al procés selectiu.

L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant el responsable del tractament esmentat abans (EBAP), mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) (https://www.aepd.es/).

Conseqüències de no facilitar les dades personals: No presentar les dades necessàries, implicarà que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.

Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades: La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.